מגרש ביתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תוכן וניסוח לא אנציקלופדיים, דרושה עריכה מאסיבית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תוכן וניסוח לא אנציקלופדיים, דרושה עריכה מאסיבית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מגרש ביתי
One Tree Hill
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
סוגה דרמת נעורים
יוצרים מארק שוואהן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים צ'ד מייקל מארי
ג'יימס לאפרטי
הילרי ברטון
בת'אני ג'וי
סופיה בוש
פול ג'ונסון
בארי קורבין
קרייג שפר
מוירה קלי
ברבקה אלין וודס
לי נוריס
אנטון טאנר
דניאל האריס
ג'קסון ברונדג'ס
ליסה גולדשטיין
אוסטין ניקולס
רוברט באקלי
שאנטל ואנסטן
ג'נה קרמר
סטפן קלוטי
טיילר הילטון
פסקול One Tree Hill - Music from the WB Television Series, The Road Mix – Music from the Television Series One Tree Hill: Volume 3, One Tree Hill: Music From the Television Series, Volume 2 – Friends With Benefit, Music from One Tree Hill עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 187 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק מארק שוואהן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה WBTV
הולו
אתר צילומים וילמינגטון, University of North Carolina Wilmington עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מארק מורגן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור The WB (עונות 1–3)
The CW (עונות 4–9)
רשת שידור בישראל yes Drama 1
yes stars Next
ערוץ 10
הוט 3
yes Drama
תקופת שידור מקורית 23 בספטמבר 20034 באפריל 2012 (41 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגרש ביתיאנגלית: One Tree Hill) היא סדרת דרמה אמריקאית שהחלה את שידוריה ב-13 בספטמבר 2003 בערוץ The WB. אחרי עונתה השלישית של הסדרה, הרשת התאחדה עם רשת UPN והחלה את שידוריה ברשת החדשה The CW, בה שודרה מספטמבר 2006 ועד סיומה בשנת 2012 בארצות הברית.

הסדרה מתרחשת בעיירה הפיקטיבית טרי היל בקרוליינה הצפונית, ועוקבת אחר חייהם של שני האחים למחצה, לוקאס סקוט (צ'אד מייקל מאריי) וניית'ן סקוט (ג'יימס לאפרטי), שמתמודדים על תפקידים בקבוצת הכדורסל של בית הספר שלהם, והדרמה שנובעת ממערכות היחסים הרומנטיות שלהם.

ארבע העונות הראשונות של הסדרה מתמקדות בחייהן של הדמויות הראשיות במהלך שנות לימודיהן בתיכון. עם תחילת העונה החמישית, ישנה קפיצת זמן של ארבע שנים כדי להראות את חייהם לאחר הקולג'. ישנה קפיצת זמן נוספת של ארבעה עשר חודשים מסוף העונה השישית לתחילת העונה השביעית.

כותרות הפתיחה לוו במקור על ידי השיר "I Don't Want to Be" מאת גאווין דגראו (אנ'). שיר הנושא הוסר מהפתיח בעונה החמישית. שיר הנושא שב בעונה השמינית, בתגובה לדרישת הקהל, ובוצע על ידי אמנים שונים בכל שבוע.

העונות הראשונות זכו לנתוני מדרוג גבוהים והסדרה קיבלה מועמדויות רבות לפרסים, כולל זכיות בפרסי בחירת הנוער.

במאי 2009, צ'אד מייקל מארי והילרי ברטון (פייטון) סירבו לחזור לעונה השביעית, וזאת למרות שהדמויות אותן גילמו היו שתיים מחמש הדמויות הראשיות בסדרה, וסיפקו את אחד מסיפורי האהבה המרכזיים שלה.

ב-17 במאי 2011, חידשה רשת The CW את הסדרה לעונה תשיעית ואחרונה בת 13 פרקים. בת'אני ג'וי לנז (היילי) וסופיה בוש (ברוק) שיחקו בתפקידים ראשיים.

בישראל, הסדרה שודרה בערוצים HOT3 ו-Yes Drama.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קו העלילה העיקרי בעונות הראשונות הוא מערכת היחסים בין שני האחים למחצה, לוקאס וניית'ן סקוט, שמתחילים כאויבים אך מתיידדים ככל שהתוכנית מתקדמת. בפרק הפיילוט, לוקאס הופך לחבר בקבוצת הכדורסל של התיכון, טרי היל רייבנס, בעזרת דודו קית'. ניית'ן, קפטן הקבוצה, מאוים ממנו וזה הופך לבסיס ליריבות שלהם, המונעת גם על ידי ההתעניינות הרומנטית של לוקאס בבת זוגו של ניית'ן, פייטון סוייר. בהמשך, חברתה הטובה של פייטון, ברוק דייוויס, מנסה לצאת עם לוקאס, ואילו ניית'ן מנסה לצאת עם חברתו הטובה ביותר של לוקאס, היילי ג'יימס. דמותו של אביהם של לוקאס וניית'ן, דן סקוט, נחקרת מדי פעם לאורך כל הסדרה, כולל מערכות היחסים שלו עם קארן רו, אמו של לוקאס, ודב סקוט, אמו של ניית'ן, וכיצד הוא סיים עם אישה אחת ולא השנייה, ובכך נטש את לוקאס כבנו.

