ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 50

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



הצבעות מחיקה (VFD) נסתרות ושכוחות[עריכת קוד מקור]

בדף Category:ויקיפדיה: הצבעות מחיקה אפשר למצוא כמה וכמה דפים שיש עליהם תבנית VFD (הצבעת מחיקה) אבל אינם מופיעים בדף ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה, כמו הרי נצרת, היסטוריוסופיה ועוד. מה דעתכם שיש לעשות במקרים כאלה?
לדעתי, אם מי שהציע את ה-VFD אפילו לא טרח לנמק את הצעתו בדף הדיון, ולא הוסיף את הערך לרשימת המועמדים למחיקה, וחלף שבוע ואין שום דיון ושום תגובה, אפשר להתעלם מן ה-VFD. --אייתלאדאר (שיחה) 07:39, 9 נוב' 2004 (UTC)

מסכים בהחלט. יש לבדוק אולי הדיון בענין הערכים הסתיים ופשוט לא הורידו את הערת המחיקה. גילגמש 07:41, 9 נוב' 2004 (UTC)
כבר התקבלה החלטה בעניין. דף שהועלה ל-VFD נמחק תוך שבוע ימים, אלא אם כן הועלתה לכך התנגדות רצינית (כלומר, לא ע"י טרול). את הדף ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה כבר עידכנו כך שיחאים, אך ויקיפדיה:מדיניות המחיקה עדיין מאוד ישן ולא תואם את המציאות ולכן ייתכן שעדיין לא הוזכר בו הנוהל.
באשר לרישום הידני - אני חושב שזה מיותר. מדובר בעבודה מיותרת, כיוון שיש לנו את הרשימות האוטומטיות.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 12:33, 9 נוב' 2004 (UTC)
הרישום הידני עוזר לדעת מתי עבר שבוע... --אייתלאדאר (שיחה) 12:50, 9 נוב' 2004 (UTC)
תראה מה שעוללת :-) - גרמת לי להציע מבנה סטנדרטי לכל דפי המחיקה (בסעיף הבא), כך שגם נושא התאריך נפתר ולא צריך יותר לעדכן ידנית את הדף. רק צריך להקפיד ליצור דף הצבעות לכל הצעת מחיקה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:13, 9 נוב' 2004 (UTC)

מבנה הצבעות המחיקה[עריכת קוד מקור]

הדיון למעלה שכנע אותי שיש צורך ליצור סטנדרט קבוע למבנה דפי הצבעות המחיקה. אבקש מכל מי שנוהג לסמן ערכים עם התבנית {{VFD}} לנסות ולהצמד למבנה הבא:

<'''[[שם הערך הנדון]]'''
תאריך תחילת הדיון: ~~~~~
== הצבעה ==
===למחוק===
#~~~~

===להשאיר===

== דיון ==

[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:13, 9 נוב' 2004 (UTC)

הצעה טובה, הכנסתי מעט שיפורים. כדאי לאפסן את זה במקום נגיש, אבל מי שמוסיף VFD לא בהכרח יראה את זה מייד - חבל שאין תבנית שמתקבעת בזמן ההזנה כמו ~~~~! (או שיש??)
אגב, שים לב ששמתי "#~~~~" בסעיף "למחוק", כי מי שמציע VFD קרוב לודאי תומך במחיקה... --אייתלאדאר (שיחה) 13:47, 9 נוב' 2004 (UTC)

כן, מן הסתם :) אני מסכים עם רוב השיפורים, אבל אני חושב שדווקא בקישור לשם הערך המבנה שלי היה טוב יותר. בצורה הנוכחית, נשאר פתח לכל מיני ניסוחים שונים ומשונים ("לנוכחותכם", "הערך" וכד'). אני חושב ש-"<", עוזר לשמור על אחידות, ובעיקר - הוא דומה לקישור שנוצר בדפי משנה.
בעניין התבנית - אולי כדאי ליצור תבנית ואז להכניס אותה בעזרת subst כשיוצרים את הדף? הבעיה היא שתבנית לא תאפשר הכנסת חתימה באופן אוטומטי...--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:09, 9 נוב' 2004 (UTC)
א. שיניתי חזרה ל"<" כדבריך.
ב. מה זה להכניס תבנית בעזרת subst? לא מכיר, לא יודע. איך עושים? --אייתלאדאר (שיחה) 09:56, 10 נוב' 2004 (UTC)
זה דומה מאוד לתבנית, רק שאחרי שאתה שומר את הדף, הטקסט כולו מוכנס ושינויים בתבנית המקורית לא משתקפים בו יותר. משתמשים בו בצורה הזו: {{subst:שם התבנית}}. כנס לדף העריכה ותראה את ההבדל בין שני אלה. בראשון כתבתי {{לשון זכר}}, כרגיל, ובשני כתבתי {{subst:לשון זכר}}:


הבהרה בנוגע לשימוש בלשון זכר: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, ננקטת לעיתים לשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה.



הבהרה: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, ננקטת לעתים לשון זכר בהתייחסות
אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים.   אנא קבלו זאת בהבנה!

