טיוטה:עופרי בשן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עופרי גבי בשן (נולדה ב-3 באוגוסט 2001) היא אשת חינוך אשר ידועה בעקבות הצלחתה ברשת החברתית הסינית "טיקטוק". לפרופיל שלה מעלה עופרי סרטונים הומוריסטים ואינפורמטיביים במגוון תחומים, סרטוני דעה, מערכונים קצרים וסרטונים מחיי היומיום שלה. את הצלחתה בטיקטוק השיגה בעקבות סרטונים על שירותה הצבאי כמורה חיילת. מחוץ לרשת, עופרי בשן עוסקת בחינוך בלתי פורמלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עופרי גבי בשן נולדה ב-3 באוגוסט 2001 בעיר לונדון שבממלכה המאוחדת. הוריה (למצוא את שמותיהם), הם ישראלים אשר עברו לגור באנגליה למטרות לימודים. לעופרי אח צעיר (למצוא את שמו) אשר השתתפף במספר סרטוני טיקטוק בתקופה המוקדמת אשר רובם נמחקו. ב-2007 עלתה עופרי לישראל עכב החלטת הוריה לחזור לארץ.

עופרי גבי בשן היא ווקאליסטית ורב-נגנית אשר למדה שירה ונגינה שנים רבות ומנגנת על כמות רבה של כלים. ברשתות החברתיות ניתן למצוא סרטונים בהם היא מנגנת על פסנתר, גיטרה, גיטרה בס, קאזו, כינור, יוקולילי, קחון ומפוחית. עופרי גבי בשן מעולם לא הצהירה על כמות הכלים המדויקת עליה היא יודעת לנגן, אך לרוב מניחים כי מדובר בין 9-13 כלי נגינה שונים. המנעד הווקאלי של עופרי ידוע כרחב במיוחד, 4 וחצי אוקטבות.

עופרי גבי בשן התחנכה בתנועת הנוער העובד והלומד, יצאה לשנת שירות והתגייסה לצה"ל בתפקיד מורה חיילת בפנימיה כחברת גרעין במסלול הנח"ל.

בשירותה הצבאי העלתה מספר רב של סרטוני הסבר על תפקידה אשר עוררו עניין מכיוון ואין מידע רב על התפקיד ברשת.

לאחר השחרור עופרי גבי בשן המשיכה לעבוד בחינוך בלתי פורמלי ונכנסה לתפקיד רכזת נוער.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עופרי גבי בשן מקושרת למגוון מאבקים ציבוריים, ביניהם צעדת השרמוטות, מצעד הגאווה ומחאות נוספות.

בעקבות מחסור בבנק הדם בקיץ 2020, הובילה עופרי גבי בשן קמפיין תרומות דם.

עופרי התבטאה מספר פעמים כי ברצונה להיכנס למערכת הפוליטית וכי היא רשומה כחברת מפלגה, לעומת זאת לא ציינה בפומבי מה דעותיה הפוליטיות ואת זהות המפלגה אליה התפקדה.

עופרי גבי בשן תמכה באופן פומבי במאבק הקהילה הגאה ובמאבק הפמיניסטי מספר רב של פעמים.

נוכחות אינטרנטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עופרי גבי בשן פתחה את עמוד הטיקטוק שלה ב-2018.

היא צברה תודעה בעקבות סרטוני ההסברה שלה על תפקידה הצבאי כמורה חיילת, אשר מילאו חוסר במידע אודות התפקיד.

בנוסף לסרטונים על אופי תפקידה כמורה חיילת, יוצרת עופרי סרטונים הומוריסטים קצרים, סרטוני דעה, סרטונים אינפורמטיביים, שירים וקטעי ראפ מקוריים וצילמה ביצועים שלה לשירים של אמנים נוספים.

עופרי גבי בשן השתתפה בתחרות סרטונים אשר ארגן הראפר הישראלי איזי ויצרה עיבוד לשיר "לא הכל מן אללה". סרטון זה זכה לפירגון ומחמאות מצד איזי אך היא לא זכתה בתחרות.

עופרי גבי בשן ידועה בנוכחות הצינית אך הרגועה שלה. היא לרוב מציגה נושאים בדיבור ניחוח ועדין מעורב בבדיחות סאטיריות.

מחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עופרי גבי בשן עוררה מספר מחלוקות ברשת בעקבות סרטוני דעה בנושאים שונים.

בעקבות סרטון טיקטוק בו מתחה ביקורת על תופעת ערוצי המשפחות, ובאופן ממוקד על הערוץ המשפחתי של משפחת טרסוב, התעוררה חוסר הסכמה מקרב מעריציהם של המשפחה אשר הביעו את כעסם בתגובות.

בנוסף דעותיה על טרנדים אופנתיים הובילו לתגובות כועסות מקרב משתמשי טיקטוק אחרים ותגובותיה על סרטונים של יוצרים אחרים הובילו לסרטוני תגובה מאותם היוצרים. עופרי גבי בשן מגיבה לרוב לביקורות אלה בסובלנות והומור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]