  • העונה הראשונה (2003-2004): עוסקת במחצית הראשונה של השנה של הדמויות כתלמידי כיתה י"א. המוקד הוא היריבות בין לוקאס לניית'ן במהלך אליפות המדינה בכדורסל. סיפורים מרכזיים נוספים הם מערכת היחסים המתפתחת של ניית'ן והיילי, משולש האהבה של פייטון, לוקאס וברוק ומשולש האהבה שכולל את הוריהם של לוקאס וניית'ן.
  • העונה השנייה (2004-2005): מתמקדת במחצית השנייה של השנה של הדמויות כתלמידי כיתה י״א. בעונה זאת, לא מתמקדים בכדורסל ויותר במערכות יחסים רומנטיות ודמויות חדשות. לוקאס יוצא עם אנה טגארו, ג'ייק ג'גילסקי יוצא עם פייטון, ויש משולש אהבה בין פליקס טגארו, ברוק ומאות' מקפאדן. העונה הזו מציגה גם את התפוררות היחסים של ניית'ן והיילי בגלל כריס קלר, וההשלכות - במיוחד עבור לוקאס - מקרדיומיופתיה היפרטרופית של דן, מחלה תורשתית. פייטון מתמודדת עם בעיות סמים ושיבת אמה הביולוגית, וקארן פותחת מועדון לילה ומפתחת מערכת יחסים עם פרופסור. דב המוטרדת נאבקת בהתמכרות לסמים.
  • העונה השלישית (2005-2006): מתמקדת במחצית הראשונה של הדמויות של בשנתם האחרונה בתיכון, וחזרת הכדורסל. העונה כוללת את הגעתה של רייצ'ל גטינה, שמביאה קונפליקט בין ברוק ללוקאס. פייטון מתמודדת עם חזרתה של אמה ומנסה להכיר אותה כשהיא מגלה שהיא מתה מסרטן. מערכת היחסים של ג'ייק ופייטון מתקרבת ורגשותיה הרומנטיים של פייטון כלפי לוקאס מתעוררים שוב בהמשך העונה. בפרקים המאוחרים יותר של העונה רואים את ניית'ן והיילי מתכננים את חתונתם. עלילת משנה מרכזית מורכבת ממאמציו של דן לפתור את ניסיון הרצח שנעשה נגדו במהלך סוף העונה הקודמת. פרק מרכזי כולל ירי בבית הספר, ומגיע לשיאו בכך שפייטון נורית ברגלה, ג'ימי אדוארדס מתאבד ודן רוצח את קית'. בסיום העונה לאחר שניית'ן והיילי מחדשים את נדריהם, הוא, רייצ'ל וקופר נלחמים על חייהם לאחר תאונת דרכים.
  • העונה הרביעית (2006-2007): כוללת את המחצית השנייה של שנתם האחרונה של הדמויות בתיכון, ובעיקר, את משולש האהבה של פייטון, לוקאס וברוק. היילי מגלה שהיא בהיריון, אך החדשות מאוימות על ידי ביקוריו המסוכנים של ניית'ן על ישי אנשי הימורים והלוואות. אדם שמתחזה לאחיה למחצה של פייטון עוקב אחריה. לוקאס מחפש את האמת שמאחורי מות דודו כשהוא מתעד את חייו מאז הצטרף לקבוצת הכדורסל הרייבנס. לוקאס ופייטון מתחילים מערכת יחסים רשמית לאחר שהרייבנס זוכים באליפות המדינה, ואילו דן מצית מחדש את מערכת היחסים שלו עם קארן, למרבה הצער של לוקאס. ברוק בוחנת מערכת יחסים רומנטית עם צ'ייס אדמס וחברות קרובה עם רייצ'ל. העונה מסתיימת עם סיום הלימודים של הקבוצה מהתיכון. לוקאס מגלה שדן הרג את קית', והיילי וקארן מביאות לעולם של ילדיהן.
  • העונה החמישית (2008): קופצת ארבע שנים לעתיד. הדמויות נאבקות בבגרות לאחר הלימודים ובסופו של דבר חוזרות לטרי היל מסיבות שונות. לוקאס, כיום סופר מפורסם, נמצא במערכת יחסים עם העורכת שלו, לינדסי שטראוס, שהופכת למשולש אהבה כשפייטון חוזרת אחרי קריירת מוזיקה כושלת בלוס אנג'לס. נישואיהם של נתן והיילי נכנסים למשבר כשניית'ן מתמודד עם דיכאון קשה לאחר שנפצע קשה בלילה שגויס שבו גויס ל-NBA. המטפלת החדשה של בנו מעוררת בעיות בינו לבין היילי. ברוק מחפשת חיים מעבר להצלחה בעבודתה ומנסה להשיג הערכה מאמה, ויקטוריה. לוקאס וסקילס חוזרים לעיר כמאמני כדורסל ומבקשים את עזרתו של ניית'ן עם השחקן הכוכב קוונטין. מאות' מתחיל מערכת יחסים עם הבוסית שלו, אליס, כדי להתקדם בתפקידו, אך מאוחר יותר מתאהב בעוזרת של ברוק, מיליסנט הוקסטבל.