אם כל פעם נכניס לדף הדיון כזה subst, נוכל ליצור את הטקסט בלי לטרוח יותר מדי. החסרון היחיד בשימוש בתבנית בכלל וב־subst בפרט הוא שלא נוכל להכניס הצבעה אוטומטית בעד המחיקה של מי שמציע את המחיקה. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:02, 10 נוב' 2004 (UTC)

מגניב! למה זה לא מתועד בשום מקום? או שזה כן מתועד וטחו עיני מראות? בכולופן הקטע של הכנסת הצבעה אוטומטית הוא ממילא "בונוס". אז המציע יצטרך לערוך את הדף עוד פעם. דיג ביל. אני הולך לכתוב את התבנית... --אייתלאדאר (שיחה) 13:12, 10 נוב' 2004 (UTC)
למה זה לא מתועד? כי אני עצלן: את ההוראות שכתבתי בויקיפדיה:שימוש בתבניות לא תירגמתי ממטא-ויקי, אלא כתבתי מתוך הראש, והתוצאה - לא חשבתי על כל השימושים וההוראות שצריך. בגלל זה אין גם הוראות ליצירת תבנית פרמטרית. אולי אכתוב את כל זה בהזדמנות, אבל כרגע אני די עסוק. אם למישהו יש כוח להתחיל לכתוב את זה - שיבורך.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:21, 10 נוב' 2004 (UTC)

טוב, יש תבנית המיועדת לשימוש זה, {{subst:VFDpage}}. אני לא שלם איתה לגמרי, אבל זה מה שהצלחתי להוציא תחת ידי. אחפש היכן לתעד אותה. --אייתלאדאר (שיחה) 13:25, 10 נוב' 2004 (UTC)

היה לי רעיון להכניס פרמטרים לתבנית, כך שמילויים בעת הכנסת התבנית תפתור את בעיית ההצבעה האוטומטית והתאריך. אבל אי אפשר להכניס פרמטרים ל־subst. חבל.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:32, 10 נוב' 2004 (UTC)

כלכלה - שערי חליפין[עריכת קוד מקור]

שלום

רציתי לדעת היכן ניתן למצוא שערי חליפין שנתיים של השקל לעומת הדולר לגבי שנים 1991-1995 בבנק ישראל, כמובן. דוד שי 19:45, 9 נוב' 2004 (UTC)

הדפסת חומר שלכם[עריכת קוד מקור]

כשאני מדפיסה כל הטקסט יוצא מוצמד לשמאל. מאוד לא ידידותי ללמוד.
לא מצאתי שום אפשרות שינוי הגדרות שתפתור את הבעיה דרכי.
אשמח לקבל תשובה/פתרון.
בברכה
שני ורשבסקי

גם אני ראיתי את הבעיה הזאת. אולי כדאי למלא באג במערכת? מקס 09:57, 10 נוב' 2004 (UTC)
מעניין, רק אתמול קיבלתי בדוא"ל תלונה דומה ממשתמש ויקיפדיה ממכון וייצמן. כך שהבעיה בהחלט אינה רק של שני. מה באמת עושים? --אייתלאדאר (שיחה) 09:58, 10 נוב' 2004 (UTC)
אני זוכר שקראתי בזמנו את כל הארכיונים של המזנון (טוב, כמעט את כולם, וגם די ברפרוף. לא צריך להגזים), וזכור לי שהנושא הזה כבר עלה פעם. היה מצחיק לקרוא את הדיונים על "איך לתקן את זה" ולראות איך כולם שמחו כשהם מצאו את הבעיה, אבל היה אפילו יותר מצחיק לראות איך שכלום לא קרה. עכשיו הבעיה היא למצוא את זה, ולקוות שלמי שמבין בזה תהיה קצת יותר מוטיבציה...--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:13, 10 נוב' 2004 (UTC)
מצאתי: ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 21#בעיית RTL בתיבת העריכה. הדיון היה בעצם סביב תיבת העריכה, אבל הפתרון אמור לטפל גם בזה. אני מעתיק לכאן את הדיון (ראו בסעיף הבא).
זו בעיה פתוחה Print stylesheet forces left alignment on RTL languages וכך גם הבעיה האחות LTR doesn't work on Hebrew pages. יש אפשרות להירשם באתר הבגים MediaZilla, ולהצביע בעד מתן עדיפות לפתרון הבג. נתתי 50 נקודות (מתוך 1,000 שיש לי) לכל אחד משני בגים אלה. כל אחד מוזמן להירשם ולהצביע, וכך אולי נשיג עדיפות לטיפול בשני בגים עתיקים אלה. דוד שי 17:54, 10 נוב' 2004 (UTC)


בעיית RTL בתיבת העריכה[עריכת קוד מקור]

הוזכרה כאן בעבר (ע"י מאיר מ, אם אינני טועה) בעיית היישור של תיבת העריכה - שלא ניתן ליישר אותה לשמאל ע"י Ctrl-Shift - בניגוד לתיבת העריכה בויקיפדיות אחרות שניתן ליישר אותן לשני הכיוונים. כעת מצאתי את מקור הבעיה, אבל אינני יודע כיצד יש לפתור אותה.

מקור הבעיה: כל העמודים בויקיפדיה העברית כוללים הפניה לקובץ CSS דינמי - http://he.wikipedia.org/w/wiki.phtml?title=-&action=raw&gen=css - שכולל בתוכו הפניה לקובץ CSS מיוחד עבורנו - http://he.wikipedia.org/style/monobook/rtl.css - קובץ זה נועד לספק את כל צרכי היישור לימין (כל יתר הקבצים זהים בכל הויקיפדיות), ואחת השורות הראשונות שלו (ומן הסתם החשובה ביותר בו) קובעת את מאפיין direction של ה-body ל-rtl. אם נשנה שורה זו ל-ltr נקבל עמוד שמאל-לימין שגם בו לא ניתן לשנות את יישור הטקסט בתיבות העריכה. רק כאשר השורה מושמטת ניתן להשתמש ב-Ctrl+Shift.

השאלה: איך שופכים את האמבטיה בלי התינוק? כלומר, איך קובעים את ברירת המחדל ליישור הטקסט בעמוד ל-RTL, אבל בלי לכפות זאת על תיבות העריכה באופן שיימנע יישור ידני שונה?

אני אינני מתמצא די הצורך בעיצוב דפי אינטרנט, ובפרט לא ב-CSS, אבל אולי העלאת הבעיה לפרטיה תאפשר למישהו שיש לו ידע ונסיון רבים יותר למצוא עבורנו את הפיתרון.

