לירון לב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לירון לב
לידה 5 בדצמבר 1982 (בן 41)
ישראלישראל פתח תקווה, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997
עיסוק זמר, מלחין, מדבב, שחקן
סוגה פופ ורוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה
חברת תקליטים טדי הפקות
שיתופי פעולה בולטים רבקה זוהר
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לירון לב (נולד ב-5 בדצמבר 1982) הוא זמר, פזמונאי, מלחין, שחקן ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לירון לב נולד וגדל בפתח תקווה, וב-1989 בגיל שבע החל לנגן בגיטרה, לשיר ולשחק. כבר בילדותו כתב שירים עם אחיו וביצע אותם בתחרויות לכישרונות צעירים: ב-1993 בגיל 11 זכה בתחרות "פסטיקט" עם השיר "דור זהב" וב-1997 בגיל 15 זכה בתחרות "קולות וצלילים" עם השיר "כמו סרט מצויר".[1]

הוא שירת בצה"ל בלהקת חיל החינוך בהרכב אקוסטי בשם "ארבע על ארבע". בשנת 2002, בעודו חייל, הופיע בתוכנית "כדי שלא יאבד", תוכנית מיוחדת להנצחת חללי צה"ל שמפיקה הטלוויזיה החינוכית בשיתוף קצין חינוך ראשי ומשודרת מדי שנה ביום הזיכרון.[2] לב ביצע את השיר "לא שכחתי דבר" שהלחין למילותיו של חייל שנפל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כנער צעיר שיחק בתפקידי-משנה במחזות זמר: בשנת 1995 גילם את תפקיד פרידריך פון טרמפ (הילד השני במשפחה) במחזמר "צלילי המוסיקה" בכיכובה של חני נחמיאס, ובשנת 1997 השתתף במחזמר המקורי "הלב" בכיכובו של טוביה צפיר.[3]

כמדבב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות השתתפותו במחזמר "הלב", ב-1997 החל לדבב ולשיר בעברית בסדרות ובסרטי הנפשה לילדים. לאורך השנים דיבב עשרות תפקידים, בהם: אוליבר טוויסט בסדרה "אוליבר טוויסט", פייר בסדרה "היה היה - ממציאים" ו"היה היה - דואגים לכדור הארץ", טראנקס בסדרות ובסרטי "דרגון בול Z" ו"דרגון בול GT", קספר בסדרה ובסרט "קספר ובית הספר לרוחות", אדם פרייס בעונות הראשונות של "סמי הכבאי, ג'יימס ב"פוקימון", פול ב"אנטול" וגם ב"פריקבוי וצ'אם צ'אם". דיבב ב"מיקמק" (ובסרט המסע לכוכב המינימיקים) את מקס, והשתתף בסדרות נוספות, בהן "אי-שרדות", "קיד וקאט", "אווטאר: כשף האוויר האחרון", "האגדה של קורה", "חברים בחווה", "גלקטיק פוטבול", "מספרי משימה", "אובי", "צפרדע וחברים" "ג'יבר ג'אבר", "היכון, חידון, הופ!", "מקשקשים", "תיק תיק תק", "דובוני אכפת לי", "זובומפו", "הרפתקאות מקס", "גיבורי התנ"ך הגדולים", "סברינה: סודות של מכשפה בתיכון" ועוד. דיבב ב"בייבלייד" את ריוגה, באו (Bau) ועוד. בסדרה "בקוגן" דיבב את שון קאזאמי. בסדרה "סוניק" (SatAM) דיבב את סוניק הקיפוד וביצע את הגרסה השנייה של שיר הפתיחה.

בקולנוע דיבב לב את כריסטופר רובין בסרטי "פו הדב", טום רידל בסרט "הארי פוטר וחדר הסודות", את סקאמפ בסרט "היפהפייה והיחפן 2" ואת טרנס בסרטים "טינקרבל", "טינקרבל והאוצר האבוד", "טינקרבל והסוד הקסום" ו"טינקרבל וסוד הכנפיים". ב-2012 דיבב את הנסיך פיליפ בסרט "הנסיכות של דיסני - סיפורים מכושפים". ב-2013 דיבב את גאי בסרט "הקרודים" ואת הנסיך הנס בסרט "לשבור את הקרח". ב-2016 דיבב את ברנץ' בסרט "טרולים", וב-2021 בסרט המשך שלו, "טרולים מסביב לעולם". ב-2017 דיבב את לומייר בגרסה המחודשת של הסרט "היפה והחיה". ב-2018 דיבב את תומאס מקגרגור בסרט "פיטר ראביט". ב-2019 דיבב את דמותו של סימבה בגרסה המחודשת לסרט "מלך האריות". בשנת 2022 דיבב שוב את סוניק הקיפוד בסרט "סוניק - הסרט 2", כמחליפו של דניאל מגון.