  • העונה השישית (2008-2009): כוללת את התקדמות מערכת היחסים של פייטון עם לוקאס כשהם מתאחדים ומתמודדים עם ההיריון המסוכן שלה. פייטון פוגשת את אביה הביולוגי. ספרו של לוקאס הוא אופציה לסרט עלילתי של החבר לשעבר של פייטון, המפיק ג'וליאן בייקר, וניית'ן והיילי נאבקים כדי להגשים את חלומותיהם לאחר שהאומנת שלהם, קארי, ניסתה לחטוף את בנם, ג'יימי. ברוק מותקפת בחנות שלה, ונשארת מצולקת נפשית. בהמשך היא מאמצת ילדת אומנה. מערכת היחסים של מאות' ומיליסנט מתדרדרת כשהאקסית של מאות' חוזרת. דן חולה באורח קשה ומשלים עם חייו וכמה זמן נותר לו. ברוק נכנסת למערכת יחסים עם ג'וליאן.
  • העונה השביעית (2009-2010): קופצת ארבעה עשר חודשים קדימה. לוקאס ופייטון עזבו. רייצ'ל חוזרת ושתי דמויות ראשיות חדשות מוצגות: אחותה של היילי, קווין, והסוכן של ניית'ן, קליי, ומערכת היחסים ביניהם מתפתחת לאחר מות אשתו של קליי. קריירת ה-NBA של ניית'ן מאוימת על ידי שערוריית רמאות שמשפיעה גם על נישואיו עם היילי. ברוק משחררת את קו הביגוד החדש שלה בעיצומו של סכסוך עם ג'וליאן ואלכס, דוגמנית ששכרה עבור החברה שלה. מיליסנט נאבקת בהתמכרות לסמים הגורמת למאות' להיפרד ממנה. המחצית השנייה של העונה עוסקת בדיכאון של היילי בגלל מות אמה. בסוף העונה הדמויות נוסעות ליוטה לבכורת סרטו של ג'וליאן, היילי מודיעה שהיא בהיריון שוב, ג'וליאן מציע נישואין לברוק, וקליי וקווין נורים.
  • העונה השמינית (2010-2011): בעיקר מתרכזת סביב חתונתם של ברוק וג'וליאן, ההיריון של היילי וניית'ן, קליי וקווין ששרדו את ההתקפה עליהם וברוק שמאבדת את החברה שלה. מיה חוזרת והרומן בין אלכס לצ'ייס הופך למשולש אהבה, ואילו מאות' ומיליסנט חוזרים להיות ביחד. ניית'ן חוזר למכללה אך נאבק כדי להשתלב, אז ניית'ן וקליי פותחים חברת ניהול ספורט בשם פורטיטוד. סערה קשה המגיעה לטרי היל מסכנת את חייהם של ברוק וג'יימי. ברוק וג'וליאן בוחנים את אפשרות האימוץ ומתחברים לנערה בהיריון שמחליטה אחר כך לשמור על תינוקה, ומשאירה את ברוק שבורת לב. בינתיים היילי יולדת תינוקת ומכנה אותה לידיה (על שם אמה של היילי). אלכס וצ'ייס מתחילים מערכת יחסים. ברוק נכנסת להיריון ויש לה תאומים.
  • העונה התשיעית (2012): עונת הסיום מתמקדת בעיקר בחטיפתו של ניית'ן, בעוד היילי נתקלת בבעיות מרובות בניהול בית הקפה החדש של קארן. ברוק וג'וליאן מסתגלים לחיים כהורים, מה שמביא את ג'וליאן לטעות משנת חיים. בעיה מסתורית רודפת את קליי והוא בסופו של דבר בטיפול פסיכיאטרי, שם הוא פוגש את בנו, לוגן, בתמיכת קווין. מיליסנט נאלצת להתמודד עם עליית המשקל הפתאומית של מאות', וצ'ייס מפתח ידידות עם כריס קלר. לוקאס חוזר לטרי היל כשהיילי פונה אליו לעזרה. ניית'ן נמצא אחר כך בחיים בעזרת דן. דן נפטר. הסדרה מסתיימת כשטריק חוגג עשור להיווסדן בעוד כל משפחת טרי היל עומדים בפני אפשרויות חדשות ומרתקות לעתידם. ג'יימי סקוט כיום מתבגר והוא הקפטן החדש של הרייבנס.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוקאס סקוט (צ'ד מייקל מארי) (עונות 1-6 ,9): בנם של קרן רו ודן סקוט. הוא ננטש על ידו אביו בילדותו לטובת אחיו למחצה - ניית'ן, בעוד שהוא עצמו גדל עם דודו, קית' כדמות אב. כשלוקאס וניית'ן שיחקו ביחד בקבוצת הכדורסל הבית ספרית, ניית'ן מירר את חייו של לוקאס. ללוקאס הייתה תשוקה לכדורסל והוא השקיע הרבה מזמנו בשביל זה. חברתו הטובה ביותר של לוקאס, היילי, החלה לצאת עם ניית'ן, מה שגרם לאחים להתקרב ולטפח יחסים קרובים. לוקאס כתב והוציא את ספרו הראשון והמצליח בזמן שנתו האחרונה בתיכון. בתיכון, לוקאס בדרך כלל היה מעורב רומנטית עם ברוק דייוויס ופייטון סוייר, לסירוגין. בשנותיו המאוחרות יותר, הוא מתארס למוציאה לאור שלו, לינדזי, אך מבטל את אירוסיהם ומתחתן עם פייטון. ללוקאס ופייטון יש בת - סוייר ברוק סקוט, והמשפחה עוזבת את טרי היל בסוף עונה 6. לוקאס חוזר לטרי היל לתפקיד אורח בפרק יחיד בעונה 9.
