האנציקלופדיה הישראלית לרפואה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האנציקלופדיה הישראלית לרפואה
עטיפת הכרך הרביעי של האנציקלופדיה
עטיפת הכרך הרביעי של האנציקלופדיה
עטיפת הכרך הרביעי של האנציקלופדיה
מידע כללי
מאת ההסתדרות הרפואית בישראל
שפת המקור עברית
סוגה אנציקלופדיה
נושא רפואה
הוצאה
הוצאה ידיעות ספרים
מקום הוצאה ישראל
תאריך הוצאה 2007
עורך יהודה שינפלד
מהדורות נוספות
מספר כרכים 10
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 9654824884

האנציקלופדיה הישראלית לרפואה היא אנציקלופדיה מודפסת בשפה העברית הכוללת 3,500 ערכים בנושא רפואה, אשר נכתבו על ידי רופאים ישראלים. האנציקלופדיה יצאה לאור בשנת 2007 וכוללת עשרה כרכים.

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרויקט הכתיבה החל ביוזמת ראשי ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), היו"ר ד"ר יורם בלשר והמנכ"ל עו"ד לאה ופנר[1]. את האנציקלופדיה כתבו 1,160 רופאים ישראלים בכירים, שנבחרו על ידי ראשי האיגודים המדעיים בהסתדרות הרפואית[2].

כתיבת האנציקלופדיה ארכה כארבע שנים[2], היא נערכה על ידי פרופ' יהודה שינפלד[3] בעזרתם של פרופ' יהושע שמר ופרופ' גד קרן[4] ויצאה לאור בשנת 2007 על ידי הוצאת משכל (ידיעות ספרים)[5][6].

האנציקלופדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנציקלופדיה נועדה לספק מידע מקצועי "כחול לבן" לקהל הרחב. ערכי האנציקלופדיה, הכוללים בסך הכל 3,500 ערכים אשר נדפסו בעשרה כרכים, מחולקים לפי תחומי הרפואה השונים וכוללים את הנושאים הבאים: רפואה פנימית, רפואת נשים, אורתופדיה, פסיכיאטריה, הרעלות, רפואת ספורט, רפואת ילדים, אף אוזן גרון, סרטן ובדיקות מעבדה. האנציקלופדיה מספקת הסברי מבני (אנטומיה), פירוט תפקודי (פיזיולוגיה), סימנים ותסמינים ולעיתים גם מופיעים המלצות כלליות לטיפול. בנוסף, יש גם התייחסות לערכים מתחום הרפואה המשלימה כמו אקופונקטורה (דיקור סיני) וצמחי מרפא[2].

האנציקלופדיה נכתבה כך שתהיה מותאמת ספציפית לישראל, כך למשל ניתן בה דגש על קדחת ים-תיכונית משפחתית (FMF) שנפוצה בארץ בקרב יוצאי עדות המזרח והסבר על שיטות שונות למניעת מכת חום, המתאים לאקלים הישראלי[2].

מושגים חדשים בספר מסומנים בצבע וניתן לקבל הסבר עליהם באינדקס (מפתח עניינים) שבסוף הכרך העשירי שם גם מצוינים שמותיהם של 1,160 הרופאים כותבי האנציקלופדיה לרבות כתובות האימייל ומספרי הטלפונים שלהם[2].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]