מיקמק 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
מיקמק 2
סוג משחק וידאו מרובה משתתפים מסוגת עולם וירטואלי
תקופת הפעילות 2 בדצמבר 2021 – הווה (שנתיים ו־19 שבועות)
מייסדים יניב חממי
מנכ"ל מנכ"ל D.I.C יניב חממי
ומנכ"ל ynet ברק קלמנוביץ
בעלות ynet ,D.I.C
שירותים עיקריים משחקים, משימות, הרפתקאות, פיתוח חשיבה מעמיקה בקרב ילדים, סימולציות רכישת כסף חכמה ועוד
הרשמה חינם
פרסום 2 בדצמבר 2021
www.mikmak.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיקמק 2 הוא משחק וידאו מרובה משתתפים ישראלי מסוגת עולם וירטואלי המהווה משחק המשך למיקמק.

מיקמק 2 הושק למנויי הפלטפורמה ב-2 בדצמבר 2021 ולכלל הציבור ב-13 בינואר 2022 לאחר שהמשחק המקורי, מיקמק, חדל מלפעול באתר האינטרנט של המשחק בשל הפסקת התמיכה בתוכנה Adobe Flash Player ב-12 בינואר 2021 שעליו רוב קוד המשחק התבסס, וכן בשל הירידה בפופולריות של המשחק. לכן מיקמק 2 נבנה ביוניטי.

המשחק כולל בתוכו עולם וירטואלי בו חמישה אתרים עיקריים: עיר, קלאב, בריכה, יער הקסמים והגבעה. כמו כן, ישנם עוד מספר מקומות במשחק כשהבולט ביניהם הוא ה-"מיקפה", מקום המדמה בית קפה בו השחקנים יכולים לבלות ולעבוד להופיע על הבמה ולשיר את שירי מיקמק 2. בנוסף, כולל המשחק מעין פורטל למשחקים (Mikmak Games+), פלטפורמה לשיחוח עם שחקנים אחרים (מיקטוק) וחנות.

המשחק זכה להצלחה יחסית, אך כשל להגיע לרמת ההצלחה של קודמו. 50% מהפעילות נרכשה על ידי ynet מספר שנים לפני הוצאת המשחק, והמשחק עדיין מנוהל על ידי חברת D.I.C.[1]

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק והדמויות מבוססות על מיקמק והוא מכיל גרפיקה וגאדג'טים שונים, למשל מכשיר טלפון מדומה פרטי עם מסך אפליקציות, Mikmak Games שבו אפשר לשחק במשחקים, חנות שבה אפשר לרכוש שדרוגים ופריטים, מפה משודרגת שאפשר לראות מה נמצא בכל אזור ולעשות זום על המפה. בהתחברות למשחק לא מוצג לשחקן בחירת שרת, המשחק מכניס את השחקן לשרת רנדומלי ויש לו אפשרות להחליף שרת בהגדרות בטלפון. בנוסף, בכל אזור יש ארגז בלוני מים שאיתם אפשר לשגר על משתמשים, אפשר לשבת לאכול פיצה על הכיסאות בפיצרייה בעיר ולשתות ברד בטעמים שונים בבר הבריכה. במיקמק 2, ישנם הרבה פעולות ואפשרויות חדשות כמו כן, בבריכה אפשר להשתגר מתותח לתוך הבריכה, לקפוץ מהמקפצה או מתורן הספינה למי הבריכה, לשחק כדרוסל ולהיכנס עם המיקמק אל תוך בועת סבון. עם זאת, בעיר אפשר להשתגר מהמזרקה עד לחלל ולצנוח חזרה במצנח, לשחק כדורגל, לרחף ברחפן בשמי העיר ועוד. כמו כן, במיקמק 2 אין בתים למשתמשים ובקטלוגים מסוימים יש פריטים עם כמות מלאי מסוימת.

הגבעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגבעה הוא אזור שיצא ב-5 בדצמבר 2022, הבלוג שבו הושק הגבעה נכתב על ידי כותבת חדשה בשם "אלמוג_מהבלוג" שהיא מספרת שהיא עבדה בעבר במיקפה ונכשלה הרבה בעבודתה ושפכה על אחד מהלוקוחות עוגה לפרצוף (החלק מופיע בטריילר מיקמק 2), לאחר המקרה היא הבינה שהיא לא טובה במלצרות והיא התקבלה להיות העוזרת הפקה של יונימיק המנהל שבתפקידה היא תוכל לארגן דברים עבור מיקמק 2 ולכתוב בלוגים.

