מלך הסלים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלך הסלים
עטיפת ה-DVD של הסרט
עטיפת ה-DVD של הסרט
בימוי דובי גל
הופק בידי דורון ערן
דובי גל
תסריט דובי גל
נתן נתנזון
מוזיקה הנרי ברטר
צילום יואב בן דוד
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 ביולי 1988
משך הקרנה 83 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלך הסלים הוא סרט ספורט ישראלי משנת 1988. דובי גל ביים את הסרט ושיחק בו בתפקיד הראשי, ואף כתב את התסריט יחד עם נתן נתנזון.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות המרכזית בסרט הוא שמשון (דובי גל) העובד ברשות הדואר. שמשון הוא גרוש ואב לרוני, ילד בכיתה ד'. גרושתו מפגינה כלפיו חוסר כבוד וזילזול ולא מאמינה שהוא יכול להגיע למשהו.

יום אחד מלווה שמשון את בנו, רוני, לביתו, ונתקל במקרה בקבוצת כדורסל המתכוננת לאליפות ליגת השכונות. שמשון מחליט להחזיר לשחקנים את הכדור, שהגיע אליו במקרה, ובלי להתכוון קולע סל מחצי מגרש. כשהוא חוזר לביתו שוב מתרחש אותו מקרה. כל זה מספיק כדי לגרום למאמן של קבוצת הכדורסל "נווה עם" להחליט שהוא רוצה את שמשון בקבוצתו.

מאמן קבוצת הכדורסל של נווה עם מתייצב בדואר למחרת ומשכנע את שמשון להצטרף לקבוצתו חרף סירובו הראשוני. על אף ששמשון הוא השחקן הנמוך ביותר מכל הכדורסלנים בקבוצה, הוא מתגלה כבעל כישרון מדהים לקליעה מכל מצב זריקה אפשרי.

בדואר הופך שמשון לפתע לאהוב על ידי מנהל הסניף ועל ידי דניאלה, שאיתה הוא עובד בדואר.

שמשון סוחף את קבוצתו עד למשחק הגמר, תוך שהוא הופך לכוכב המרכזי של הקבוצה וקולע את מרבית הנקודות במשחקיה. למרות ההצלחה הגדולה, גרושתו לא מפגינה כלפיו אהדה. היא מסרבת לבוא עם רוני למשחק הגמר.

לפני משחק הגמר מחליטים שני אוהדים של הקבוצה היריבה, קריית גנים, להציק לשמשון. הם מטרידים אותו, מגיעים לביתו בלי להודיע ולבסוף תוקפים אותו באימון המסכם במטרה למנוע ממנו לשחק בגמר. שמשון נחבל בפניו ונפצע, אך הפציעה לא מונעת ממנו לשחק בגמר.

הקבוצה של שמשון מתייצבת למשחק הגמר מול קריית גנים ובתום מחצית צמודה השחקנים יורדים מהמגרש ביתרון מזערי. כאן מחליטים שני האוהדים להיכנס לפעולה. כשרוני מנסה לבקר את אביו במחצית הם חוטפים אותו ומתקשרים לשמשון להודיע שהוא יראה את בנו רק אם יפסיק לשחק. איום זה פוגע קשות בתפקוד של שמשון שלא קולע אף נקודה במחצית השנייה ומורד לספסל, מה שמאפשר לקריית גנים להוביל בהפרש גבוה מאד.

בזמן שאחד החוטפים מביא אוכל, מצליח רוני לנצל את חוסר הריכוז של חוטפיו ולברוח חזרה למגרש. כששמשון רואה את בנו הוא מקבל כוחות מחודשים ומבקש ממאמנו לחזור לשחק. הוא קולע סלים מכל מצב אפשרי ומצליח להושיע את קבוצתו מפיגור גדול. לבסוף, קבוצתו מנצחת 97-120 וזוכה באליפות.

לאחר המשחק מתכנסים כולם לחגוג את האליפות. שמשון עולה לבמה לשאת נאום, כשלפתע מפתיעה אותו גרושתו ומחמיאה לו על המשחק המצוין והזכייה באליפות. בסיום הסרט מגיעים לשמשון סקאוטים מליגת ה-NBA ומציעים לו להצטרף לליגה הטובה בעולם. שמשון דוחה את ההצעה בנימוס, ובזה מסתיים הסרט.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות תפקיד
דובי גל שמשון עובד רשות הדואר שמתגלה ככוכב כדורסל
אייל לוי רוני הבן של שמשון
ששי סעד שם טוב המאמן של קבוצת נווה עם
אירית יוני מיכל עיתונאית
דורית פלד הרפז דניאלה קולגה של שמשון בסניף הדואר
אבינעם מור-חיים לוי מנהל סניף הדואר
רי רוזנפלד ורד מאמנת הכושר של קבוצת נווה עם
גילת מואב גרושתו של שמשון
נתן נתנזון רופא
דוד מונשיין מאמן קריית גנים
אלי ישראלי שדר ספורט
רבקה מיכאלי לקוחה בסניף הדואר
ליאור אלון חוטף מתולתל
פנחס נגל חוטף בלונדיני

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהשראת הסרט נוצר ב-2015 הקליפ ללהיט "דוביגל" שבו רון "סקיי" נשר מארח את בן-אל תבורי וסטטיק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]