סמואל דראמונד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמואל דראמונד
Samuel Drummond
לידה 25 בדצמבר 1766
לונדון, ממלכת בריטניה הגדולה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 6 באוגוסט 1844 (בגיל 77)
לונדון, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה המלכותית לאמנויות עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור פורטרטים עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים רוז אמה דראמונד, Julian E. Drummond, Jane Drummond, Eliza A. Drummond עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמואל דראמונדאנגלית: Samuel Drummond‏; 25 בדצמבר 17666 באוגוסט 1844) היה צייר בריטי, פורה במיוחד בציור פורטרטים וז'אנרים ימיים. עבודותיו מוצגות בגלריית הדיוקנאות הלאומית, במוזיאון הימי הלאומי ובגלריה לאמנות ווקר.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דראמונד נולד לג'יין ביקנל וג'יימס דראמונד, אופה בלונדון. בגיל שלוש עשרה לערך דראמונד הפך חניך בצי הסוחר, ועבד בדרכי הסחר בים הבלטי במשך שש או שבע שנים. לאחר השירות בים עבד דראמונד זמן קצר כפקיד לפני שנכנס לבתי הספר המלכותיים של האקדמיה ב־15 ביולי 1791. דראמונד החל את הצגתו בעפרונות וציורי שמן ותוך מספר שנים הציג למעלה משלוש מאות תמונות באקדמיה המלכותית לאמנויות. בשנת 1808 הוא נבחר לעמית של האקדמיה המלכותית.[2]

בין המצוירים על ידי דראמונד היו וולטר סקוט, פרנסיס פלייס, אליזבת פריי ומארק איזמברד ברונל.[3] הוא גם צייר אנשים כמו אדמירל אדוארד פלוו, קפטן ויליאם רוג'רס ואדמירל ויליאם אדוארד פארי. לאחר 1800 החל דראמונד לצייר ציורי שמן גדולים על ההיסטוריה הימית של הממלכה המאוחדת: "קרב הנילוס", 1 באוגוסט 1798; "קפטן ויליאם רוג'רס לוכד את ג'ון ריצ'רד", 1 באוקטובר 1807; האדמירל דאנקן בקרב קמפרדאון, 11 באוקטובר 1797 (1827) וסדרת ציורים על מותו של הוריישו נלסון.

במשך זמן מה הועסק דראמונד במגזינים בלונדון כדי ליצור דיוקנאות של אישים מפורסמים באותם ימים. בין הדיוקנאות שפורסמו היו אלה של לורד ג'רלד לייק, סר ג'ון סואן ופרידריך אקום.

לקראת סוף החיים, אף על פי שהמשיך במלאכתו, דראמונד נאבק כלכלית ונתמך לעיתים קרובות מכספי האקדמיה המלכותית.

כמעט כל ילדיו של דראמונד משלוש נשותיו הפכו לאמנים (חמש בנות ובן אחד): רוז אמה מאשתו הראשונה, אלן, אליזה אן וג'יין מהשנייה לרוז הדסון ורוזה מיירה וג'וליאן מהשלישית.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמואל דראמונד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Graves, Robert Edmund (1888). "Drummond, Samuel" . In Stephen, Leslie (ed.). Dictionary of National Biography. 16. London: Smith, Elder & Co.
  2. ^ Samuel Drummond - National Portrait Gallery, www.npg.org.uk (באנגלית)
  3. ^ Mrs Pointer and the Drummond Family, www.photohistory-sussex.co.uk