משתמש:Albatross/WoW

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Albatross.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Albatross.

{{להשלים|כל הערך=כן}} {{שכתוב|נושא=משחקי מחשב}}

המונח "World of Warcraft" מפנה לכאן. לערך העוסק בזיכיון של סדרת המשחקים וורקרפאט (WarCraft), ראו וורקראפט.


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

וורלד אוף וורקרפט / העולם של וורקרפט
World of Warcraft
כללי
תאריך הוצאה 23 בנובמבר 2004 (ארצות הברית)
פיתוח בליזארד אנטרטיינמנט
הוצאה לאור ויונדי יוניברסל
עיצוב רוב פארדו
ג'ף קפלן
טום צ'ילטון
דרישות תוכנה
גרסה ארצות הברית: גרסה 3.3.2, 2 בפברואר 2010
אירופה: גרסה 3.3.2, 3 בפברואר 2010
מצבי משחק משחק רשת
פלטפורמות Mac OS X, חלונות
מדיה CD, DVD
דרישות מערכת
בקרים מקלדת, עכבר

וורלד אוף וורקראפט (או העולם של וורקראפט, באנגלית: World of Warcraft או בקיצור WoW ובתרגום מילולי: "העולם של אומנות המלחמה") הוא משחק תפקידים המוני מסוגת פנטזיה. כותר זה הוא הרביעי בסדרת המשחקים וורקראפט, אותם פיתחה חברת בליזארד האמריקאית. וורקראפט הוא מותג הפנטזיה העיקרי של בליזארד, ובשלושת המשחקים הראשונים בסדרה (משחקי אסטרטגיה בזמן אמת) הוצגו גזעים שונים המקובלים בסוגת הפנטזיה (בני אדם, גמדים, אלפים ואורקים), דמויות וקווי עלילה רבים העוסקים בגזעים הקסומים של העולם הבדיוני אזרות' ובמלחמות בינהם. מאחר שהמשחק זמין בתצורת רשת בלבד, כדי להשתתף במשחק נדרש השחקן לשלם דמי מנוי חודשיים על מנת לקבל גישה לשרתים המארחים את המשחק מרובה-המשתתפים.

המשחק הופץ לראשונה ב-23 בנובמבר 2004, כעשור לאחר כותר "וורקראפט" המקורי (הראשון בסדרה). פיתוחו של המשחק ארך כ-4-5 שנים, ועם צאתו הוא הפך למשחק התפקידים ההמוני המצליח ביותר בהיסטוריה. גם כיום למשחק יש מיליוני שחקנים ברחבי העולם‏‏[1] , והוא משחק התפקידים הפופולרי ביותר המבוסס על תשלום חודשי. מאז יציאת המשחק לשוק הופצו שתי ערכות הרחבה, ועדכוני תוכן וממשק רבים.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליזארד הכריזה לראשונה על המשחק בספטמבר 2001, כאשר פיתוח המשחק עצמו ארך למעלה מ-4 שנים כולל שלב בדיקות אלפא דקדקני. המשחק יועד למערכות ההפעלה ווינדוס ומקינטוש, אך פועל גם על יוניקס ומערכות לינוקס ומארח משתמשים מהסביבות השונות תחת אותו שרת משחק.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

על השחקן לבחור, תחת איזו ממלכה יגלם את האווטאר. שיטת שחקן-נגד-שחקן (PvP) מיועדת ללוחמה בין שחקנים, מנגד, שחקן-נגד-סביבה (PvE) מתמקדת בהשלמת משימות וקטילת מפלצות. בממלכת משחק תפקידים, מודגש אופן משחק שהולם את אפיון הדמות. מאחר וכל ממלכה משמשת עותק נפרד של עולם המשחק, המשחק יתחיל לאחר כניסה לממלכה.


נקודת הפתיחה של הדמות בעולם המשחק, כמו גם המשימות, מבוכים והמפלצות מולם תאלץ להתמודד, יקבעו בהתאם להשתייכות הזרמית של הגזע ("הברית" או "העדר") ונחלתו. את דמות האווטאר עצמה צריך השחקן להרכיב, החל מבחירת גזעה והמעמד (class) אליו היא משתייכת וכלה בצבע עור, תספורת ושיער פנים. ההתקדמות במשחק אינה מבוססת כישורים כבמשחקים רבים בסוגה, אלא על שיטת המעמדות הוותיקה יותר. בשיטה זו, הכישורים והציוד אותם יכול לנצל השחקן תלויים בדרגתו בקרב המעמד אליו הוא משתייך. עם הניסיון, הכשרה של דמות המשחק במיומנויות כגון חיטות, נפחות, כרייה, בישול ועזרה ראשונה, מאפשרת את פיתוח הדמות כרצונו של השחקן. השלמת המשימות המוצעות אינה בגדר חובה, אלה הוצגו כדי לסייע לשחקן להכיר את עולם המשחק, לסייע לדמותו להתפתח ולעודד חקר ואכלוס של חלקי העולם השונים.

השליטה באווטאר מתבצעת ממבט גוף שלישי (עם האפשרות לשחק בגוף ראשון). ממשק המשחק מבוסס הצבע-והקלק, ומאפשר לבקר מאפייני שליטה ותצוגה רבים כמו גם להתקין תוספים.

הכותר המקורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארת'ס, יורש העצר של ממלכת לורדרון נשלח להיאבק במגפת אל-מתים שפשתה בארץ, אך נופל תחת כישופו של נרז'ול, מלך הליץ' רב העוצמה, המבקש לשלוט בעולם. כעת, משרתיו של נרז'ול בהנהגתו של ארת'ס יוצאים להוביל את הסקורג' לשלוט בלורדרון ובעולם של אזרות'. עלילת המשחק נמסרת לשחקן דרך קווסטים - המשימות שעליו להשלים כדי להתקדם במשחק - והיא מתמקדת ביריבות בין המינים התבוניים השונים של אזרות' ובאויבים שעליהם להביס לאחר האירועים בוורקראפט 3.

