טיוטה:שמוליק דניאל (מפיק מוזיקלי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
לידה 24 בינואר 1972 (גיל: 52)
תל אביב, ישראל
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1993
חברת תקליטים Helicon

שמוליק דניאל (נולד ב-23 בינואר 1972 בתל אביב) הוא מוזיקאי, מפיק, מעבד, טכנאי הקלטה, מיקס, ומאסטרינג ישראלי.

דניאל היה שותף לפרויקטים רבים במוזיקה הישראלית, ולעבודה עם אומנים ומוזיקאים רבים. בנוסף, עיבד והפיק כמה מהאלבומים הידועים במוזיקה הישראלית.

דורג במקום ה-5 ברשימת המעבדים ששיריהם מושמעים ביותר ב-10 וב-20 שנים האחרונות[דרושה הבהרה] מטעם אקו"ם[דרוש מקור].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמוליק דניאל נולד ל-אהובה ויוסף דניאל, וגדל בעיר חולון. היה חשוף מילדות לסגנונות מוזיקליים רבים, גם למוזיקה ישראלית ובין-לאומית של שנות השבעים, וגם לכל הקלאסיקות של המוזיקה הערבית בזכות סבתו שהיא ממוצא עיראקי. בילדותו ניגן פסנתר קלאסי מגיל 6 עד 11, ומגיל 13 החל לנגן על תופים. כבר בילדות המוקדמת התחיל לחפש נגנים בסביבה בה גדל, בתקופה שבה היו מעט כאלה, כדי להקים הרכבים מוזיקליים מקומיים. בנוסף התחיל באותה תקופה להתעניין בהקלטות ובהפקה מוזיקלית ואחרי שהקים את אולפן ההקלטות הראשון שלו (גיל 14), שהיה ממוקם במקלט הבניין המשותף של בית הוריו החל לצבור מומחיות וניסיון בתחום של הפקה והקלטת הרכבים ולהקות. בנקודת זמן זו התגבשה אצלו ההחלטה לפתח את ההפקה המוזיקלית כתחום עיסוקו המרכזי.

בזמן שירותו הצבאי הצטרף ללהקת "ההוצאה לפועל" ותוך כדי חופשת השחרור מהצבא בקיץ 1993 הוחתמה הלהקה על ידי חברת התקליטים "הליקון כנען".

חברי הלהקה: טל קנון: שירה, אלון בן משה: גיטרות, אריאל אביזוב: גיטרות, רונן ברק: תופים, יאיר גורן: סאונד, שמוליק דניאל: בס.

אלבום הבכורה והיחידי של הלהקה יצא ב- מאי 1995 והופק על ידי תמיר מוסקט, לאחריו התפרקה הלהקה.

לאחר פירוק הלהקה, עבד דניאל בחברת ההגברה "מזוז תל אביב" והצטרף כטכנאי כלי נגינה לסיבוב הופעות של להקת "החברים של נטאשה" כשבמקביל בתקופה זו דניאל מחפש חלל ומיקום מתאים לפתיחת אולפנו.

בשנת 1996 הקים את "הוק סטודיו" אולפן להקלטות ומיקסים וחדר חזרות בתל אביב, וב 2007 הקים בנוסף יחד עם איל שפיר את "הוק אנד היי מאסטרינג" שממוקם בסמוך לאולפן ההקלטות.

בשנת 1996 התחיל להפיק דניאל את האלבום "פרפרים" של הזמרת "בטי פבלו" האלבום יצא בשנת 1999 ובלטו בו השירים ״פרפרים״ ו ״נדנדה״ שיצאו כסינגלים לרדיו והושמעו רבות.

בשנת 1998 בזכות חבר משותף (המפיק והמעבד המוזיקלי נדב ביטון) התוודע דניאל לעמיר בניון, כיוצר אלמוני לפני פריצתו. בניון הגיע לאולפן כדי להקליט סקיצות, ודניאל זיהה את המקוריות והייחודיות של בניון והחל ללוות את הכישרון הגדול בדרכו המוזיקלית, והפיק את אלבומיו (הארבעה הראשונים בשיתוף עם נדב ביטון):

הסגנון הייחודי בכתיבה ובהגשה של בניון וההפקה המוזיקלית המגוונת פרצו סגנון חדש במוזיקה הישראלית.

דודו טסה ושמוליק דניאל בקליפ לשיר "באת עם השקט" (צילום: לילך דניאל)

בשנת 2002 הכיר דניאל את דודו טסה ונפעם מכישרון הכתיבה, השירה והנגינה הייחודיים של דודו, החיבור היה מיידי ומשם יצאו השניים למסע של שלושה אלבומים:

  • מתוך בחירה
  • בדיוק בזמן
  • לולה

רבים משירי שלושת האלבומים זכו לחשיפה גדולה בנייהם: אני רץ, באת עם השקט, היה לי חבר היה לי אח, פוג אל נחל, זוזי, בדיוק בזמן, לולה, מעליות ועוד.

בשנת 2005 הפיק דניאל ביחד עם דודו טסה את אלבום הבכורה של שלישיית מה קשור. שמתוכו בלט הלהיט תנו לו צ'אנס (שר מהלב).

בשנת 2005 הפיק דניאל בשיתוף עם נדב ביטון את אלבום הבכורה של הראל מויאל שממנו בלטו הלהיטים: אמצע הלילה בכפר, ואז תבואי, סימנים ועוד.

בשנת 2007 הכיר דניאל את האומן והיוצר המוכשר גוסטו והיה מעורב כיועץ מוזיקלי בשני אלבומיו הראשונים: "גוסטו" ו- "כל מה שאני".

בשנת 2012 הפיק את אלבומו השלישי של גוסטו, "בין השורות". ואחריו הפיק לגוסטו את אלבומו הרביעי "עפאק" שיצא בשנת 2018

כמו כן, הפיק לגוסטו במשך השנים סינגלים כמו: החידוש לשירו של יצחק קלפטר "צליל מכוון", החידוש לשיר של חוה אלברשטיין "לא צריך הרבה" (אמא נאנחת) בשיתוף עם חוה אלברשטיין, השיר ברהם ועוד.

בשנת 2008 הכיר דניאל את שולי רנד והיה שותף לזיהוי הפוטנציאל שלו כיוצר וכזמר, הפיק ועיבד את אלבומו "נקודה טובה" אלבום שזכה לשבחים רבים ושפרץ דרך במוזיקה ישראלית-יהודית. בין שירי האלבום בולטים השירים: אייכה, נקודה טובה, המשורר, רפאל ועוד.

בשנת 2009 הפיק ועיבד ביחד עם לירן נדל שהלחין גם את כל שירי האלבום. את אלבומה של ריקי גל, "רואים את השנים".

בשנת 2015 הפיק דניאל את האלבום "מראות" של הזמר והיוצר קובי אפללו.

בשנת 2015 הפיק דניאל בשיתוף עם תומר הדדי את אלבומו של דוד ד'אור "שירת רבים 3 - מזמור לדוד".

בשנת 2017 הפיק את אלבום הבכורה של הזמר והיוצר אליה גבאי, "כאן בעולם" שמתוכו בלט הלהיט "אדם לאדם".

הפקה ועיבוד שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאסטרינג:

מיקסים:

הקלטות של דניאל תומר באולפן הוק-סטודיו

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל נשוי ואב לארבעה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]