משתמש:טרי בוגארד/ג'יימס רולף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של טרי בוגארד.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של טרי בוגארד.


דף זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך.
הדף פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הדף.
דף זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך.
הדף פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הדף. עריכה - שיחה
ג'יימס רולף
ג'יימס בתפקיד "החנון"
ג'יימס בתפקיד "החנון"
לידה 10 ביולי 1980 (גיל: 43)
הדונפילד, ניו ג'רזי, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1989
עיסוק שחקן, קומיקאי, במאי, מפיק, תסריטאי
יצירות בולטות חנון המשחקים הזועם, "בורד ג'יימס", "ג'יימס ומייק משחקים"/"ימי שני של ג'יימס ומייק", "מונסטר מאדנס"
http://www.cinemassacre.com/

ג'יימס דאנקן רולףאנגלית: James Duncan Rolfe, נולד ב-10 ביולי 1980) הוא שחקן, קומיקאי, במאי, מפיק, מבקר, אספן משחקי וידאו ותסריטאי אמריקאי, הידוע בעיקר בשל סדרת האינטרנט שלו, חנון המשחקים הזועם. יצירותיו האחרות כוללות "בורד ג'יימס", בה הוא ומייק מאטיי מבקרים משחקי לוח עתיקים, "מונסטר מאדנס", בה רולף מבקר 31 סרטי אימה בכל אוקטובר, ו-"ביקורות סרטים" עבור רשת "ספייק".

רולף התחיל לצלם ביקורות על משחקי נינטנדו בילדותו בשנות ה-80 וה-90. הוא יצר מעבר ל-270 סרטים במהלך קריירתו. הקריירה שלו התחילה לתפוס תאוצה בשנת 2004, עם תחילת הסדרה "חנון המשחקים הזועם". שנתיים לאחר מכן, רולף זכה להצלחה רבה כאשר אחד מסרטיו הפך ל"ויראלי" לאחר שמאטיי שכנע אותו להפיץ אותם באינטרנט. במהלך זמנו, הוא צילם סרטים משלו ורובם הופצו באתר "סינמסקר". ב-2008 ו-2009, דמותו של רולף עברה ריב בדיוני עם מבקר הנוסטלגיה. בשנת 2010, הוא הכריז על חופש קצר מעבודה לאחר שסבל משחיקה בשל כתיבה, צילום ובימוי מתמשכים של פרקי "חנון המשחקים הזועם" חדשים.

רולף מפיק ומשתתף בסרט הקולנועי הראשון שלו, "חנון המשחקים הזועם: הסרט", ומועמד להופיע בסרט "תוכנית 9", גרסה מחודשת של "תוכנית 9 מהחלל החיצון". האתר " 4 Color Rebellion" כינה אותו "the everyman's video game reviewer" בתפקידו של "החנון".

תחילת חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימס רולף נולד ב-10 ביולי 1980, בניו ג'רזי, לסקוט ומרלין רולף. הוריו קנו לו מקליט שמע בתור מתנת חג המולד בשנות ה-80 המוקדמות. לאחר מכן, הוא קיבל מצלמה וצילם קרבות עם חבריו לפרויקטים חדשים. הוא לקח השראה מהאגדה של זלדה ומצבי הנינג'ה לייצירת סיפורי הרפתקאות. בנוסף, רולף אייר ספרי קומיקס. אחד מהם שהוא כתב הכיל עלילה בהשראת המשחק "The Legend of Zelda: A Link to the Past".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רולף התחיל לצלם סרטים ב-1989 והמשיך עד שנות ה-90 המוקדמות. חלק מסרטיו הראשונים נוצרו באמצעות "מריו פיינט". לבסוף, הוא למד אנימציה ידנית באוניברסיטה. משיעור זה, רולף ידע שקריירתו נועדה לתעשיית הקולנוע. לסרטיו הראשונים לא היו תסריטים או חזרות. אולם, מאז שהוא התחיל לכתוב תסריטים, חבריו הפסיקו להתעניין בשל הקשיים שלהם לנסות לזכור משפטים, אשר גרם לרוב סרטיו להיות בלתי-גמורים. בשל כך, ניסה את מזלו עם דמויות אקשן ובובות. עלילת הסרט "הבמאי הגדול", משנת 1994, הכילה צעצועים מתעוררים לחיים.

