כאילו כלום לא קרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כאילו כלום לא קרה
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי איילת ברגור
הופק בידי דוד מנדיל, אייל שיראי
תסריט נועה ברנר
עריכה עמית עזז
שחקנים ראשיים אסי דיין
רבקה נוימן
מוזיקה איב תואתי, יהודה פוליקר
צילום עופר הררי
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 1999
משך הקרנה 43 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

כאילו כלום לא קרה הוא סרט טלוויזיה ישראלי משנת 1999 בבימויה של איילת ברגור, עם אסי דיין, רבקה נוימן וסיון שביט בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב בידי נועה ברנר והוא עוסק במשפחה שבנם החייל מעורב בפיגוע בצומת בית ליד ושעות המתח עד לבירור מצבו, חושפות את היחסים המורכבים בין בני המשפחה.

נועה ברנר זכתה לציון לשבח על התסריט ורבקה נוימן זכתה בציון לשבח לשחקנית בפסטיבל הקולנוע ירושלים, 1999.

הסרט הוצג במסגרת "ראשון בדרמה" בערוץ 3 בכבלים. הוא מוקדש לסרן זיו ברגור אחיה של הבמאית שנפל במילוי תפקידו שנה וחצי לאחר הפיגוע בבית ליד.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגן זיו גונן (גיא לואל) עומד לחזור ליחידתו. הוא נפרד מאמו נילי (רבקה נוימן) ומאחיו שי (טל קפיטולניק) ומצטרף לאביו גיורא (אסי דיין) שאמור להסיעו לצומת בית ליד.

הוא מבקש מאביו להורידו בצומת מורשה משם יעלה על טרמפ לצומת בית ליד וגיורא מסכים.

גיורא ממשיך בנסיעה ושומע ברדיו על פיגוע בצומת בית ליד. הוא עושה פניית פרסה לכיוון הצומת הזאת אך נעצר בפקק של כלי רכב ונאלץ לחזור הביתה. זיו לא עונה לו בביפר. בבית מעביר גיורא את חששותיו לנילי. נילי מזעיקה את בתם עינת (סיון שביט) והן מתחילות להתקשר לתחנות מידע בבתי חולים אך שמו של זיו לא מופיע שם.

השכנה דורית (חנה דרורי) מנסה לעודד את נילי. גם לה יש בן, ארז, המשרת בצה"ל. לדירה מגיע גם אורן (דני שטג), ידיד ותיק של עינת שמנסה לעזור למשפחה ועינת מתייחסת אליו בתחילה בקרירות.

נילי מאשימה את גיורא בכך שלא הסיע את זיו עד לצומת בית ליד כי אז היה מגיע לשם לפני הפיגוע. היחסים במשפחה מתערערים. נילי נוסעת למכון לרפואה משפטית ועינת משוטטת בחצר הבית ומבחינה בשני חיילים שמגיעים לבית ועולים במדרגות. היא בטוחה שהם באים לבשר על זיו אבל הם באים דווקא לדורית לבשר על ארז.

לבסוף היא מבחינה בחצר בזיו ששוטף עצמו במים מכל הלכלוך שספג בפיגוע ומתנפלת עליו ברגשות של זעם ואהבה. כל המשפחה חוגגת כשבטלוויזיה מדווחים על הלוויות ההרוגים. נילי מפילה את גביע היין ומכתימה את המפה אך מרגיעה את כולם כי "שום דבר לא קרה"...

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אסי דיין גיורא גונן
רבקה נוימן נילי גונן
סיון שביט עינת גונן
גיא לואל זיו גונן
טל קפיטולניק שי גונן
דני שטג אורן
חנה דרורי דורית שכנה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]