משימת החפירה: לכבוד חגיגות שנה למשחק, אלמוג מהבלוג ארגנה בגבעה מסיבה גדולה והלכה ל-5 דקות ולאחר מכן שחזרה הכל נעלם. ההפתעה הענקית של אלמוג איכשהו הגיעה לתוך האדמה בגבעה, המשימה הייתה לחפור באדמה וככל שחפרו יותר כך מצאו יותר הפתעות והתקדמו בחפירה על מנת למצוא את ההפתעה.

בגבעה הייתה טבלת מובילים ובה היה אפשר לראות את 100 המיקמקים שחפרו הכי הרבה באדמה, כל המיקמקים שבטבלה זכו בפרסים. בנוסף, היה קטלוג חפירה עם בגדי החפירה של כל מנהלי מיקמק כולל 2 מנהלים חדשים "דניאלמיק" והמנהלת "ענבלית".

אתגר שיר החפירות: ב-18 בדצמבר, אלמוג הוציאה שיר לכבוד כל פרשת היעלמות ההפתעה ומשימת החפירות לאחר שנחפר מעל 80 מטר במד-מטר ונמצאו 21 פריטים, שיר בשם "אלמוג מהבלוג" עם אתגר שבו משתמשים מכינים קליפים של חפירות בגבעה עם המילים של השיר והמוזיקה ואפשר היה לזכות בפרסים עד כ-20 זוכים כאשר הם הוכרזו על ידי היוטיובר "בנוז" בלייב אצלו בערוץ.

ב-22 בדצמבר, הצליחו משתמשי מיקמק 2 לחפור עד הסוף באדמה ולהגיע להפתעה כאשר התברר בסוף שהמכשפה "קסם" או בשמה השני "מאדאם-טאדם" מהמשחק "כדורי הקסם 2" היא בת דודה של אלמוג והיא עשתה טריק והעלימה את ההפתעה לתוך האדמה שהסתבר שההפתעה היא "קטלוג המעצבים 2" שמלא בפריטים וסקינים שמשתמשים עצבו והעלו לקהילה עבור תחרות עיצובים שהתחילה בערך כ-5 חודשים לפני כן.

אלמוג מספרת שבעבר הרחוק חיו בגבעה "מכשפי הגבעה" אבות אבותיה של דודה שלה "קסם" והיא רצתה שביחד הן ילמדו קצת על ההיסטוריה העתיקה של הגבעה, עצם זה שבמהלך החפירה נמצאו פריטים מכושפים.

אתגר ה-10,000[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכבוד חגיגות שנתיים למשחק, כל כמה אלפים של מיקמקים מחוברים מתגלה משימה חדשה: 1,600 מיקמקים ביצת דרקון ירוקה, 2,400 מיקמקים ביצת דרקון אדומה, 3,200 מיקמקים קצפת, 4,000 מיקמקים ביצת דרקון כחולה, 5,000 מיקמקים קטלוג חדש, 6,200 מיקמקים ביצת דרקון ירוקה, 7,500 מיקמקים משימת חפירה שחזרה לאחר שנה, 10,000 מיקמקים משחק חדש. בנוסף לאתגר ה-10,000 התווסף למיקמק 2 כרטיס מיקראד "כרטיס אשראי וירטואלי" למיקמק 2 לאחר הכרטיס מיקראד של מיקמק.

יער הקסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 באפריל 2023 כחלק מעדכון חג הפסח במשחק, הושקה האפליקציה "אקדמיק ג'וניור", כחלק מההשקה נכנס למשחק אזור "יער הקסמים" שנמצא ב"אקדמיק ג'וניור", באזור קיימת מערכת משימות שבה נמצאות שתי קטגוריות של משימות, "אקדמיק ג'וניור" ו"שיאי כוכבים", כדי להשלים את המשימות יש לשחק במשחקים שנמצאים באפליקציה "אקדמיק ג'וניור" ולהרוויח "כוכבים" (בעדכוני פסח 2023 ויום העצמאות 2023, נוספו משימות נוספות שכדי להשלים אותן יש למצוא ולאסוף מתנות שמופיעות במשחק בזמנים שונים, מהמתנות ניתן להרוויח "מיקביט" ו"כוכבים"), על כל משימה שהושלמה תוכלו לקבל "כוכבים" ומטבעות "מיקביט" ובחלק מהמשימות ניתן לקבל גם פריטים. ביער הקסמים נמצאת בקתה מכושפת ובה ניתן לקנות "קסמים" שונים, קסם הגדלה, קסם הקטנה וקסם מהירות, מדי פעם הבקתה מכשפת חלק מהמשתמשים שנמצאים במקום באחד מהקסמים. בנוסף לכך, ניתן למצוא במקום קטלוג עם "אימוג'ים" חדשים שנוספו באותו העדכון, מזרקה שיכולה להקפיץ אתכם גבוה, שולחנות עם אוכל ושתייה שניתן לאכול ולשתות, כניסה ל"מיקמק גיימס", רשת שאפשר לקפוץ בה, טבלת מובילים בה ניתן לראות את המשתמשים שהשיגו הכי הרבה כוכבים ב"אקדמיק ג'וניור" בשבוע האחרון ומתנות יומיות של "מיקביט" ו"כוכבים".