נפתלי 19:18, 16 יוני 2004 (UTC)

סוף סוף הצלחתי לאבחן את הבעיה!!! (הפתרון עדיין רחוק)
אחת הרעות החולות של הסקין החדש הוא השימוש שלו במציין (Selector) הכוכבית (*) ב-CSS. מציין זה מכיל את התכונה על כל האלמנטים ולא לפי class או id. במקרה שלנו מלבד זאת שה-body הוא בעל direction:rtl גם * body מתואר ככזה. זה מבטל את מנגנון הירושה (Cascading) הבסיסי של CSS וגורם לכך שאי אפשר לדרוס את התכונה הזו ב-Inline.
אני אנסה להתקדם בסופ"ש ולבדוק אם אפשר להוריד את ה-*.
מאיר מ 16:19, 17 יוני 2004 (UTC)
מאיר, אתה גאון!
בדקתי (יצרתי עותק מקומי פעיל של דפי ה-HTML וה-CSS, והורדתי את body * מ-rtl.css), ואכן - זהו הפתרון. כעת צריך רק לפנות לאחראים על כך על מנת שיתקנו את הקובץ.
נפתלי 16:31, 17 יוני 2004 (UTC)
אני שמח שמצאנו את הבעיה.
אתה בטוח שזה לא פוגע בשום דבר אחר? לא הספקתי לעשות את הבדיקות שתכננתי (אני כותב עכשיו את הפורומים של האיגוד הישראלי לניווט ספורטיבי).
מאיר מ 15:53, 19 יוני 2004 (UTC)
אני לא בטוח שאין דפים שמושפעים לרעה, אבל ככל שבדקתי לא מצאתי כל בעיה. בכל אופן, אין לנו מה להפסיד. את המאפיין הזה בוודאי צריך לסלק, ואם נמצא שזה גורם לבעיה - כבר נמצא את הדרך לפתור אותה. נפתלי 05:47, 20 יוני 2004 (UTC)
באותו נושא, נסו לראות את הדפים בתצוגה לפני הדפסה, הכל הפוך. יש להפוך את ה direction ל rtl גם בcss של ההדפסה Shader 16:06, 20 יוני 2004 (UTC)

וגם בהדפסה עצמה הטקסט יוצא מיושר לשמאל. "עברית קשה שפה, גם שפה מתבלבלת". דוד שי 19:49, 20 יוני 2004 (UTC)

זה נכון, מכיון שבפורמט ה-CSS החדש, ישנם גליונות CSS מיוחדים לעיצוב להדפסה, ומשום מה אלו שעיצבו את זה לא חשבו על זה שגם בהדפסה צריך להוסיף עיצוב RTL. צריך להעלות גם את הנושא הזה בפני "האחראים", ולדעתי עד שהבעיה הזו תיפתר עשוי לעבור זמן רב (בניגוד לבעיה שלעיל שפתרונה פשוט מאוד). נפתלי 11:24, 21 יוני 2004 (UTC)
אגב, מישהו טיפל בענין מציין הכוכבית הבעייתי ב-rtl.css? נפתלי 11:24, 21 יוני 2004 (UTC)
זו בעיה פתוחה Print stylesheet forces left alignment on RTL languages וכך גם הבעיה האחות LTR doesn't work on Hebrew pages. יש אפשרות להירשם באתר הבגים MediaZilla, ולהצביע בעד מתן עדיפות לפתרון הבג. נתתי 50 נקודות (מתוך 1,000 שיש לי) לכל אחד משני בגים אלה. כל אחד מוזמן להירשם ולהצביע, וכך אולי נשיג עדיפות לטיפול בשני בגים עתיקים אלה. דוד שי 17:54, 10 נוב' 2004 (UTC)

חיפוש בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ויויסימו ( http://vivisimo.com/) הוא מנוע חיפוש המשתמש ב clusters, כלומר הוא מחלק את תוצאות החיפוש לקבוצות לפי נושאים.

החברה הנ"ל מפתחת אתר חדש הנקרא http://clusty.com/ האתר הנ"ל מאפשר לחפש גם בתחומים מסויימים, כגון אנציקלופדיות בכתובת הזו http://wiki.clusty.com/

והפלא ופלא - היא מבצעת חיפוש אצלנו (טוב, לא באמת אצלנו אלא בגרסה האנגלית). צעד קטן לויקיפדיה, צעד גדול ל-??? APH 14:29, 10 נוב' 2004 (UTC)

יותר מדי שעות משחק עם רומא מלחמה טוטאלית הביאו אותי למשחק המילים הכה שנון הבא:

Radagaisus
אחלה! דוד שי 18:08, 10 נוב' 2004 (UTC)
:) Eranb 18:14, 10 נוב' 2004 (UTC)
מצויין D-: איצי
באמת רעיון מעולה. אם אפשר יהיה להפיצו, היתי שמח להדביק אותו בכל מיני מקומות מענינים גילגמש 19:41, 11 נוב' 2004 (UTC)
אפשר לפתוח חנות ב-printmall, כמו מה שיש כבר ב-CafePress ולקחת 0 רווח, ואז כל אחד יוכל הדפיס לעצמו מה שהוא רוצה. Eranb 23:04, 11 נוב' 2004 (UTC)
אם תחליטו לפרסם את זה תנו לי לעצב את זה מחדש בטיפה יותר טעם. עם הסמל של ויקי והכתובת. Radagaisus

העלאת תמונות[עריכת קוד מקור]

נראה לי שצריך לייצור ערך ויקיפדי חדש ויקיפדיה:העלאת תמונות, שיסביר ויגרום לאחידות בהעלאת תמונות, אם איך עדיין ערך כזה. שמתי לב ששמות קבצי התמונות בויקי העברית, כתובות בכל מיני צורות ושיטות, בעברית, באנגלית, בטקסט מעורב. יש כאלו שהוסיפו את שמם לשם קובץ התמונה, ויש כאלו שהוסיפו כל מיני תוים ויש כאלו שקראו לקובץ בשם שלא בדיוק מזהה את התמונה. בנוסף לכך התלבטתי באיזו רזולוציה כדאי להעלות את התמונה. ראיתי ש600 - 800 נותן תוצאות טובות, אבל אולי הוא יותר מדי בזבזני? --אפי ב. 22:33, 10 נוב' 2004 (UTC)

