נחצ'ה והגנרל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נחצ'ה והגנרל
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'ורג' עובדיה
הופק בידי מיכאל שוילי
תסריט אלי תבור, יעקב המאירי
עריכה אבי ליפשיץ
שחקנים ראשיים יעקב בודו
גדעון זינגר
גבי עמרני
פול סמית
דובי גל
ציפי שביט
טוביה צפיר
מוזיקה מוני אמריליו
צילום אמנון אבן טוב
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה ברקי פטה המפריס
הקרנת בכורה 1972
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 171,800 מבקרים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נחצ'ה והגנרל הוא סרט קומדיה ישראלי משנת 1972 בבימויו של ג'ורג' עובדיה, עם יעקב בודו, פול סמית, דובי גל וגדעון זינגר בתפקידים הראשיים. המוזיקה נכתבה על ידי מוני אמריליו ושיר הנושא מושר על ידי עמי שביט למילותיו של דן אלמגור.

כמו רוב סרטי הבורקס, נקטל הסרט על ידי מבקרי הקולנוע אבל לא על ידי קהל הצופים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נחום (נחצ'ה) רבינוביץ (יעקב בודו) מסתובב ברחבי תל אביב עם מרכולתו ומוכר כל מיני "פטנטים". הפקחים רודפים אחריו והוא נאלץ להימלט ועולה על טרמפ בו נוהג קצין העיר, סגן-אלוף רמי (גדעון זינגר).

נחצ'ה מכנה את רמי בשם "גנרל" ו"משכנע" אותו שהוא חולה מאוד. הגנרל משתכנע מדבריו, מגיע לביתו וחש כי הוא נוטה למות. רופא שמוחש למקום קובע שהוא בריא ואז מבקש הגנרל משניים מפקודיו, הגברתן פולי (פול סמית) והנמוך דובי (דובי גל) לחפש את נחצ'ה על מנת להענישו. הוא נעזר גם בידידו הבלש שרלו (גבי עמרני).

גם המשטרה מחפשת אחרי נחצ'ה בעקבות תלונת חברתו המסז'סטית שוש (ציפי שביט) על הפרת הבטחת נישואים. לבסוף נתפס נחצ'ה במסדר זיהוי והגנרל מחייל אותו לאחר שהתחמק ממילואים במשך חמש שנים.

נחצ'ה נשלח לחרמון המושלג וממשיך בתעלוליו. הוא מראה לחיילים כדור נמס במים ומנקה בצורה יסודית את קנה הנשק. הגנרל שמגיע לשם מתרשם שהוא שוב עובד על כולם ומכייף, ושולח אותו עם פולי ודובי ליחידת סיירים על גמלים.

גם שם ממשיך נחצ'ה בתעלוליו במטבח ובחדר האוכל ולבסוף הוא בורח מהמחנה ועולה לחלק האחורי של טנדר המוביל גופה לאיכילוב. הוא מתחיל לדבר עם הגופה ולאחר שמתברר לו שזו גופה הוא נוקש בחלון והנהג (שלמה וישינסקי) עוצר ובורח בפחד מהמקום ביחד עם חיילת טרמפיסטית.

הטנדר מגיע לאיכילוב ונחצ'ה נכנס לבית החולים ושואל על חדר המתים. לאחר שהוא מולבש בבגדי מנתח הוא נכנס לחדר ניתוח ומורה למנתח איך להמשיך בניתוח...

נחצ'ה מגיע למכון בו עובדת שוש המסז'יסטית ומבטיח להתחתן איתה אם תבטל את התלונה נגדו אך למקום מגיעים גם הגנרל ועוזריו ונחצ'ה נמלט מהם. לבסוף הוא נתפס ומוכנס למחנה צבאי בו הוא מספר לחיילים כי הוא למעשה הציל את הגנרל מטנק בוער.

הגנרל שולח את נחצ'ה לפסיכיאטר צבאי (טוביה צפיר) בעל התנהגות הומוסקסואלית אך גם כאן נחצ'ה משגע אותו. לבסוף מקבל הגנרל מכתב מלשכת הרמטכ"ל כי הוחלט להעניק לנחצ'ה תעודת הוקרה על ההמצאה שלו לניקוי הנשק.

לבסוף כולם נפגשים בחגיגה לכבוד נחצ'ה, והגנרל משבח אותו על שהביא כבוד לעיר, וכן נותן לו תעודה על כך שהמציא שיטה לניקיון הנשק.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
יעקב בודו נחצ'ה
גדעון זינגר סא"ל רמי (הגנרל)
גבי עמרני הבלש שרלו
פול סמית פולי
דובי גל דובי
ציפי שביט שוש
טוביה צפיר פסיכיאטר
שלמה וישינסקי נהג טנדר
רחל טימור אשת הגנרל
רחל נאמן מזכירת הגנרל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]