חנות ושדרוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החנות הושקה למחשבים ב-10 ביולי 2022 וכמעט חודש לאחר מכן גם לניידים, לחנות נכנסים דרך מכשיר הטלפון שנמצא בסרגל הכלים, היא מכילה בתוכה: מבצעים, מנויים, שדרוגים, מתנות מנהלים, סקינים ומיקביט. הספיישלים והמבצעים מתחדשים בכל כמה שעות, שבספיישלים אפשר לקנות פריטים נדירים ולא נדירים במטבעות מיקביט.

בכל יום בחנות, המשתמשים מקבלים מיקביט חינם ואת "המתנה של יניב" שמעניקה פרסים.

שיתופי פעולה עם יוטיוברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקמק עוד בעבר הוציאה שדרוג של עידן תלם, במיקמק 2 מיקמק הוציאה שדרוגים של יוטיוברים שונים (פריזי, סאם רויאל וריינבו קווין) שבהם מקבלים מנוי ובלאסטר (משגר) אחר.

בעת הוצאת השדרוג של היוטבר סאם רויאל, הוא עשה לייב אצלו בערוץ וחילק מתנות נדירות וצירף לסרטון את היוטיובר "רונן גיימינג" ששיחקו יחד במשחק "תפוס ת'צבע 2 בשמיים".

ב-30 באוגוסט 2022 מיקמק 2 הזמינה את היוטיובר "BANUZ" שעשה לייב בערוץ היוטיוב שלו וחילק מתנות אולטרה-נדירות עם הבלאסטר. בנוסף, מיקמק הודיעה בבלוג ש-80 המיקמקים שישתתפו בלייב ובפעילויות יזכו בפרסים שונים.

ב-14 בדצמבר בנוז עשה לייב בערוץ היוטיוב שלו ובלייב הוא עזר ל"אלמוג מהבלוג" למצוא את ההפתעות שנעלמו לה בגבעה לכבוד יומולדת שנה למשחק, ושניהם הופיעו אחר הצהריים בבמת ההופעות במיקפה ושרו שיר חדש שאלמוג כתבה.

ב-25 בדצמבר לאחר סיומה של משימת החפירה, בנוז הגיע למיקמק 2 לראות את הבור שהמיקמקים חפרו במשימת החפירה, להסתכל בקטלוג המעצבים שמלא בפריטים שמשתמשים עיצבו ולהכריז בלייב על זוכי אתגר שיר החפירות.

Mikmak Games[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקים ב-Mikmak Games הם מרובים משתתפים, רק המנויים או בעלי השדרוג יש יכולת להפעיל משחקים. במיקמק גיימס רואים את כל המשתמשים שפעילים בו וגם אפשר לצפות בלייב במשחקים פעילים, מיקמק גיימס מכיל שבעה משחקים "מיק-דאש", "סומו-סאן", "מומיה גול", "תפוס ת'צבע 2 בשמיים" "באבל ראש", ''אל תעיר את הדרקון'' ו''מון ג'יק''.

יש במיקמק גיימס טבלת מובילים לכל משחק וציר פרסים לכל משחק שלפי ההתקדמות בנקודות ניתן להרוויח פריטים חדשים. בחלק מהמשחקים, ניתן גם להעלות ברמה למשל במשחק "סומו-סאן" ככל שמתקדמים יותר בנקודות צוברים חגורות בצבעים שונים שהחגורה המתחילה היא לבנה והחגורת מאסטר היא השחורה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ D.I.C Network Technologies, www.dicnt.co.il