סטיבן מלקמוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיבן מלקמוס
Stephen Malkmus
לידה 30 במאי 1966 (בן 57)
ארצות הבריתארצות הברית סנטה מוניקה, קליפורניה, ארצות הברית
מוקד פעילות סטוקטון, קליפורניה
תקופת הפעילות מ-1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת וירג'יניה, בית ספר קייט, Tokay High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אינדי רוק
כלי נגינה גיטרה, ווקלי, תופים, בס
חברת תקליטים מטאדור רקורדס, דראג סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
www.stephenmalkmus.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיבן ג'וסף מלקמוסאנגלית: Stephen Joseph Malkmus; נולד ב-30 במאי 1966) הוא מוזיקאי אמריקאי, הידוע בתור הסולן והגיטריסט של להקת הרוק האלטרנטיבי פייבמנט. כיום מופיע עם "סטיבן מלקמוס והג'יקס".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבן מלקמוס נולד בסנטה מוניקה שבקליפורניה ב-30 במאי 1966 למרי ולסטיבן מלקמוס האב, אשר עבד כסוכן ביטוח. כאשר סטיבן הבן היה בן 8, משפחתו עברה צפונה לסטוקטון. בתור מתבגר, מלקמוס עבד בעבודות מגוונות בהן צביעת מספרי בתים והפיכת המבורגרים בקאנטרי קלאב. בגיל 16, העביר לילה בכלא בגין צריכת אלכוהול, השתנה בשיחים והליכה על גגותיהם של מספר בתי מגורים. מאוחר יותר היה בתקופת מבחן בעקבות שתיית אלכוהול בגיל מוקדם וכמו כן סולק מבית ספרו מכיוון שהלך למסיבה שבה לקחו סמים.

מלקמוס למד לנגן בגיטרה על ידי נגינה מול תקליטיו של ג'ימי הנדריקס. בתקופת התיכון, הוא ניגן במספר להקות פאנק בסטוקטון: באג או בונז, דה סטראוו דוגז וקרייסיס אלרט. לאחר סיום התיכון נרשם מלקמוס לאוניברסיטת וירג'יניה - כמו אביו. בזמן לימודיו היה תקליטן בתחנת הרדיו של הקולג'. באותו הזמן הכיר מלקמוס אישים רבים אשר לימים עבדו עמו בפרויקטים מוזיקליים שונים. בשנות ה-80 המאוחרות הועסק מלקמוס כמאבטח במוזיאון הוויטני שבניו יורק יחד עם מכריו מתקופתו כתקליטן: דייוויד ברמן ובוב נסטנוביץ'.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלקמוס הקים את פייבמנט יחד עם סקוט קנברג (הידוע גם בתור ספירל סטיירס) כשאר התגורר בסטוקטון במהלך שנות ה-80. כאשר שוחרר אלבומם הראשון (Slanted & Enchanted) זכה לשבחים רבים, והלהקה המשיכה לקבל תשומת לב עקבית בהמשך דרכה. פייבמנט, ומלקמוס במיוחד, הוכרזו כמנהיגי ז'אנר האינדי המחתרתי של שנות ה-90. בשנת 2001, בעקבות התפרקות הלהקה ב-1999, הוציא לאור מלקמוס את אלבום הסולו הראשון שלו. בנוסף היה חבר בקבוצת הרוק Silver Jews יחד עם דייוויד ברמן. בשנת 1999, השתתף סטיבן מלקמוס בפרויקט הצד של סוניק יות' אשר נקרא Kim's Bedroom, לצד הבסיסטית/סולנית קים גורדון, הם לא הוציא אלבום אך ניגנו מספר הופעות חיות. כיום משמש מלקמוס כזמר המוביל של להקת הג'יקס.

ב-23 במאי 2003 במילוואקי, במהלך סיבוב הופעות עם להקתו החדשה - הג'יקס, פתח מלקמוס את ההופעה באמירה "זה לא מאלבומינו הראשון". הלהקה אז החלה לנגן שירי פייבמנט. זוהי הפעם השנייה אי פעם אשר מלקמוס ניגן שירים של להקתו הקודמת מאז פירוק הלהקה ב-1999. הפעם הראשונה הייתה ב-22 באפריל 2002 בברזיל, שם ניגן את השיר "In The Mouth a Desert".

ב-2007, סיפק מלקמוס 3 שירים לסרטו של טוד היינס "אני לא שם" המבוסס על סיפור חייו של בוב דילן. מלקמוס הודה כי מעולם לא היה מעריץ מושבע של דילן, אך הבחין כי מעורבותו בסרט גרמה לו "להקשיב לו שוב טיפה יותר מקרוב".

אלבומו הרביעי של מלקמוס עם הג'יקס (Real Emotional Trash) שוחרר במרץ 2008.

פייבמנט התאחדה במרץ 2010, ומאז יצאה לסיבוב הופעות חובק עולם.

באוגוסט 2011 הוציא לאור מלקמוס את אלבומו החמישי עם הג'יקס (Mirror Traffic).

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות התפרקות פייבמנט, עבר מלקמוס לפורטלנד שבאורגון, שם פגש את אשתו, האומנית ג'סיקה ג'קסון הטצ'ינס. לזוג שתי בנות שנולדו ב-2004 וב-2007. ב-2011, לפני הוצאת האלבום "Mirror Traffic", מלקמוס ומשפחתו עברו לברלין. ב-2014 חזרה המשפחה לפורטלנד.

מלקמוס מעריץ ספורט וידוע כשחקן גולף וטניס. בנוסף הוא משחק בקבוצת סופטבול בפורטלנד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיבן מלקמוס בוויקישיתוף