היד שמנענעת את העריסה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היד שמנענעת את העריסה
The Hand That Rocks the Cradle
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי קרטס הנסון
הופק בידי דייוויד מאדן
תסריט אמנדה סילבר
עריכה ג'ון לינק
שחקנים ראשיים אנבלה שיורה
רבקה דה מורניי
מוזיקה גראם רבל
צילום רוברט אלסוויט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Interscope Communications, Hollywood Pictures, Nomura Babcock & Brown עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 בינואר 1992
משך הקרנה 110 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט בלשי, סרט מותחן, מותחן פסיכולוגי, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 140,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו handthatrocksthecradle
פרסים פרס הקולנוע של MTV לנבל הטוב ביותר (רבקה דה מורניי) עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היד שמנענעת את העריסהאנגלית: The Hand That Rocks the Cradle) הוא מותחן פסיכולוגי אמריקאי משנת 1992 בבימויו של קרטס הנסון, עם אנבלה שיורה (אנ') ורבקה דה מורניי בתפקידים הראשיים.

הסרט היה מועמד לשלושה פרסי סאטורן לסרטי אימה:

העלילה היא על אישה שרוצה לנקום באישה אחרת שגרמה להתאבדות בעלה ולאבדן עוברה. היא חודרת למשפחה בערמה וכמעט מצליחה לבצע את זממה. המתח נבנה בהדרגה ומגיע לשיאו בסוף הסרט.

הסרט צולם בסיאטל ובטקומה והצליח מאוד מבחינה מסחרית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל בארטל (מאק מקוי) ואשתו קליר (אנאבלה שיורה) גרים בסיאטל עם בתם אמה (מדלין זימה) בת השבע. יש להם עוזר בית אפרו-אמריקאי מוגבל בשכלו בשם סולומון (ארני הדסון) שעוזר להם בבניית הגדר וחממת הפרחים.

קליר בהיריון והולכת להיבדק אצל הגינקולוג ד"ר ויקטור מוט (ג'ון דה לנסי). הבדיקה שלו מלווה בהטרדה מינית. קליר חוזרת מזועזעת ומספרת זאת למייקל. הם מגישים תלונה ובעקבות זה מגישות עוד נשים תביעה נגדו. הדבר מפורסם בטלוויזיה וד"ר מוט מתאבד בירייה.

אשתו של ד"ר מוט (רבקה דה מורניי) נמצאת בהיריון ועורכי הדין שלה אומרים לה כי בגלל התביעות נגדו, מוקפאים כל נכסיו והיא תצטרך גם לוותר על ביתם. היא מתעלפת מפילה את עוברה ונאלצת לעבור כריתת רחם דחופה.

לאחר שישה חודשים - קליר יולדת בן, ג'ואי, ומחפשת אומנת. היא נתקלת "במקרה" בגב' מוט שמציגה עצמה כפייטון פלנדרס, ומעוניינת במשרה. היא עושה רושם טוב על קליר שמקבלת אותה מיד גם ללא המלצות.

פייטון מתחילה בנקמה. היא מניקה בלילה את ג'ואי וקליר לא מבינה מדוע הוא אינו רוצה לינוק ממנה. היא רומזת על קשר לא תקין בין סולומון לאמה, שותלת את תחתוני אמה בחפציו של סולומון שם מוצאת אותם קליר שמפטרת אותו אף על פי שאמה אומרת שלא עשה לה כל דבר רע.

למייקל וקליר יש זוג ידידים - מרלן קרייבן (ג'וליאן מור) ובעלה מרטי (קווין סקוסן). פייטון רומזת לקליר שמייקל מנהל רומן עם מרלן. קליר מתחילה לחשוד בפייטון ומציעה למייקל לצאת לחופשה בלי פייטון. פייטון שומעת זאת ומתכננת מתקן בחממה שיופעל עם פתיחת הדלת וימוטט את גג הזכוכית על הנכנס.

מרלן הוא סוכנת נדל"ן ונתקלת בהצעת מכירה של ביתו של ד"ר מוט. בצילום היא מבחינה בפעמון רוח כמו זה שפייטון נתנה לקליר כמתנה. היא נוברת בספריית העיתונות, מתבוננת בצילום הלווייתו של ד"ר מוט ומזהה את אלמנתו של הרופא כפייטון. מרלן ממהרת לבית בארטל ומטיחה זאת בפני פייטון ששולחת אותה למצוא את קליר בחממה. כשפותחת מרלן את הדלת מתמוטט עליה גג הזכוכית והיא נהרגת. פייטון יודעת שקליר סובלת מאסתמה ומרוקנת לה את כל המשאפים. כשקליר חוזרת ומוצאת את מרלן מתה היא מקבלת התקף אסמה קשה וכמעט מתה כי כל המשאפים שלה רוקנו בידי פייטון. ברגע האחרון היא ניצלת ומאושפזת.

קליר חושדת בפייטון והולכת לביתו של ד"ר מוט העומד למכירה. היא מוצאת שם קישוטי קיר בחדר הילדים זהים לאלה שקישטה את חדר הילדים של משפחת בארטל. היא חוזרת לביתה ובנוכחות מייקל היא מטיחה את האמת בפניה והם מפטרים אותה.

פיטון עוזבת אך חוזרת בחשאי, נתקלת בקומה השנייה במייקל, חובטת בו באת והוא נופל ושובר את רגליו. אמה מבינה את הסכנה, סוגרת את פייטון בחדר ומתחבאת עם ג'ואי. פייטון פורצת את הדלת ואז מתנפלת עליה קליר ומתחיל קרב מהלומות ביניהן. את המצב מציל סולומון שחשד ועקב כל הזמן מבחוץ על פייטון ומונע ממנה לחבוט בקליר. לבסוף קליר מחקה התקף אסתמה וכשפייטון חושבת שהיא הולכת למות, היא מתנפלת עליה ומשליכה את פייטון מהקומה השנייה על הגדר עם הכלונסאות המחודדים והיא נהרגת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אנאבלה שיורה קליר בארטל
רבקה דה מורניי פייטון פלנדרס/גב' מוט
מאט מקוי מייקל בארטל
ארני הדסון סולומון עוזר בית
ג'וליאן מור מרלן קרייבן חברה של קליר
ג'ון דה לנסי ד"ר ויקטור מוט גינקולוג
מדלין זימה אמה בארטל בתם של קליר ומייקל
קווין סקוסן מרטי קרייבן בעלה של מרלן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]