מלקולם ומארי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלקולם ומארי
Malcolm & Marie
בימוי סם לוינסון
הופק בידי אשלי לוינסון
סם לוינסון
זנדאיה
ג'ון דייוויד וושינגטון
שחקנים ראשיים זנדאיה
ג'ון דייוויד וושינגטון
מוזיקה לברינת'
צילום מרסל רֵב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה ליטל למב
Fotokem
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ארצות הבריתארצות הברית 29 בינואר 2021

5 בפברואר 2021
משך הקרנה 106 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה דרמה
תקציב 2.5 מיליון דולר[1]
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלקולם ומאריאנגלית: Malcolm & Marie) הוא סרט אמריקאי משנת 2021. דרמה רומנטית בשחור-לבן שכתב וביים סם לוינסון. בסרט מככבים ג'ון דייוויד וושינגטון וזנדאיה (ששניהם גם הפיקו) המגלמים במאי וחברתו, שמערכת היחסים שלהם נבחנת בליל הקרנת הבכורה של סרטו האחרון. הפרויקט היה הסרט באורך מלא הראשון שנכתב, מומן והופק כולו במהלך מגפת הקורונה, וצילומיו התקיימו בחודשים יוני ויולי 2020.[2]

"מלקולם ומארי" יצא לאור במהדורה מוגבלת ב-29 בינואר 2021, לפני שיצא לאור באופן דיגיטלי ב-5 בפברואר 2021, על ידי נטפליקס.הסרט זכה לביקורות מעורבות של מבקרים, ששיבחו את הופעותיהם של זנדאיה ווושינגטון ואת כיוונו של לוינסון, אך מתחו ביקורת על התסריט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלקולם, במאי קולנוע אפרו-אמריקאי, שהקריירה שלו בנסיקה, חוזר עם חברתו, מארי לבית פרטי ששכרה להם ההפקה, אחרי הקרנת בכורה של סרטו. מארי מכינה לו מקרוני וגבינה אך הוא מרגיש שמצב רוחה עכור, היא מסרבת לומר לו למה, אך כאשר הוא מדובב אותה היא מתלוננת על כך שלא הזכיר אותה בנאום התודות שלו, במיוחד לאור העובדה שסרטו מתבסס על עברה כנרקומנית, הוויכוח מסלים והשניים מטיחים עלבונות ואירועים מהעבר אחד בשני, אך משלימים לזמן קצר. תוך כדי מתפרסמת ביקורת במגזין אל.איי טיימס על הסרט, הביקורת משבחת את הסרט, אך מלקולם, שפגש את המבקרת לבנת העור בהקרנה, ידע שהיא תיתפס לסוגיות של גזע, שאינה התימה של התסריט וזועם על השימוש בפוליטיקת הזהויות בביקורת שכתבה. בעקבות זאת הוויכוח מחודש, מסתבר שמארי הייתה שחקנית ולמרות זאת, הוא אפילו לא חשב ללהק אותה לסרט שמבוסס במידת מה על חייה, במהלך הוויכוח מאשימה מארי את מלקולם שהוא כפוי טובה ועל כל הדברים שמעולם הוא לא טרח להודות לה, לא רק במהלך הנאום אלא במשך כל היחסים שלהם. מלקולם מצהיר על אהבתו והם הולכים לישון. בבוקר הוא מחפש אותה בבית עד שלבסוף הוא מוצא אותה בחצר והם מסתכלים יחד לעבר האופק.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב הפיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותה תקופה, לוינסון וזנדאיה היו מעורבים שניהם בסדרת הטלוויזיה "אופוריה" של HBO, שהפסיקה את ההפקה בגלל מגפת הקורונה, והשניים דנו באפשרות וברעיון ליצור פרויקט עלילתי במהלך המגפה. לוינסון העביר לזנדאיה כמה פרויקטים, כולל מותחן פסיכולוגי שיצלמו בביתה. לאחר מכן התחיל לוינסון לכתוב ”קטע זוגי שמתרחש בזמן אמת.”[3] הוא החל לכתוב את התסריט למלקולם ומארי וביסס את התסריט על ניסיונו האישי, בערב בו שכח להודות לאשתו, אשלי לוינסון, בבכורה של סרטו, אומה של רוצחים. ”לא יכלתי להפסיק לחשוב מה קורה כשאתה שוכח להכיר בתרומה של מישהו כל כך אינטגרלי לתהליך. זו הייתה נקודת הקפיצה. [התכוונתי לכתוב] סרט שהוא בדיוני בלבד - הוא שוכח להודות לאשתו, אבל מה קורה אם נגלה שהסרט בעצם מבוסס קצת עליה? איך אוכל להחמיר את הבעיה ולאפשר לה פשוט לקלף שכבות ממערכת היחסים שלהם?” לוינסון כתב את הסרט תוך שישה ימים.

