מסובך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסובך
לוגו הסדרה "מסובך"
לוגו הסדרה "מסובך"
סוגה דרמה
יוצרים רן שריג עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים רן שריג עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי רם נהרי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים רן שריג
ציפי פינס
מור חן
עירית לינור
סנדי בר
קרני וקסלר
פסקול רן שריג, יובל שר
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק יהונתן פארן
חברת הפקה דרסט / דורי מדיה
אורך פרק 35 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
תקופת שידור מקורית 2016–הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מסובך היא סדרת דרמה אשר משודרת החל משנת 2016 בערוץ 10. התוכנית נוצרה על ידי רן שריג, מהיוצרים של סדרת הטלוויזיה "רמזור", והוא מגלם בתוכנית את התפקיד הראשי.

הסדרה מתמקדת בהורות, ביחסים ובזוגיות לאחר גירושים.

מאפייני הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרת עוקבת אחר דורון אדר, גבר בן 40, כותב מנוסה, המתגורר בתל אביב. דורון אדר (רן שריג) הוא גרוש פעמיים ואב לשלוש בנות. יש לו שתי בנות גדולות מגרושתו הראשונה, העיתונאית הפמיניסטית אילנה (עירית לינור) ובת נוספת מגרושתו השנייה רונית (סנדי בר). הוא מנהל רומן עם גבי (מור חן) בחורה צעירה שמתגלה כסטנדאפיסטית בתחילת דרכה שמוכנה לעשות הרבה מאמצים על מנת להתקדם בתחום הבמה. דורון נתמך כלכלית על ידי אימו (ציפי פינס) אבל לא חוסכת ממנו את דעתה על בחירותיו הגרועות.

הסדרה עוקבת אחר אירועים בחייו של דורון שמתמודד עם קשיי פרנסה, חינוך וזוגיות. בסדרה יש ביקורת חברתית על הורות ועל גירושים מורכבים. בכל פרק מתמודד גיבור הסדרה עם דילמות, ושואל את עצמו שאלות הקשורות לחייו ולחייהם של הסובבים אותו: האם קשר רומנטי זוגי בין אישה צעירה, רווקה שמעולם לא נישאה, וגבר גרוש פעמיים המטופל בשלוש בנות יכול להצליח? ואם כן אז איך ובאילו תנאים? איך לנהל קשר שוטף עם הנשים לשעבר? כיצד לחנך את הילדות בצורה עצמאית ובד בבד בהתאם לקווים המנחים של ההורה האחר? ועוד שאלות רבות.