בסדרות רבות גם ביצע את שירי הנושא ושירים נוספים בסרטים ובסדרות בהשתתפותו.[4] בין השאר ביצע את שיר הנושא "אני עוד אנצח" בעונה השישית של "פוקימון" בשנת 2004 ואת השיר "לפתע הלכת חבר" בעונה השביעית ב-2005.

בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לירון לב זכה לחשיפה ציבורית נרחבת בשנת 2004 כשהשתתף בעונה השנייה של תוכנית המציאות המוזיקלית "כוכב נולד". הפקת התוכנית ארגנה תוכנית "גלגל הצלה" שבה הוחזר לב על ידי הצופים, אולם לא עלה לגמר וסיים במקום הרביעי. בתום התוכנית הופיע במופע בימתי עם בוגרי העונה.

בנובמבר 2005 הופיע עם דני רובס בתוכנית "דואט ישראלי" ששודרה בערוץ חינוכית 23. בכל תוכנית הופגשו שני אמנים ישראליים לשיחה משותפת על יצירה ולביצועים משותפים לשיריהם. רובס ביצע בה את השיר "תחזירי מלחמה" שכתב והלחין לב.

בשנת 2005 שיחק בסדרת הטלוויזיה לנוער "השמינייה" בערוץ הילדים אצל HOT, ואף שר את שיר הפתיח "מול כל העולם", שהפך ללהיט גדול בקרב מעריציה. לב גילם את דמותו של אילן הרמן, בעונה הראשונה חייל שהיה חבר של רוני (דון לני-גבאי), ובעונה השנייה, משוחרר טרי שמנסה את דרכו בעולם המוזיקה ומשתתף בתוכנית מציאות בסגנון "כוכב נולד".

בשנת 2021 התמודד יחד עם הזמרת עדי כהן בתוכנית המציאות "אקס פקטור" לייצוג ישראל באירוויזיון 2022.[5] לאחר סגירת הנבחרות השניים התפצלו והחליטו להתמודד לבדם. לב החליט לפרוש לקראת תום השלב הראשון בנבחרת.

כזמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר השתתפותו ב"כוכב נולד", הוחתם לב בחברת התקליטים NMC. במרץ 2007 הוציא סינגל ראשון בשם "מתעורר מחדש" שכתב והלחין, אולם האלבום (שכבר הוקלט) נגנז בסופו של דבר ולא יצא לחנויות.

לב החל לעבוד על אלבום נוסף; בינואר 2010 יצא הסינגל הראשון "לב פתוח" ובאוגוסט 2011 יצא הסינגל "השמש חזקה מדי". בנובמבר יצא הסינגל "שנינו".

בינואר 2014 השיק יחד עם רבקה זהר את אלבומם המשותף "לא כמו אתמול".[6] במאי 2015 יצא אלבומם המשותף השני "אור מסביב".

על הבמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחנוכה 2004 שיחק לב בתפקיד ראשי במחזמר המקורי "האסופית" שיצר אבי קורן הלחין מירון מינסטר וביים עופר שפריר. הוא גילם את גילברט בלייט, חברהּ של אן שרלי (סשה גרישקוב, שהייתה איתו גם בעונה השנייה של כוכב נולד) לצד מיקי קם בתפקיד הדודה מרילה.[7]

בחנוכה 2005 השתתף במופע "שיר נולד" – זמרים ישראלים שרים שירי ילדים מכל הזמנים – שביים משה קפטן לצד זמרים ושחקנים רבים, בהם צביקה הדר, צביקה פיק, עודד מנשה, ריקי גל, נינט טייב, מאיה בוסקילה, בוגרי כוכב נולד ועוד.

בשנת 2006 שיחק בהצגת הילדים פיטר פן בה גילם את פיטר פן עצמו, כתבו מאור מימון, ובר קדמי, ביים ליאור חמו, והלחינה אירית תמיר.

בשנת 2007 שיחק במחזמר "הרפתקאות דורה והפיראטים" בה גילם את דייגו, שתרגמה לעברית סמדר שיר, וביימו ג'ניפר ראפ, ועידן עמית.