וושינגטון הצטרף לפרויקט לאחר שלווינסון הקריא 10 עמודים מהתסריט לוושינגטון דרך הטלפון. ”לא האמנתי.” וושינגטון סיפר לוראייטי, ”שמעתי מילים יפות, ובאותה עת מאוד מטרידות עם עימותים פנימיים.”[4] הסרט מומן על ידי לוינסון ואשתו, וכן על ידי וושינגטון וזנדאיה, המשמשים כמפיקים.

שלב הצילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר קבלת אישור מגילדת התסריטאים של אמריקה, איגוד העובדים "SAG-AFTRA" ו- גילדת הבמאים של אמריקה, החל הסרט בשלב הצילומים בין ה-17 ביוני ל-2 ביולי. שלב הצילום התרחש כולו בבית פרטי בכרמל, קליפורניה. הסרט פעל על פי פרוטוקולי בטיחות לקורונה, כולל בידוד כל צוות השחקנים וההפקה במהלך הצילום, כמו כן, גם שבועיים בידוד לפני ואחרי הצילום, בדיקות חום יומיות וחיטוי מוגבר.[5][6] הצוות כלל חברים רבים בצוות ההפקה של "אופוריה", בהם הצלם מרסל ריב ומעצב ההפקה מייקל גראסלי. גם וושינגטון וגם זנדאיה היו אחראים לאיפור של עצמם ולבחירת התלבושות שלהם, מכיוון שלא היו מאפרים או מעצבי תלבושות על הסט. לא הותרו יותר מ-12 איש על הסט בו זמנית. תהליך ההפקה היה צריך להיות סודי מאוד כדי שהשחקנים והצוות יוכלו לעבוד ללא הפרעה במהלך הצילומים. הסרט צולם בשחור-לבן.[5]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2020 רכשה נטפליקס את זכויות הפצה לסכום תמורת 30 מיליון דולר. הוא יצא לאור בבתי קולנוע נבחרים ב-29 בינואר 2021, לפני שיצא לאור בנטפליקס ב-5 בפברואר 2021.[7][8]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי אתר הביקורותRotten Tomatoes, כ-57% מתוך 228 מבקרים העניקו לסרט ביקורת חיובית, עם דירוג ממוצע של 6.3/10. קונצנזוס המבקרים באתר מוגדר, ”השאיפות ל"מלקולם ומארי" אינן תמיד מוגשמות בצורה מספקת, אך פגמיו של הסרט מתקהים לרוב על ידי הכימיה החזקה בין כוכבי הסרט”.[9]

" וראייטי" כתבו כי ”לוינסון נותן לכוכביו זמן [מסך] שווה, ומווסת בקפידה את תחושת האיזון לכל אורכו. כיוונו נראה לעתים נדירות ראוותני, ובכל זאת, אנו חשים בכוונה מאחורי כל סצינה כשכוח ושליטה עוברים [אל הצופה] לאורך הסרט”.[10] IndieWire העניקו לסרט ציון C+ וכתבו כי ”הסרט "מלקולם ומארי" המדהים להפליא של סם לוינסון דומה מאוד לשני האנשים שמעניקים את שמם לשם הסרט: בטוח וחסר ביטחון במידה שווה, מלא עד אין-סוף ברעיונות גדולים אך אינו משוכנע בדבר מעבר לקיום שלו עצמו, וירא כבוד לעברה של הוליווד בעוד הוא במקביל מנסה לתבוע כיוון חדש לעתידה.”[8] המגזין הבריטי "Little White Lies" ביקר את הסרט על היותו ”בלבול שכל מביך ומגושם להחריד” והעניק לסרט דירוג של 1/5.[11]

שבחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך קטגוריה מועמד/ים תוצאה מקור
התאחדות בחירת המבקרים (CCA) 2 בפברואר 2021 פרס הדור הבא בקולנוע השחור זנדאיה זכייה [12]
ג'ון דייוויד וושינגטון זכייה
איגוד המבקרים בהוליווד 5 במרץ 2021 השחקנית הטובה ביותר זנדאיה מועמדות [13]
פרסי איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי 7 במרץ 2021 מועמדות [14]
פסטיבל הסרטים הבינלאומי של סנטה ברברה 3 באפריל 2021 פרס הווירטואוזים זכייה [15]
פרסי Black Reel 11 באפריל 2021 שחקנית יוצאת מן הכלל מועמדות [16]
הופעה פורצת יוצאת מן הכלל - אישה מועמדות
צילום יוצא מן הכלל מרסל רב זכייה
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV 16–17 במאי 2021 ההופעה הטובה ביותר בסרט זנדאיה בהמתנה [17]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Fleming Jr, Mike. "Zendaya, John David Washington & Director Sam Levinson Enter Awards Fray Today With Pandemic-Shot Drama 'Malcolm & Marie'". Deadline Hollywood.
  2. ^ D'Alessandro, Anthony (8 ביולי 2020). "How Zendaya, John David Washington & 'Euphoria' Creator Sam Levinson Started & Finished A Secret Movie During The Pandemic". Deadline Hollywood. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Fleming Jr, Mike. "Zendaya, John David Washington & Director Sam Levinson Enter Awards Fray Today With Pandemic-Shot Drama 'Malcolm & Marie'". Deadline Hollywood. נבדק ב-20 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Davis, Clayton. "John David Washington on Zendaya's Versatility and Why He 'Desperately Needed' to Make 'Malcolm & Marie'". וראייטי. נבדק ב-20 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 Fleming Jr, Mike (13 בספטמבר 2020). "Netflix Closes $30 Million Deal For 'Malcolm & Marie' Off Promo; Sam Levinson Lockdown-Shot Drama Stars Zendaya & John David Washington: Toronto". Deadline Hollywood. נבדק ב-13 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Crichton, Maddie (9 ביולי 2020). "Zendaya, John David Washington, and "Euphoria" Creator Film Secret Movie During Coronavirus Pandemic". Rogue Rocket. נבדק ב-10 ביולי 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Feinberg, Scott (5 בדצמבר 2020). "Netflix's 'Malcolm & Marie,' With Zendaya and John David Washington, Drops Into Oscar Race (Exclusive)". נבדק ב-5 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  8. ^ 1 2 Ehrlich, David (22 בינואר 2021). "'Malcolm & Marie' Review: John David Washington and Zendaya Find Beauty in a Bad Romance". IndieWire. נבדק ב-22 בינואר 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ "Malcolm & Marie (2021)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-2 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Debruge, Peter (22 בינואר 2021). "'Malcolm & Marie' Review: Zendaya and 'Euphoria' Creator Reteam on Revealing Netflix Drama". וראייטי. נבדק ב-22 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Malcolm & Marie review – Awkward, hideously overacted talkathon". Little White Lies (באנגלית). נבדק ב-2021-01-26.
  12. ^ N'Duka, Amanda (February 2 2021). Critics Choice Association Honors Chadwick Boseman, Delroy Lindo, Zendaya, John David Washington, Tessa Thompson & More For The 3rd Annual Celebration Of Black Cinema. Deadline Hollywood
  13. ^ מנזל, סקוט. "The 4th Annual HCA Film Awards Nominations Have Been Announced". איגוד המבקרים בהוליווד. נבדק ב-2 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Film nominees for the 26th annual Critics Choice Awards have been announced | Critics Choice Awards (באנגלית אמריקאית)
  15. ^ "RIZ AHMED, MARIA BAKALOVA, KINGSLEY BEN-ADIR, ANDRA DAY, SIDNEY FLANIGAN, VANESSA KIRBY, TAHAR RAHIM, AND ZENDAYA VIRTUOSOS AWARD PRESENTED BY UGG®". פסטיבל הסרטים הבינלאומי של סנטה ברברה. נבדק ב-2 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ Amanda N'Duka, Amanda N'Duka, ‘One Night in Miami’, ‘Judas and the Black Messiah’ Lead Nominations For 21st Annual Black Reel Awards, Deadline, ‏2021-02-18 (באנגלית אמריקאית)
  17. ^ Del Rosario, Alexandra (2021-04-19). "MTV Movie & TV Awards Nominations: 'Emily In Paris', 'WandaVision' & 'RuPaul's Drag Race'". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-04-20.{{cite web}}: תחזוקה - ציטוט: url-status (link)