במאי 1996, הוא צילם את "לילה של טרור מוחלט" בחצרו האחורית, סרט אימה שהוא כינה "השינוי הגדול בחיי". בשנות ה-90 המאוחרות, רולף יצר מספר סרטים כמו סרט האימה "תקרית הראשים" אשר הושלם ב-1999 אך לא הופץ עד 2009. בנוסף הוא יצר את "סינמפוביה" ב-2001, אשר עוסק בשחקן שסובל מעודף עבודה ורואה הזיות של מצלמות העוקבות אחריו. נוצרו שתי גרסאות לסרט זה, גרסה בת 10 דקות וגרסה מורחבת בת 15 דקות. רולף הצהיר כי הוא העדיף את הגרסה הקצרה בת 10 דקות. באותה השנה, הוא יצר את הסרט "זאב קונג פו מהחלל החיצון", אשר, מלבד קריינות, היה ראינוע. בנוסף, הוא יצר סרט קומי בשם "סטוני", פרודיה על הסרט רוקי. סרטו השמיני מ-2001 היה "זה בא מעבר לאסלה". ב-2003, הוא יצר סרט נוסף, "קללת הקבר של אוהב החתולים", אשר פוצל לשלושה חלקים כדי לאפיין שלושה סוגי אימה שונים.

חנון המשחקים הזועם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – חנון המשחקים הזועם

ב-2004, הקריירה של רולף זנקה כשהוא צילם סקירת וידאו קצרה על משחק ה-Nintendo Entertainment System "Castlevania II: Simon's Quest" תחת השם "Bad NES Games". בהתחלה, השם של דמותו היה "Angry Nintendo Nerd" ("חנון הנינטנדו הזועם") אך שונה ל-"Angry Video Game Nerd" ("חנון משחקי הוידאו הזועם") על מנת להימנע מסימני מסחר ומשום שהוא התחיל לסקור משחקים לקונסולות אחרות (כגון: הסגה ג'נסיס וה-Atari 2600). רולף הגה את הבסיס של הדמות בתקופת לימודיו באוניברסיטת האומנויות של פילדלפיה בין 1999 ל-2004. לאחר מכן, רולף יצר וידאו נוסף, אשר היה אמור להיות האחרון בסדרה, "ד"ר ג'קיל ומר הייד", משום שזה היה המשחק הכי שנוא עליו. שתיית הבירה במהלך הסרט נעשתה בכוונה על מנת להביע "these games are so bad I'm forced to drink". שני אלו נהפכו לתכונות כלליות של "החנון", אשר הופיעו בסרטים הבאים. הבחירה ב-Rolling Rock היתה במקרה משום שזה היה סוג הבירה היחיד שהיה זמין במקררו של רולף, וזה נהפך לתכונה אופיינית של דמותו, אולם בסרטיו היותר חדשים, הוא השתמש גם בבירת Yuengling, משקאות קשים ורוטב נטול-אלכוהול. במקור סרטיו נועדו להיות פרטיים. אולם, ידידו ומשתף פעולתו של רולף, מייק מאטיי, שכנע אותו להפיץ את הסרטים בערוץ YouTube הנקרא "JamesNintendoNerd" (עכשיו "Cinemassacre") ב-6 באפריל 2006, אשר מאטיי יצר וניהל עבורו.

ב-12 בספטמבר 2006, דמותו של רולף זכתה להצלחה כשסקירתו של "צבי הנינג'ה" הפכה לויראלית ב-YouTube. סרטיו מופצים גם ב-GameTrailers ו-ScrewAttack וצברו 30 מיליון צפיות כל חודש. בסוף 2007, רולף הפסיק את הפקת הסדרה וביטל הופעה ב-MAGFest לאחר שסבל מבעיה בקולו. ב-17 במרץ 2010, הוא הכריז כי הוא סבל משחיקה כתוצאה מכתיבה, בימוי והשתתפות מתמשכות בסרטיו, ושהסדרה הופסקה לתקופה קצרה. הוא תכננן להחזיר את הסדרה לפעילות במאי 2010; אולם, פרק חדש הופץ ב-30 באפריל. פרקים מופצים ביום רביעי הראשון או השני בכל חודש, בניגוד לשני פרקים לחודש בשל הפרויקטים האחרים של רולף. פרקים מופצים ב-YouTube מעבר לשנה לאחר הפצותיים המקוריות ב-GameTrailers.

דמותו של רולף זכתה לפרסום יותר רחב דרך ריב בדיוני עם "מבקר הנוסטלגיה" (מגולם על ידי דאג ווקר). זה התחיל עם תקיפה סאטירית מהמבקר באחד הפרקים הראשונים. הריב התרחש בין 2008 ו-2009. הן שתי הדמויות והן הבדרנים האמיתיים התיידדו. ווקר דיווח לצופיו על הפרויקטים של רולף, ורולף תרם לחלק מסרטיו הבאים של המבקר.

לתקופה, רולף התמקד בהפקת "חנון המשחקים הזועם: הסרט", אשר סובב סביב המשחק אי.טי. - חבר מכוכב אחר ל-Atari 2600. הסרט בשיתוף פעולה עם רולף וקווין פין ומומן בלעדית על ידי נדבות ממעריצים. הסרט ייצא לאקרנים בקנה אחד עם יום השנה ה-30 לקריסת משחקי הוידאו של 1983.

פרויקטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"סינמסקר" הפיצה מספר סקירות אחרות בכיכובם של ג'יימס ושותפיו בתפקיד עצמם. הנושאים כוללים: משחקי וידאו, אביזרי משחקי וידאו, וסרטים. אחת הסדרות האחרות של רולף היא "בורד ג'יימס", בה הוא ומייק מאטיי סוקרים משחק לוח ישן באופן הומוריסטי, לעתים עם דמויות משנה.

בנוסף, רולף צילם את "The Deader the Better", סרט אימה בסגנון קלאסי המהווה הומאז' לסרט האימה "ליל המתים החיים" משנת 1968. הסרט הוקרן ב-Atlanta Horror Fest במהלך סוף-שבוע ה-27 עד ה-30 באוקטובר 2007. ב-5 במאי 2006, הוא הוציא מוזיקת וידאו שהכילה קטעים של רולף מטיולו באנגליה ובסקוטלנד והייתה לסרט הראשון שלו שצולם מחוץ לארצות הברית. המוזיקה ששומשה ביצירה זו הייתה מהסינגל "גן עדן וגיהנום" מאת בלאק סבאת'. בנוסף, רולף השתתף בפרויקט הסרטים של 48 שעות בין 2004 ו-2007. באירוע 2007, הוא זכה לפרס הקהל בשל הסרט "Spaghetti Western". ערכים אחרים שלו היו שלושה סרטים שנקראו "Death Suit" (2004), "Death Seen" (2005) ו-"Death Secret" (2006).

בנוסף, הוא השתתף בסדרה בת-15 פרקים בשם "OverAnalyzers", בה הוא גילם את מנהלה של חברה בדיונית שעשתה מחקרים מופרזים על מספר התייחסויות לתרבות הפופולרית. הסדרה נערכה והופקה בידי אתר אחר בשם "Cinevore". הוא מופיע בתפקיד עצמו בשתי כתבות; "שמו היה ג'ייסון", בה הוא מדבר על הערכתו לג'ייסון וורהיס ועל חשיבות דמותו כרוצח, וגם על הסדרה "יום שישי ה-13", אך בעיקר על משחק הווידאו, ו-"Never Sleep Again: The Elm Street Legacy". שם, כמו בכתבה "שמו היה ג'ייסון", הוא מדבר על פרדי קרוגר, על החשיבות של דמותו כרוצח עם אישיות, ובעיקר על משחק הווידאו המבוסס על הדמות.

רולף ניהל את הסדרה "מונסטר מאדנס", בה הוא סוקר סרט אימה אחד בכל ימי אוקטובר, מאז 2007. כל שנה, הוא בחר נושא שונה עבור "מונסטר מאדנס". 2007: היסטוריית האימה. 2008: "גודזילהתון", בו הוא סקר את כל סרטי גודזילה באופן כרונולוגי. 2009: "מונסר מאדנס 3", אשר עסק במגוון סרטי אימה ידועים וזניחים. 2010: "תרבות קאמפ", אשר עסק בסרטי אימה קאמפיים וסרטים קלאסיים, למשל "טרול 2". 2011: "מרתון סרטי ההמשך", שעסק בסרטי המשך לסרטי אימה, ו-2012: "מרתון שנות ה-80", שהכיל אך ורק סרטים משנות ה-80. ב-2013 היה "מרתון סרטי ההמשך 2", שעסק בסרטי המשך נוספים. חמשת שנות הסדרה הראשונות היו סקירת סרט אחת ליום לחודש אוקטובר השלם, סדרת "מרתון שנות ה-80" הופחתה לכל יום אוקטובר אחר. למרות מספר הסקירות המצומצם, סקירות הסרטים ב-"מרתון שנות ה-80" היו ארוכות יותר מסקירות אחרות ב-"מונסטר מאדנס". בעקבות "מרתון סרטי ההמשך 2" מאוקטובר 2013, "מונסטר מאדנס" חזרה לסרט אחד לכל יום.

רולף עשה הופעת קמע בתפקיד "החנון" בסרטון פרודי על הסינגל "Piece of Me" מאת בריטני ספירס בשם "Piece of Meat" באתר cinevore.com ועובד כמבקר סרטים באתר Spike.com. בסביבות ינואר 2013 המוקדם, רולף גילם כתב חדשות בסרט קצר עצמאי של סוניק הקיפוד. רולף השתתף בהופעת קמע עבור פרסומת שהועמדה לשידור באמצע סופרבול XLV, אך מעולם לא שודרה בשל הפגנה מהכנסייה הקתולית. סרטיו של רולף הופיעו בתכנית הרדיו הלאומית "אופי ואנתוני", אשר ראיינה אותו ב-9 בינואר 2008.

הוא מועמד לככב בגרסה מחודשת בתקציב נמוך של "תוכנית 9 מהחלל החיצון" בשם "תוכנית 9".