  • ניית'ן סקוט (ג'יימס לאפרטי) (עונות 1-9): בעלה של היילי, בנם של דן סקוט ודב לי, אחיו למחצה של לוקאס ואביהם של ג'יימי ולידיה. בשנותיו בתיכון, ניית'ן תפקד כבן זוגה של פייטון, אבל לאחר שהם נפרדו, הוא התאהב בהיילי. בסופו של דבר הם התחתנו והביאו לעולם שני ילדים. אחרי שסיים את התיכון, ניית'ן חלם להיות שחקן כדורסל מקצועי, אך בגלל תאונה, הוא נאלץ לוותר על החלום. אחרי אימונים קשים, הוא הצליח להתקבל ל-NBA, אך נשר לאחר שנה מהנבחרת בגלל בעיה בגבו. לאחר מכן, הוא התחיל לתפקד כסוכן ספורט.
  • פייטון סוייר (הילרי בארטון) (עונות 1-6): מעודדת מרדנית שפגשה את בעלה לעתיד, לוקאס סקוט, במהלך כיתה י"א שלהם כשהייתה בת זוגו של הספורטאי הפופולרי, ניית'ן סקוט, אחיו למחצה של לוקאס. פייטון התאהבה בלוקאס אט אט אך מערכת היחסים שלהם נתקלה בקשיים רבים שהחלו בשנותיהם בתיכון ומעבר. לפייטון היה גם קשר עמוק עם ג'ייק ג'יגלסקי ועם בתו. פייטון תמיד הייתה החברה הטובה ביותר של ברוק, זאת גם שמערכת היחסים של השתיים חוותה קשיים לא מעטים. לאחר התיכון, פייטון חוזרת לטרי היל אחרי 4 שנים בלוס אנג'לס ופותחת חברת תקליטים. לאחר שהיא מתחתנת עם לוקאס ומביאה איתו לעולם את סוייר ברוק סקוט, השלושה עוזבים את טרי היל.
  • היילי ג'יימס סקוט (בת'אני ג'וי לנז) (עונות 1-9): אשתו של ניית'ן, אמם של ג'יימס (ג'יימי) ולידיה, בתם של ג'ימי ולידיה, הסנדקית של ג'וד ודייוויס ואחותה של קווין וטיילור (להיילי 6 אחים ואחיות בסה"כ). היילי היא חברתו הטובה ביותר של לוקאס. היא נאמנה לחבריה, בעיקר ללוקאס, ניית'ן וברוק. במהלך התיכון פיתחה היילי מערכת יחסים עם ניית'ן סקוט, כאשר בגיל צעיר התחתנו ובשנה האחרונה לתיכון כבר נולד להם בן. עוד בזמן התיכון הייתה היילי זמרת מפורסמת. יש לה תשוקה למוזיקה, והיא חובקת כמה סינגלים ושני סיבובי הופעות. היילי גם הייתה מורה בתיכון שלמדה בו בעונות 5–6 אך פרשה מתפקידה כמורה על מנת לא לבגוד בעקרונותיה. לאחר מכן היא לוקחת את הזמן כדי להיות עם ניית'ן, ג'יימי ולידיה תוך כדי שהיא מנהלת את חברת התקליטים שלה.
  • ברוק דייוויס (סופיה בוש) (עונות 1-9): בתם של טד וויקטוריה והסנדקית של ג'יימי וסוייר. ברוק הייתה הנערה הפופולרית ביותר בתיכון, וחברתה הטובה ביותר של פייטון ולאחר שפייטון עזבה יחד עם לוקאס את טרי היל התקרבה מאוד להיילי והפכה להיות חברתה הטובה ביותר. כשהיא שמה את עיניה על לוקאס, הם החלו לצאת. לאחר שהיא נבגדה על ידו ועל יד פייטון פעמיים, היא איבדה את הרצון לאהוב ולהיות נאהבת. לאחר התיכון, היא הקימה חברת בגדים מצליחה שאותה היא מנהלת עם אמה. היא חזרה לטרי היל כדי למצוא את עצמה מחדש, שם היא פגשה את ג'וליאן. השניים התארסו, התחתנו והביאו לעולם תאומים בשם ג'וד ודייוויס בייקר. בנוסף היא אימצה לתקופה את אנגלינה ואת סאם בת ה-15.
  • דן סקוט (פול ג'והנסון) (עונות 1-9): אחיו של קית', אביהם של לוקאס וניית'ן, וסבם של ג'יימי, סוייר ולידיה. במהלך הסדרה הוא היה האנטגוניסט. דן הוא הגרוש של דב, אך לאחר שגילה שהיא ניסתה להרוג אותו, הם נפרדו סופית. הוא הרג את אחיו, קית', כי חשב שהוא ניסה לרצוח אותו, ולאחר מותו הטרגי הוא ניסה לתמוך בארוסתו, קרן, כדי לכפר על מעשיו. לאחר מכן הוא מסגיר את עצמו ונכנס לכלא למשך 4 שנים. כשהוא יוצא הוא חוזר לטרי היל עם לב חדש ואשתו החדשה, רייצ'ל גטינה, שגם ממנה הוא מתגרש לאחר שהוא מבין שהיא איננה אוהבת אותו. הוא מתחיל לעבוד במסעדה. בעונה 9, דן מת לאחר שהוא מציל את בנו, ניית'ן, מחוטפיו.
