לדלג לתוכן

טיוטה:הפילוג בישיבת מרכז הרב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפילוג בישיבת מרכז הרב (מכונה הפילוג במילעיל) היה פילוג שהתרחש בישיבת מרכז הרב בראשית שנת ה'תשנ"ח, בעקבות מחלוקת בין תלמידיו של הרב צבי ישראל טאו, ר"מ אמונה בישיבה, לרב אברהם אלקנה כהנא שפירא, ראש הישיבה, והוביל להקמתה של ישיבת הר המור על ידי הרב טאו ותלמידיו.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ישיבת מרכז הרב

בשנת ה'תש"ה מינה הרב צבי יהודה קוק (להלן הרצי"ה), ראש ישיבת מרכז הרב, את גיסו של גיסו, הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא, כר"מ בישיבה.[1] עם היחלשות הרב יעקב משה חרל"פ החל הרב שפירא להעביר שיעור כללי במקומו,[2] ולאחר פטירת הרב חרל"פ בשנת ה'תשי"ב, מונה הרצי"ה לראש ישיבה. עוד בחיי הרצי"ה כונה הרב שפירא ראש ישיבה, בכפוף לרצי"ה שכונה ראש הישיבה.[3] הרב צבי ישראל טאו התחיל ללמוד בישיבת מרכז הרב כבחור בשנת ה'תשט"ז,[4] ועם השנים החל להעביר שיעורי אמונה בישיבה, ואף התבקש על ידי הרב צבי יהודה להעביר שיעורים כלליים[5].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דביר עמר, השדכן של הרב אברהם שפירא: הרב צבי יהודה קוק, באתר ערוץ 7, 6 באוקטובר 2022
  2. ^ הרב אברהם ישראל סילבצקי, שלושה כתרים, באתר "ישיבה", כ"ג כסלו תשס"ח
  3. ^ מדברים על הרב אברום שפירא, באתר גילוי דעת, ‏6 באוקטובר 2022
  4. ^ אלישיב רייכנר, באמונתו - סיפורו של הרב עמיטל, עמ' 63
  5. ^ הרב שלמה אבינר, ‏עשר הערות על הרב צבי טאו, באתר "סרוגים", 13 בינואר 2022; וראו גם: יואב שורק, ההתחרדות של הרב טאו תגרום לשבר דתי-לאומי?, באתר nrg‏, 21 בפברואר 2015; אודי אברמוביץ', התיאולוגיה הממלכתית של הרב צבי טאו וחוגו, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, 2014, עמ' 39