המשחק מציג שתי קבוצות השואפות לניצחון אחת על השנייה ולשליטה בטריטוריה ובמשאבים המוגבלים של אזרות'. תחת הברית (באנגלית The Alliance) נמצאים בני האדם, אלפי הלילה, הגמדים והגנומים. בשבט (באנגלית The Horde) חברים האל-מתים, האורקים, הטאורנים דמויי-השור (Tauren) והטרולים משבט ה-Darkspear. לכל גזע יש איזור התחלה נפרד וקווסטים מיוחדים ברמות 1-10, ולכל גזע עיר בירה בעולם המשחק (למעט הגנומים והטרולים). בין המעמדות במשחק ניתן למצוא לוחם, דרואיד, קוסם , כומר, צייד, נוכל, שאמאן, מכשף, פאלאדין (לוחם קודש).

ערכת הרחבה: The Burning Crusade[עריכת קוד מקור | עריכה]

World of Warcraft: The Burning Crusade("מסע הצלב הבוער") היא חבילת ההרחבה הראשונה שיצאה למשחק. החבילה הופצה לראשונה בינואר 2007. ההרחבה מתמקדת ביבשת חדשה, שרידי העולם דראינור ממנו הגיעו האורקים - "הארץ החיצונה" (Outland). העלילה עוסקת בחזרתם של אנשי אזרות' אל Outland כדי לחסל את האיום שמהווה השליט הנוכחי של Outland, אילידן הבוגד, ולהביס את צבא השדים שלו שמאיים על יושבי הארץ התיכונה. כמו כן השחקן מתוודע לשני גזעים חדשים באזרות', הדרניי ואלפי הדם, ועל הקשר שלהם לארץ החיצונה.

החידושים הבולטים בתוכן כללו את העלאת הרמה המקסימלית מ-60 ל-70, מקצוע התכשיטנות, גישה לשלוש ערים חדשות ולארץ החיצונה, כמו גם מאות קווסטים ופריטים, מפלצות ומבוכים רבים, יכולות וכישורים חדשים. חלק מהתוכן זמין לכל השחקנים ללא ההרחבה, כמו כישורים ופריטים חדשים. לעומת זאת ההרחבה נדרשת על מנת לשחק בגזעים החדשים, לעלות מעל רמה 60 ולקבלת גישה לארץ החיצונה.

ערכת הרחבה: Wrath of the Lich King[עריכת קוד מקור | עריכה]

World of Warcraft: Wrath of the Lich King ("זעמו של המלך הליץ'") היא חבילת ההרחבה השנייה שיצאה למשחק. ההרחבה יצאה לשווקים בנובמבר 2008. חמש שנות שקט חלפו מאז ארת'ס, יורש הכתר של לורדרון, נעלם בשממה של נורת'רנד, ומאז העצים את כוחו נר'זול באיחוד המיוחל עם ארת'ס. כעת הקיץ האיחוד המתועב של השניים כמלך הליץ' החדש, אשר בעזרת צבאו מבקש למחות את החיים מאזרות', וגיבורי הברית והשבט החלו להתקבץ ביבשת נורת'רנד למאבק כנגד צבא האל-מתים שלו.

בין החידושים בתוכן נכללים היבשת הצפונית - נורת'רנד, העלאת הרמה המקסימלית (מ-70 ל-80), הוספה של מעמד - "אביר המוות", שימוש בכלי רכב, כמו גם מאות קווסטים חדשים, מבוכים ויכולות חדשות, וגרפיקה משופרת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


[[קטגוריה:משחקי תפקידים מרובי-משתתפים אונליין]] [[קטגוריה:משחקי וידאו משנת 2004]] [[קטגוריה:משחקי מחשב]] [[קטגוריה:בליזרד]] [[en:World of Warcraft]] [[als:World of Warcraft]] [[ang:Ƿoruld Gūþcræftes]] [[ar:وورلد أوف ووركرافت]] [[bar:World of Warcraft]] [[bg:World of Warcraft]] [[bs:World of Warcraft]] [[ca:World of Warcraft]] [[cs:World of Warcraft]] [[da:World of Warcraft]] [[de:World of Warcraft]] [[el:World of Warcraft]] [[eo:World of Warcraft]] [[es:World of Warcraft]] [[fa:دنیای وارکرافت]] [[fi:World of Warcraft]] [[fo:World of Warcraft]] [[fr:World of Warcraft]] [[gl:World of Warcraft]] [[hr:World of Warcraft]] [[hu:World of Warcraft]] [[id:World of Warcraft]] [[is:World of Warcraft]] [[it:World of Warcraft]] [[ja:World of Warcraft]] [[ko:월드 오브 워크래프트]] [[la:World of Warcraft]] [[lb:World of Warcraft]] [[lt:World of Warcraft]] [[lv:World of Warcraft]] [[mk:World of Warcraft]] [[nl:World of Warcraft]] [[nn:World of Warcraft]] [[no:World of Warcraft]] [[oc:World of Warcraft]] [[pl:World of Warcraft]] [[pt:World of Warcraft]] [[ro:World of Warcraft]] [[roa-rup:World of Warcraft]] [[ru:World of Warcraft]] [[simple:World of Warcraft]] [[sk:World of Warcraft]] [[sl:World of Warcraft]] [[sr:World of Warcraft]] [[sv:World of Warcraft]] [[tr:World of Warcraft]] [[uk:World of Warcraft]] [[zh:魔兽世界]] [[zh-min-nan:World of Warcraft]]