  • קית' סקוט (קרייג שפר) (עונות 1-3,4,9): אחיו של דן ודודם של ניית'ן ולוקאס. הוא היה קרוב ללוקאס וקרן, ופיתח רגשות רומנטיים לקרן במהלך השנים. קית' עזב את טרי היל לאחר בגידה של דן, וכשחזר, הוא וקרן החלו מערכת יחסים. קית' נהרג על ידי דן בעונה 3. קית' "חוזר" בעונה 9 על מנת לעזור לדן לעבור הלאה.
  • וייטי דורהם (בארי קורבין) (עונות 1-6): המאמן של קבוצת הרייבנס במהלך אימונם של לוקאס וניית'ן בקבוצה. כמאמן, הוא זכה להערכה רבה מהקבוצה שלו. כמה שנים לאחר שלוקאס וניית'ן עזבו את הקבוצה, הוא עלה לאמן קבוצות קולג' עם ניית'ן בקבוצה שלו ולוקאס בתור עוזרו. בסופו של דבר הוא פרש וחי חיים שקטים מחוץ לטרי היל.
  • קרן רו (מוירה קלי) (עונות 1-6): אמו של לוקאס. כשהייתה בתיכון, היא ודן היו בני זוג, והוא עזב אותה לאחר שהודיעה לו כי היא בהיריון. היא מגדלת את לוקאס בהרבה אהבה ועם תמיכה מדודו, קית'. היא וקית' מתאהבים במהלך הסדרה, ולפני שהוא נהרג, הוא נכנסת להיריון ממנו ויולדת את לילי רו סקוט. לאחר מותו של קית' היא עוזבת את טרי היל עם בן זוגה הישן, אנדי, אך חוזרת לחתונתם של לינדזי ולוקאס.
  • דב לי (ברברה אלין וודס) (עונות 1-6 ,9): אמו של ניית'ן וגרושתו של דן. נישואיה עם דן היו יציבים בהתחלה, אבל הפכו להיות מתוחים כאשר לוקאס וקרן נעשו מעורבים יותר בחייהם. הייאוש שלה מחייה עם דן וממערכת היחסים שלו ושל ניית'ן הביאו לשינוי דרסטי באישיות שלה והיא נאבקה נואשות לשחרר את עצמה, כולל ניסיון לרצוח את דן. הפחד שלה מבעלה לשעבר הוביל אותה להתמכרות לסמים, ובאמצעות תמיכתם של משפחתה ושל קרן, היא בסופו של דבר נגמלה. בסוף היא חזרה לטרי היל אחרי היעדרות קצרה כדי להיות המטפלת של ג'יימי. כשדן התוודה על מעשיו, היא נקטה בגישה יותר משוחררת ורגועה לחיים.
  • מאות' מקפדן (לי נוריס) (עונות 1-9): בעלה של מיליסנט. מאות' היה שדרן הספורט בתיכון שלו. בתחילה, הוא היה אאוטסיידר, אך כמו חבריו, לוקאס והיילי, הוא נכנס לקליקה הפופולרית. הוא היה מאוהב בבנות פופולריות כמו רייצ'ל וברוק, אך הוא לא נחשב מושך בעיניהן והן תפסו אותו כ"אח". הוא מצא את מיליסנט והם ניהלו מערכת יחסים בעייתית. הוא מוצא עבודה חדשה בתור מגיש תוכנית בוקר יחד עם מיליסנט. בסוף הסדרה רואים שמאות' ומיליסנט נשואים ומיליסנט בהיריון.
  • סקילס טיילור (אנטון טאנר) (עונות 1-9): תלמיד לשעבר של תיכון טרי היל והמאמן של קבוצת הרייבנס, קבוצה בה פעם לקח בה חלק. בבגרותו, הוא חווה קשר כושל עם דב לי, אמא של חברו הטוב, עד שבסופו של דבר מצא אושר עם לורן. אחרי השגת עבודה בלוס אנג'לס עזב את טרי היל. הוא שב לטרי היל מאוחר יותר על מנת להשיב לו את לורן, אך בפרק האחרון של הסדרה רואים אותו עם בבין (מעודדת לשעבר שאיתה יצא בתיכון).
  • רייצ'ל גטינה (דניאל האריס) (עונות 3-5 ,7): תלמידה לשעבר בטרי היל שהצטרפה בכיתה י"ב. הייתה האויבת של ברוק ואיימה על הקשר שלה עם לוקאס. למרות זאת, השתיים פיתחו חברות קרובה לקראת סוף הלימודים. רייצ'ל גם חברה טובה של מאות' ובווין. לאחר התיכון, רייצ'ל עבדה בשביל ברוק כדוגמנית אבל פוטרה בגלל בעיית הסמים שלה. היא ניסתה לשקם את יחסיה עם פייטון וברוק, ולבסוף הצליחה. היא פיתחה מערכת יחסית לא בריאה עם דן סקוט, והתחתנה איתו. לאחר מכן דן התגרש ממנה והשאיר אותה חסרת כול.
  • ג'יימי סקוט (ג'קסון ברונדג'ס) (עונות 4-9): בנם של ניית'ן והיילי ואחיה הגדול של לידיה. הוא נולד ביום סיום הלימודים שלהם באותו זמן כמו בת דודתו, לילי רו סקוט. הוא נקרא על שם סנדקו ודודו, לוקאס סקוט, בעוד שברוק ממלאת את תפקיד הסנדקית. כל חבריהם של ניית'ן והיילי קרובים לג'יימי והוא רואה בהם דודים ודודות. ג'יימי מעריץ את אביו ושואף להיות כמוהו, מה שממריץ את ניית'ן להשתפר ולשמש כמודל לחיקוי.
