מותק, הילדות התחלפו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מותק, הילדות התחלפו
It Takes Two
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי אנדי טנאנט
הופק בידי מל אפרוס
קייט סאמפלס
תסריט דבורה דין דייוויס
עריכה רוג'ר בונדלי
שחקנים ראשיים מרי קייט אולסן
אשלי אולסן
קירסטי אלי
סטיב גוטנברג
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר
חברה מפיצה Warner Bros. Family Entertainment, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 בנובמבר 1995
משך הקרנה 101 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 19,474,589 $
הכנסות באתר מוג'ו ittakestwo
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מותק, הילדות התחלפואנגלית: It Takes Two) הוא סרט קולנוע קומי אמריקאי משנת 1995, בכיכובן של התאומות מרי קייט ואשלי אולסן, קירסטי אלי וסטיב גוטנברג. שם הסרט באנגלית לקוח מהשיר "It Takes Two" של מרווין גיי וקים ווסטון. הסרט מבוסס על הספר "בן המלך והעני" מאת מארק טוויין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמנדה למון (מרי קייט אולסן) היא יתומה החיה בבית יתומים בניו יורק. היא מיועדת לאימוץ על ידי משפחת באטקיס, אך היא רוצה להיות מאומצת על ידי העובדת הסוציאלית שלה, דייאן בארווס (קירסטי אלי), שרוצה בכך גם היא, אך אינה יכולה בגלל משכורתה הנמוכה. אמנדה ודייאן הולכות לבקר את משפחת באטקיס, משפחה שאימצה כבר מספר רב של ילדים. בתום הביקור אמנדה ודייאן הולכות למחנה קיץ לילדים יתומים שמאורגן על ידי העשיר האלמן רוג'ר קאלוויי (סטיב גוטנברג) סמוך לבית הקיץ שלו.

אליסה קאלוויי (אשלי אולסן) היא בתו של רוג'ר והיא חוזרת אל בית הקיץ של אביה מתחרות ניגון בפסנתר. כשהיא חוזרת הביתה היא מגלה שאביה עומד להתחתן עם אשת החברה הגבוהה קלריס קנסינגטון (ג'יין סיבט), אישה שמתעבת ילדים בסתר. אליסה מתעצבנת ומחליטה "לברוח" אל מחנה הקיץ הסמוך לביתה.

באותו זמן אמנדה וחבריה עוברים סמוך לבית הקיץ וחבריה של אמנדה מתערבים איתה על 5 דולרים האם תעז לצלצל בדלת הבית, בו האמינו כי שוכנות רוחות. אמנדה מצלצלת והמשרת פותח לה את הדלת. מכיוון שאליסה ואמנדה דומות זו לזו במראה הפיזי, המשרת חושב שהיא אליסה ומכניס אותה לבית. אליסה מגיעה באותו זמן למחנה הקיץ, בו כולם בטוחים שהיא אמנדה. בסופו של דבר אליסה ואמנדה בורחות מהמקומות בהם הן נמצאות, כדי לחזור אל מקומן המקורי, והן נפגשות באמצע הדרך. הילדות מגלות להפתעתן את הדמיון ביניהן, ומחליטות להחליף אחת את השנייה עד לצהרי יום המחרת.

כעבור יום הן נפגשות ומחליטות שהדבר הטוב ביותר שיוכלו לעשות כדי למנוע את חתונתם של אביה של אליסה (רוג'ר) עם קלריס, הוא להפגיש את דייאן ורוג'ר, על מנת שיתאהבו זה בזה. לכן הם ממשיכות בהחלפה ולמחרת רוג'ר יוצא עם אמנדה, ודייאן יוצאת עם אליסה לרכיבה על סוסים. באמצע הדרך הילדות בורחות ונפגשות, ודייאן ממשיכה לרכב לבדה ומאבדת שליטה על הסוס שלה. רוג'ר דוהר לקראת דייאן ומסייע לה, ואז מזמין אותה לביתו (קלריס לא הייתה באותו הזמן בבית) והם מתקרבים.

למחרת רוג'ר מגיע למחנה הקיץ כדי לבקר את דייאן, ואחרי "מלחמת אוכל" בחדר האוכל הם מתנשקים. קלריס, שבדיוק חזרה לבית הקיץ, רואה את רוג'ר ודייאן מתנשקים, וכשרוג'ר חוזר לבית היא מבקשת ממנו להקדים את החתונה ליום המחרת.

