מרשל (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרשל
Marshall
בימוי רג'ינלד הודלין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טום מקארדל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים צ'דוויק בוזמן
סטרלינג קיי בראון
Keesha Sharp
Michal Bachar
ג'סי סמולט
ג'יימס קרומוול
קייט הדסון
דן סטיבנס
ג'וש גד
רוזונדה תומאס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרקוס מילר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ניוטון תומאס סיגל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Global Road Entertainment, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 באוקטובר 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 118 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט ביוגרפי, דרמה משפטית עריכת הנתון בוויקינתונים
marshallmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרשלאנגלית: Marshall) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת דרמה משפטית-ביוגרפי משנת 2017, שבוימה על ידי רג'ינלד האדלין, ונכתבה על ידי מייקל וג'ייקוב קוסקוף. בסרט מככב צ'דוויק בוסמן בתור ת'ארגוד מרשל, שופט בית המשפט העליון השחור הראשון. הסרט מתמקד באחד התיקים הראשונים של מרשל, מדינת קונטיקט נגד ג'וזף ספל. בסרט מככבים גם ג'וש גאד, קייט הדסון, דן סטיבנס, סטרלינג קיי בראון וג'יימס קרומוול.

בדצמבר 2015 הוכרז כי פרויקט ההפקה של הסרט יצא לפועל ובנוסף הוכרז על ליהוקו של בוסמן. צילומי הסרט החלו בלוס-אנג'לס באמצע דצמבר 2015, אך לאחר זמן מה הצילומים עברו לבאפלו, מפלי הניאגרה, וניו-יורק.[1] הקרנת הבכורה של הסרט התרחשה באוניברסיטת הרווארד ב-20 בספטמבר 2017, והסרט יצא לארצות הברית על ידי "open road films" ב-13 באוקטובר 2017. הסרט קיבל ביקורות חיוביות ממבקרים, מרביתן על משחקו של בוסמן. למרות זאת הסרט קיבל מספר רב של ביקורות שליליות על העדר העומק בעלילת הסרט והדמויות. הסרט הכניס כ-10 מיליון דולר כאשר התקציב עבור הפקתו שקול ל-12 מיליון דולר.[2]

בטקס פרסי אוסקר ה-90 התמודד הסרט על פרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר עבור השיר "Stand Up for Something".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילתו של הסרט מתחילה באפריל 1941, בה מרשל ת'ארגוד עורך הדין, עבור האיגוד הלאומי לקידום אנשים צבעוניים (NAACP), המסתובב ברחבי ארצות הברית ומייצג אנשים צבעוניים המואשמים בפשעים שלא ביצעו כתוצאה מגזענות. מרשל נשלח לברידג'פורט, קונטיקט כדי להגן על ג'וסף ספל, נהג המואשם באונס על ידי מעסיקתו הלבנה אלינור סטרובינג, במקרה משפטי אשר הגיע לכותרות. בברידג'פורט, אחיו של סאם פרידמן, עורך דין מקומי לענייני ביטוח, מטיל עליו בניגוד לרצונו לדאוג לכך שמרשל יתקבל בתור עורך דין במשפט. השופט פוסטר מסרב ובסופו של דבר משנה את דעתו, אך אוסר עליו לדבר בזמן המשפט. לכן, פרידמן נאלץ להיות היועץ מוביל במשפט.

ספל נשבע למרשל שמעולם לא הייתה לו אינטראקציה מינית עם סטרובינג אך רופא מעיד שמצא פיסות של עור מתחת לציפורני כפות ידיה של סטרובינג, בנוסף לחבטות. מאוחר יותר בתהליך המשפט, סטרובינג מעידה שהייתה קשורה במושב האחורי של רכבה כאשר עצר שוטר את ספל. לאחר קבלת המידע הזה, מתעמתים מרשל ופרידמן עם ספל שמודה כי אכן שיקר כאשר טען כי לא הייתה לו אינטראקציה מינית עם סטרובינג.

במשפט, ספל טוען כי החבורות על גופה של סטרובינג נעשו על ידי בעלה. באותו הלילה הוא פגש את סטרובינג בחדרה כדי לדבר איתה בקשר לשכר שלו. הוא מצא אותה בחדרה כאשר נראתה במצוקה ומוטרדת. סטרובינג מבקשת ממנו שישכב איתה והוא נענה לבקשתה. לאחר זמן מה סטרובינג נכנסת לפאניקה מהמחשבה על שיגלו על הרומן או שתיכנס להריון. בניסיון להרגיע אותה, ספל מסיע אותה במכונית, אך סטרובינג נאלצת להתחבא כאשר שוטר עבר על פניהם. לאחר שהוא עוזב את המקום, סטרובינג מכריחה את ספל לעצור את המכונית על גבי גשר שעברו על פניו, והיא יוצאת בכוונה לקפוץ מהגשר כדי להתאבד. ספל מנסה להניא אותה מהמעשה, אך בסופו של דבר היא קופצת. סטרובינג שורדת, ולאחר שהיא מטפסת בחזרה אל הכביש נהג משאית אוסף אותה. היא מחליטה להמציא את הסיפור לפיו אנס אותה ספל כדי לחפות על העובדה שהרומן התקיים מרצונה החופשי ומיוזמתה.