  • מיליסנט הקסטבל (ליסה גולדשטיין) (עונות 5-9): העוזרת האישית של ברוק דייוויס. במקור מני יורק. היא עוברת אל טרי היל כדי לעזור לברוק לתפעל את החברה משם. היא מתאהבת במאות' והשניים עוברים לגור ביחד. מערכת היחסים איתו מאוימת על ידי חזרתה של האקסית שלו, ג'יג'י, וברגע של שבירה היא שוכבת עם אוון. היא ומאות' נאבקים להישאר בזוגיות לאחר מכן, ובסופו של דבר מתאחדים. בסוף הסדרה מאות' ומילי מגישים תוכנית בוקר. כמו כן, השניים נשואים ומיליסנט בהיריון.
  • ג'וליאן בייקר (אוסטין ניקולאס) (עונות 6-9): ג'וליאן הוא מפיק סרטים שהגיע לטרי היל כדי להפיק את הסרט של לוקאס. הייתה לו היסטוריה רומנטית עם פייטון וכולם חשבו שהוא רוצה לזכות בה בחזרה, אך הוא הביע עניין לעומת זאת בברוק. לאחר עונה 6, ברוק וג'וליאן בילו שנה בלוס אנג'לס אך נאלצו להפרד ולנהל מערכת יחסים ארוכת טווח. לאחר מכן הם התאחדו בטרי היל, התארסו, התחתנו, והביאו תאומים לעולם.
  • קליי אוונס (רוברט באקלי) (עונות 7-9): סוכן ספורט של ליגת ה-NBA, והסוכן האישי של ניית'ן. לאחר מותה של אשתו, שרה, הוא לא מאמין באהבה עוד, אך לאחר שהכיר את קווין הם מתחילים זוגיות משגשגת ויציבה. בסוף הסדרה הוא וקווין מתחתנים והוא מאמץ את בנו לוגן.
  • קווין ג'יימס (שאנטל ואנסטן) (עונות 7-9): אחותה של היילי. היא עצמאית ויצירתית. לאחר שנפרדה מבעלה, היא עברה לטרי היל כדי לנקות את הראש. במהלך עונה 7 הם מתגרשים והיא מתחילה מערכת יחסית רומנטית עם קליי. בעונות הבאות היא מתמודדת עם משוגעת שמאיימת על חייה וירי. בסופה של הסדרה, קווין וקליי מתחתנים והופכים לזוג חזק מתמיד. כמו כן היא מאמצת את בנו של קלי בן ה-6 לוגן.
  • אלכס דופריי (ג'נה קרמר) (עונות 7-9): שחקנית שברוק דייוויס שכרה כדי להיות הפנים החדשות של החברה שלה. יש לה דפוס התנהגות מלא ביטחון, ועם זאת, מלא ילדותיות וטיפשות. היא ידועה בתור בחורה פרועה, ובכך שיצאה מגמילה לפני שהגיעה לטרי היל, אבל היא יכולה להיות ממוקדת ממושמעת כאשר היא רוצה להיות, כאמור על ידי התחייבותה לכתיבת התסריט עם ג'וליאן בייקר. אלכס השתמשה בתסריט שלהם כדי להתקרב אליו, אבל אחרי שג'וליאן הודה שהוא אוהב את ברוק, היא נאלצה לוותר אליו. לאחר מעורבותה בקשר של ג'וליאן וברוק, ג'וליאן זעם עליה, ואלכס ניסתה להתאבד. עם זאת, היא הצליחה להמשיך הלאה וליצור קשר עם צ'ייס אדמס למרות הקשיים והיא הצליחה להתחיל קריירה מצליחה כזמרת קאנטרי.
  • צ'ייס אדמס (סטפן קלוטי) (עונות 4-9): היה חבר ב"נוער נקי" כשהגיע לטרי היל בכיתה י"ב. הוא היה במערכת יחסים רומנטית עם ברוק דייוויס אך השניים נפרדו בגלל סיבות לא ידועות. לאחר מכן הוא חזר לטרי היל וזמן קצר אחרי זה הפך להיות מנהל הבר המקומי. במהלך עונות 6 ו-7 הוא יצא עם מיה קטלנו, שנפרדה ממנו בהודעת טקסט בסוף עונה 7. הייתה לו מערכת יחסים מתוסבכת עם אלכס דופרי אך הם נהיו זוג לאחר שהוא חזר משירות של שנה בחיל האוויר הצבאי. בעונה ה-9 הוא מפתח ידידות עם כריס קלר וצ'אק.
  • כריס קלר (טיילר הילטון) (עונות 2-4 ,9): מוזיקאי מטרי היל שהבחין בכישרונה של היילי ועזר לה לטפח קריירה מוזיקלית. כריס לא היה אהוב על ידי שאר הנערים בני גילו, כמו ניית'ן, לוקאס וברוק בגלל היהירות שלו. הוא גרם לקשיים במערכת היחסים של ניית'ן והיילי לראשונה ובמערכת היחסים של ברוק ולוקאס לאחר ששכב עם ברוק. הוא חוזר לסדרה כדמות ראשית בעונה 9 כשהוא עוזר להיילי עם המוזיקה שלה, מפתח ידידות עם צ'ייס אדמס ועוזר להציל את ניית'ן מחוטפיו.
  • מיה קטלנו (קייט ווגל): המוזיקאית הראשונה שהוחתמה בחברת ההקלטות של פייטון והיילי. מיה הפכה להיות חברה טובה מאוד של היילי. במהלך עונות 6 ו-7 יצאה עם צ'ייס אדם אך הם נפרדו בהודעת טקסט ששלחה לו.