אולי מתאים להרחיב או לפצל את ויקיפדיה:שימוש בתמונות. מלח השמים 22:48, 10 נוב' 2004 (UTC)
הערך שימוש בתמונות קשה להגעה. לדעתי יש ליצור אליו קישור, מהדף של העלה קובץ לשרת ואולי גם בעמוד הראשי היכן שהוא. וצריך לקבוע תקן אחיד של שמות קבצים. לדעתי הרצוי ביותר באנגלית בשם הערך כפי שהוא מופיע בויקי האנגלית, בכדי שתהיה תאימות לשפות אחרות, אם ירצו להשתמש בתמונות מאצלנו. --אפי ב. 23:02, 10 נוב' 2004 (UTC)
אכן המאמר ויקיפדיה:שימוש בתמונות קשה להגעה. עכשיו סיימתי לעיין בכל הדפים המקושרים אליו. רבים מהם מפנים גולשים שהתקשו למצוא אותו. שיפור בעניין יעזור בעתיד למשתמשים רבים. מלח השמים 18:50, 11 נוב' 2004 (UTC)

מדיניות לגבי הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

מה ייעשה בדפים חדשים המכילים חומר מועתק ומפר זכויות יוצרים בעליל?

כרגע נכתב בדף ויקיפדיה:מדיניות המחיקה: שים לב שבעיות בזכויות יוצרים אינן מועמדות למחיקה מהירה. (הדגשה שלי).
כמו-כן בתבנית {{copyvio}} נאמר: לתשומת לבך: אם לא ייכתב קצרמר בתת-דף זמני, המחיקה תתבצע כשבוע לאחר שדף זה נרשם בדף ויקיפדיה:בעיות בזכויות יוצרים. (שוב, הדגשה שלי).

עם זאת, גילגמש, ואולי גם מפעילים אחרים, סבורים שאם דף חדש הוא מועתק בעליל (למשל, ביוגרפיה של זמר שהועתקה מ-MOOMA או חומר שהועתק מספריית מט"ח), ראוי למחוק אותו מייד, במקום לשים תבנית copyvio ולהמתין שבוע.

אני בהחלט רואה את ההגיון בגישה הזו, אבל זו אינה המדיניות המוצהרת כרגע. שמא יש מקום לשנות את המדיניות? לדעת גילגמש, העיקרון ש"אם יש הפרת זכויות יוצרים אסור להשתמש במידע" תופס כאן עדיפות. אני אישית מתנדנד: מי ששם כאן מידע מועתק ודאי מודע לכך שהוא מעתיק אותו. האם יש סיכוי שתהיה לו מוטיבציה כלשהי לעמול ולשכתב חומר רב שלקח לו עשר שניות להעתיק ולהדביק? בפרט אם מדובר בהעתקה מאתרים כמו שציינתי לעיל, בהם אין סיכוי שהתורם הוא בעל זכויות היוצרים שהחליט להיות נחמד לויקיפדיה (ולקהילת האינטרנט העברית כולה)... מאידך, מי שהעתיק מאתר "קטן" או פרטי, אולי יש סיכוי שהוא אכן בעל זכויות היוצרים, או שיש לו רשות לכך. אני יודע בוודאות על מקרה אחד כזה, לפחות. אבל אלה הם מיעוט המקרים.

מה דעת הויקיפדים הנכבדים בנושא? --אייתלאדאר (שיחה) 07:05, 11 נוב' 2004 (UTC)

גם אם ביוגרפיה של זמר כלשהו הועתקה מ-MOOMA, ייתכן בכל זאת שאין כאן הפרת זכויות יוצרים. אפשר שהמשתמש העתיק את החומר ברשות בעלי האתר, או שהוא בעצמו המחבר של אותה ביוגרפיה במומה, וכעת החליט לתרום אותה גם לוויקיפדיה. לפיכך יש מקום להמתין שבוע לפני המחיקה כדי לתת לתורם את האפשרות להצדיק את תרומתו. מקס 08:38, 11 נוב' 2004 (UTC)
לדעתי, כל העתקה מאתר רציני היא בחזקת הפרת זכויות יוצרים ויש למחוק אותה מייד. בהעתקה מאתרים פרטיים יש לסמן את התבנית, לחכות שבוע ואז למחוק. אם מדובר בתרומה משמעותית ששווה להתאמץ בשבילה, אפשר לברר פשוט אצל בעל האתר הפרטי. אין כל סיכוי ש-MOOMA או YNET או מט"ח או "דעת" וכיו"ב ירשו להעתיק, ואם מישהו היה טורח לבקש רשות, הוא היה גם מצהיר על כך בערך המועתק. שן שש זעם 08:51, 11 נוב' 2004 (UTC)
מסכים לחלוטין עם שן שש זעם. גילגמש 08:58, 11 נוב' 2004 (UTC)
גם אני מסכים עם שן שש זעם. דוד שי 09:21, 11 נוב' 2004 (UTC)

שוב פעם, ומה אם המחבר המקורי החליט לתת את מאמרו לוויקיפדיה? מה שיצא מהמחיקה זה רק עלבון לבן-אדם ראוי. אמנם YNET בוודאי מעבירה אליה את זכויות היוצרים ולכן גם המחבר המקורי לא שולט עוד על יצירתו, אבל באשר לאתרים מכובדים אחרים לא הייתי פוסל אפשרות כזאת. מקס 10:06, 11 נוב' 2004 (UTC)

