משתמש:Razial2012/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Razial2012.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Razial2012.


באדיפייט
フューチャーカード バディファイト
קלף העתיד באדיפייט
סוגה אקשן, הרפתקאות, מדע בדיוני, פנטזיה, שונן
יוצר באשירוד
מאנגה
יוצר מיטסוהישה טאמורה
הוצאה Shogakukan
התפרסם לראשונה במגזין CoroCoro Comic
תקופת הפרסום המקורית נובמבר 2013 – רץ
מספר הכרכים שהתפרסמו 6
אנימה
אורך פרק 20 דקות
במאי שיגטאקה איגטה
תסריטאי מסנאו אקאהושי
אולפני אנימציה OLM, Inc., Xebec
רשת שידור TV Aichi (יפנית), YouTube (אנגלית, מפרק 26 בעונה השנייה - ביפנית)
תקופת שידור מקורית 4 בינואר 2014 – רץ
מספר העונות 3
מספר הפרקים 136- רץ

באדיפייט (ביפנית:フューチャーカード バディファイト באנגלית: Future Card Buddyfight) היא סדרת מאנגה ואנימה, המבוססת על משחק קלפים בעל אותו שם, שנוצר על ידי חברת "בושירוד" (Bushiroad). למאנגה פורסמו 6 כרכים עד כה, וסדרת האנימה משודרת בערוץ הרשמי שלה ביוטיוב, בשפה האנגלית, אך מפרק 26 של העונה השנייה, משודרת ביפנית עם תרגום לאנגלית. בעונה הראשונה, שודרו 64 פרקים. בעונה השנייה, הנקראת "באדיפייט 100", שהחלה מיד לאחר סיום העונה הראשונה, שודרו 50 פרקים. כעת משודרת העונה השלישית "באדיפייט טריפל D", ועד כה שודרו 22 פרקים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתרחשת בשנת 2030, ברובע צ'ואו שבטיוקיו, יפן. בעקבות המשחק "באדיפייט", האנושות מסוגלת לתקשר עם תושבי עולמות אחרים: מפלצות ה"באדי". בני אדם נבחרים (הנקראים "באדיפייטרים"), והמפלצות הפכו ל"באדיז" (Buddies - מילת סלנג באנגלית ל"חברים", ומכאן שם המשחק) כדי לשחק במשחק. קיימים אנשים שבוחרים להשתמש בכוח של מפלצות הבאדי לרעה, אך "משטרת הבאדי" עוצרת אותם. גאו מיקאדו הלומד ב"אקדמיית אייבו", הוא ילד נחמד, אפילו שהוא לא נראה ככה. חייו משתנים לאחר שהוא פוגש את בנו של גיבור עולם הדרקונים, "דראם בונקר דרגון" (בקיצור, דראם), שאותו גאו שולף מתוך מעטפה בכיתה. דראם בונקר דרגון נשלח לכדור למצוא באדי ע"י אביו, שמייעץ לו למצוא מישהו המנוגד לשכל הישר. קלף הבאדי שלו נשלף ע"י גאו מיקאדו, אך הוא מסרב להכיר בו בתור הבאדי שלו, אבל אחר כך מסכים להילחם מול טאסוקו ריואנג'י המפורסם. זמן קצר לאחר מכן גאו פוגש את טטסויה קורודאקי ואת הבאדי שלו, "לורד השדים, אסמודאי", ומיד הופכים לחברים. מאוחר יותר, גאו מסביר את המשחק לקירי היוריו, ילד שמעריץ את גאו. יום אחד, גאו וכיתתו, מתכוננים לצאת לסיור במכרות "פוטון מטאל", אך המקום מותקף ע"י פושע המכנה את עצמו וולף, ויש לו כוח מסתורי: להפוך את קלפי הבאדיפייט לאמתיים ובכך לגרום נזק רב. וולף מתעמת עם טאסוקו, וחושף כוח שמאפשר גם לו להפוך את הקלפים לאמתיים. מאוחר יותר, הוכרז על "גביע ABC" שהטורניר שלו מתחיל בקרוב

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון סאקורדה

תלמיד חטיבת ביניים שמחליט להתנתק מהחברה לאחר שצחקו עליו כשגילו שהוא מעצב שמלות. מאז, הוא מתעצבן בכל פעם שמזכירים לו את הבית ספר ונכנס לדיכאון. הקשר שלו עם בובות הרוזן מיידן והמדיומים שלהן משנה את תפיסת העולם שלו והוא מקבל את האומץ לחזור לחברה. יש לו אחות גדולה בשם נורי.

בעונה השלישית, ג'ון חוזר לחברה בסופו של דבר והוא סטודנט חסר חברים שעובד בחנות ספרים. הקשר שלו עם שינקו נותן לו הזדמנות להתחבר לחברתו לעבודה סאיטו, שגורמת לו להצטרף לתיאטרון. בסוף הסדרה, ג'ון הופך למדיום של קיראקישו.

שינקו

בובת הרוזן מיידן החמישית ובעלת הרוח המלאכותית "הולי". שינקו היא הבובה החזקה ביותר מבין בובות הרוזן מיידן. בעלת אישיות יהירה. היא מתייחסת לג'ון בתור המשרת שלה, והיא מתייחסת לבובות רגילות כאילו הן בחיים. שינקו מעריצה את התכנית הדמיונית "הבלש קון קון". שינקו רוצה להשלים את משחק האליס מבלי להרוג את הבובות האחרות. בקרבות, היא יכולה ליצור ולירות עלי כותרת של פטל.