בשנת 2008 שיחק בהצגת הילדים "חגיגת השירים של דתיה" בה גילם את מיק העכבר, שכתבה והלחינה דתיה בן דור, וביים עידן עמית.

מ-2010 משתתף במופע מחווה מוזיקלי לגשש החיוור בשם "כולם חכמים כולם" לצד אורי בנאי, אבי דור ודורי בן זאב, בהנחייתם ובניהולם המוזיקלי של האחים עוזי וחיים אסנר.[8]

ב-2010 גם השתתף לב במופע לכבוד המלחין אריה לבנון. לאחר המופע אזר לירון אומץ ופנה אל זמרת נוספת שהשתתפה, רבקה זהר, ואמר לה כי חומרים חדשים שכתב יהלמו מאוד את קולה. זהר, אשר לא הכירה כלל את לירון לב, וסירבה פעמים רבות להצעות לדואטים ושיתופי פעולה, האזינה לחומרים של לב והוקסמה. השיר הראשון שאליו האזינה זהר, "תיקון כללי" יצא לאור בביצועם המשותף במאי 2013 והחל מסוף מאי 2013 החלו השניים להופיע במופע משותף לקראת אלבום משותף.

ב-2024 הרים את המופע מסיבכיתה ביחד עם רביטל ויטלזון-יעקבס בו הם שרים שירי ילדות נוסטלגים משנות ה-80 בסגנון שירה בציבור.

כיוצר לאחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפסטיגל 2004 כתב יחד עם דורון מדלי את מילות השיר "לעוף" שהלחין אוהד חיטמן ושר הראל סקעת. השיר הגיע בתחרות למקום השני. לפסטיגל 2007 הלחין יחד עם טל פורר את מילותיו של דורון מדלי לשיר "הלילה אתה מנצח" שביצע תום אבני.

שיתוף הפעולה עם מדלי המשיך באלבום "תהום", אלבום הסולו הראשון של מדלי שיצא בשנת 2008. לב הלחין שלושה משירי האלבום למילים שכתב מדלי: "ממה אתה עייף", "מסלול חיי" ו"חופש" שאותו אף ביצע בדואט עם מדלי. השיר יצא כסינגל בשנת 2009.

ב-2010 כתב והלחין את השיר "צל של הזמן" לאלבום הבכורה של הזמרת הצעירה ליהי עטר.

באותה שנה פורסם השיר "בואי אליי" שאת מילותיו לב כתב לוולדי בלייברג, (גם הוא בוגר "כוכב נולד"), והלחין מיכאל צ'רקיס. בשנת 2016 כתב והלחין את השיר ״חוזר למציאות״ ללירן דנינו (גם הוא בוגר "כוכב נולד").

בשנת 2022, לאחר פרישתו מאקס פקטור, לקח לב חלק בכתיבת השיר "Head Up", ביחד עם אלה דורון, יהל דורון ונעמה כהן, אחד משני השירים שנבחרו עבור ספיר סבן, שעלתה לגמר התוכנית, לקראת הליך הבחירה הישראלי לאירוויזיון 2022.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 בינואר 2019 פרסם קליפ לשיר "אלנבי", במהלכו הוא נראה מתנשק עם גבר. באותו היום פורסם ראיון עמו באתר ynet, בו יצא מהארון.[9] ב-30 בדצמבר 2021 חשף בתוכנית ״אקס פקטור לאירוויזיון״ שהוא עומד להיות אבא עם בן זוגו בהורות משותפת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הביוגרפיה של לירון לב מתוך מאמרי פורום לירון לב בתפוז
  2. ^ כדי שלא יאבד, באתר הטלוויזיה החינוכית
  3. ^ המחזמר "הלב", באתר של ירון כפכפי
  4. ^ לירון לב, במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית
  5. ^ גלעד ינאי, לירון לב ועדי כהן: "השנה אנחנו קופצים למים ועושים דברים שחששנו מהם הרבה שנים", באתר חדשות 13, 1 באוקטובר 2021
  6. ^ אסף נבו, ‏רבקה זהר ולירון לב השיקו את האלבום המשותף "לא כמו אתמול", באתר ‏מאקו‏, 12 בינואר 2014
  7. ^ האסופית, באתר "הבמה"
  8. ^ דן שילון, ‏גששים 2010, באתר ‏מאקו‏, 7 ביולי 2010
  9. ^ רן בוקר, לירון לב: "אני לא יוצא מהארון - זה פשוט אני", באתר ynet, 28 בינואר 2019