משתמש:YoavR/הבחירות בארצות הברית (2016)/גרסת טרום הבחירות לשימור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של YoavR.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של YoavR.
ערך זה עוסק באירוע שצפוי להתרחש בעתיד
פרטים המופיעים בו עשויים להשתנות.
ערך זה עוסק באירוע שצפוי להתרחש בעתיד
פרטים המופיעים בו עשויים להשתנות.


הבחירות לסנאט של ארצות הברית, 2016, לפי חלוקה למדינות:
  סנאטור דמוקרטי מכהן
  סנאטור דמוקרטי פורש
  סנאטור רפובליקני מכהן
  סנאטור רפובליקני פורש
  לא ייערכו בחירות
הבחירות לבית הנבחרים של ארצות הברית, 2016, לפי חלוקה למדינות ומחוזות בחירה:
  חבר קונגרס דמוקרטי פורש
  חבר קונגרס דמוקרטי מכהן
  חבר קונגרס רפובליקני פורש
  חבר קונגרס רפובליקני מכהן

הבחירות בארצות הברית בשנת 2016 נערכו ב-8 בנובמבר. במהלכן ייבחרו נשיא ארצות הברית וסגנו, כל חברי בית הנבחרים של ארצות הברית, 34 מתוך 100 חברי הסנאט של ארצות הברית, 12 מושלי מדינות ושני מושלי טריטוריות וחברי בתי נבחרים מקומיים ב-44 מתוך 50 מדינות. כמו כן ייערכו בחירות למשרות ציבוריות רבות אחרות במדינות ארצות הברית ועריה.

הבחירות לנשיאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016

ב-2016 ייערכו הבחירות ה-58 במספר לנשיא ארצות הברית. אזרחי ארצות הברית יבחרו את חבר האלקטורים בן 538 החברים, אשר חלוקת מושביו בין המדינות השונות נקבעה על פי תוצאות מפקד האוכלוסין שנערך בשנת 2010. רוב של 270 אלקטורים לפחות יידרש לשם זכייה בבחירות. הנשיא המכהן, ברק אובמה, איננו רשאי להשתתף בבחירות בהתאם לתיקון ה-22 לחוקה, מאחר שכבר נבחר לשתי תקופות כהונה. בבחירות יתמודדו מועמדים מטעם המפלגה הרפובליקנית, המפלגה הדמוקרטית וייתכן שאף מועמדים נוספים. המועמדים שייבחרו (בהנחה שאובמה וסגנו ג'ו ביידן ישלימו את מלוא תקופת כהונתם) יהיו הנשיא ה-45 של ארצות הברית וסגן הנשיא ה-48. הם ייכנסו לתפקידיהם ב-20 בינואר 2017.

הבחירות לקונגרס ה-115[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבחירות יעמדו לבחירה 34 מבין 100 מושבי הסנאט, שהם כל חברי הקבוצה השלישית (Class III) של חבריו, העומדים בשנת כהונתם השישית. בכל מדינה שיש בה בחירות לסנאט ייבחר רק סנאטור אחד מתוך שני הסנאטורים שלה. ייערכו גם בחירות למילוי מושבים שיתפנו מקרב הסנאטורים חברי קבוצות I ו-II, ככל שיהיו כאלה. 28 סנאטורים (21 רפובליקנים ושבעה דמוקרטים) שכהונתם מסתיימת העמידו עצמם לבחירה מחדש. ששה סנאטורים נוספים שכהונתם מסתיימת (שלושה רפובליקנים ושלושה דמוקרטים) פורשים מכהונתם ומועמדים אחרים ייבחרו למושביהם. בין המתמודדים על כהונה נוספת נכללים הסנאטורים פטריק ליהי, ג'ון מקיין, ראנד פול וצ'אק שומר.

בבחירות יעמדו לבחירה כל 435 המושבים בבית הנבחרים שהם בעלי זכות הצבעה. בנוסף לכך יעמדו לבחירה ששת המושבים של חברי הקונגרס שאינם בעלי זכות הצבעה, המייצגים את וושינגטון די. סי., ארבע טריטוריות ואת פוארטו ריקו. 40 מחברי בית הנבחרים הודיעו כי הם פורשים מכהונתם (חלקם פורשים על מנת להתמודד בבחירות לסנאט או למשרות אחרות). 24 מהם הם רפובליקנים ו-16 הם דמוקרטים. היתר הודיעו שיתמודדו מחדש על מושבם, או שטרם הודיעו אם בכוונתם להתמודד שוב.

הנבחרים, ביחד עם הסנאטורים שמושביהם אינם עומדים לבחירה השנה, ירכיבו את הקונגרס ה-115, שיתכנס בינואר 2017.

בחירות במדינות ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבחירות ייבחרו מועמדים למילוי 12 משרות מושל במדינות ארצות הברית - אורגון (לאחר התפטרות המושל שם), אינדיאנה, דלאוור, וושינגטון, וירג'יניה המערבית, ורמונט, יוטה, מונטנה, מיזורי, ניו המפשייר, צפון דקוטה וצפון קרוליינה. כמו כן ייבחרו מושלים לשתי טריטוריות - פוארטו ריקו וסמואה האמריקנית.

בבחירות ייבחרו חברי בתי מחוקקים ב-86 מתוך 99 הבתים שבבתי המחוקקים של מדינות ארצות הברית, כל אחת לפי השיטה הנוהגת בה. אלו כוללים:[1]

  • 1,209 מושבים מתוך 1,972 מושבים (61.3%) ב-42 מתוך 50 בתי סנאט
  • 4,710 מושבים מתוך 5,411 מושבים (87%) ב-44 מתוך 49 בתי נבחרים

בסך הכל יועמדו לבחירה 5,919 מושבים (80.2%) מתוך 7,383 מושבים בבתי המחוקקים המדינתיים. בשש מדינות בלבד[2] לא ייערכו כלל בחירות לבתי המחוקקים המקומיים.

בבחירות ייבחרו גם ממלאי משרות ציבוריות רבים במדינות השונות וכן ראשי עיריות רבים, כולל בבולטימור, הונולולו, מילווקי, פורטלנד (אורגון), סקרמנטו וסן דייגו.

בחלק קטן מהמדינות המצביעים יצביעו גם בשאלת הלגליזציה של סמים קלים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

2016 בחירות ארצות הברית 2016 קטגוריה:2016 בפוליטיקה