מטבחי הגיהנום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטבחי הגיהנום
Hell's Kitchen
מבוסס על מטבחי הגיהנום (בריטניה) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה תוכנית מציאות, תוכנית בישול עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים גורדון רמזי עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחים גורדון רמזי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים גורדון רמזי עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 21 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 292 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור פוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 30 במאי 2005 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.fox.com/hellskitchen/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מטבחי הגיהנוםאנגלית: Hell's Kitchen) היא תוכנית מציאות אמריקאית המשודרת ברשת פוקס מאז 2005 בכיכובו של השף גורדון רמזי, ובה קבוצה של שפים מתחרים זה בזה על פרס גדול.

התוכנית הבריטית המקורית שודרה בממלכה המאוחדת בשנים 2004-2009, כשבכל עונה מנהל את המטבח שף בולט אחר: בעונה הראשונה הוביל את התוכנית השף גורדון ראמזי, ובעונות ה-3 וה-4 כיכב בתוכנית הבריטית השף מרקו פייר וייט.

הגרסה האמריקאית שודרה בארצות הברית לראשונה בחודש מאי 2005 וב-2018 עלתה לשידור עונתה ה-18. מתכונת התוכנית בארצות הברית דומה למתכונת הנהוגה בבריטניה. במשך רוב העונה, המתחרים על הפרס מחולקים לשתי קבוצות המתחרות זו בזו, האחת אדומה ורעותה כחולה. בכל תוכנית מנופה בדרך כלל מתחרה אחד, על פי החלטת השף גורדון רמזי. לאחר שמספר המתחרים פוחת, מאוחדות שתי הקבוצות. בכל תוכנית צריכים המתחרים לעמוד באתגר אישי או קבוצתי שהזוכה בו מקבל פרס, בעוד המפסידים מקבלים עונש הכולל חלק ממטלות המטבח. בעת שמוגשות סעודות במסעדת התוכנית, המתחרים אחראים להכנת המזון בהתאם לדרישות האיכות הקפדניות של השף רמזי ובהתאם לטעמו האישי. כאשר נותרים רק שני מתחרים בתוכנית, מחולקת המסעדה לשניים וכך גם המטבח, וכל אחד מן המתחרים אחראי למלוא השירות הניתן לסועדים במסעדתו. על פי ביצועי כל מתחרה ותגובות הסועדים, מחליט השף רמזי על הזוכה בפרס הגדול של התוכנית שהוא לנהל מסעדה יוקרתית. יש שימוש רב בניבולי פה וקיצוניות בתוכנית.

בישראל נרכש הפורמט על ידי זכיינית ערוץ 2, קשת, והגרסה הישראלית שודרה תחת השם "המטבח" עם השף עזרא קדם. עד כה שודרה עונה אחת של התוכנית החל משנת 2007, ובשנת 2009 שבה התוכנית אולם למספר פרקי ספיישל בודדים תחת השם "המטבח VIP", תחילה עם מספר מתחרים מפורסמים ומאוחר יותר עם מתחרות (יוצאות "אמא מחליפה"), אך בקרב הצופים נרשמה אכזבה מגרסאות אלה.

בישראל, התכנית עם רמזי משודרת בערוץ האוכל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]