פרשת ההטרדות המיניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2017 חשפה[1] השחקנית הילרי ברטון כי בעת משחקה בסדרה מגרש ביתי, פגע בה מינית במאי הסדרה פעמים רבות, לעיתים ברבים ולעיתים אף ליד אשתו. היא סיפרה כי במהלך שתי העונות הראשונות של הסדרה שוואהן פגע בה מילולית בלבד, הטריד אותה בשיחות טלפון ושלח לה זרי פרחים, אך בשנת 2006, בנוכחות אשתו, שלח שוואהן את ידו מתחת לחגורת מכנסיה. זמן קצר לאחר מכן, במהלך נסיעה משותפת, שוואהן רכן אליה ונישק אותה למרות התנגדותה. בשנת 2007, במהלך מסיבה ובפני אנשים רבים, נישק אותה שוב, למרות התנגדותה. זמן מה לאחר מכן נכנס לחדרה במלון והחל ללטף אותה בצורה מגונה, ולאחר שהתנגדה - צעק עליה ופיטר אותה מצוות השחקנים, אך ביום שעזבה הופיע בפתח חדרה וביקש ממנה חיבוק אחרון. הוא עמד שם זמן רב ועזב רק כשאיימה להתלונן במשטרה. לאחר שפרסמה את הסיפור, הצטרפו שחקניות רבות והתלוננו על שוואהן.[2] אחת מהן אף העידה כי ביקש ממנה להתחתן איתו, ואחרת העידה כי נטל את ראשה והניח אותו בכוח בין ירכיו בפני מספר אנשים.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה קיימים ארבעה פסקולים:

