החלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החלון
The Window
כרזת הסרט החלון
כרזת הסרט החלון
כרזת הסרט החלון
מבוסס על הסיפור "הילד צעק רצח" של קורנל וולריץ'
בימוי טד טצלאף עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פרדריק אולמן
תסריט מל דינלי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פרדריק קנדסטון
שחקנים ראשיים בובי דריסקול
ארתור קנדי
ברברה הייל
פול סטיוארט
רות רומן
מוזיקה רוי ווב
צילום רוברט דה גראס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה RKO עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה RKO
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 במאי 1949
משך הקרנה 73 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט שוד, סרט דרמה, פילם נואר עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 500,000‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החלוןאנגלית: The Window) הוא סרט מתח אפל קולנוע אמריקאי משנת 1949 המבוסס על הסיפור "הילד צעק רצח" (1947) של קורנל וולריץ' (אנ') שכתב ספרים וסיפורי מתח רבים שהופקו אחר כך לסרטי קולנוע כמו חלון אחורי של אלפרד היצ'קוק.

את הסרט ביים הבמאי והצלם טד טצלאף (אנ') שנודע בצילום הסרט הנודעת גם הוא של היצ'קוק.

הצילומים החלו בנובמבר 1947 והסרט הושלם ב-1948 אך הווארד יוז שהיה באותה תקופה הבעלים של RKO חשב שהסרט גרוע ושבובי דריסקול אינו שחקן ולכן עיכב את הפצתו עד ל-1949. להפתעתו הסרט היה להיט שעזר ל-RKO לצאת מהמשבר בו הייתה.

בתפקיד הראשי מופיע הילד בובי דריסקול שהופעתו בסרט הזה הקנתה לו פרס אוסקר לנוער לשנת 1949 (פרס שחולק בשנים 19341960).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טומי וודרי (בובי דריסקול) הוא ילד בן שמונה שגר עם אביו אד (ארתור קנדי) ואמו מרי (ברברה הייל) בדירה קטנה בפרבר של ניו יורק. טומי הוא בעל דמיון מפותח, "נלחם" נגד פושעים ואינדיאנים ומנצח אותם. הוא מספר לחבריו כי לאביו יש חווה בטקסס והם עומדים לעבור לשם, דבר שמביא אנשים המתעניינים בדירה להוריו ההמומים היודעים שמקור השמועה הוא טומי. הם נוזפים בטומי והוא מבטיח להפסיק לשקר.

קומה מעליהם גרים מר קלרסון (פול סטיוארט) ואשתו (רות רומן). בליל קיץ חם טומי מקבל רשות לישון בחוץ מעבר לחלון על מדרגות החירום. שנתו נודדת והוא מציץ לדירת משפחת קלרסון. גב' קלרסון מקבלת בדירה "לקוח". היא מנסה לגנוב מכיסו של ימאי שיכור כסף. הימאי מתעורר ותוקף אותה ומר קלרסון חש לעזרתה ובעזרת מספריים שהיא מביאה, הוא דוקר ורוצח אותו. טומי רואה כל זאת, מעיר את אמו ומספר לה אך היא אינה מאמינה לו ואומרת שיש לו סיוטי לילה.

למחרת הולך טומי לתחנת המשטרה ומספר על הרצח אך השוטרים לא מאמינים לו. הם שולחים בלש שילווה אותו לביתו. הבלש נכנס לדירת קלרסון במסווה של איש אחזקה, בודק את הדירה אך לא מוצא בה דבר חשוד. מרי וודרי לוקחת את טומי למשפחת קלרסון ומבקשת שייתנצל על מה שאמר נגדם. טומי מתנצל אבל לא אומר על מה והקלרסונים חושדים שהוא יודע על הרצח.

מרי מקבלת מברק שאחיה חולה ומבקש שתבוא אליו. טומי בטוח שהמברק מזויף על ידי קלרסון אך הם מתקשרים בטלפון ציבורי ומתברר שאכן המברק אמיתי.

בלילה, טומי נשאר לבד, האמא אצל אחיה ואבא בעבודה. קלרסון ואשתו מחליטים שזה הזמן לחסל את טומי. קלרסון חודר לדירה ותופס את טומי הם מובילים אותו החוצה אך הוא מצליח להשתחרר. לאחר מרדף הם תופסים אותו ומכניסים אותו למונית. טומי צורח אך הם מסבירים לנהג ולשוטר מזדמן כי זה ילד בעייתי והם מחזירים אותו הביתה.

קלרסון מוציא את טומי למדרגות החירום ומנסה לדחוף אותו כדי שזה ייראה כתאונה אך אשתו מונעת ממנו. טומי מתעשת ובורח לבניין סמוך שמועמד להריסה קלרסון רודף אחריו בחושך עם פנס. בינתיים מגיע למקום האבא ולא מוצא את טומי. השוטר במקום מציע לו לנסוע לבית האח. טומי רואה את אביו נכנס למונית וצועק "עזרה" אך אביו לא שומע. המרדף האפלולי ממשיך. לפתע נתקל טומי בגופת הימאי הנרצח וצועק. קלרסון רודף אחריו אך המדרגות קורסות וקלרסון יכול להתקרב רק על קורה עבה. טומי מזיז את הקורה וקלרסון צונח ונהרג. הצעקות מזעיקות את הדיירים והשוטרים שמחלצים את בובי על ידי קפיצה מגובה אל משטח אלסטי.

טומי כעת הוא גיבור ואביו אומר כי כעת יצביעו עליו ויאמרו "זה האבא של טומי וודרי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]