רוזן מיידן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סואיגינטו

בובת הרוזן מיידן הראשונה ובעלת הרוח המלאכותית "מיימיי". היא השאפתנית ביותר מבין בובות הרוזן מיידן והיא רוצה לנצח במשחק האליס ולקבל את אהבתו של רוזן. לסואיגינטו יש כנפיים שחורות, שמשמשות לתעופה והיא גם משתמשת בהן בתור נשק עיקרי בקרבות. המדיום שלה היא מגו קאקיזאקי.

קנארייה

בובת הרוזן מיידן השנייה ובעלת הרוח המלאכותית "פיציקאטו". היא חברותית, אנרגטית, תמהונית ובד"כ היא מסיימת משפט עם "אני מניחה". בהתחלה, היא הייתה נחושה מאוד לנצח במשחק האליס, אבל היא מעדיפה לחיות חיים שקטים במקום. בקרבות, היא מנגנת בויולה, וגלי הקול גורמים לנזק רב. המדיום שלה היא מטסו קוסבואה.

סואיסייסקי

בובת הרוזן מיידן השלישית ובעלת הרוח המלאכותית "סואי דרים". היא בעלת אישיות קרה ואוהבת להציק לבובות האחרות, אבל אכפת לה מהן. אין לה שום עניין במשחק האליס והיא רוצה לחיות בשמחה עם אחותה התאומה סואוסייסקי. היכולת של סואיסייסקי היא לספק מזון לנשמות וזיכרונות, ובקרבות היא יכולה לזמן צמחים ענקיים בעזרת מזלף מים. ג'ון הופך למדיום שלה במהלך הסדרה.

סואוסייסקי

בובת הרוזן מיידן הרביעית ובעלת הרוח המלאכותית "למפיקה". היא מסורה מאוד למדיום שלה ולתפקיד שלה בתור בובת רוזן מיידן. היכולת של סואוסייסקי היא לגזור נשמות וזיכרונות בעזרת המספריים שלה. המדיום שלה הוא קאזוהה יואיבישי. אחרי שסואוסייסקי מגלה כמה קאזוהה שונא את אחיו המת שרודף אותו, היא משתמשת ביכולות שלה וגורמת לו לעזוב את קאזוהה. במהלך הסדרה, הרוזה מיסטיקה שלה נלקחת ע"י סואיגינטו והגוף שלה ע"י קיראקישו. מאוחר יותר, סואוסייסקי חוזרת לחיים והופכת להיות הרוזן מיידן של ג'ון. בסדרת האנימה, קאזוהה הוא איש זקן שמתייחס לסואוסייסקי כאילו היא בנו המת, אבל מאוחר יותר הוא מתגבר על יגונו הרב.

הינה-איצ'יגו

בובת הרוזן מיידן השישית ובעלת הרוח המלאכותית "בריבל". היא בעלת אישיות ילדותית והיא לא אוהבת להיות לבד. בקרבות, היא מסוגלת לזמן ולשלוט בגבעולי תות שדה. המדיום שלה היא טומואה קשיוואבה, חברתו לכיתה של ג'ון שמוסרת לו שיעורי בית בזמן הטראומה שלו. כשהינה-איצ'יגו סיכנה את חייה של טומאה בטעות, שינקו מביסה אותה במשחק האליס, אבל במקום לקחת ממנה את הרוזה מיסטיקה שלה, שינקו הופכת את הינה-איצ'יגו למשרתת שלה. במהלך הסדרה, הינה-איצ'יגו נאכלת ע"י קיראקישו, והיא נותנת את הרוזה מיסטיקה שלה לשינקו.

קיראקישו

בובת הרוזן מיידן השביעית ובעלת הרוח המלאכותית "רוזארי". היא נוצרה ללא גוף פיזי כשרוזן בדק אם יש לו מגבלות פיזיות שמונעות ממנו ליצור את אליס. היכולת שלה היא להפוך אשליות לאמיתיות. בגלל שהיא לא יכולה להתקיים מחוץ ל-N פילד (העולם שבו מתרחש משחק האליס), המטרה המרכזית שלה היא ללכוד את המדיומים של הרוזן מיידן כדי להקל על הבדידות שלה. אחרי שהיא מובסת, קיראקישו משתמשת ביכולות שלה ויוצרת תלמיד חטיבת ביניים בשם קאיטו טוריומי, כדי שיחליף את רוזן ויצור אותה מחדש. אחרי שקיראקישו מובסת בפעם השנייה, הרוזה מיסטיקה שלה עוברת לשינקו. מאוחר יותר, היא חוזרת לחיים עם גוף פיזי והיא הופכת להיות הבובה של ג'ון "הסטודנט" (מהעונה השלישית).

בראסואישו

בובת רוזן מיידן מזויפת שמציגה את עצמה בתור בובת הרוזן מיידן השביעית. היא נוצרה ע"י אנג'ו, התלמיד של רוזן. בראסואישו מתכוונת לגרום לבובות הרוזן מיידן האחרות להתחיל את משחק האליס ולקחת מהן את הרוזה מיסטיקה ולהפוך לבובה החזקה ביותר. בראסואישו מופיעה רק באנימה.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נורי סאקורדה

אחותו הגדולה של ג'ון. שחקנית לקרוס להוטה שנאלצה לוותר על הרבה תחביבים כדי לשמור על ג'ון כשההורים שלהם עובדים מחוץ למדינה.