יורם זרביב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יורם זרביב
תקליטור "רסיטל לגיטרה"

יורם זרביב (נולד ב-1 בינואר 1965) הוא גיטריסט ומורה לגיטרה קלאסית באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

זרביב מרצה בכיר וראש חוג כלי מיתר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

זרביב יליד העיר אשדוד, החל את לימודי הגיטרה בקונסרבטוריון העירוני עם הגיטריסט/מלחין ומעבד שלום אוחיון ובהמשך עם הפסנתרנית/גיטריסטית וורה איגל, בגיל 15 התקבל לכיתתו של פרופ' יוסי ירושלמי עמו למד במשך שש שנים. לאחר שירותו הצבאי המשיך לפריז שם למד עם המאסטרו הספרדי אלברטו פונסה. בשנת 1991 סיים את לימודיו בתחום הביצוע Diplome supérieur d'exécution במוסד הגבוה למוזיקה ע"ש אלפרד קורטו שבפריז, בשנת 1992 היה פיינליסט בתחרות אלסנדריה שבאיטליה, פרס שני בתחרות ע"ש רונה ברטולי שבצרפת ופרס ראשון בתחרות הפסטיבל הבינלאומי לגיטרה שנערכה בתל אביב.

בשנת 1993 הקליט בפריז את התקליטור הראשון שלו בשם "רסיטל לגיטרה",[1] בשנת 2002 הוקלטה לטלוויזיה הופעה חיה בנגינת הקונצ'רטו הידוע של חואקין רודריגו "קונסיירטו דה ארנחואס" עם התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של ירון גוטפריד. בנוסף, השתתף בתוכניות רדיו וטלוויזיה רבות ביניהן בוקר טוב ישראל (תוכנית טלוויזיה) ואינטרמצו עם אריק (אריה ורדי). יורם זרביב הקים מספר הרכבים קאמריים: חמישיית בוקריני, טריו אלגרה ותוכנית דואו יחד פרופ' יוסי ירושלמי, במקביל מנהל סדרה מוזיקלית בשם "רגעי קסם בגיטרה" שמתקיימת במרכז האמנויות "מונארט" שבאשדוד וסדנת קיץ לגיטרה קלאסית הכוללת כיתות אמן, עבודה עם הרכבים, הופעות והרצאות. אורחים קבועים בסדנה - פרופ' יוסי ירושלמי וגיטריסט הג'אז סאשה פופיאן.

יורם זרביב הוזמן לנגן רסיטלים ולהעביר כיתות אמן בפסטיבלי מוזיקה רבים בארץ ומחוצה לה - צרפת, גרמניה, אנגליה, איטליה, בולגריה, הונגריה (האקדמיה ע"ש ליסט בבודפשט), רוסיה (האקדמיה ע"ש גנסין במוסקבה), גאורגיה, אוקראינה, דרום אמריקה, זמביה, בוצואנה, מוזמביק, גואטמלה, מקסיקו וסין.

הופיע כסולן עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הקאמרית הישראלית, הסינפונייטה הישראלית באר שבע, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, תזמורת האופרה הקאמרית ומחוץ לישראל עם התזמורת הפילהרמונית של ניז'ני נובגורוד-גורקי ברוסיה, הפילהרמונית של אודסה באוקראינה, הסימפונית של טביליסי בגאורגיה, הסימפונית של מקסיקו סיטי והפילהרמונית של לאון במקסיקו.

מלחינים רבים הקדישו לו את יצירותיהם, בהם המלחין הצרפתי רולנד דיאנס שהקדיש לו יצירה בשם "הארץ המובטחת", גיטריסט הג'אז ליאור יקותיאל שהקדיש לו קובץ בן ארבעה קטעים שנקרא "מצבי רוח", המלחין בוריס פיגובט שהקדיש לו יצירה שנקראת "ירושלים", המלחין אברהם כפלי הקדיש לו יצירה המבוססת על המנגינה של "צור משלו" ו"בגטל", המלחינה דלית רייך הקדישה לו יצירה שנקראת "אורות על הים".

משנת 2002 מלמד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ("רובין") ומשנת 2018 מנהל את מחלקת המיתרים (קשת ופריטה).

יורם זרביב מקדיש זמן רב לעידוד נגני הגיטרה הצעירים בישראל - מארגן מדי שנה סדנת גיטרה בחופשת הקיץ (בנורדיה) ונוטל חלק פעיל בארגון תחרויות וכיתות אמן ברחבי הארץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]