מישל בראנץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מישל בראנץ'
Michelle Branch
בראנץ' בינואר 2010
בראנץ' בינואר 2010
לידה 2 ביולי 1983 (בת 40)
סדונה, אריזונה
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ-רוק
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה
חברת תקליטים Maverick Records
שיתופי פעולה בולטים The Wreckers, Santana
בן או בת זוג טדי לנדאו (20042015)
Patrick Carney (2019–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.MichelleBranch.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מישל ז'אקיי דה סברן בראנץ' (באנגלית: Michelle Branch; נולדה 2 ביולי 1983) היא זמרת-יוצרת וגיטריסטית אמריקאית. בשנות האלפיים המוקדמות הוציאה שני אלבומים רבי-מכר, The Spirit Room ו-Hotel Paper, הראשון כשהיא בת 17 בלבד. היא זכתה בפרס גראמי יחד עם סנטנה עבור "The Game of Love".

ב-2005 הקימה את צמד הקאנטרי The Wreckers עם חברתה, הזמרת ג'סיקה הארפ, והפיקה את הסינגל מועמד-גראמי "Leave the Pieces". הצמד התפרק ב-2007 כדי שכל אחת מהחברות תוכל להמשיך לפתח את קריירת הסולו שלה.[1]

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1983-2000[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראנץ' נולדה בסדונה, אריזונה. היא התחילה לשיר בגיל 3, למדה פיתוח קול מגיל 8, וקיבלה גיטרה ראשונה בגיל 14.[2]

היא גילתה שיש לה כישרון - לימדה את עצמה לנגן, וחיברה את שירה הראשון תוך שבוע. את החצי השני של התיכון סיימה בלימודי בית, מכיוון שרצתה להתרכז על פיתוח הקריירה המוזיקלית שלה. הוריה תמכו בתוכניתה, וארגנו לה מופעים באזור, בהם הופיעה בגרסאות כיסוי לשירים של שריל קרואו, ג'ול, ליסה לוב, ופליטווד מק. מאוחר יותר, מימנו הוריה את האלבום העצמאי שהוציאה, Broken Bracelet. 

בדצמבר 1999, העלתה שניים משיריה לאתר רולינג סטון, ומשכה את תשומת לבם של חברי הלהקה הנסון, וכן של המפיק וכתב רולינג סטון לשעבר ג'ף רבן, כתוצאה הוחתמה כאקט הפתיחה של הנסון בשתי הופעות בשנת 2000. 

האלבום העצמאי שלה יצא ביוני 2000, וכלל אוסף שירים שכתבה בגילאי 14–15. הסיפור מאחורי השם - שפירושו צמיד שבור - הוא שהיא קיבלה צמיד עבודת ידה של הזמרת ג'ול בהופעה של ליסה לוב, מהמוזיקאי סטיב פולץ, שאמר לה, "כשהצמיד הזה יישבר, תהיי מפורסמת". המאסטרים של האלבום אבדו בשיטפונות שפקדו את נאשוויל במאי 2010.

2001-2004, The Spirit Room[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראנץ' בהופעה, אוקטובר 2003

ב-2001 חתמה בראנץ' על חוזה הקלטות עם מווריק רקורדס, הלייבל של מדונה. אלבום הבכורה שלה מלייבל גדול - The Spirit Room - יצא באוגוסט באותה שנה, וכלל את הלהיט "Everywhere". הסינגל היה גם הצלחה מסחרית - הוא הגיע למקום רביעי במצעדים וזכה בפרס הקהל של פרסי המוזיקה של MTV ב-2002. גם הסינגלים שבאו אחריו, "All You Wanted" ו-"Goodbye to You", זכו להצלחה, והאלבום הגיע למעמד פלטינום כפול עם מכירות מעל 2 מיליון בארצות הברית. 

היא נהייתה מבוקשת מאוד על ידי המוזיקאים הבולטים של התקופה - רבים רצו שתופיע איתם, כולל ג'וד, לייפהאוס, שריל קרואו, דיקסי צ'יקס, ואחרים. 

בראנץ' גם שיתפה פעולה עם מוזיקאים אחרים בתקופה זו. היא שרה באלבום Underneath של הנסון ב-2004, וב-2002 שרה יחד עם Justincase במספר שירים באלבום הבכורה שלו. באותה שנה, היא חברה לסנטנה כדי להוציא את השיר "Game of Love", שזכה בגראמי. היא גם הייתה מועמדת לפרס האמן החדש הטוב ביותר לשנת 2003, בו זכתה נורה ג'ונס.

2003–2005, Hotel Paper[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומה השני, Hotel Paper, יצא ב-2003, הישר למקום שני בבילבורד 200. גם אלבום זה הגיע עד מהרה למעמד פלטינום, אך הביקורות עליו היו מעורבות. הסינגל הראשון כיכב במצעדים והיה מועמד לגראמי עבור הופעת רוק ווקאלית של זמרת, למרות שפינק קיבלה את הפרס עבור שירה "Trouble". לסינגלים הנוספים מהאלבום לא הייתה הצלחה דומה. אך פרסומה של בראנץ' גדל, והיא החלה להופיע בתוכניות טלוויזיה, כגון באפי ציידת הערפדים, חלומות אמריקאיים, ומכושפות, ואירחה תוכנית בידור של MTV.

