סלסה תל אביב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סלסה תל אביב
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי יוחנן (חורחה) ולר
הופק בידי צבי שפילמן, יוחנן חורחה ולר, גדי לוי
תסריט אליסה דור
עריכה סרג'יו ליברמן
שחקנים ראשיים אנחליקה ולה
אנחל בונני
רודריגו גונזלס
הילה וידור
מוזיקה אלון אולארצ'יק
צילום קלאודיו שטיינברג
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2011
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט עברית, ספרדית
תקציב 2,410,297 ש"ח
הכנסות 8500 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb

סלסה תל אביב הוא סרט קומדיה רומנטית ישראלי משנת 2011 בבימויו של יוחנן (חורחה) ולר, עם אנחליקה ולה (אנ'), אנחל בונני, רודריגו גונזלס והילה וידור בתפקידים הראשיים.

התסריט של אליסה דור הוא על אם חד הורית ממקסיקו המסתננת לישראל כנזירה, ומסבכת פרופסור לבוטניקה עם ארוסתו ועם החוק.

השחקנית המקסיקנית אנחליקה ולה משחקת בתפקיד הראשי ביחד עם אמה (בסרט ובמציאות) אנחליקה מריה.

הסרט פתח את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בגוודלחרה (מקסיקו), היה מועמד לפרס על הקומדיה הזרה הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים של שאנגחאי, סין והוקרן בפסטיבלים ברחבי העולם ונבחר מספר פעמים כחביב הקהל.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקי (אנחליקה ולה) היא צעירה מקסיקנית שמחליטה לטוס לישראל בעקבות בטו (רודריגו גונזלס) שהוא אבי בנה דייגו. כוונתה היא לפגוש את בטו, להתפרנס בישראל ולתמוך כלכלית בדייגו ובאמה דוניה מרטה (אנחליקה מריה) שמטפלת בו.

כדי להיכנס לישראל היא מתחפשת לנזירה ו"מתחברת" לקבוצת נזירות שבראשן האם מטילדה (סנדרה שונוולד). במטוס היא פוגשת את יוני ספיבק (אנחל בונני), פרופסור לבוטניקה באוניברסיטת תל אביב. הם נאלצים לנחות נחיתת ביניים ברומא שם היא מצטרפת לחדרו והם אוכלים ומשתכרים. יוני מאורס לדפנה (הילה וידור) ושניהם מתכננים חתונה.

בנתב"ג מסייע לה יוני לעבור את הבקרה והיא מקבלת את כרטיס הביקור שלו. ויקי פוגשת את בטו, שמתפרנס כמדריך ריקודי סלסה במועדון "סלסה תל אביב" של שוקי (רונן הרשקוביץ). היא מצטרפת למגורים של בטו עם כמה "רקדניות" בלתי חוקיות וכועסת על יחסיו אתן. היא מתכוונת לעזוב אותו.

ויקי מתייעצת כל הזמן עם הכומר שלה (יוחנן ולר) על בעיותיה.

כשהיא כבר בחוץ, משטרת ההגירה פושטת על הדירה שבבעלותו של אלכס (ולדימיר פרידמן) ועוצרת את כולם. לויקי אין ברירה והיא מגיעה ליוני שמרחם עליה ומכניס אותה לדירתו. כל העניין מתגלה לדפנה שמלשינה למשטרת ההגירה על עובדת בלתי חוקית שגרה בדירה עם הסרסור שלה.

שניהם נעצרים ויוני נאשם באחזקת מריחואנה. עורך הדין שלהם (גיל וסרמן) משכנע את השופט (צבי שפילמן) שיוני הוא חוקר צמחים. השופט גוזר על ויקי גירוש אלא אם תמצא גבר ישראלי שירצה להתחתן איתה.

יוני שבינתיים מתאהב בויקי מודיע על רצונו להתחתן אתה. אמו רבקה (פירה קנטור) מתעלפת ואחותו (אלא גבריאל) נוזפת בו. ויקי חוזרת לבטו אך מחליטה לבסוף לחזור למקסיקו. יוני טס אחריה ומתחבר עם בנה ואימה.

כעבור כמה חדשים מחכות אמו ואחותו בנתב"ג. מופיע יוני עם ויקי המציגה בטן הריונית וכן את בנה דייגו ואימה מרטה, רבקה ספיבק מתעלפת שוב.

לבסוף מגיעה דפנה למועדון ללמוד סלסה אצל בטו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אנחליקה ולה ויקי
אנחל בונני יוני ספיבק
רודריגו גונזלס בטו
הילה וידור דפנה
אנחליקה מריה דוניה מרטה אמא של ויקי
פירה קנטור רבקה ספיבק אמא של יוני
אלה גבריאל אחות של יוני
ולדימיר פרידמן אלכס בעל דירה
סנדרה שונוולד מטילדה אם נזירות
גיל וסרמן גיא עו"ד של יוני
רונן הרשקוביץ שוקי בעל מועדון סלסה
צבי שפילמן שופט
יוחנן ולר כומר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]