מנולו קרדונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מנולו קרדונה
Manolo Cardona
לידה 25 באפריל 1977 (בן 47)
פופאיאן, קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Manuel Julián Cardona Molano עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קולומביה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1996 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מנואל "מנולו" ג'וליאן קרדונה מולאנוספרדית: Manuel Julián Cardona Molano; נולד ב-25 באפריל 1977) הוא שחקן קולומביאני.

ביוגרפיה וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרדונה נולד בפופאיאן, קאוקה, שבקולומביה. בגיל שבע העניקה לו משפחתו את השם "מנולו" ככינוי, אשר ישמש מאוחר יותר כשמו כשחקן. כשהיה בן 18 עבר לקאלי בקולומביה כדי לסיים את לימודיו. אמו של מנולו, ננסי מולאנו, היא פסיכולוגית, סוחרת ואסטרולוגית. אביו, אנריקה חבייר קרדונה, הקדיש את חייו לפוליטיקה, והיה ראש עיריית פופאיאן. לקרדונה 4 אחים. הבכור, פרנסיסקו, הוא סוכן ומהנדס, והצעיר יותר, חואן חוסה, למד בימוי קולנוע באוניברסיטת קטלוניה בברצלונה.

בשנת 1995, הוא החל את קריירת המשחק שלו בסדרת טלוויזיה קולומביאנית פופולרית בשם "Padres e Hijos", בה כיכב במשך שלוש שנים. בשנת 1998 הוא זכה בתפקיד הראשי הראשון שלו באופרת הסבון "קרולינה באראנטס". שנה לאחר מכן הוא התבלט עוד יותר בזכות תפקידו באופרת הסבון המצליחה "¿Por qué Diablos?", המתאר צעיר שהופך להיות חלק מארגון סמים כדי שיוכל לנקום את מות חברו. מאוחר יותר בשנת 2001 כיכב ב-"Amor a Mil". בשנת 2002 הוא חתם על חוזה בלעדי עם Telemundo ו- Argos Comunicación, ושנה לאחר מכן בשנת 2003 שיחק באופרת הסבון המקסיקנית הראשונה שלו, "Ladrón de Corazones", בה גילם את גוסטבו ולסקו, אדם שחוזר למולדתו לאחר עשר שנים כדי לנקום את מות אביו ולנקות את שמו. הוא ידוע גם בתפקידו כסבסטיאן בטלנובלה המקסיקנית גיטאנה. בשנת 2005 יצא בקולומביה הסרט "רוזאריו טיגרס", הופעת הבכורה של קרדונה על המסך הגדול. הסרט התבסס על ספרו של חורחה פרנקו באותו השם.

בשנת 2005 שיחק בסרט "La mujer de mi hermano" עם ברברה מורי וכריסטיאן מאייר שיצא בארצות הברית בשנת 2006. בשנת 2006 סיים לצלם את "מדריד-מקסיקו" עם הבמאי אנריקה רנטריה.

לאחר שנתיים של היעדרות, קרדונה חזר לעבוד אצל טלמונדו וארגוס בהפקת אופרת הסבון "טלמונדו מרינה".

ב-27 בספטמבר 2007 הוענק לקרדונה "פרס הגאווה הלטיני" במרכז האירועים Back Bay בבוסטון. הפרס מכבד את הישגיהם של היספנים באזורים שונים והוא הפקה של מגזין הגאווה הלטיני. קרדונה הופיע בסרט של דיסני הצ'יוואווה מבוורלי הילס משנת 2008.

בשנת 2011 כיכב בסרט הפשע הקולומביאני "The Snitch Cartel" של הבמאי קרלוס מורנו לצדו של טום סייזמור.

בשנת 2013 שיחק בסרט הטלוויזיוני "הסידור" של רשת הטלוויזיה האמריקאית USA Network.

בשנת 2014 שיחק בסרט הדרמה האמריקאי "חובשת קרבית" בדמותו של לואיס.

בשנים 20162017 כיכב במשך שתי עונות של סדרת הדרמה המקסיקנית "האחים" בדמותו של חוליו קזינסקי, פסיכיאטר יוקרתי מהבירה שהופך לאלכוהוליסט לאחר המוות האלים של אשתו ובתו.

החל משנת 2021 הוא מככב בסדרה "מי הרג את שרה?" בנטפליקס כדמות הראשית "אלכס גוזמן". באותה שנה שיחק בסרט המוזיקלי המקסיקני "El rey de todo el mundo" לצדו של מנואל גרסיה-רולפו.

בשנת 2022 כיכב בסדרה האמריקאית "Now and Then" מבית אפל TV פלוס; בגילומו של מרקוס הררו.

בשנת 2023 כיכב בדרמת המותחן המקסיקנית "Uno para morir" שם גילם את פבלו וגה, אחד משבעה אנשים שנחטפו ופתאום מוצאים את עצמם חלק ממשחק קטלני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מנולו קרדונה בוויקישיתוף