מועדון ווינX: ספיישלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועדון ווינX: ספיישלים
Winx Club: Specials
הכרזה של הסרט הראשון, "מועדון ווינקס"
הכרזה של הסרט הראשון, "מועדון ווינקס"
מבוסס על מועדון ווינX
שיר הנושא "Winx, You're Magic Now" בביצוע סימפוניק מילר במקור
סוגה סרטי הנפשה, סרטי פנטזיה, סרטים מוזיקליים, סרטי הרפתקאות
מדבבים בעברית ראו כאן
ארץ מקור איטליהאיטליה איטליה
שפות איטלקית (הסרטים דובבו לשפות נוספות, ביניהן אנגלית ועברית)
מספר פרקים 4
הפקה
חברת הפקה Rainbow S.p.A
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
תקופת שידור בישראל דצמבר 2011

מועדון ווינX: ספיישליםאיטלקית: Winx Club: Specials) היא סדרת סרטים איטלקית בעלת 4 פרקים באורך 45 דקות המתקצרים את שתי העונות הראשונות של הסדרה "מועדון ווינX" שנוצרה על ידי Rainbow S.p.A.

הסרטים הופקו כדי לשדר במהירות את פרקי הסדרה של "מועדון ווינX" בערוץ ניקלודיאון לאחר שהוא רכש את הזכויות של הסדרה עבור הקהל האנגלי. שלושת הסרטים הראשונים מתקצרים את העונה הראשונה של הסדרה ומספרים על הגילויים של בלום. הסרט הרביעי מתקצר את העונה השנייה של הסדרה והוא מציג לצופים את ליילה והפיקסיות.

הסרטים הופצו ברחבי העולם ודובבו לשפות שונות. בארצות הברית הסרטים שודרו בערוץ ניקלודיאון בדיבוב אנגלי החל מה-27 ביוני 2011 עד ה-16 באוקטובר באותה שנה. באיטליה הסרטים שודרו בדיבוב איטלקי החל מה-21 בנובמבר 2011 עד ה-12 בדצמבר באותה שנה. בישראל הסרטים שודרו בערוץ הילדים בדיבוב עברי בדצמבר 2011.

רוב המדבבים המקוריים מהסדרה "מועדון ווינX" דיבבו גם בסרטים. לסרטים נוצר פסקול הכולל 11 שירים כאשר את שיר הנושא במקור מבצעת סימפוניק מילר.

מועדון ווינX ספיישל 1: מועדון ווינקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון ווינקס (באיטלקית: Il destino di Bloom, באנגלית: The Fate of Bloom, בתרגום לעברית "גורלה של בלום") הוא הסרט הראשון מתוך ארבעת הסרטים. הסרט שודר לראשונה בארצות הברית ב-27 ביוני 2011, באיטליה ב-21 בנובמבר 2011 ובישראל בדצמבר 2011. בסרט מופיעים קטעים מפרקים 1, 2, 7, 8, 10 ו-22 מהעונה הראשונה של הסדרה.

בלום, נערה רגילה מכדור הארץ, נרגשת ממתנה שהוריה קנו לה. בלום חשבה שזה אופנוע שהיא כל כך רצתה, אבל לבסוף הסתבר שהם קנו לה אופניים. בלום נסעה יחד עם ארנבה קיקו לפארק, שם היא צפתה בקרב בין הפייה סטלה לענק נוט. בלום הצטרפה לקרב כדי להגן על סטלה וגילתה במהלכו שיש לה כוחות קסומים. לאחר שיחה עם הוריה של בלום, בלום יחד עם סטלה עוברת לבית ספר אלפיה. בבית ספר אלפיה, בלום וסטלה פוגשות שלוש חברות חדשות: פלורה, מוזה וטקנה. בשביל להתגבש הבנות יצאו לעיר מג'יקס, שם הן נתקלו בבנות טריקס, שלוש מכשפות אכזריות. לאחר קרב מולן הבנות חזרו לבית ספר אלפיה, שם הן קיבלו עונש בגלל שהיה אסור להן להילחם מול המכשפות. העונש היה לקנות את כל בית הספר בלי קסם בזמן שכל התלמידים יהיו מחוץ לבית הספר. בזמן הניקיון, הבנות קראו למומחים כדי שיבואו לעזור להן. לאחר שהם סיימו לקנות, הבנות והמומחים עשו מסיבה. באותו זמן, בנות טריקס נכנסו לבית הספר בשביל לחפש מידע על להבת הדרקון. כדי שבנות והמומחים לא יפריעו להן, בנות טריקס יצרו מפלצת שתלחם מולם. בסופו של דבר המומחים והבנות עצרו את המפלצת בלי קסם ובנות טריקס גורשו בחזרה לבית ספר למכשפות, המגדל המעונן. למחרת, בנות טריקס נכנסו לחדר הסימולטור בשביל להרוס את המבחן של בלום. שם, בנות טריקס גילו שלהבת הדרקון נמצאת אצל בלום. אחרי קרב מולן, בלום משיגה את שינוי הצורה שלה והופכת לפיה אמיתית.