אמנדה, שעדיין נמצאת בבית הקיץ, שומעת על כך ומודיעה לאליסה, שממהרת לחזור לביתה. אך לפני שהיא מספיקה, מגיעה משפחת באטקיס יחד עם אנשי משרד הרווחה, ואליסה (שנחשבת בטעות לאמנדה) נלקחת לבית משפחת באטקיס בניו יורק, שם אמורה להתקיים החתונה למחרת. כשדייאן מגלה שאמנדה (אליסה) נלקחה, היא ממהרת לנסוע לניו יורק. למחרת, אמנדה הולכת אל המשרת של אביה ומגלה לו שהיא לא באמת אליסה אלא ילדה זהה לה, והוא ממהר ליצור קשר עם דייאן. אליסה נמצאת במגרש גרוטאות השייך למשפחת באטקיס, שם המשפחה מעסיקה את ילדיה המאומצים בעבודות קשות. בזמן שילדי המשפחה האחרים לועגים לאליסה, שטוענת כי היא ביתו של רוג'ר קאלוויי, מגיעה דייאן עם מסוק אל מגרש הגרוטאות וממהרת עם אליסה אל החתונה שכבר התחילה.

באמצע טקס הנישואים מתפרצות דייאן ואליסה אל האולם, ורוג'ר אומר לקלריס כי הוא אינו אוהב אותה יותר ושהוא מאוהב במישהי אחרת (דייאן). אחרי שקלריס עוזבת את הטקס בסערה, רוג'ר רואה שליד דייאן עומדת בת זהה לבתו, שעמדה לידו. אחרי שהבנות מסבירות איך נפגשו והתחלפו, רוג'ר ודייאן מבינים שהילדות גרמו ליצירת הקשר בין בני הזוג. כשהם שואלים את הילדות מה יש להן להגיד להגנתן, הן אומרות: "תתנשקו כבר!!", והסרט מסתיים בנשיקה בין רוג'ר ודייאן.

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמנדה טיילור מרי-קייט למון (מרי קייט אולסן) היא ילדת "טום-בוי" (ילדה שמתנהגת כמו ילד) יתומה. היא זו שמעלה את רעיון החלפת המקומות בינה לבין אליסה.
  • אליסה רוקסאן אשלי קאלוויי (אשלי אולסן) היא ילדה עשירה ומפונקת, בתו של רוג'ר קאלוויי. כשהיא רק פוגשת את קלריס היא חושבת שהיא אישה נחמדה אבל אז היא שומעת את קלריס אומרת דברים שפוגעים בזכרה של אימה (של אליסה) וכשקלריס עומדת להינשא לאביה, היא מתחילה לתעב אותה.
  • רוג'ר קאלוויי (סטיב גוטנברג) הוא אביה האלמן והעשיר של אליסה. הוא עומד לשאת את קלריס לאישה, אבל אז מתאהב בדייאן.
  • דייאן בארווס (קירסטי אלי) היא עובדת סוציאלית המטפלת ביתומים וביניהם באמנדה. היא רוצה לאמץ את אמנדה, אבל הרשויות לא יאשרו זאת בגלל משכורתה הנמוכה. היא מתאהבת ברוג'ר קאלוויי.
  • קלריס קנסינגטון (ג'יין סיבט) היא אשת החברה הגבוהה, המאורסת לרוג'ר קאלוויי ומתעבת את אליסה. בפני רוג'ר היא נחמדה אל אליסה, אך כשהוא אינו בסביבה היא מגלה את יחס שלילי כלפיה.
  • ווינצ'נזו (פיליפ בוסקו) הוא המשרת האישי של רוג'ר קאלוויי וחברו הטוב ביותר. הוא גם מעין אב שני לאליסה, מכיר אותה ומטפל בה מיום לידתה.
  • הארי (ארני גרינוואלד) ופאני באטקיס (אלן-ריי הנסי) הם זוג המאמץ ילדים כדי שיעבדו בעסק המשפחתי שלהם.

הבדלים בין הסרט לספר "בן המלך והעני"[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט דומה לעלילת הסיפור "בן המלך והעני", אך ישנם מספר הבדלים ביניהם:

  • עלילת הספר מתרחשת בלונדון ולא בארצות הברית.
  • שמות הילדות שונים, וכך גם שמות הדמויות האחרות.
  • הילדים בספר הם נסיך וילד עני, אך בסרט הן שתי בנות שאחת עשירה ואחת ענייה.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]