לפני הכרעת הדין מרשל נאלץ לעזוב את ברידג'פורט ולילה לפני כן הוא ופרידמן מכינים את נאום הסיום שמועבר על ידי פרידמן לבדו. פסק הדין הסופי שהוגש היה כי ספל אינו אשם. פרידמן מודיע למרשל את החדשות דרך הטלפון, ומרשל ממשיך לתיק הבא שלו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו בלוס אנג'לס באמצע דצמבר 2015[3][9], ולאחר מכן עברו לבופאלו בתחילת 2016, שם צילמו בעיריית באפלו, התחנה המרכזית, מכללת דיימן, אורקארד פארק, ומפלי הניאגרה.[10]רג'ינלד האדלין ביים את הסרט לפי התסריט של מייקל קוסקוף ובנו של מייקל קוסקוף, ג'ייקוב קוסקוף.[9] החברה הסינית Super Hero Films מימנה את הסרטת שהופק על ידי פאולה וגנר דרך Chestnut Ridge Productions, יחד עם האדלין וג'ונתן סאנגר.[3]

הוצאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההקרנה הראשונה של הסרט באוניברסיטת האוורד ב-20 בספטמברת 2017,[11] ויצא לשאר מדינות ארצות הברית ב-13 באוקטובר 2017.[12]

מכירות כרטיסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית ובקנדה, הסרט הוצא לאקרנים יחד עם "מזל טוב", "נקמה זרה" ו"פרופסור מרסטון ונשות החיל", הייה צפי שהסרט יכניס בין 3–4 מיליון דולר ברוטו מהקרנה ב-821 בתי קולנוע בסוף השבוע הראשון שלו.[13] בסופו של דבר הסרט הכניס 3 מיליון דולר.[14]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטקס פרסי אוסקר ה-90 התמודד הסרט על פרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר עבור השיר "Stand Up for Something", השיר הטוב ביותר לפי בחירת המבקרים, פרס סטלייט לשיר המקורי הטוב ביותר. הוא ניצח בקטגוריה האחרונה אך הפסיד את השתיים הראשונים לשיר "Remember Me" מהסרט "קוקו".[15][16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ WGRZ Staff, Marshall movie shoot moves to City Hall, WGRZ, ‏3 ביוני, 2016
  2. ^ Happy Death Day Is Familiar but Fun (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ 1 2 3 Anita Busch, Anita Busch, Chadwick Boseman To Star As Thurgood Marshall In Reginald Hudlin’s ‘Marshall’, Deadline, ‏2015-12-16 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Anita Busch, Anita Busch, Josh Gad To Star Opposite Chadwick Boseman In ‘Marshall’, Deadline, ‏2016-01-15 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ 1 2 3 Patrick Hipes, Patrick Hipes, Open Road Acquires Thurgood Marshall Biopic Starring Chadwick Boseman, Deadline, ‏2016-06-09 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Erik Pedersen, Erik Pedersen, ‘People V. O.J. Simpson’s Sterling K. Brown Back In Court For ‘Marshall’, Deadline, ‏2016-05-05 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Keesha Sharp to Play Chadwick Boseman's Wife in Thurgood Marshall Biopic, TheWrap, ‏2016-05-17 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ ‘Marshall’ movie starring Chilli set for Oct 13 release, TLC-Army.com, ‏2017-02-01 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ 1 2 Jason S. Page, Boildown Study on Supernatant Liquid Retrieved from AW-106 in December 2012, 2013-06-04
  10. ^ The Buffalo News, Niagara Falls will be location for "Marshall" film, The Buffalo News, ‏June 25, 2016.
  11. ^ Marshall Screening and Discussion Law, Howard Calendar, ‏2017-09-19 (באנגלית)
  12. ^ Marc A. Sennewald, Marshall, Thurgood, African American Studies Center, Oxford University Press, 2009-02-09
  13. ^ Dave McNary, Dave McNary, Chadwick Boseman’s Thurgood Marshall Biopic Scheduled for October Release, Variety, ‏2017-01-31 (באנגלית אמריקאית)
  14. ^ Anthony D'Alessandro, Happy Death Day' expected to unseat 'Blade Runner 2049' at the box office, Los Angeles Times, ‏October 11, 2017
  15. ^ T. H. R. staff, T. H. R. staff, Oscars: ‘Shape of Water’ Leads With 13 Noms, The Hollywood Reporter, ‏2018-01-23 (באנגלית אמריקאית)
  16. ^ 'Dunkirk,' 'The Shape of Water' Lead Satellite Award Nominations, TheWrap, ‏2017-11-29 (באנגלית אמריקאית)