בשמי ובשם אדר אני אומר שאם יש ספק - למה להסתכן? למחוק. במקרה הכי גרוע אפשר תמיד לשחזר לאחר מכן. אני לא מבין גדול בזכויות יוצרים, אבל העצה שאני תמיד נותן היא להיות על הצד הבטוח ולא להסתכן אלמוג 17:19, 11 נוב' 2004 (UTC)
מצוין גילגמש 17:26, 11 נוב' 2004 (UTC)
תשובה למקס: אם המחבר המקורי החליט לתת את מאמרו לויקיפדיה, סביר שהוא מודע לבעיה של זכויות יוצרים (ואם אינו מודע - המחיקב תביא זאת לתודעתו), ולכן יציין משהו כמו "זכויות היוצרים על מידע זה, שמתפרסם גם באתר X הן שלי, ואני שמח לפרסמו גם בויקיפדיה". דוד שי 17:57, 11 נוב' 2004 (UTC)
דוד, אני לא מתיימר להבין בנבכי זכויות היוצרים של ויקיפדיה, אבל דומני שאם מישהו כותב כאן משהו, הוא מוותר על כל זכויות היוצרים עליו והופך אותו לחופשי. אשמח אם מישהו שמבין בעניין יוסיף מילים בנושא. בכל מקרה, נראה לי מעוות לגמרי שמישהו יעלה לכאן משהו ויטען להמשך זכויות היוצרים עליו. בשלב הבא הוא לא יסכים שישנו לו את מה שהוא כתב או יעתיקו. גדי אלכסנדרוביץ' 19:49, 11 נוב' 2004 (UTC)
כוונתי הייתה שמכוח זכויות היוצרים שלו, הוא שם את הערך בויקיפדיה, כמובן תוך קבלת תנאי GNU FDL. אזכור זכויות היוצרים בא לרמז על זכותו לשים את הערך בויקיפדיה, ולא על כוונתו להמשיך לשמור עליהן באופן שיסתור את תנאי GNU FDL. דוד שי 20:35, 11 נוב' 2004 (UTC)

הוספתי תבנית מסגרת[עריכת קוד מקור]

הוספתי תבנית מסגרת על מנת לאפשר להקיף טקסט במסגרת וגם לצבוע אותו בטקסט מבדיל.

מבנה: {{מסגרת|ציטוט= תוכן ציטוט }}

צורת כתיבה:
{{מסגרת|ציטוט= וּבֶן-הֲדַד מֶלֶךְ-אֲרָם קָבַץ אֶת-כָּל-חֵילוֹ וּשְׁלֹשִׁים וּשְׁנַיִם מֶלֶךְ אִתּוֹ וְסוּס וָרָכֶב וַיַּעַל וַיָּצַר עַל-שֹׁמְרוֹן וַיִּלָּחֶם בָּהּ... וַיֹּאמֶר לוֹ כֹּה אָמַר בֶּן-הֲדַד כַּסְפְּךָ וּזְהָבְךָ לִי-הוּא וְנָשֶׁיךָ וּבָנֶיךָ הַטּוֹבִים לִי-הֵם. וַיַּעַן מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר כִּדְבָרְךָ אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ לְךָ אֲנִי וְכָל-אֲשֶׁר-לִי... וַיַּעַן מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר דַּבְּרוּ אַל-יִתְהַלֵּל חֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ... }}

צורת תצוגה:

{{{1}}}

--אפי ב. 20:05, 11 נוב' 2004 (UTC)

יפה מאוד, אבל שוב הפונט גרוע... יש לך דרך לשלוט על הפונט של הציטוט, ובכך לתפוס שתי ציפורים: גם שהציטוטים התנ"כיים (ובעצם כל ציטוט מנוקד) ייראו סוף סוף נורמליים, וגם לסייע עוד יותר בהבדלה בין ציטוט ובין שאר הטקסט? גדי אלכסנדרוביץ' 06:37, 12 נוב' 2004 (UTC)
בעקבות הערתך, שיניתי לפונט דויד. אם מישהו מוצא פונט טוב יותר, שגם קיים במערכות סטנדרטיות, אשמח לשנות. חשבתי שבעניין צבע הרקע רצוי שתהיה גמישות לבחור כל צבע, אבל זה גם יסבך את השימוש בתבנית. --אפי ב. 08:45, 12 נוב' 2004 (UTC)
דוגמאות לפונטים נוספים, שאולי יותר קריאים: בפונטים.
ומה ההבדל בין זה לבין התבנית {{ציטוט|תוכן=|מקור=}}

וּבֶן-הֲדַד מֶלֶךְ-אֲרָם קָבַץ אֶת-כָּל-חֵילוֹ וּשְׁלֹשִׁים וּשְׁנַיִם מֶלֶךְ אִתּוֹ וְסוּס וָרָכֶב וַיַּעַל וַיָּצַר עַל-שֹׁמְרוֹן וַיִּלָּחֶם בָּהּ... וַיֹּאמֶר לוֹ כֹּה אָמַר בֶּן-הֲדַד כַּסְפְּךָ וּזְהָבְךָ לִי-הוּא וְנָשֶׁיךָ וּבָנֶיךָ הַטּוֹבִים לִי-הֵם. וַיַּעַן מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר כִּדְבָרְךָ אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ לְךָ אֲנִי וְכָל-אֲשֶׁר-לִי... וַיַּעַן מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר דַּבְּרוּ אַל-יִתְהַלֵּל חֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ...

מלכים א' פרק כ'
שכתבתי לפני מפר שבועות? המממ 13:45, 14 נוב' 2004 (UTC)
אין הבדל מהותי, למעשה, לא ידעתי שהתבנית שלך קיימת, בנתיים אני רואה שיש הבדלים בעיקר בפרמטרים, שאצלך יש גם מקור, גם עניין הצבעים, וגם הפנדינג, הריווח בין הקצוות. צריך לדעתי לשפר את התבנית ציטוט, כך שיהיו מרחקים שווים מכל כיוון כמו כאן. ניסיתי לשנות זאת בתנית "ציטוט" ולא בדיוק הצלחתי לגמרי.

