הבן של אלוהים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבן של אלוהים
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ארז תדמור
גיא נתיב
הופק בידי שמי שינפלד, עמיתן מנלזון
תסריט ארז תדמור
גיא נתיב
שרון מימון
עריכה עינת גלזר-זרחין
שחקנים ראשיים מכרם ח'ורי
זוהר שטראוס
מוזיקה אופיר ליבוביץ'
צילום בנג'י כהן
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2013
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט עברית
אנגלית
יוונית
תקציב 3,103,855 ש"ח
הכנסות 14,440 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb

הבן של אלוהים הוא סרט דרמה ישראלי משנת 2013 בבימוים של ארז תדמור וגיא נתיב, עם מכרם ח'ורי, זוהר שטראוס ואריאן לאבד בתפקידים הראשיים.

זה סרט מסע שאליו יוצאים אב ובנו, הבן הוא מוזיקאי שחזר בתשובה ואביו הוא ניצול שואה יווני שחי בישראל. המסע פותח לשניהם פצעים ישנים, ומכריח אותם לעשות משהו שנמנעו מזה שנים, להתעמת זה מול זה ולנסות לצמצם את הפערים שביניהם.

מכרם ח'ורי זכה בפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר לשנת 2013. באותו טקס היו לסרט שלוש מועמדויות:

כן זכה הסרט בפרס הקהל בפסטיבל הסרטים במאווי.

הצילומים נעשו בישראל וביוון.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברהם קופינאס (מכרם ח'ורי) הוא ניצול שואה מיוון. בישראל היה בעל מפעל גבינות ולאחר מכן נכנס לפוליטיקה ונבחר לראש מועצת באר טוביה. אשתו אסתר (שושיק שני) נפטרה לפני שלושה חודשים. בנם היחיד יהודה (זוהר שטראוס) חזר בתשובה והפך לזמר ראפ חרדי המנגן בדידג'רידו. אברהם ניתק את קשריו עם הדת וגם את קשריו עם יהודה לאחר שזה שהלשין עליו לשלטונות שהוא עובד בשבתות וגרם לסגירת המפעל. הוא לא הרשה ליהודה להגיד קדיש בהלוויית אסתר.

ראש המועצה איתן קרצנר (אריה צ'רנר) מזמין את אברהם ומבקש ממנו להיות נציג המועצה בטקס ערים תאומות עם העיר ארטה ביוון. אברהם רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי לחפש אדם בשם תיאודורוס פאפאדלוקאס שהציל אותו בזמן מלחמת העולם השנייה בסלוניקי.

יהודה מתבקש על ידי רבו להצטרף למסע של אביו הקשיש והלא בריא ועושה זאת בעל כורחו. בסלוניקי מתנגד האב להצטרפותו של יהודה והם ישנים בחדרים נפרדים. אברהם פוגש בבר של המלון במריה (אריאן לאבד) ומספר על עצמו שהוא מחפש אדם בשם תאודורוס פאפאלוקאס שהציל אותו במלחמת העולם השנייה כשצירף אותו אליו כשוליית קוסם. מריה מגיעה אחר כך לחדרו, מתפשטת ומציעה לו לשכב אתה. הוא מבין שהיא זונה ומסרב אך משלם לה. היא מספרת שהיא גרה במלון עם בנה הקטן תומאס (רוי אבוטבול) ומסדרת לו בעזרת קשריה להופיע בתוכנית טלוויזיה ולספר את סיפורו בתקווה שיוכל כך לגלות את מצילו.

למחרת הוא נוסע לארטה עם הנהג ואנגליס מוריקיס (מרגיס תאו) שהיה פעם שחקן כדורל מפורסם. כשואנגליס מגלה לו שמריה זונה הוא רב אתו והנהג משאיר אותם באמצע הדרך. הוא מתקשר למריה שתסיע אותם לארטה.

בטקס הוא מקבל ידיעה שתיאודורוס פאפאלוקאס נמצא. הוא מתרגש ובתחילת נאומו הוא מתעלף ומאושפז.

יהודה ומריה סועדים אותו ואברהם מציע למריה לבוא עם בנה לישראל אך יהודה מתנגד ומריה נפרדת מהם. הם ממשיכים בנסיעה לפגישה עם הזקן פאפאלוקאס ובדרך רבים שוב, נפרדים ונפגשים שוב בחגיגה יוונית שבה הם מצטרפים לרוקדים.

כאשר נגמר להם הדלק הם מגיעים לתחנת תדלוק ומתברר שבגלל המצב הכלכלי הקשה ביוון הם מקבלים רק מזומן. אברהם ויהודה מתאפרים ומבצעים מופע פנטומימה ברחוב ומקבלים מהצופים כסף למילוי דלק.

הם מגיעים למוסד סיעודי בו נמצא פאפלוקאס (ישראל ויסלר) שעבר אירוע מוחי ואינו מגיב או מדבר. אברהם "חוטף" אותו משם, מביא אותו לבנו ואומר שברצונו לממן לו מוסד יותר טוב. כאשר הבן מביא לו תמונות של אביו הצעיר מתברר לאברהם שזה לא האדם שהציל אותו.

הם ממשיכים בנסיעה, נעצרים לשיחת נפש ומתפייסים. אברהם מדבר לראשונה עם כלתו ומברך אותה לקראת לידת בתה הרביעית וכעבור זמן קצר נפטר. הגופה מועברת ארצה ויהודה אומר קדיש.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
מכרם ח'ורי אברהם קופינאס ניצול שואה
זוהר שטראוס יהודה קופינאס בנו של אברהם
אריאן לאבד מריה זונה
שושיק שני אסתר קופינאס אשתו של אברהם
אריה צ'רנר איתן קרצנר ראש מועצה
ואנגליס מוריקיס מרגריס תאו נהג מונית
רוי בוטבול תומאס בנה של מריה
ישראל ויסלר תיאודורוס פאפאלוקאס זקן במוסד סיעודי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]