One Tree Hill Volume 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת הפסקול הראשון של הסדרה

Music from One Tree Hill Soundtrack, הוא אלבום אוסף מכיל שירים ששודרו בסדרה עד עונתה השלישית. יצא לאור ב-15 בינואר 2005.

רשימת שירים

מס' שם השיר אומן
1. "I Don't Want to Be" (Live) גאווין דגרואו
2. "The Good Kind" The Wreckers
3. "Kill" Jimmy Eat World
4. "Re-Offender" טראוויס
5. "Overdue" The Get Up Kids
6. "Funny Little Feeling" Rock n Roll Soldiers
7. "Glad" (acoustic) טיילר הילטון
8. "Shoot Your Gun" 22-20s
9. "Sidewalks" Story of the Year
10. "When the Stars Go Blue" טיילר הילטון ובת'אני ג'וי לנז
11. "Everybody's Changing" קין
12. "Mixtape" בוץ' ווקר
13. "The First Cut Is the Deepest" (acoustic) שריל קרואו
14. "Lie in the Sound" Trespassers William

Friends with Benefit[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת הפסקול השני של הסדרה

“Friends with Benefit”, הוא הפסקול השני של הסדרה ששוחרר ב-7 בפברואר 2006. כל ההכנסות מהפסקול הלכו למען מחקר לחקר סרטן השד.

רשימת שירים

מס' שם השיר אומן
1 Feeling a Moment Feeder
2 The Mixed Tape Jack's Mannequin
3 Be Yourself אודיוסלייב
4 Always Love Nada Surf
5 Jealous Guy גאווין דגרואו
6 Son's Gonna Rise סיטיזן קופ
7 Middle of Nowhere הוט הוט היט
8 Missing You טיילר הילטון
9 Light Years Away MoZella
10 Please Please Please Shout Out Louds
11 I've Got a Dark Alley and a Bad Idea That Says You Should Shut Your Mouth (Summer Song) פול אאוט בוי
12 23 Jimmy Eat World
13 Halo בת'אני ג'וי לנז
14 Coffee & Cigarettes מישל פת'רסטון
15 For Blue Skies Strays Don't Sleep

The Road Mix[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול השלישי של הסדרה, שוחרר ב-3 באפריל 2007.

מס' שם השיר אומן
1 Don't Wait Dashboard Confessional
2 Stay Away The Honorary Title
3 Naive הקוקס
4 The Funeral Band of Horses
5 Heartbeats חוסה גונזלס
6 You'll Ask for Me טיילר הילטון
7 I Gotcha לופה פיאסקו
8 Good Vibrations Gym Class Heroes
9 Lay Me Down The Wreckers
10 Soon Enough Constantines
11 He Lays in the Reins קלקסיקו/Iron & Wine
12 Tell Me What It Takes לוסרו
13 Just Be Simple ג'ייסון מולינה
14 World Spins Madly On The Weepies
15 Non-Believer La Rocca
16 Chloe Dancer/Crown of Thorns מאת'ר לאב בון
17 Peyton's Podcast Remix (בונוס) הילרי בארטון

Music from One Tree Hill[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול הרביעי של הסדרה, בו יש שירים שהופיעו בעונה השישית.

רשימת שירים

מס' שם השיר שם האמן
1 Save You מתיו פרימן ג'ונס
2 I Don't Care פול אאוט בוי
3 Where Love Went Wrong Augustana
4 Sea Song ליסה האניגן
5 A Piece for You מייגן סמית'
6 Are You Lightning? Nada Surf
7 Hazy רוזי גולן
8 Behind Your Eyes ג'ון פורמן
9 Sincerely Hope It's You אדית באקלנד
10 A Falling Through ריי למונטיין
11 (Get Off Your) High Horse Lady Angels & Airwaves
12 Devil In Me (Live acoustic) קייט ווגל
13 Lifeline אואזיס
14 You Can't Break a Broken Heart קייט ווגל
15 Feel This בת'אני ג'וי לנז
16 Can't Go Back Now The Weepies
17 You've Got Growin' Up to Do ג'ושוע ראדין / פאטי גריפין
18 Leaving You קורי קראודר
19 Sheets דמיאן ג'וראדו
20 Paris La Rocca
21 Psychotic Girl The Black Keys
22 Stop! Against Me!
23 Poke Frightened Rabbit
24 Don't Say St. Lola in the Fields
25 I Want Something That I Want גרייס פוטר / בת'אני ג'וי לנז
26 Quiet in My Town Civil Twilight
27 Scream כריס קורנל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מגרש ביתי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Holloway, Daniel (2017-11-17). "'One Tree Hill' Cast, Crew Detail Assault, Harassment Claims Against Mark Schwahn (EXCLUSIVE)". Variety (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-08-22.
  2. ^ ליטן לשינר, ‏חיים ב-Seret: סטאלון וסטיבן סיגל מואשמים בהטרדות מיניות, באתר "סרט", 20 בנובמבר 2017