נראה לי שיש צורך בתבנית הדגשה, שבתוך שורה תשנה את הפונט וצבע הרקע. אני עובד על זה כעת. --אפי ב. 14:25, 14 נוב' 2004 (UTC)

איני יכול להכנס לערך דרך ה"חפש"[עריכת קוד מקור]

ערתי ערך חדש בויקי. אולם בנתיים אינני מצליח להכנס אליו דרך ה"חפש". אלא דרך "מקום לכניסות חדשות". מדוע?

תוכל בבקשה לספק עוד פרטים (מה הערך, מה זה בדיוק "מקום לכניסות חדשות", מה בדיוק אתה מנסה לעשות)? אם אני לא טועה, מרגע שהוספת ערך הוא אמור להיות זמין דרך "חפש". ייתכן שאתה מחפש בטעות את הערך באיות מעט שונה ולכן הוא לא מוצא, וייתכן שלמסד הנתונים כן לוקח זמן מה עד שהוא מתעדכן. עוד כמה פרטים יעזרו להבהיר את העניין. גדי אלכסנדרוביץ' 09:11, 12 נוב' 2004 (UTC)
שם הערך הוא: סלאנים. יצרתי קישור לערך במקום לכניסות חדשות: ויקיפדיה:צעד אחר צעד/דפים חדשים נהגתי כך על פי ההוראות שקראתי. לאחר מכן יצאתי וניסיתי לחפש את הערך דרך "חפש" ולא מצאתי דבר. יתכן שאכן המסד הנתונים לא עודכן כפי שכתבת.
שלום לך,
כרגע כל הקישורים לערך סלאנים צבועים באדום, ומה שאומר שדף בשם זה לא קיים. הדף מיוחד:newpages (שבו יש רשימה אוטומטית של כל הדפים שנוצרים בויקיפדיה העברית) לא מראה על יצירה של ערך בשם כזה. ככל הנראה לא שמרת את הערך. יכול להיות שלחצת רק על "הראה תצוגה מקידמה" ולא על "שמור דף"?--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 09:36, 12 נוב' 2004 (UTC)
הערך סלאנים הועבר לחסידות סלונים. ערן 09:38, 12 נוב' 2004 (UTC)
ערן, תודה. צדקת בשינוייך. אולם עלי להחליף בגוף המאמר את כל ה"סלאנים" ל"סלונים"? כמו כן עדיין לא ניתן למצוא ערך זה דרך ה"חפש". מדוע?
את ההעברה ביצע משתמש:אלמוג. נסה לחפש בתיבת החיפוש את חסידות סלונים ולחץ על "לך". עכשיו תגיע למקום הנכון. וכן, רצוי לשנות את הערך בהתאם, ואם אפשר גם להוסיף לו קישורים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 09:51, 12 נוב' 2004 (UTC)

הגבלת עריכה למשתמשים רשומים בלבד על מאמרים נבחרים[עריכת קוד מקור]

אמנם הנושא עלה כבר בעבר בצורות שונות, אבל לדעתי יש לי הפעם הצעה מקורית.

שחזרתי היום בוויקפדיה באנגלית את המאמר המומלץ (בייסבול) מהשחתה. נראה לי שאנחנו זקוקים לכלי ביניים שאינו מחמיר כמו הגבלת כל עריכה למשתמשים רשומים. האם ניתן לסמן מאמרים ספציפיים כך שרק משתמשים רשומים יוכלו לערוך אותם? מדובר על "רמת ביניים" בין נעילת דף, לדף פתוח לעריכה. אם תאופשר אופציה שכזו, יש להשתמש בה בצמצום וקמצנות, רק עבור מאמרים שזוכים לחשיפה מיידית לציבור כמו המאמר המומלץ בעת שהוא מופיע בעמוד הראשי, או בערך "הארי פוטר" ונגזרותיו.

משתמש לא רשום שיבקש לשנות ערך שכזה יזכה להודעה שערך זה מוגן באופן זמני, ואם ברצונו לשנותו, עליו להרשם, או שעומדת לו האפשרות לכתוב את הדורש תיקון בדך השיחה. מה דעתכם? Eranb 16:07, 12 נוב' 2004 (UTC)

דעתי היא שאתה מדבר לאנשים הלא נכונים... זו אופציה שהמתכנתים צריכים לממש, לא אנחנו. אני אישית מתחבט. בוא ניקח את דוגמת המאמר המומלץ. מצד אחד, אנחנו לא רוצים שמישהו ייכנס אליו כשהוא יראה שהוא מומלץ, יכתוב "הפועל זונה" וימחק את כל הערך. מצד שני, גם אם מישהו יעשה את זה, כמה זמן יקח עד שזה יתוקן? לא רב מדי, לדעתי (אפשר לעשות ניסוי ושמישהו מאיתנו "ישחית" בתור משתמש אלמוני ערך). מול הפרש הזמנים הזה, שבו הערך יהיה מקולקל צריך למדוד את הנזק שייגרם מכך שמשתמש לא רשום ייכנס לערך המומלץ (והסבירות שיכנס כזה גבוהה למדי), יראה שם שגיאה ולא יוכל לתקן.
לטעמי, עדיף לא לחסום וזהו. כמות המשחיתים לא גבוהה דיו כדי שתצדיק זאת. כדאי לזכור שחסימה היא אמצעי טכני שלא נכלל בתפיסת העולם האוטופית של ויקיפדיה, ולכן צריך להשתמש בו רק כשהמצב רחוק מאוד מאותה תפיסה אוטופית - ואני לא סבור שאנחנו במצב כזה באופן כללי (בערכים מסויימים שבהם התקיימו מלחמות, למרבה הצער, זה כן כך). גדי אלכסנדרוביץ' 20:10, 12 נוב' 2004 (UTC)

קישורים לאתרים בעייתיים אידיאולוגית[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:קישורים חיצוניים#קישורים לאתרים בעייתיים אידיאולוגית. טרול רפאים 19:02, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

הצילו את קיסרי רומא[עריכת קוד מקור]

