מאחורי הסורגים 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאחורי הסורגים 2
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אורי ברבש
הופק בידי דורון ערן, ארנון צדוק
תסריט בני ברבש
עריכה טובה אשר
שחקנים ראשיים ארנון צדוק
מוחמד בכרי
רמי דנון
מוזיקה עדי רנרט
צילום אמנון סלומון
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה אפריל 1992
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט עברית ערבית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,000,000 דולר
הכנסות 7850 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאחורי הסורגים 2 הוא סרט דרמה ישראלי משנת 1992 בבימויו של אורי ברבש ותסריט של בני ברבש, עם ארנון צדוק ומוחמד בכרי בתפקידים הראשיים.

זה סרט המשך ל"מאחורי הסורגים" משנת 1984 ובו שני הגיבורים הראשיים מהסרט הראשון, יהודי וערבי, משתפים שוב פעולה כדי לברוח מבית הכלא ולמרות הפיתויים הם אינם נפרדים עד לסוף הטראגי. הסרט לא הצליח בהשוואה לקודמו בביקורות ובקופות.

בועז שרעבי שהתפרסם בסרט הראשון עם "תני לי יד" שר בסרט הזה את "ציפור חפשיה" למילים של חמוטל בן זאב וללחן שלו.

מוחמד בכרי זכה בפרס השופטים לשחקן הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים בולנסיה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורי מזרחי (ארנון צדוק) מתייצב לפני ועדת שחרורים של בית הכלא בו הוא כלוא בתא נפרד ארבע שנים על שוד. הוא מבקש להשתחרר לאחר ריצוי שני שלישים מעונשו אבל מפקד הכלא (אורי לוי) משיב לו בשלילה. אורי חוזר לתאו, מתפרע ושובר את כל החפצים, מכה בסוהרים עד שהוא מוכרע.

כעבור זמן מזמן המפקד את אורי ומודיע לו כי מתקיימת תחרות בין להקות על העלאת מחזות ומבקש ממנו להקים להקת אסירים כזאת. אורי מסכים כי הוא רואה בכך הזדמנות לברוח. את תוכניתו לבריחה הוא מעביר לידידו העבריין פיטוסי (רמי דנון).

אורי משכנע את עיסאם (מוחמד בכרי) לעזור לו בכתיבת המחזה בהעלתו בעזרת המדריכה מיה (גיליה שטרן). הם מקיימים את ההופעה במתנ"ס הדר יוסף שבסופה שר "הזמיר" (בועז שרעבי) עם כולם את "ציפור חופשית" לתשואות הקהל כשאורי ועיסאם עומדים באמצע אזוקים אחד לשני.

אורי רוצה לפתוח את האזיקים אך עיסאם זורק את המפתח ושניהם נאלצים להימלט ביחד. אנשיו של פיטוסי מתגברים על המאבטחים בחוץ אך מגיעה מיד משטרה ופיטוסי שאמור להסיע את אורי נמלט מהמקום. אורי ועיסאם מתחילים את הבריחה כשהם אזוקים אחד לשני. אורי מתקשר לפיטוסי ומודע על מקומו.

מיד מתחיל מרדף גדול של שוטרים, כלבנים ויחידה למלחמה בטרור בפיקודו של נמרוד (שלמה תרשיש). נמרוד וסגנו שי (אברהם אבוטבול) מגיעים לבית הבושת של פיטוסי ובמכות נמרצות הוא מגלה להם על שיחתו עם אורי ועל מיקומו.

בינתיים אורי ועיסאם מגיעים לדירתם של משפחת פלדמן. מר פלדמן (עזרא דגן) ואשתו (לבנה פינקלשטיין) ושני ילדיהם פוחדים מהם אבל כעבור זמן קצר נשבר הקרח והם מתחבבים על ידי המשפחה ואוכלים ביחד.

בינתיים אנשי היחידה למלחמה בטרור גולשים מהגג אך מר פלדמן מצליח למלט את השניים דרך הצינור של קבלן השיפוצים בדירתם. הם מגיעים לחברם לשעבר יחיאל (רוברטו פולק) שמשחרר אותם משרשרת האזיקים ומזעיק את פיטוסי.

פיטוסי התככן מציע לאורי תוכנית מילוט. הוא יסגיר את עיסאם תמורת מתן רשות לאורי לעזוב את ישראל לשיקגו, שם יחכה לו ידיד. אורי מהסס אך בתחילה מסכים להסגיר את עיסאם תמורת שחרורו מהכלא.

אורי הולך לפני כן לפגוש את בתו סיגי (דנה כץ) ונכדו ולאחר הפגיעה המכאיבה הוא מחליט לקשור את גורלו בזה של עיסאם. הם לובשים מדים של קציני צה"ל ופיטוסי מסיע אותם בטנדר של חב"ד לכפרו של עיסאם בשטחים. אנשי הכפר רוגמים אותם ואחד יורה בעיסאם ופוצע אותו קל. לבסוף מתברר להם שמדובר בעיסאם והם מובילים אותו לביתו שם הוא נפגש עם אשתו מהא (דליה בגר). אורי ועיסאם לא רוצים לסבך אותם ועוברים מחוץ לכפר שם הם מתגלים ליחידה למלחמה בטרור. החיילים פותחים עליהם באש והורגים את שניהם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ארנון צדוק אורי אסיר
מוחמד בכרי עיסאם אסיר
דליה בגר מהא אשתו של עיסאם
רמי דנון פיטוסי
בועז שרעבי הזמיר אסיר
אורי לוי מפקד הכלא
גיליה שטרן מיה מדריכת משחק
אסף אשתר אסיר/סוהר
עזרא דגן מר פלדמן
לבנה פינקלשטיין גב' פלדמן
שלמה תרשיש נמרוד מפקד יחידה למלחמה בטרור
אברהם אבוטבול שי לוחם
דנה כץ סיגי בתו של אורי
רוברטו פולק יחיאל עבריין
דליה בגר (מלכה) מהא אשתו של עיסאם

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]