מועדון ווינX ספיישל 2: הנקמה של בנות טריקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנקמה של בנות טריקס (באיטלקית: La vendetta delle Trix, באנגלית: Revenge of the Trix) הוא הסרט השני מתוך ארבעת הסרטים. הסרט שודר לראשונה בארצות הברית ב-1 באוגוסט 2011, באיטליה ב-28 בנובמבר 2011 ובישראל בדצמבר 2011. בסרט מופיעים קטעים מהפרקים 7, 8, 9, 13, 14, 15, 17 ו-18 מהעונה הראשונה של הסדרה.

בלום חולמת על דמות מסתורית בשם דפני אשר מוכרת לה מפני שהיא ראתה אותה בעיר מג'יקס. סטלה הציעה לבלום לחפש מידע עלייה בספרייה, וכך בלום עשתה. בספרייה בלום גילתה שדפני לא פיה, אלא הנימפה של מג'יקס. בינתיים, דארסי הפנטה את ריבן כדי שיהיה המרגל שלה. מפני שחופשת האביב הגיעה, הבנות עזבו את אלפיה וחזרו לבית שלהן. כאשר בלום חזרה לגרדניה היא חלמה שמייק אביה הציל אותה משריפה. שבלום מספרת על החלום הזה להוריה הם מגלים לה שהיא מאומצת. לאחר החופשה המנהלת פרגונדה הראתה לבלום את המקום שבו גרה דפני. במג'יקס בלום וסקאי דיברו והחליטו ללכת לספרייה של המגדל המעונן כדי לחקור עוד על דפני ועל בלום. בספרייה בלום חשבה שהיא מכשפה בגלל טריק שעשו בנות טריקס. סטלה, פלורה, טקנה ומוזה שמו לב שבלום לא חזרה מאז שהיא הלכה לספרייה ויצאו לחפש אותה. בלום התעוררה ביער, שם היא פגשה את מירטה, מכשפה מהמגדל המעונן שסיפרה לבלום שהיא פייה ושבנות טריקס עשו עליה טריק. הטריקס מצאו את בלום ומירטה והתחילו לתקוף אותן. שאר הבנות הגיעו והתחיל קרב בין בנות ווינX לבנות טריקס. לבסוף, בנות טריקס הפכו את מירטה לדלעת וברחו. בלום הלכה למזרקה האדומה, בית הספר של המומחים, בשביל לדבר עם סקאי ולהסביר לו שהיא לא באמת מכשפה. במגדל המעונן בלום פגשה את הנסיכה דיאספרו, והיא חשבה שהיא עוד טריק של בנות טריקס ונלחמה מולה. לבסוף בלום הבינה שזה לא טריק של בנות טריקס והרגישה טיפשה. בלום החליטה לעזוב את בית ספר אלפיה וחזרה לכדור הארץ. בכדור הארץ, בנות טריקס תקפו את בלום ולקחו לה את כוחה, את להבת הדרקון.

מועדון ווינX ספיישל 3: הקרב על מג'יקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרב על מג'יקס (באיטלקית: Battaglia per Magix, באנגלית: The Battle for Magix) הוא הסרט השלישי מתוך ארבעת הסרטים. הסרט שודר לראשונה בארצות הברית ב-18 בספטמבר 2011, באיטליה ב-5 בדצמבר 2011 ובישראל בדצמבר 2011. הסרט מופיעים קטעים מהפרקים 19, 20, 22, 23, 24, 25 ו-26 מהעונה הראשונה של הסדרה.

בלום חזרה בחזרה לבית ספר אלפיה לאחר מה שקרה בכדור הארץ, שם היא מספרת למנהלת פרגונדה מה קרה. לבינתיים, בנות טריקס השתלטו על המגדל המעונן ויצרו יצורי חושך שהשתלטו על המימד הקסום. יצורי החושך הגיעו למזרקה האדומה, ובעזרת נוט שעבר צד ועזר למומחים הם הביסו אותם, אבל המזרקה האדומה נהרסה. עקב ההריסה של המזרקה האדומה, המומחים עברו לבית ספר אלפיה. לבינתיים, בלום, סקאי, סטלה, ברנדון ונוט יוצאים למגדל המעונן בשביל להחזיר לבלום את להבת הדרקון. אחרי כמה תקלות הם הגיעו למזבלה, שם מפלצות התקיפו אותם. ריבן, שהתחרט על מעשיו, עזר להם ונלחם מול המפלצות. כלום חזרו לבית ספר אלפיה, חוץ מסקאי ובלום שהחליטו לעבוד על המפלצות והלכו ליער בשביל לבלבל אותם. ביער, בלום שמעה את דפני, שגילתה לה שהיא אחותה ושכוח להבת הדרקון תמיד יהיה בתוכה ואי אפשר לקחת לה אותו. לבינתיים, בבית ספר אלפיה, המומחים ובנות ווינX נלחמו מול בנות טריקס. לבסוף, בנות טריקס הובסו. אחרי הקרב, הייתה מסיבת ניצחון בבית ספר אלפיה, ופלורה החזירה את מירטה מדלעת לעצמה. לקראת סיום המסיבה, בלום וסקאי דיברו על עתידה של בלום.