רבים מערכי קיסרי רומא כתובים בצורה מזעזעת ביותר. נחוץ מישהו בעל היכרות בסיסית עם ההיסטוריה של רומא, כדי שיביא את הערכים לרמה סבירה מינימלית (ואם יהפוך אותם למשובחים, תבוא עליו ברכה כפולה ומכופלת). ניסיתי להציל את פופיאנוס ובלבינוס, אבל היסטוריה עתיקה אינה הצד החזק שלי. דוד שי 08:27, 13 נוב' 2004 (UTC)

אנסה לתקן את המעוות. הבעיה היא שאני עסוק בפרויקטים אחרים ואין לי כל כך זמן על זה. גילגמש 08:58, 13 נוב' 2004 (UTC)
בעבר היצלתי את קליגולה וכמדומני ששלחתי את ידי אל עבר ויטליוס ואולי גם אותו. הבעיה עם ערכי הקיסרים היא שהם נוצרו בחלקם הגדול על ידי משתמש מסויים עם ידע רב ועברית טעונת שיפור. קשה לבנות מהבסיס הזה, והמדובר בהטלאה. אם המצב יישאר כמו שהוא עד להבאת ענייניה של ההיסטוריה של אירלנד למצב משביע רצון, אנסה לראות במה אוכל לתרום. אלמוג 09:06, 13 נוב' 2004 (UTC)


רוצה לכתוב על קוסטה ריקה[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לכתוב ערך לקוסטה ריקה, שאלתי היא איך אני עושה את הטבלה שיש בכל ערך של מדינה... עוד שאלה היא מאיפה אני משיג את תמונת מיקום הארץ ...? אין ערך דומה בויקי האנגלית. תודה. --רועי אסולין 12:15, 14 נוב' 2004 (UTC)

אתה יכול להעתיק את הטבלה מהערך באנגלית Costa Rica, ולשלב במקומות המתאימים את הקישורים המתאימים בעברית (ראה למשל ארצות הברית). כאשר אתה מעתיק את הטבלה, אל תשכל לשנות בכל מקום שכתוב align="right" ל-align="left". בברכה, Eranb 13:03, 14 נוב' 2004 (UTC)

איך אפשר לשאול שאלה אישית למשתמש מסויים?[עריכת קוד מקור]

בקיצור: האם לכל משתמש יש איזו תיבה אישית בויקי שאפשר לכתוב לו שם משהו באופן אישי?

שלח לו דואר אלקטרוני דרך לחיצה על הכפתור "שלח דואר-אלקטרוני למשתמש זה". SHIMONSHA

לא מצליח לנסח את הנושא.[עריכת קוד מקור]

ערכתי ערך "חסידות סלונים". הבעיה שכל אחד שמחפש מידע על נושא זה לעולם לא יקליד את המילים "חסידות סלונים" אלא הוא יקליד "סלונים" (או סלאנים כפי שמקובל לכתוב). מה אני יכול לעשות שגם כאשר מאן דהוא יזין את המילה "סלונים" הוא יגיע לערך "חסידות סלונים"? (ואותו בעיה יש לי בגוגל)

החל מעוד יום או יומיים, כל מי שיבצע חיפוש על סלונים יקבל כתוצאה ראשונה את חסידות סלונים. אינך צריך לעשות דבר בעניין, זה יתרחש אוטומטית כשהחיפוש של ויקיפדיה (ומאוחר יותר גם של גוגל, אשר ייכנס לפעולה אם החיפוש של ויקיפדיה ישבוק חיים) יכיר את הדף החדש שיצרת. SHIMONSHA
תודה. אני מעריך מאוד את המהירות בו קיבלתי תשובה לשאלה זו וגם לקודמתה.

מה ההבדל בין "לך" ל"חפש"?[עריכת קוד מקור]

בשדה החיפוש לאחר הזנת שם הערך המבוקש ניתן ללחוץ על "לך" וניתן ללחוץ על "חפש". מה ההבדל ביניהם?
פטר רחם

ראה ויקיפדיה:חיפוש. בגדול, "לך" מביא אותך ישר לערך, ו"חפש" מחפש את המילה בכל מאגר הערכים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:35, 14 נוב' 2004 (UTC)

הודעות אובדניות בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

באתרי אינטרנט העוסקים במתן תמיכה נפשית יש נוהל מדוקדק לטיפול בהודעה אובדנית שנכתבת בהם. ויקיפדיה אינה אתר מסוג זה, ולכן לא עלה על דעתי מעולם שנצטרך להתמודד אם הודעה כזו. והנה אתמול הופיעה השורה הבאה בדף של שיחת משתמש: "אם אינך חושב כך הרי שפרישתי בפועל מהויקיפדיה היא אכן צעד מתבקש לפני פרישתי מהחיים שאין לי אומץ לעשותה ביוזמתי". אני מקווה ששורה כזו לא תופיע יותר בויקיפדיה, אך במקרה שתופיע, אבקש רק דבר אחד: אל תוסיפו שמן למדורה. איום בהתאבדות אף פעם אינו משעשע, ואין להשתעשע בו גם אם הוא נראה כסחטנות רגשית. אין צורך להזעיק את השירות הפסיכולוגי, אפשר להתעלם מההודעה, אבל לא להמשיך בדרך שבה התחיל כותב ההודעה. דוד שי 20:27, 14 נוב' 2004 (UTC)

