משתמש:DaniDa/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של DaniDa.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של DaniDa.

הנסיך הפרסי הוא שמה של סדרת משחקי וידאו פעולה הרפתקאתית. המשחק יצה לאור על ידי חברת Jordan Mechner. הסדרה פותחה ופורסמה על ידי חברות שונות. המשחק התפתח לאיטו וגלגל לאט לאט גרפיקה מרהיבה ב-3D עד למשחק האחרון.

המשחקים בסידרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיך הפרסי 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:Princeofpersia1989.gif
המשחק הראשון בסדרה

המשחק הראשון בסידרה יצא בשנת 1989 ונחשב להתקדמות בכל הנוגע לאנימציה שנעשתה במשחקי וידאו. המשחק מתרחש בממלכת פרס. הסולטן נמצא הרחק במלחמה והיועץ ג'אפר רוצה להשתלט על כיסאו. ג'אפר כולא את הנסיכה ונותן לה שעה אחת בשביל לבחור: להינשא לו או למות. תקוותה היחידה של הנסיכה הוא הצעיר שמאוהב בה, אך ג'אפר משליך אותו לצינוק בארמון. השחקן נכנס לנעליו של הצעיר ועליו לברוח מן הצינוק, להתגבר על השומרים והמלכודות שבדרכו, לטפס את דרכו אל הארמון, להילחם בג'אפר ולזכות בנסיכה שוב, והכל לפני תום הזמן.

הנסיך הפרסי 2: הצל והלהבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

(Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame) - יצא ב-1994.

עלילת המשחק ממשיכה מהמקום בו הפסיק המשחק הראשון, כשהנער הצעיר מציל את הנסיכה מהיועץ המלכותי המרושע, ג'פאר, אשר ניסה להשתלט על הכתר בהיעדר הסולטן, אך נהרג בקרב מול הנסיך.

אחד עשר יום לאחר נישואיהם של הנער ובת הסולטן, בעודו עומד להיכנס להיכל המלכות, מסתבר לנער להפתעתו שאדם אחר, כפיל זהה שלו, תפס את מקומו בארמון בעוד הוא עכשיו בעל חזות של קבצן. אותו כפיל הוא לא אחר מרוחו של ג'פאר, אשר הצליח לגנוב את זהותו. לאחר שג'פאר שלח את השומרים ללכוד ולהרוג אותו, הנסיך בורח מן הארמון ומפרס על אוניית מסחר, היישר אל הנקודה בה התחיל, קבצן חסר זהות ומכרים.

במהלך ההפלגה, הספינה טובעת בים, והנסיך נסחף אל חוף שם הוא נכנס אל מערה אפלה, בעוד הוא נקלע לתלאות וסכנות שכוללות שלדים, צוקים ותהומות לבה. הסולטן בפרס עוזב את העיר כדי להילחם באויביו והנסיך המתחזה משתלט על העיר. הנסיכה כותבת אל אביה כי יחזור אל העיר ויציל את כס המלכות אך אז היא מגלה שהנסיך הוא בעצם ג'פאר בתחפושת והיא נופלת למשכב. מכאן, תפקידו של הנסיך להגיע בזמן אל הארמון ולהחזיר את זהותו לפני שהנסיכה תמות. לאחר שהוא נמלט מהמערה על מרבד, מגיע הנסיך אל עיר עתיקה ונטושה אשר רוחות מפלצתיות שולטות בה - שמסתבר כי הינה עיר מלוכתו - ושהוא אכן במקור בן מלוכה.

כשהוא עוזב את העיר על גבו של סוס מכושף הוא מגיע אל מקדש מסתורי, שם שומרים במדי נשר מגנים על להבה כחולה, שרק המתים יכולים להשיג אותה.

בגרסת ה-SNES המשחק נגמר בשלב זה, אבל בגרסת המחשב לאחר שהשיג את הלהבה, הנסיך חוזר אל פרס על גבו של הסוס להתמודד מול ג'פאר - הפעם עם הכוח של הלהבה בחיקו, ומביס אותו.

הנסיך הפרסי 3D[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיך הפרסי 3D‏ (Prince of Persia 3D) יצא ב-1999.

הטרילוגיה של יוביסופט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הצלחתם של שני המשחקים הראשונים וכשלון המשחק השלישי, החליטה חברת יוביסופט ליצור טרילוגיה אשר תספר אף היא על נסיך פרסי, בה ישתתף ג'ורדן מכנר.

למרות השם, אין קשר עלילתי בין הטרילוגיה הזו לטרילוגיית המשחקים המקורית.

ההמשך לטרילוגיית יוביסופט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007, הודיעו אנשי יוביסופט שמשחק רביעי לנסיך הפרסי יצא בסוף שנת 2008. בנסיך הפרסי החדש המשחק לא מדובר בחולות הזמן,או המשך לטרילוגייה הקודמת. אך מדובר במלחמה בין האפלה לאור. הנסיך הפרסי החדש מהוה המשך לא רשמי לטרילוגייה המקורית. "הנסיך הפרסי 4" בעצם כעת נחשב כמשחק עצמאי,עם נסיך חדש ועוזרת חדשה בשם "אליקה". במשחק אתה צריך להציל ממלכה שמושלטת על ידי האפלה וכוחות החושך ולהאיר אזור אזור בה לתחייה מחדש. למשחק מתוכנננים שני משחקי המשך שיהוו טרילוגיה נוספת. המשחק יצא כבר,בשני לדצמבר,2008. למשחק עצמו קוראים רק הנסיך הפרסי,אך כמובן שזה לא קשור לשום דבר מהמשחק המקורע משנות השמונים.

הפקת סרט הקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ההצלחה המדהימה של טרילוגיית הנסיך הפרסי של יוביסופט, הוחלט להפיק סרט קולנוע של הנסיך הפרסי. הסרט יהיה מבוסס באופן חלקי על העלילה של "חולות הזמן". התסריט נכתב על ידי ג'ורדון מכנר, היוצר של משחקי הנסיך הפרסי. עלילת הסרט תהיה זהה בחלקה לעלילת המשחק הראשון בטרילוגיה, אך יעובד לעלילה שתתאים לסרט קולנועי, בעל תקציב גדול במיוחד. הסרט יבויים על ידי מייק ניואל ויופק על ידי ג'רי ברוקהיימר. חברת וולט דיסני קנתה את זכויות הסרט, והיא תהיה אחראית על תהליך ההפקה. הבמאי מסר שהוא רוצה לשלב את אמנות הפארקור, ולהציג תרגילים מיוחדים שהופיעו במשחקים. ניואל גם מסר שהוא רוצה שהסרט יהיה שונה מהמשחקים, אך אם זאת שיופיעו בו אלמנטים חשובים שהופיעו במשחקים. הסרט אמור להיות מצולם במרוקו ובאנגליה. צילומי הסרט יחלו ביוני 2008. הנסיך הפרסי-חולות הזמן צפוי לצאת ב-28 במאי 2010.


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

לגו מלחמת הכוכבים: משחק וידאו
Lego Star Wars: The Video Game
עטיפת המשחק למחשב האישי
עטיפת המשחק למחשב האישי
כללי
תאריך הוצאה 29 במרץ 2005
פיתוח לגו
סדרה לגו מלחמת הכוכבים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, משחק רשת (2 שחקנים)
פלטפורמות מחשב אישי, Xbox, פלייסטיישן 2, Mac OS X ועוד
דרישות מערכת
מעבד אינטל Pentium III 1GHz
זיכרון 256MB RAM
כרטיס מסך תומך DirectX 9 עם 32MB
מקום פנוי 500MB
בקרים מקלדת וGamepad