הכוחות המזוינים של צ'ילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכוחות המזוינים של צ'ילה
זרועות
צבא צ'ילה
חיל הים של צ'ילה
חיל האוויר של צ'ילה

הכוחות המזוינים של צ'ילהספרדית: Fuerzas Armadas de Chile) הם הארגון הצבאי המאוחד הכולל את צבא צ'ילה, חיל האוויר והצי. נשיא צ'ילה הוא המפקד העליון של הצבא, ומגבש מדיניות באמצעות שר ההגנה. בשנים האחרונות ואחרי מספר תוכניות ציוד מחדש, הפכו הכוחות המזוינים של צ'ילה לאחד מהכוחות המזוינים המתקדמים והמקצועיים ביותר מבחינה טכנולוגית באמריקה הלטינית. לצבא צ'ילה מסופק בעיקר בציוד מגרמניה, ארצות הברית, ישראל, צרפת וספרד.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

רונדל חיל האוויר הצ'יליאני

הצבא מונה 46,350 איש ומאורגן תחת שישה אזורים מנהליים צבאיים ושש מפקדות. הכוחות כוללים חטיבה אחת של כוחות מיוחדים, ארבע חטיבות שריון, שלוש חטיבות ממונעות, ארבע חטיבות הרים וחטיבת תעופה אחת. הצבא מפעיל את טנקי לאופרד הגרמניים 1 ו-2 כטנקי הקרב העיקריים שלו. לצבא יש כ-40,000 חיילי מילואים.

חיל הים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצי הצ'יליאני מכיל 19,800 איש, כולל 3,600 נחתים. מתוך הצי שמונה 66 ספינות שטח, 8 הן ספינות לוחמות גדולות ובסיסן בוולפראיסו. חיל הים מפעיל מטוס משלו לתחבורה ולסיור ובנוסף יש לחיל מסוקי תקיפה. חיל הים גם מפעיל ארבע צוללות.

חיל האוויר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיל האוויר הצ'יליאני מכיל 11,050 חיילים. הכוח האווירי מחולק בין חמש חטיבות אוויריות שבסיסן באיקיקה, אנטופגסטה, סנטיאגו, פוארטו מונט ופונטה ארנס. חיל האוויר גם מפעיל בסיס אווירי באי המלך ג'ורג' שבאנטארקטיקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]