מרגל במשרה חלקית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
מרגל במשרה חלקית
The Spy Next Door
בימוי בריאן לבנט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט סימונדס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ונתן ברנשטיין
עריכה לורנס ג'ורדן
שחקנים ראשיים ג'קי צ'אן
אמבר ולטה
בילי ריי סיירוס
ג'ורג' לופז
מאגנוס שבינג
מוזיקה דייוויד ניומן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דין קונדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ליונס גייט אנטרטיינמנט, רלטיביטי מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ליונס גייט אנטרטיינמנט, נטפליקס, אמזון פריים וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 בינואר 2010
משך הקרנה 94 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ריגול, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 28,000,000 $
הכנסות 45,000,000 $
הכנסות באתר מוג'ו spynextdoor
www.thespynextdoorfilm.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרגל במשרה חלקיתאנגלית: The Spy Next Door) הוא סרט אמריקאי משנת 2010 בבימויו של בריאן לבנט (אנ') ובכיכובו של ג'קי צ'אן. הצילומים החלו בסוף אוקטובר 2008 והסתיימו בסוף דצמבר 2008. בארצות הברית הסרט שוחרר ב-15 בינואר 2010.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוב הו (ג'קי צ'אן) הוא סוכן סמוי של ה CIA, המחליט לפרוש מחיי הביון לאחר שהצליח לתפוס את המבוקש הרוסי אנטון פולדארק. הוא נפגש עם חברתו ג'יליאן הגרה בשכונתו שאיתה הוא במערכת יחסים, ומבקש ממנה להתקדם הלאה במערכת היחסים ביניהם, ג'יליאן מסרבת מפאת שילדיה אינם מחבבים את בוב כלל. בוב שתכנן לספר לה על עבודתו האמיתית אינו מספיק מכיוון שהוא נקרא בדחיפות לסוכנות הביון, לג'יליאן יש שלושה ילדים ממערכות יחסים קודמות. הגדולה פארן (בת חורגת) המאמינה שאביה שעזבה יחזור אליה, איאן ונורה. ג'יליאן וילדיה בטוחים כי בוב הוא מוכר עטים.

לאחר זמן, אביה של ג'יליאן חלה, והיא נסעה לבקר את אביה בבית חולים, בוב מתנדב להשגיח על ילדיה כדי לרכוש את חיבתם, ונתקל בקושי רב מצידם, הם בזים לו ורבים איתו כדי להיפטר ממנו. הוא מחליט להיעזר בטכנולוגות של ה- CIA, ולאחר מאמצים אף משיג שליטה עליהם. בינתיים שותפו קולטון ג'יימס () מודיע לו כי פולדארק נמלט כשהובל בדרך לכלא והם חושדים שיש חפרפרת ב- CIA. קולטון שולח קובץ למחשב של בוב שנלקח ממחשביהם של הרוסים המכיל צופן סודי ביותר עבור פולדרק. ובעת שביקרו הילדים בביתו של בוב, איאן מוריד את הקובץ הסודי לאייפוד שלו כי חשב שזה קובץ מוזיקה.

הרוסים מגלים שיש למישהו עותק של הקובץ ומאתרים את בוב. הם תוקפים אותו ליד נורה הקטנה אך לאחר קרב הוא מצליח להימלט מהם. בוב אוסף את הילדים והולך למסעדה סינית, שם אחד הרוסים תוקף אותו שוב. בוב מביס אותו ולילדים הנדהמים הוא נאלץ לספר על עבודתו האמיתית. הבוס שלו גלייז מופיע וחושף שבוא הבוגד, ותוך שהוא מכוון אליו אקדח הוא דורש את הקובץ, בוב מטעה אותו עם הצב של נורה ונמלט מהמקום, ושוכר חדר במלון שם מסתתר עם הילדים. פארן מתקשרת לג'יליאן ומספרת לה על עבודתו המסוכנת של בוב המאשר את דבריה בלית ברירה. ג'יליאן נזעקת וממהרת הביתה מחשש לביטחונה של ילדיה, וכועסת על בוב ששיקר לה ושסיכן את משפחתה.

בוב יוזם פגישה עם הרוסים וגלייז הבוס שלו, ומפזר מצלמות ומיקרופונים כדי לתעד את בגידתו של גלייז. איאן שרוצה להיות מרגל כמו בוב עוקב אחריו ומגיע למפעל, ופארן שעקבה אחרי איאן מגיעה אחריו. השלישייה נתפסת על ידי הרוסים שגילתה את כל המצלמות והמיקרופונים. לאחר שחקרו אותם התברר שאיאן הוא זה שהעתיק בטעות את הקובץ על ה- אייפוד שלו. הם הולכים לביתה של ג'יליאן ומשאירים כמה שומרים על בוב והילדים, בוב מצליח להביס את השומרים והם נוסעים במהירות הביתה. בוב מאוכזב שלא הצליח לתעד את בגידתו של גלייז אבל איאן הפתיע אותו שהקליט הכל על הסלולרי שלו. בוב שולח את ההקלטה לחבירו קולטון גיימס.

לאחר נסיעה מהירה במיוחד הם מצליחים להגיע לפני הרוסים לביתה של ג'יליאן, ופולדרק וצוותו מגיעים מיד אחר כך. איאן שלקח לעצמו אביזרים של בוב, משתמש בהם כדי להביס את הרוסים שניסו לתפסם. זמן קצר לאחר מכן, קולטון וצוות CIA מגיעים לעצור את הרוסים ואת גלייז. ג'יליאן בתחילה מתעמתת עם בוב ודורשת ממנו שוב להתרחק, אבל לאחר שנורה אומרת שהיא רוצה שהוא יהיה אבא שלה ופארן ואיאן משכנעים אותה שבוב שיקר כדי להגן עליהם, היא מבינה כי הוא אדם טוב, והם מתחתנים.

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שבוע מעת שעלה לאקרנים, ההכנסות עמדו על 9,9 מיליון דולר מ -2,924 בתי קולנוע. הסרט הכניס לבסוף 45.1 מיליון דולר מתקציב של 28 מיליון דולר[1].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-IMDb קיבל הסרט דירוג של 5.5, וכמו כן נכתבו על הסרט ביקורות שליליות כגון "העדר תסריט מצחיק מספיק" ו-"נכשל בכל רמה שאפשר להעלות על הדעת"[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]