דוד - כתבתי לך אימייל בנושא (האם הוא הגיע). אין המדובר בהודעה אחת אלא בכמה הפזורות לאורך הימים האחרונים ובמקומות שונים. כקהילה (ואנחנו קהילה) אנחנו צריכים לתמוך בחבר שמגלה סימני מצוקה, אך צריך לחשוב על הדרך הנכונה לעשות את זה. אם יש כאן חברים בעלי רקע בנושא הייתי רוצה לשמוע את דעתם (באופן עקרוני ולא לגבי משתמש מסוים) אלמוג 05:34, 15 נוב' 2004 (UTC)
אם אין בינינו מי שיודע איך לטפל בכך, ראוי שנפנה לעזרת גורם חיצוני שיוכל להדריך אותנו כיצד לסייע למשתמש המשדר מצוקה. במסגרת כמו זו ראוי שתהיה תשובה למצבים שכאלו. מעין ארון של עזרה ראשונה במקום ציבורי. וזאת לאו דווקא בהקשר למקרה הנוכחי. מלח השמים 15:34, 15 נוב' 2004 (UTC)
אני חושב שתגובתו של גילגמש הייתה מזעזעת באטימותה. הדרך הנכונה להגיב במקרים כאלה היא לנסות לנתב את האדם השרוי במצוקה לזרועות מטפל/ים בתחום של בריאות הנפש. ניתן להתחיל מהפנייתו לאתר של ער"ן [1] או לטלפון שלהם, 1201 (זה המספר, 4 ספרות). בכל מקרה יש להימנע לחלוטין מהוספת שמן למדורה, השיטה בה נהג גילגמש. הפגנה של מעט רגישות עוד לא הרגה אף אחד! SHIMONSHA
מישהו יכול להסביר יותר על מה מדובר, לאלו שלא קוראים בשקיקה את דפי השיחה? קישור לדף (אני מניח שהמהומה נמצאת עדיין לכל הפחות בגרסה ישנה/מחוקה שלו) יעזור להבהיר על מה אתם מדברים. גדי אלכסנדרוביץ' 06:04, 15 נוב' 2004 (UTC)

מר טריויה, המכונה גם רפאל לירז. הסתכל בתרומות המשתמש שלו. --אייתלאדאר (שיחה) 06:11, 15 נוב' 2004 (UTC)

תגובתי היתה בהתאם לרוח ההודעה. אני בספק רב אם המתאבד הפוטנציאלי יצהיר על רצונו להתאבד בקהילה מעין זו. מה גם דרכי העזרה שאנחנו יכולים להגיש הינן מוגבלות ביותר. אני לא חושב שזה מתפקידנו לעזור לאנשים במצוקה. בשביל זה יש את הפורומים השונים. גילגמש 10:45, 15 נוב' 2004 (UTC)

עד עכשיו נמנעתי מלהתייחס לכל הסיפור הזה, בגלל מעורבותי בו. אבל אני מוכרח לומר שתגובתך זו לא היתה מוצלחת בלשון המעטה. גם אם יש ספק רב שהודעה כזו היא רצינית זה סיכון שפשוט לא לוקחים.
לפני חצי שנה בערך התפרצתי על רפאל לירז, ובעידנה דריתחא של תיסכול כנראה חרגתי מהטעם הטוב ונסחפתי ברמה האישית שבו פגעתי בו. אני מניח שהיה אפשר להבהיר את אותם דברים בצורה יותר עיניינית ופחות אישית. הוא קיבל מזה רושם של רדיפה אישית, והתגובה שלך מן הסתם רק מחריפה את תחושתו זו. זה לא טוב מבחינה אנושית, וזה גם לא טוב לויקיפדיה, כי כשיש מטען אישי זה מקשה על עבודה מקצועית.
היה צריך למחוק את מה שהוא כתב בשיחה של ערך שאין לו שום קשר לכל הנושא הזה והויכוח הזה, כי צריך להגן על הויקיפדיה. אבל אני באמת לא זקוק להגנה.
eman 11:05, 15 נוב' 2004 (UTC)

תגובה[עריכת קוד מקור]

לאור הביקורת הרבה, שהומשעה על דברי, חשתי צורך להגיב. כמובן שאינני מעודד התאבדות, ואף חושב שיש לאנשים הנמצאים במצוקה. זאת אחת הסיבות לבחירתי ברפואה כמקצוע. לצערי, ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא פורום תמיכה. אין ולא יכולים להיות לנו הכלים להתמודד עם מצבים מעין אלו. לגופו של ענין, לעניות דעתי, המשתמש שהביע את רצונו לשים קץ לחייו לא התכוון לכך ברצינות. אדם הרוצה לסיים את חייו נמצא במצוקה קשה ובד"כ לא משחית את זמנו על העלבת משתמשים אחרים באתרי אינטרנט. ניסיונו להציג עצמו כ"מסכן" לא תגרום לי לפעילות קדחתנית. יש פסיכולוגים לצורך הענין. אני סבור, שהמשתמש פגע בעמנואל, ואף אמרתי לו זאת בדף שיחתו. לאחר מכן הוא איים בהתאבדות ואני אמרתי: בבקשה... אשמח להראות לך את מיקום הורידים בגוף. אני חוזר ומדגיש, אינני תומך בהתאבדויות ולא מעודד אנשים לבצע שטות זו, אך יחד עם זאת אין בליבי רחמים על אנשים המנצלים את מצוקתם של החולים האמיתיים על מנת לצבור רווח זמני. גילגמש 15:42, 15 נוב' 2004 (UTC)

גילגמש, ידוע שמתאבדים מנסים פעמים רבות לקרוא לעזרה באמצעות מעשיהם. אם מישהו משחיל משפט שכזה זה יכול להיות סממן למשהו עמוק יותר ויכול להיות הומור-שחור, אין לנו כל כך דרך לדעת במדיה הזו...
אדם שנמצא שבמצוקה יכול להביע זאת בכל מיני דרכים שלנו אולי לא נראות "לגיטימיות" להבעת המצוקה או להתנהגות במצבו, ועדיין זו דרכו להתמודד. יכול להיות שהוא במצוקה קשה שאינה על סף ביצוע מעשה אובדני, אך הוא חושב שכך יוכל להפנות אמפטיה למצבו, אני לא חושבת שבמקרה כזה נכון לומר שהוא מנצל את מצוקתם של החולים האמיתיים, ייתכן שהוא חולה כזה. F (וממש אין לי שום הסמכה מקצועית לטיפול, למרות שם המקצוע שלי).