התוכנית מציגה גוונים רבים האופייניים לחברה הישראלית, בין היתר מאבקים יומיומיים בנושאי חינוך ילדים, קשיים כלכליים ומשפחות מורכבות.[1]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דורון אדר (רן שריג): כותב, איש רוח, גרוש פעמיים. גר בתל אביב בדירה שכורה, במשמורת משותפת עם שתי גרושותיו על שלוש בנותיו. מעשן כבד, חובב בירה וסמים קלים. בעונה הראשונה מנהל מערכת יחסים רומנטית עם גבי גנור, סטנדאפיסטית מתחילה.
  • שרה אדר (ציפי פינס): גרה בתל אביב, עוזרת לבנה דורון כלכלית, אבל לא חוסכת ממנו את דעותיה על ההחלטות שהוא עושה בחיים ועל הבחירות שלו, שבעיניה הן גרועות ביותר ומביאות אותו בכל פעם מחדש למבוי סתום.
  • אילנה שקד (עירית לינור): גרושתו הראשונה של דורון. עיתונאית ואשת ציבור, פמיניסטית לוחמנית. במהלך העונה הראשונה היא מתקשרת הרבה לדורון, הגרוש שלה, בשאלות שונות הקשורות לסכום המזונות שעליו לשלם. יש לה טענות על תפקודו כאב אך נראה שיש לה הערכה כלפיו.
  • רונית (סנדי בר): גרושתו השנייה של דורון. דוגמנית לשעבר שמלבישה את ביתה הקטנה לילי בבגדי מעצבים יוקרתיים. נוטה להתקשר לדורון ולעשות לו רגשות אשמה בנוגע לקשר שלו עם לילי, מה שגורם לוויכוחים ביניהם.
  • גבי גנור (מור חן): בחורה צעירה שנפגשת במקרה עם דורון ומתחיל ביניהם רומן. יש לה הרבה חברים, ופעילות מרובה ברשתות חברתיות (אינסטגרם, פייסבוק וכו'). גבי בהמשך מתגלה כסטנדאפיסטית בתחילת דרכה, מעריצה גדולה של דורון, שנראה כי תעשה הכול כדי להתקדם מבחינה מקצועית. בין השניים נרקמת מערכת יחסים רומנטית.
  • רומי אדר (דניאל כהן): בת 13 בתחילת הסדרה. ביתו הבכורה של דורון מנישואיו הראשונים לאילנה. רומי בוגרת לגילה, חכמה, סרקסטית, ולא מתביישת לומר להוריה מה היא חושבת על ההתנהלות שלהם.
  • נועה אדר (קרני וקסלר): בכיתה ב' בעונה הראשונה של הסדרה. שומרת את דמי הכיס שלה בקופת חיסכון של הלו קיטי, ויודעת בדיוק כמה כסף יש לה.
  • לילי אדר (רובי שטרן): בת 4 בתחילת הסדרה. כיאה לבת של דוגמנית עבר, לילי מגיעה לגן הילדים כל יום לבושה בבגדי מעצבים ונעליים מיוחדות.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אפרת ספיבק (אליענה שכטר): ראש ועד ההורים. אימו של יהלי, חבר של בתו של דורון. אמא שדוגלת בערכים של בריאות וחופש, עצמאית ודעתנית אך לא תסרב לכרטיסים חינם לאטרקציות.
  • מאשה (תום אנטופולסקי): חברה של גבי גנור. היפסטרית, מגה פמיניסטית ולוחמת צדק ושוויון חברתי. בחורה עם שריון מברזל ולב רגיש. היחידה שיש לה אומץ להגיד לדורון מה שכולם חושבים ונוגעת לו בנקודות הרגישות. בסופו של דבר הם מגיעים להבנה והיא ועמינדב עוזרים לו להפתיע את ביתו רומי ליום הולדתה.
  • עמינדב בריקמן (ניב מג'ר): חבר טוב של גבי גנור. אושיית רשת, היפסטר, חובב תלבושות מיוחדות. מנסה להתחבר לדורון אף על פי שיש הבדלים משמעותיים ביניהם. חבר טוב של מאשה ומגיע יחד איתה לדירתו של דורון לאסוף את החפצים שגבי השאירה שם.
  • מוניק לוי (עמית מכטינגר): אמא של רועי, ילד בכיתה של נועה, פוגשת את דורון במהלך טקס רשמי של ילדי בית הספר. מציגה את עצמה כאם חד הורית הסובלת מבעיות נפשיות שונות ומחשבות אובדניות.
  • רועי לוי (פטר קנולר): בנה של מוניק, וילד בכיתתה של נועה.
  • אבא של גבי (רמי שטרן) (עונה 1): אבא דואג, אך שומר על פני פוקר ולא מפגין רגשות. באחד הפרקים הולך יחד עם דורון לבית המרקחת לקנות תרופה מיוחדת הנחוצה בעקבות מצב חירום.

שידור הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק הבכורה של הסדרה שודר ב-29 באוקטובר 2016 בערוץ 10 והשיג 11.2% אחוזי רייטינג.[2] ממוצע הצפייה של העונה הראשונה הוא 7.7%.

נתונים ליום שידור הפרק האחרון של העונה הראשונה:

העונה הראשונה של מסובך רשמה כ-180,000 צופים והגדילה את ממוצע רצועת השידור בערוץ 10 ב-17%. למעלה מ 430,000 צפיות נרשמו לתוכנית בדיגיטל 10, והיא מדורגת כאחת התוכניות הנצפות ביותר באתר ובאפליקציית ערוץ 10 ברבעון האחרון של 2016.

מסובך היא סדרת הדרמה הישראלית המדוברת ביותר ברשתות החברתיות נכון לשנת 2016.[3]

מאז המיזוג, זכויות הסדרה עברו לידי רשת ומאז ספטמבר 2021 משודרת בשידורים חוזרים מדי לילה לאחר "היום שהיה" בערוץ 13.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מסובך, ערוץ 10 (ארכיון)
  2. ^ רייטינג-ואללה ברנז'ה
  3. ^ מתוך קומוניקט לתקשורת של ערוץ 10