במהלך מסע ההופעות של האלבום, בראנץ' ונגן הבאס שלה, טדי לנדאו, הכריזו על אירוסיהם, והשניים נישאו ב-2004.

2005–2007. The Wreckers[עריכת קוד מקור | עריכה]

מישל בראנץ' (מרכז) בהופעה ב-2007 עם ג'סיקה הארפ, בצמד The Wreckers. 

ביולי 2005 החלה בראנץ' ליצור ולהופיע יחד עם חברתה וזמרת הליווי שלה, ג'סיקה הארפ. השתיים הופיעו תחת השם The Wreckers. האלבום שהוציאו שילב את הז'אנרים של כל אחת מהן - סגנון הקאנטרי של הארפ והפופ-רוק של בראנץ'. האלבום היה אמור לצאת ביוני 2005, אך הריונה של בראנץ' עיכב את האירוע. בתה, אוון איזבל לנדאו, נולדה ב-3 באוגוסט. הסינגל הראשון של האלבום, "Leave the Pieces" יצא בפברואר 2006, והאלבום עצמו במאי. הסינגל הגיע למעמד זהב. 

בתקופה זו, הצמד הופיע באלבום של סנטנה, All That I Am, השתתפו בתוכנית הטלוויזיה One Tree Hill, ותיירו עם כוכבי הקאנטרי Rascal Flatts. הן היו מועמדות לפרס CMA (פרס מוזיקת הקאנטרי) ולגראמי בתור צמד הקאנטרי הטוב ביותר. השתיים נפרדו לדרכן ב-2007. 

באותה שנה, עקרה בראנץ' מקליפורניה שם התגוררה לנאשוויל. היא כתבה שיר לאלבומה של מנדי מור, שבסוף הושמט מהאלבום, וגם כתבה שיר, Together, לפסקול הסרט השני בסדרת אחוות הג'ינס, שגם היה שיר סגירת הסדרה Guiding Light. באוקטובר, היא הודיעה שהיא עובדת על אלבום סולו, שעתיד להקרא Everything Comes and Goes.

2008-2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראנץ' פתחה את 2008 במספר הופעות חיות עם שירים מהאלבום הצפוי, בהם אחותה שרה קולות וליווי. 

בתחילת 2009 היא שרה יחד עם כריס אייזק דואט לאלבומו Mr. Lucky. ביולי, יצא הקליפ לשיר הראשון מהאלבום Sooner or Later, והיא הקליטה שיר של ג'וני מיטשל, "A Case of You" עבור אוסף כיסויים לרגל 50 שנה לאחים וורנר. קליפ לשיר "This Way" הועלה לחשבון היוטוב של בראנץ', אך לא יצא כסינגל, ולא הגיע למצעדים. האלבום יצא לבסוף כ-EP ב-2010. באותה שנה, בראנץ' יצאה בשיר משותף עם הראפר טימבלנד, "Getaway", וגם בקליפ לשיר.

בדצמבר 2010 הכריזה בראנץ' שהיא חוזרת לסטודיו כדי להקליט אלבום באורך מלא, West Coast Time. למרות שהוציאה מספר סינגלים מהאלבום, שאף הצליחו במצעדים, נכון לסוף 2015 האלבום לא יצא.

בפברואר 2012, VH1 שידרו תוכנית מיוחדת בשם "100 הנשים הגדולות של המוזיקה", ובראנץ' הייתה מועמדת בקטגוריות הפופ והאמנית המוזיקלית הטובה בכל הזמנים.

2013–[עריכת קוד מקור | עריכה]

את 2013 בילתה בראנץ' בהקלטות לאלבום סטודיו חדש נוסף. היא גם הקליטה גרסת כיסוי לשיר "Creep" של Radiohead.  בראנץ' ולנדאו התגרשו ב-2015.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Broken Bracelet (2000)
  • The Spirit Room (2001)
  • Hotel Paper (2003)

EP[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Everything Comes and Goes (2010)

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Year Title Role Notes
2001 Buffy the Vampire Slayer Herself / Musical Guest Episode: "Tabula Rasa"
2002 American Dreams Lesley Gore Episode: "The End of the Innocence"
The Hot Chick DJ
2003 Charmed Herself / Musical Guest Episode: "Centennial Charmed"
2005 One Tree Hill Episode: "The Hero Dies In This One"
2010 Hell's Kitchen Herself Episode: "16 Chefs Compete"

פרסים והכרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גראמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

זכתה בגראמי יחד עם סנטנה, והייתה מועמדת שלוש פעמים נוספות.

VMA[עריכת קוד מקור | עריכה]

הייתה מועמדת שלום פעמים לפרסי המוזיקה של MTV.

Teen Choice Awards[עריכת קוד מקור | עריכה]

הייתה מועמדת ארבע פעמים לפרס שמוענק בטקס שנתי ברשת פוקס.

פרסים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מישל בראנץ' בוויקישיתוף

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Peterson, Jacques (February 2, 2014).
  2. ^ Melissa Worden (September 14, 2001).