טיוטה:דיויד עזרן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דייוויד עזרן הוא עיתונאי, עורך ושדרן רדיו וטלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד עזרן נולד בצפת ב-20 בספטמבר 1979 וגדל בחצור הגלילית. הוא למד בבית הספר היסודי "משכן" ואת התיכון סיים בקריית החינוך "אורט". בנעוריו שיחק בתיאטרון הקהילתי בחצור הגלילית, בין השאר, גילם את הנער מושון במחזמר "בוסתן ספרדי" ואת נאסר א-דין במחזמר "עלילות נאסר א-דין". שירותו בצה"ל היה כמפעיל מערכות דבור (ממ"ד) בחיל הים.

לאחר שחרורו למד קריינות רדיו באולפני גבע, בגבעתיים עם סיום לימודי התעודה קיבל אותו העיתונאי חיים הכט לתחנת הרדיו "קול רגע" אותה ניהל. בתחנה זו שימש במשך 17 שנה [1]במספר תפקידים: מעורך מוזיקלי, כתב שטח ושדרן צעיר, דרך מפיק ראשי ועד מנהל תוכניות המופקד על תכנון לוח השידורים וביצועו, עזרן פיקח על צוות שדרנים, יזם תוכניות חדשות ועסק באיתור כישרונות חדשים. עזרן חיבר בין הצמד הראל סלוצקי ועופר דומינגז אחרי שנים ששידרו בנפרד עד הפיכתם לצמד "סלוצקי ודומינגז". התוכניות המרכזיות אותן הוביל כשדרן בכיר: "חתום בנשיקה", "הדרן" והתוכנית האחרונה "פנאן"[2]. כמו כן, הוביל יחד עם תחנת הרדיו פרויקט שיפוץ וחידוש אנדרטת זיכרון של חללי חטיבה 9 שהוזנחה מזה שנים בסמוך לצומת גולני. במהלך שנותיו בתחנה הצפונית קיבל כאות הוקרה על פועלו אלבומי זהב מהזמרים רותם כהן ויוסי אזולאי.

בשנת 2018 עסק בייעוץ תקשורתי עבור מספר מועמדים ברשויות מקומיות ומועצות שונות בגליל העליון, והפך גם למנחה הכנסים של מפלגת "כולנו" שהתמודדה בבחירות הארציות לכנסת. בד בבד סיים תואר רב תחומי במדעי החברה ובמדע המדינה עם התמחות בתקשורת פוליטית, באותה שנה התקבל לבית הספר לטלוויזיה של רשת 13 וסיים בהצלחה מסלול הכשרת מגישי טלוויזיה שהוביל אותו להגשת פינות מגוונות בתוכניות הערוץ[3], תפקיד אותו מוביל עד היום כחבר מערכת בתוכנית "פותחים יום" עם ירדן הראל ואלעד זוהר ומגיש פינות מגוונות על בסיס קבוע.[4] באחת מפינותיו הציג לראשונה מתוך ארכיון סינמטק ירושלים קטעי וידאו שלא נראו קודם בטלוויזיה וגרם לחיבור בין בני משפחה שצפו בכתבה לסבתם שהופיעה בווידאו שלא היו מודעים לקיומו. פינות תרבות, תיירות והיסטוריה הגיש עזרן גם בתוכניותיהם של ד"ר הני זובידה ויעקב אילון בערוץ הכנסת.[5]

הופעות טלוויזיוניות נוספות בתוכניות: "לא נפסיק לשיר" בערוץ 2 (2005) "מסע קיץ" בערוץ הילדים (2008) "יום בחיי" בערוץ הוט בידור ישראלי (2009) חבר וועדה מקצועית בעונה שנייה של "בית ספר למוסיקה" (2015) חבר בפאנל המומחים בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" (2017) וחידון המוסיקה של ישראל (2018) בקשת 12.

כיום הינו מנהל קריאייטיב של רדיו חיפה 107.5 ומגיש תוכניות גם בתדר הנוסף של התחנה 99.5 חם אש[6]. לפני כן, הגיש כשנה ברדיו צפון 104.5 ובתחנה 101.5. בנוסף, כתב אתר האינטרנט של ערוץ 13 ומגזין הלייף סטייל של ירדן הראל.

בעבר הפך עזרן למנחה הבית של מפלגת "כולנו" שרצה בבחירות לכנסת. בשנתיים האחרונות שימש כמנחה טקס הזיכרון הצבאי המרכזי של חללי העדה הדרוזית ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. כמו כן, הוא כתב וערך מדורי תרבות, פנאי וצרכנות בעיתונים המקומיים באזור הצפון, ושימש כעורך העיתון "סטטוס הצפון".

עזרן נשוי לזהבית, אבא לשלוש בנות ומתגורר ביישוב קהילתי בעמק יזרעאל, אחוזת ברק.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אודי עטר. אחרי 17 שנה: דייוויד עזרן עוזב את רדיו קול רגע. ידיעות הגליל 28.12.2017
  2. ^ אלכסנדר כץ, מנהל התכניות של רדיו קול רגע דיויד עזרן עוזב, באתר אייס, ‏24 בדצמבר 2017
  3. ^ דיוויד עזרן באתר רשת 13
  4. ^ אדי גל. החלום הבא. זה מה יש. 1 בנובמבר 2018
  5. ^ הרצל בן אשר, דייוויד עזרן: בזכות הכישרון, היכולת וההתמדה. ידיעות הגליל 25.04.2018
  6. ^ דיוויד עזרן ברדיו חם אש
  7. ^ ליטל גיגי. חופשי ומאושר. מבט 25.04.2018

קטגוריה:שדרני רדיו ישראלים

קטגוריה: עיתונאים ישראלים