לירון בן שמעון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לירון בן שמעון
לירון בן שמעון בהופעה
לירון בן שמעון בהופעה
לידה 4 באוגוסט 1980 (בת 43)
ירושלים, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007
עיסוק זמרת, מלחינה
סוגה אינדי, רוק, פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים עצמאי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לירון בן שמעון (נולדה ב-4 באוגוסט 1980) היא זמרת, מוזיקאית ומלחינה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן שמעון נולדה וגדלה בירושלים. בילדותה למדה מוזיקה ותיאטרון. הופעתה הראשונה התקיימה בגיל 9 בפסטיבל מקומי כששרה את שירה של ירדנה ארזי "היא רוקדת" מול קהל של כאלף איש. בגיל 15 שיחקה בתיאטרון הנוער הירושלמי "קטרון". בגיל 20 החלה ללמוד משחק בבית הספר לאומנויות הבמה בית צבי שם גילתה שאהבתה הגדולה היא למוזיקה.

ב-2006 נבחר שירה המקורי "אומץ גדול" להשתתף בפסטיבל השירים של ישראל והופיעה עם להקה שהקימה. במקביל לעיסוקה במוזיקה, שידרה וערכה תוכניות מוזיקה ישראלית ברשת ג' בין השנים 2010–2017, והייתה בת טיפוחם של טוני פיין ועופר נחשון.

בשנת 2017 יצא הדואט לרדיו "איש גדול" יחד עם עינן פרל. בהמשך השנה העלתה פרויקט מימון המונים עבור האיפי "לחזור" באתר הדסטארט. הוא יצא בשנת 2019, בין היתר עם השירים "קילומטר לזריחה", שנכתב על-ידי ארז ברזוליק והולחן על-ידי עמרי קסטן, ונכנס לפלייליסט כאן גימל, "לחזור" שנכנס לפלייליסט גלגלצ ולפלייליסט כאן גימל, ו"מספיק קרוב".

ביוני 2020 יצא השיר "בושם", אותו הלחינה בן שמעון עם עמרי קסטן. השיר יצא במסגרת הפרויקט להנצחת בעלה המנוח של כותבת השיר, אסתי צרויה רומשקנו. בשנת 2021 הוציאה את הסינגל "וואחאד פה". ב-2022 הוציאה את הסינגל "תנו לי לחלום". בפברואר 2023 הוציאה בן שמעון את הסינגל "כולם כמוך".

ב-22 בנובמבר 2023 הוציאה לאור יחד עם הזמרת לאה שבת את השיר "קום". השיר הגיע למקום ה-20 במצעד השבועי של מדיה פורסט.[1]

נוסף על עשייתה כזמרת מבצעת, כתבה והלחינה בן שמעון לאמנים רבים, ביניהם ישי לוי ("מספיק קרוב"), זהבה בן ("הפעם"), אריק סיני ("מנגנת בי"), הראל סקעת ("בא לי"), שיר לוי והאולטראס ("דיזנגוף 30"), רבקה זהר ("לשמוע את הלב") ועוד.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ערגה (2013)
  • כל חלומות העולם (2016)
  • לחזור (2019)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לירון בן שמעון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]