משתמש:יהודה פריד/נפתלי ראובן קורנרייך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נפתלי ראובן קורנרייך
לידה י"א בחשוון תשי"ד
מקום מגורים בית שמש
אב הרב צבי אלימלך קורנרייך
אדמו"ר קוסוב-ויז'ניץ ה־1
כ"ו בתמוז תשע"ה

הרב נפתלי ראובן קורנרייך (נולד בי"א בחשון תשי"ד) הינו האדמו"ר מקוסוב-ויז'ניץ.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב קורנרייך נולד לאביו הרה"צ צבי אלימלך קורנרייך. בבחרותו למד בישיבת טשיבין, שם יצא שמו לתפארה כמי ששוקד על תלמודו וגאון בתורה ומידות. האדמו"ר הינו נין ונצר לשושלת בית צאנז ראפשיץ דז'יקוב וקוסוב.

עוד בהיותו חתן קיבל היתר הוראה מגדולי הדור זצוקלה"ה הגאון רבי יצחק יעקב וייס זצ"ל והגאון רבי משה הלברשטאם זצ"ל.

בשנת תשל"ד נישא לבתו הגדולה של כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל.

כבר בצעירותו התפעל חותנו זצוק"ל מתורתו גאונותו ומידותיו ומינהו לכהן כרבה של קהילת סערט ויז'ניץ בבני ברק ולהקים בה את מוסדותיה כאשר נודע בדרשותיו ובאהדת הקהל אליו. כבר אז רבים ראו בו כרב מנהיג הדואג לכלל ולפרט, חותנו הדגול סמך עליו את ידו והיה משתתף רבות בכינוסים תורניים שנערכו לקהל עדת החסידים בבני ברק כמו גם בתלמוד תורה שבנשיאותו.

לאחר מכן עבר הרב קורנרייך לכהן כרב הקהילה ביישוב תל ציון כשגם שם צבר לעצמו אוהדים ותומכים שהעריכו את אישיותו המיוחדת וראו בו כמנהיגם לכל דבר ועניין, וכמידי חצי שנה היה האדמו"ר זצוק"ל שוהה למנוחה במעון חתנו בתל ציון.

הכתרתו כאדמו"ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר חודשים לפני פטירת חמיו היגר הרב קורנרייך לעיר בית שמש כאשר קהילת תלמידיו התרחבה ובנוסף פתח ישיבה בה לומדים עשרות בחורים.

עם פטירת חמיו בכ' בתמוז תשע"ה, הוכתר כאדמו"ר מקוסוב ויז'ניץ בבית שמש.

"האדמו"ר החדש הוא אישיות מיוחדת שמקרינה לבביות ומאור פנים על כל אחד", מספר אחד התלמידים, "הוא ידוע בבקיאותו בש"ס ופוסקים ולשיעוריו העיוניים יצא שם בעולם החסידות" ובהדרכותיו בענווה בשפלות ובקבלת כל אחד ואחד בכל מצב כפי שראה ולמד זאת אצל חותנו האדמו"ר זצוק"ל.

צאצאיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניו:

חתניו:

יהודה פריד - שיחה 07:05, 23 באוגוסט 2015 (IDT)