מת או חובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מת או חובה
Truth or Dare
כרזת הסרט הרשמית בישראל
כרזת הסרט הרשמית בישראל
כרזת הסרט הרשמית בישראל
מבוסס על משחק החברה "אמת או חובה"
בימוי ג'ף וודלו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ייסון בלאם עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מייקל רייס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה שון אלברטסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לוסי הייל
טיילר פוזי
ויולט בין
היידן סזטו
סופיה טיילור עלי
לנדון ליבוירון
מוזיקה מתיו מרגסון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'קוס ג'ופרט
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה בלאמהאוס הפקות
חברה מפיצה אולפני יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 13 באפריל 2018
ישראלישראל 31 במאי 2018
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן
אימה
על-טבעי
תקציב 3.5 מיליון דולר
הכנסות 82 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו truthordare2017
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מת או חובהאנגלית: Truth or Dare) הוא מותחן אימה על-טבעי אמריקאי שבוים על ידי הבמאי ג'ף ולדו ומככבים בו לוסי הייל וטיילר פוזי בתפקידים ראשיים. הסרט עוקב אחר קבוצה של חברים סטודנטים שמשחקים במשחק הפופולרי "אמת או חובה" במהלך חופשה במקסיקו, אך בשובם מהחופשה, הם מגלים שהמשחק מסרב להניח להם.

הסרט הופק על ידי חברת ההפקות "בלאמהאוס הפקות" והופץ על ידי "אולפני יוניברסל". הסרט יצא לאקרנים ב-13 באפריל 2018, ולמרות הביקורות השליליות שקיבל, הסרט נהפך להצלחה גדולה וגרף הכנסה של 82 מיליון דולר בקופות לעומת תקציב זעום של 3.5 מיליון דולר. בישראל, הסרט יצא לאקרנים ב-31 במאי 2018.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוליביה בארון היא תלמידה בקולג' הנתפסת בעיני אחרים כבחורה טובה שתמיד שמה את הצרכים של אחרים לפני שלה. במהלך חופשת האביב האחרונה שלה, היא נוסעת לחופשה במקסיקו עם חבריה הטובים. בבר אוליביה פוגשת אדם בשם קרטר שמזמין אותה ואת חבריה ללכת לשתות בכנסייה נטושה. שם קרטר מציע להם לשחק אמת או חובה. במהלך המשחק חברם טייסון קוראן חושף שאוליביה מאוהבת בלוקאס מורנו, החבר של מארקי קמרון חברתה הטובה, אך היא מכחישה את זה. קרטר חושף שהוא הונה אותם לשחק גרסה על טבעית של המשחק ומזהיר אותם לעשות כל מה שהמשחק מבקש או שהם ייהרגו.

בבית הספר אוליביה רואה הזיות שקוראות לה לבחור אמת או חובה. היא בוחרת "אמת" ופולטת שמארקי לא נאמנה ללוקאס באופן סדרתי. החברים מגלים שחברם רוני נאלץ להתאבד לאחר שהוא לא הצליח להשלים חובה. לוקאס בוחר "אמת" ומודה שתמיד היו לו רגשות כלפי אוליביה. מארקי נאלצת לשבור את ידה של אוליביה בעוד חברם בראד צ'אנג נאלץ להודות בפני אביו שהוא הומו. טייסון עדיין לא מאמין במציאות של השלכות המשחק. לאחר מכן הוא נהרג כשהוא משקר בתורו. חברתם פנלופה אמרי בוחרת "אמת", אך המשחק לא נותן לה לבחור אמת, והחובה שלה היא ללכת על הקצה של הגג בזמן שהיא שותה. בעזרת הקבוצה היא מצליחה להשלים את החובה מבלי להיפגע.

הקבוצה מגלה סיפור באינטרנט על אישה בשם ג'יזל האמונד שהציתה אישה במקסיקו כחובה של המשחק. הם קובעים איתה פגישה דרך הרשתות החברתיות. ג'יזל מגלה שהיא וחבריה שיחקו את המשחק באותה כנסייה, ושאחד מחבריה סאם מיהן השתכר והחל להרוס את המקום. כשהם הגיעו הביתה, המשחק איכשהו נמשך ורק היא וקרטר שרדו. לקרטר הייתה חובה לצרף עוד אנשים למשחק כדי לתת לעצמם יותר זמן לפני שיחזור התור שלהם. ג'יזל מגלה שהחובה שלה היא להרוג את אוליביה, ולכן היא מנסה לירות בה, אך חברתה פנלופה נעמדת לפניה והיא זו שנורית ומתה. לאחר שנכשלה בחובה שלה, ג'יזל נאלצת להתאבד. התור של אוליביה שוב מגיע, והיא שוכבת עם לוקאס לאחר שהיא מגלה שזו החובה שלה. בזמן שהם מקיימים יחסי מין, לוקאס נאלץ להודות שלמרות שאכפת לו ממנה, הוא עדיין מאוהב במארקי.

