האי של יושי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האי של יושי
Super Mario World 2: Yoshi's Island
כללי
תאריך הוצאה 1995
סוגה משחק פלטפורמה
מספר שחקנים 1–1
פיתוח נינטנדו
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נינטנדו
עיצוב שיגרו מיאמוטו
סדרה מריו, יושי
דרישות תוכנה
מצבי משחק יחיד
דירוג לכל הגילאים
פלטפורמות SNES, גיים בוי אדוונס, Wii, נינטנדו 3DS,‏ Wii u, נינטנדו סוויץ'
המשחק הבא yoshi's island DS
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סופר מריו וורלד 2: האי של יושיאנגלית: Super Mario World 2: Yoshi's Island) הוא משחק וידאו, שיצא לאור ב-5 באוגוסט 1995. הוא שווק על ידי חברת נינטנדו ויצא לקונסולת SNES וגיים בוי אדוונס.

במשחק השחקן משחק את יושי הדינוזאור, אשר עליו רוכב מריו כאשר הוא עודנו תינוק. זאת בניגוד למשחק הקודם בסדרה, סופר מריו וורלד, בו השחקן שיחק את מריו והייתה לו אפשרות לעלות על יושי במהלך המשחק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור של המשחק מתחיל בכך שקאמק, עוזרו של באוזר התינוק, תוקף חסידה שנושאת בשק את האחים מריו התינוק ולואיג'י התינוק. לואיג'י התינוק נפל בידיהם של קאמק ובאוזר התינוק, אבל מריו התינוק נפל ביער ישר על גבו של יושי הדינוזאור. יחד עם מריו התינוק, נפלה גם מפה אשר אמורה להוביל את יושי למציאת התינוק האבוד שנחטף על ידי קאמק ובאוזר התינוק, אז יושי קורא לחבריו הדינוזאורים ומבקש מהם שיעזרו לו להגיע ללואיג'י התינוק באמצעות המפה. כך הדינוזאורים מתחלקים בתפקידם ובכל שלב מריו התינוק רוכב על דינוזאור אחר. באי של יושי קיימים 6 עולמות, ובכל עולם קיימים 9 שלבים. בכל שלב ישנם 20 מטבעות אדומים שניתן לאסוף, 5 פרחים ו30 כוכבים. אם יושי אוסף את כולם, הוא מקבל ציון 100 לשלב ובכך בעצם מסיים אותו לגמרי. כל עולם מכיל 7 שלבים רגילים בהם יושי צריך להגיע לקצה השלב, שלב אחד של בוס, ושלב בונוס אחד אשר נפתח רק אם המשתמש סיים את כל השלבים באותו עולם בציון 100. בסוף כל שלב, על הדינוזאור שסיים את השלב למסור את מריו התינוק לדינוזאור הבא.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן שולט ביושי שסוחב על גבו את מריו התינוק. בכל פעם שיושי נפגע, מריו התינוק מתחיל לרחף מעליו בתוך מעין בועה מעופפת, ועל יושי לרדוף אחריו ולהציל אותו באמצעות נגיעה בבועה, ואז מריו התינוק חוזר למקומו על גבו של יושי. את ההצלה הזו צריך יושי לבצע לפני שנגמר הזמן אשר עומד כברירת מחדל על 10 שניות וקָטֵן בכמות הזמן שמריו התינוק לא היה על הגב של יושי. אם לדוגמה יושי נפגע, ומריו התינוק ריחף בבועה במשך 2 שניות, אז בפעם הבאה שיושי ייפגע, יעמדו לרשותו רק 8 שניות כדי להחזיר את מריו התינוק לגבו. כדי לקבל עוד זמן, יושי יכול לתפוס כוכבים שנותנים לו שנייה אחת כל אחד, או לעבור דרך Checkpoint ולקבל 10 שניות נוספות. יושי יכול לבלוע את רוב האויבים שלו באמצעות הלשון הארוכה שלו. כאשר יושי בולע אויב, הוא יכול לירוק אותו בחזרה, או להפוך אותו לביצה. אם הוא יורק את האויב בחזרה, האויב יתגלגל ויפגע בכל מי שנמצא בדרכו, ולבסוף יפגע בקיר ויעלם. לעומת זאת אם יושי יהפוך את האויב לביצה, אז הביצה תלך אחריו למשך כל השלב. אם יושי נזקק לכך, הוא יכול לזרוק את אחת מהביצים שלו על אויבים ובכל לחסל אותם, או לזרוק את הביצה על אבנים שיושי צריך לפורר או על עננים שאמורים לעזור בהתקדמות השלב. עם זאת, ליושי ישנה כמות מוגבלת של ביצים שהוא יכול לקחת איתו. בניגוד למריו, יושי לא יכול לקפוץ על אויבים ובכך להרוג אותם, אבל הוא כן יכול לנחות עליהם עם נחיתה מיוחדת שיכולה להביס אויבים. אחת מהמכניקות החשובות של יושי, היא הקפיצה הארוכה. במהלך הקפיצה הארוכה, יושי מנפח את בטנו ויכול ממש לרחף לזמן קצר.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל עולם קיים אויב אשר מופיע הרבה לאורך השלבים בעולם. בשלב ה-8 של העולם, יש מבוך אותו יושי צריך לפתור ולאחר מכן להילחם בבוס. הבוס הוא תמיד האויב שהופיע במהלך השלב, רק שלפתע קאמק נכנס למקום הלחימה בבוס, ובאמצעות כוחות קסם מגדיל את האויב לגודל עצום. לאחר מכן יושי צריך להילחם באותו אויב עצום ולהביס אותו, ובכך הוא מסיים את העולם. הבוס האחרון בעולם האחרון הוא באוזר התינוק, שמנסה לרכוב על גבו של יושי. לאחר שיושי מונע מבאוזר התינוק לרכוב על גבו, קאמק מגדיל את באוזר התינוק והופך אותו לבאוזר אשר יורק על יושי כדורי אש אימתניים. כאשר יושי מביס גם אותו, המשחק נגמר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]