משתמשת:מישהי שאיכפת לה/ארגז חול/הגירסא הראשונה של הערך על הרב מרדכי אלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב מרדכי אלון שליט"א
בבקשה לא לערוך את הדף
בבקשה לא לערוך את הדף

בס"ד הגירסא הראשונית של הערך על הרב מרדכי אלון הרב מרדכי אלון הוא ראש ישיבת הכותל שבירושלים, ראש תנועת מבראשית, (שהיא גם תנועה רוחנית חברתית), ומטרתה להפיץ את תורת ישראל ברבים.

הרב נותן שיעורים בערוצי הטלוויזיה והרדיו השונים. בזכות אישיותו הרב מושך רבים לשיעוריו ומפרש את התנ"ך בשפה פשוטה ושווה לכל נפש.

בזכות פועלו זה זכה הרב בפרסים רבים. הוא חבר המועצה להשכלה גבוהה, ומבין מובילי חוג התנ"ך בבית נשיא המדינה.

הגירסא הנוכחית של הערך[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב מרדכי אלון הוא מן הבולטים שברבני הציונות הדתית והוא מכהן כיום כראש ישיבת הכותל שבירושלים, וראש התנועה הרוחנית-חברתית מבראשית. כמו כן, הוא חבר המועצה להשכלה גבוהה.

תורתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ייחודיותו של הרב אלון בלימוד התנ"ך, אותו הוא מלמד במסגרות רבות. הרב אלון מצליח להעביר רעיונות עמוקים לציבור רחב ומגוון ובשל כך שיעוריו הקבועים, בעיקר בנושא פרשת השבוע, מלאים עד אפס מקום. לאחר שנים של לימוד, שוכתבו חלק משיחותיו על פרשת השבוע ויצאו לאור בסדרת חוברות בשם תכלת מרדכי, ולאחר מכן גם בספרים. על חוברות אלו הוא זכה בפרס הרב מימון לשנת תשס"ב. הרב אלון מרבה לדבר בשיחותיו הפומביות וגם לתלמידיו, על הצורך הגדול בכך שהציונות הדתית תהיה גורם שמחבר בין חלקי העם ותדע לתקשר גם עם ציבורים שרחוקים ממנה. כל זאת, בלא לוותר על שום פרט מהאידיאולוגיה הציונית דתית.

פועלו הציבורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעבר היה ראש הישיבה התיכונית חורב שבירושלים, אך עזב אותה בכדי לכהן כראש ישיבת הכותל. שיעוריו מושכים קהל רב, ובולטים בהם שיעורי פרשת השבוע שהוא מעביר בבית הכנסת הגדול בירושלים. הוא מעביר מזה שנים שיעורים בערוצי טלוויזיה ורדיו שונים, ביניהם התוכנית הותיקה "מבראשית" בערוץ הראשון, בה הוא משוחח עם אבי רט על פרשת השבוע. לאחרונה ייסד את תנועת מבראשית שמטרתה להפגיש ילדים מכל המגזרים עם המקורות היהודיים.

פעמים רבות הוצע לו להשתלב במערכת הפוליטית, אך כמעט תמיד דחה זאת על הסף. רק לקראת הבחירות לכנסת השבע עשרה, כשהחלו מגעי איחוד בין המפד"ל למפלגת האיחוד הלאומי, שקל ברצינות את ההצעה שקיבל, לעמוד בראש הרשימה המאוחדת. אם היה מסכים, היה זה מתחיל עידן של פעילות הפוליטית עבור הרב, אך ב-22 בדצמבר 2005 סירב הרב אלון לעמוד בראש הרשימה המשותפת, שבעקבות זאת אולי לא תקום.

הרב מרדכי אלון הוא בנו של המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, פרופ' מנחם אלון, ואחיהם של ארי אלון, השופט יוסף (ספי) אלון וח"כ בנימין אלון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]