מעגלים של שישבת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מעגלים של שישבת
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי עידית שחורי
הופק בידי יעקב קוצקי
תסריט עידית שחורי
עריכה לודמילה גוליאט
שחקנים ראשיים רחל שיין ארגמן
חוה אורטמן
נועה כהן-רז
גלית גיל
מוזיקה אבנר קנר
צילום נורית אביב, גדי דנציג
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 1980
משך הקרנה 86 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 4,000,000 ל"י
הכנסות 28,500 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מעגלים של שישבת (או מעגלים) הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1980 בכתיבתה ובימויה של עידית שחורי, עם רחל שיין ארגמן, חוה אורטמן, נועה כהן-רז וגלית גיל בתפקידים הראשיים.

הסרט מתאר את אווירת סופי השבוע של צעירים בתל אביב דרך סיפורן של ארבע חברות צעירות שמחפשות את עצמן. חייהן מתנהלים במעגלים מסופ"ש לסופ"ש בחברה שמתעניינת רק במסיבות, סמים אורגיות ויחסים להט"בים. בסרט יש סצנה של רחיצה בים בעירום של ארבעת הצעירות עם רמזים לסביים ברורים. הגברים בסרט משחקים בתפקידים קטנים. עמוס לביא מופיע כאן בפעם הראשונה בקולנוע כבליין שתוי ומתפרע. רוב צילומי הסרט בוצעו על ידי נורית אביב.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הסרט יזמה עידית שחורי זמן קצר לאחר שסיימה את לימודי הקולנוע, בגיל 24. בעת שעבדה כנערת תסריט ספרה למפיק יעקב קוצקי על רעיון לסרט ארוך שהגתה, קוצקי התלהב מהרעיון והחליט להפיק אותו לאחר שגייס ממשקיעים 4 מיליון ל"י[1].

את המוזיקה חיבר אבנר קנר. יואל לרנר (שגם משחק בסרט) שר את שיר הנושא למילותיו של עלי מוהר[1].

צילומי הסרט נערכו במשך 5 שבועות באוגוסט 1979[2], אך בעת העריכה הוחלט לערוך צילומי השלמה בנובמבר 1979[3], והסרט יצאה לאקרנים ביוני 1980[4] הסרט השתתף בפסטיבל הקולנוע הים תיכוני במונפלייה[5], זכה לביקורות מעורבת[6], אך שנים אחר כך נחשב כסרט פורץ דרך בדרך שבה הציג נשים בקולנוע[7].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורית פלדמן (רחל שיין ארגמן) היא צעירה תל אביבית בת 24 שמנהלת חיים חפשיים עם גברים. היא עובדת בהפקות ומכירה גברים רבים מחוגי הבוהמה. הסרט מתחיל כאשר היא שוכבת עם שחקן נשוי (אלברט אילוז) לאחר הצגה. איתה בדירה גרה גילי (נועה כהן-רז) שהגיעה מטבעון כדי לגלות את העיר הגדולה בעזרתה.

תמרה וינר (חוה אורטמן) היא גרושה משכילה בת 30 שהתחברה לדורית כדי שתכיר לה גברים. ליאור (גלית גיל) היא צעירה מירושלים שמגיעה לדורית באמצעות חבר, במטרה למצוא חדר להשכרה.

דורית לוקחת את חברותיה לרחוב דיזנגוף שם מתקבצים כל הבליינים ובראשם מוש (אלדד ירון) כדי למצוא מסיבה טובה בה יוכלו לרקוד, לעשן סמים ולמצוא "סטוצים".

היא לוקחת בינתיים את חברותיה להופעה של מייק בן דוד (יואל לרנר) ולהקתו במועדון צוותא. אחד המנגנים בלהקה הוא גיא (מוטי דיכנה).

לאחר ההופעה הן הולכות למסיבה בבית של "מוש" שם כולם שותים, מתמסטלים ומקיימים יחסי מין. רק תמרה עצובה לאחר שנודע לה שהגרוש שלה מתחתן.

הן עוזבות את המסיבה ומגיע לשתות בבאר, שם "מתחיל" איתם איתן (עמוס לביא) וכשהן עונות ל"חיזוריו" בחוצפה הוא מתרגז ומתחיל להרוס את הבאר עד שמסולק משם.

החברות מסיימות את הלילה ברחיצה בים בעירום בחוף תל אביב לאחר היציאה מהמים הן ממשיכות לשבת עירומות על החוף ולשוחח על הנטיות הלסביות שיש בהן.

בבוקר מתפתח ויכוח סוער בין דורית לתמרה. דורית מאשימה אותה בהתנשאות תרבותית ובכך שהיא חברה שלה רק שתספק לה בילויים וגברים. היא מסלקת אותה ואת ליאור ונשארת לבד כשבחדר הסמוך מקבלת גילי את גיא (מוטי דיכנה).

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
רחל שיין ארגמן דורית פלדמן
חוה אורטמן תמרה וינר
נועה כהן-רז גילי
גלית גיל ליאור
יואל לרנר מייק בן דוד זמר
מוטי דיכנה גיא נגן/בליין
אלדד ירון מוש בליין
שיש קולר איציק מפיק
עמוס לביא איתן בליין

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]