מועדון ווינX ספיישל 4: הצל של הפניקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצל של הפניקס (באיטלקית: La Fenice d'Ombra, באנגלית: The Shadow Phoenix) הוא הסרט הרביעי והאחרון. הסרט שודר לראשונה בארצות הברית ב-16 באוקטובר 2011, באיטליה ב-12 בדצמבר 2011 ובישראל בדצמבר 2011. בסרט מופיעים קטעים מהפרקים 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 19, 20, 23, 24, 25 ו-26 מהעונה השנייה של הסדרה.

במבצר של הצל של הפניקס, ליילה מנסה להציל את הפיקסיות הלכודות בכלוב זוהר. לאחר שהיא מצילה אותן, ליילה בורחת עם הפיקסיות אך הצל של הפניקס שצפה בהן שלח מפלצות שתפסו את כל הפיקסיות חוץ מפיף אשר זרק אותה ואת ליילה מצוק. ליילה, שהייתה חיוורת לאחר מה שעברה, הגיעה לבית ספר אלפיה עם פיף והתעלפה. אחרי שהיא התעוררה היא סיפרה לבנות ווינX על מה שקרה לה ולפיקסיות. בינתיים, בנות טריקס שנלכדו במנזר האור ברחו משם בעזרת הצל של הפניקס שסיפר להן על כתב היד המסתורי הנמצא בכפר הפיקסים ושבעזרתו הם יוכלו לשלט המימד הקסום. לאחר שבנות ווינX הציעו לעזור לליילה למצוא את הפיקסיות, בלום, סטלה וליילה יצאו למבצר של הצל של הפניקס. לאחר שהן מצאו את הפיקסיות, בנות טריקס תקפו אותן וכמעט השמידו אותן. פתאום הגיעה פרופסור אבלון שהציל אותן. שהווינX חזרו לאלפיה, בנות ווינX נקשרו לפיקסיות. בלילה של אותו יום, בלום חלמה על דפני והוריה. למחרת, פרופסור אבלון התחיל ללמד בבית ספר אלפיה, שם הוא ראה שבלום מבולבלת והחליט לעזור לה. פרופסור אבלון עזר לבלום הרבה וגרם לסקאי לקנא ולריב עם בלום. לבינתיים, במזרקה האדומה, המומחים הציגו לבנות ווינX מומחה חדש בשם הייליה, אותו פלורה ישר חיבבה. פרופסור אבלון, שמסתבר שהוא הצל של הפניקס, היפנט את הפיקסיות וגרם להן ללכת לכפר הפיקסים. בנות טריקס עקבו אחר הפיקסיות ולקחו את כתב היד שהיה שם, בנוסף הן חטפו את בלום. בנות ווינX גילו שפרופסור אבלון הוא הצל של הפניקס, אבל זה היה מאוחר מידי. הווינX יצאו למבצר של הצל של הפניקס בשביל להציל את בלום. שהן הגיעו לשם הם גילו שהוטל על בלום כישוף אפל והיא הפכה ל"בלום האפלה". בלום נלחמה מול בנות ווינX והמומחים. בסופו של דבר סקאי דיבר אל הלב של בלום והחזיר אותה לבלום הרגילה. הווינX והמומחים נלחמו מול הצל של הפניקס ובנות טריקס וניצחו אותם. אחרי הקרב, בנות ווינX והמומחים חגגו את הניצחון.

דמויות ומדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב המדבבים מהסדרה המקורית דיבבו גם בסרטים. במאית הדיבוב של הסרטים בעברית הייתה אפי בן ישראל ומפיקת הדיבוב הייתה ענבר שטגר עזרא.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שערוץ 4Kids איבד את זכויות השידור של הסדרה בשנת 2007, רכש ערוץ ניקלודיאון בשנת 2010 את הזכויות לקהל דובר האנגלית. כדי לשדר במהירות הסדרה בערוץ, הופקו ארבעת הסרטים שאחריהם שודרו העונה השלישית והרביעית של הסדרה, ולאחר מכן שודרה העונה החדשה של הסדרה, העונה החמישית.

בסרטים חלק מהדמויות קיבלו מראה שטיפה שונה מהמראה המקורי שלהם בסדרה, המראה שהם קיבלו הוא גם המראה שהיה לאחר מכן בעונות החדשות של הסדרה. בנוסף היו מספר שינויים בעלילה ובפרטים שהופיעו בסרטים.

בישראל הסרטים שודרו בערוץ הילדים למרות שהעונות החדשות של הסדרה שודרו בערוץ ניקלודיאון.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסרטים נוצר פסקול בעל 11 שירים שהושמע במהלך הסרטים. רוב השירים בפסקול הם חדשים וחלקם הופיעו בעונות החדשות שיצאו לסדרה. את שיר הנושא של הסרטים, אשר הופק לו גם קליפ, ביצעה במקור סימפוניק מילר. בדיבוב העברי כל השירים דובבו לעברית בניהולה המוזיקלי של אפי בן ישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]