אוליביה ולוקאס נוסעים לטיחואנה ושם הם פוגשים את אינז רייס נזירה לשעבר בכנסייה שאינה יכולה לדבר. על ידי כתיבה על נייר, אינז מספרת להם שהכומר של הכנסייה היה נוהג לאנוס את הנזירות. כשהגיע התור של אינז, היא זימנה שד עתיק בשם קאלוקס כדי להציל את עצמה מהכומר. השד אומנם הרג את הכומר, אך לרוע המזל הוא המשיך במסע ההרג שלו, והרג גם כמה נזירות שהיו חברותיה של אינז. כדי להציל את עצמה ואת חברותיה, אינז ביצעה טקס שכולל לחתוך את לשונה ולשים אותה בכד, והטקס גרם לקאלוקס להיכלא בכד. הקבוצה מבינה שסאם כנראה שבר את הכד, ולכן זה שחרר את קאלוקס. כדי ללכוד שוב את קאלוקס, סאם צריך לבצע בכנסייה את אותו טקס שביצעה אינז.

מראקי נאלצת לחשוף שהיא שומרת את האקדח שאיתו אביה התאבד, מכיוון שגם היא בעצמה שוקלת התאבדות. החובה של בראד היא לאיים על אביו באקדח, ולגרום לו להתחנן על חייו. בעודו עושה זאת, הוא נורה ונהרג על ידי קצין שהתקרב למקום. אוליביה נאלצת לספר למארקי שבלילה שבו אביה התאבד, הוא תקף מינית את אוליביה והיא אמרה לו שלמארקי יהיה טוב יותר אם הוא ימות. למרות שבהתחלה מארקי היא מאוד פגועה, והיא אף שוקלת להתאבד עם האקדח של אביה, לבסוף היא סולחת לאוליביה ואומרת לה שזו לא אשמתה מכיוון שאביה כבר ניסה להתאבד בעבר.

אוליביה לומדת שקרטר וסאם הם אותו אדם. אוליביה, מארקי ולוקאס מוצאים את סאם ומכריחים אותו לחזור לכנסייה הנטושה. בזמן שסאם עובר את הטקס כדי ללכוד את קאלוקס, החובה של לוקאס היא להרוג את אוליביה או את מארקי. כאשר הוא מסרב, קאלוקס משתלט עליו והוא מאלץ אותו להרוג את סאם וגם להתאבד, כדי שסאם לא יוכל להשלים את הטקס. כשמגיע תורה של מארקי, אוליביה אומרת לה לבחור "חובה", ואז לסרב לעשות את זה. כתוצאה מכך קאלוקס משתלט על מארקי, ואז אוליביה מאלצת את קאלוקס להיכנס למשחק בכך שהיא מבקשת ממנו לבחור אמת או חובה. קאלוקס נאלץ לומר את האמת שאין סיכוי שיצליחו לצאת מהמשחק בחיים כי סאם מת, אך אם הן יצרפו עוד אנשים למשחק הן יוכלו לדחות את התור הבא שלהם. אוליביה מבינה שהמקום היחיד שממנו אפשר לצרף עוד אנשים למשחק הוא הכנסייה, ולכן היא מעלה משם סרטון ליוטיוב שבו היא מזהירה בקצרה את הצופים על המשחק וכלליו. לאחר מכן היא שואלת "אמת או חובה", ובכך היא מערבת את כל מי שרואה את הסרטון במשחק, ובכך היא מעכבת את התור הבא שלה ושל מארקי לעת עתה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבמאי ג'ף ודלו הסביר כי הוא נשכר למלאכת הבימוי לאחר שהעלה רעיון לסצנת פתיחה לסרט בהתבסס על שם הסרט בפגישות הראשוניות שלו עם "בלאמהאוס הפקות". לאחר מכן, הוא חבר לחברו התסריטאי, כריס רואץ', ולאשתו, ג'יליאן ג'ייקובס, במטרה לחשוב על רעיונות לקונספט הסופי של הסרט.

צילומי הסרט הראשיים החלו ב-7 ביוני 2017 והסתיימו ב-12 ביולי 2017 בלוס אנג'לס.

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה, הסרט נועד לצאת לאקרנים ב-27 באפריל 2018, אך בינואר 2018 הוחלט להקדים את התאריך בשבועיים, כך שמועד יציאתו לאקרנים ייפול על התאריך 13 באפריל 2018, (שיצא ביום שישי). בישראל, הסרט יצא לאקרנים ב-31 במאי 2018.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מת או חובה בוויקישיתוף