סנטוס אסקובר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סנטוס אסקובר
Santos Escobar
אסקובר, נובמבר 2017
אסקובר, נובמבר 2017
לידה 30 באפריל 1984 (בן 39)
מקסיקו סיטי, מקסיקו
שם במה חורחה בולי
המלך קוורנו
אל איחו דל פנטסמה
טופ סיקרט
סנטוס אסקובר
משקל 90 ק"ג
גובה 1.80 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 2000–הווה (כ־24 שנים)
מאמנים פרנקו קולומבו
אל פנטסמה
אל איחו דל גלדיאטור
ליגות WWE

חורחה לואיס אלקנטר בוליאנגלית: Jorge Luis Alcantar Bolly; נולד ב-30 באפריל 1984) הידוע יותר בשם הבמה שלו, סנטוס אסקובר הוא מתאבק מקסיקני דור שני, המופיע בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית סמאקדאון.

הוא מוכר בעיקר בשל הופעותיו תחת שם הבמה אל איחו דל פנטסמה. תחת שם זה, הוא הופיע עבור ארגון ההיאבקות המקסיקני Lucha Libre AAA Worldwide‏ (AAA) בין השנים 2013 ל-2019. בארגון זה, הוא זכה באליפות פיוז'ן של AAA, אליפות העולם במשקל קל של AAA, אליפות אמריקה הלטינית של AAA וגביע אנטוניו פניה לשנת 2017. לפני כן, הוא הופיע עבור ארגון היאבקות מקסיקני אחר בשם Consejo Mundial de Lucha Libre‏ (CMLL) בין השנים 2008 ל-2013. בארגון זה, הוא זכה באליפות העולם במשקל בינוני של CMLL והיה פעמיים אלוף השלישיות של CMLL (ביחד עם הקטור גרזה ולה מסקארה).

אלקנטר הופיע גם בארגון ההיאבקות האמריקאי Lucha Underground בין השנים 2014 ל-2019 תחת שם הבמה המלך קוורנו. עקב השותפות של AAA יחד עם ארגוני היאבקות נוספים, אלקנטר הופיע במספר תוכניות עבור ארגון ההיאבקות Impact Wrestling, כשהיה תחת חוזה ב-AAA.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלקנטר החל את הקריירה שלו בענף ההיאבקות המקצועית בשנת 2000 כדמות בעלת מסכה המאפיינת את תרבות ההיאבקות המקסיקנית, תחת שם הבמה "טופ סיקרט" (שפירושו: "סודי ביותר"). בזמן שהתאבק תחת הדמות, הוא עטה מסכה שחורה בעל עיטור מזהב מסביב לעיניים. בשנת 2003, אלקנטר אימץ מסכה חדשה, כשהפעם הזדהה בדמות חדשה בשם "אל איחו דל פנטסמה" (שפירושו: "הבן של אל פנטסמה"). לאחר שינוי שם זה, הוא החל לעטות מסכה המזכירה את המסכה של דמות הקומיקס, הפנטום, בדומה למסכה שאביו עטה לפניו.

Consejo Mundial de Lucha Libre‏ (2008–2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלקנטר הובא לארגון ההיאבקות Consejo Mundial de Lucha Libre‏ (CMLL) בשנת 2008 לאחר שהוא עזב את IWRG ארבע שנים קודם לכן. במהלך שהותו ב-CMLL, הוא זכה באליפות השלישיות של CMLL בשני מקרים, כשבשניהם חבריו לצוות היו הקטור גרזה ולה מסקארה. אף על פי שהשלושה לא התאבקו יחדיו קודם לכן, הם הצליחו להגיע על לשלב הגמר של טורניר על אליפות השלישיות הפנויה, כשבגמר הם גברו על הפנתר הכחול, דוס קאראס ג'וניור ומיסטיקו כדי לזכות בתואר. ב-5 באוגוסט 2008, הם הפסידו את חגורות האליפות לאולטימו גררו, נגרו קאסאס ואטלנטיס. מנגד, הם הצליחו להשיב אליהם את חגורות האליפות ב-18 בינואר 2009. ב-21 ביולי, אל איחו דל פנטסמה ניצח את אוורנו וזכה באליפות העולם במשקל בינוני של CMLL. לאחר הגנה מוצלחת אחת בלבד על התואר, הוא הפסיד את התואר לנגרו קאסאס ב-14 בפברואר 2010.

במרץ 2010 ניתן היה להבחין במחלוקות בין אלופי השלישיות כשגרזה עזב את הצוות במהלך קרב מתוך מחשבה שאחד מהם תקף אותו. לאחר שעזב, גרזה התעקש באופן חסר כנות שאין מתיחות יותר בין חברי הקבוצה. ספקות רבים עלו מנאמנותו לחבריו, כאשר הוא חבר לשורות פולבורה, מתאבק בעל דמות רעה, כשביחד הם זכו בטורניר גראן אלטרנטיבה לשנת 2010. במהלך האירוע Super Viernes, שנערך ב-7 במאי 2010, במהלך קרב הגנה על חגורות אליפות השלישיות, גרזה תקף את אל איחו דל פנטסמה ולה מסקארה ואיפשר לקבוצת לה אולה אמארילה (הירושי טנהאשי, שיגאו אוקומורה וטאיצ'י אישיקארי) לזכות בחגורות האליפות. ב-28 באוקטובר 2012, פנטסמה כשל בניסיונו לזכות באליפות העולם ההיסטורית במשקל בינוני של NWA, כשהפסיד לדראגו רוחו ג'וניור.

Lucha Libre AAA Worldwide‏ (2013–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל איחו דל פנטסמה, 2018

ב-18 באוקטובר 2013, אל איחו דל פנטסמה ביצע מעבר מפתיע לארגון ההיאבקות Lucha Libre AAA Worldwide‏ (AAA), כשערך הופעת בכורה במהלך האירוע Héroes Inmortales VII כחבר החדש בקבוצת El Consejo (קבוצה הכוללת מתאבקי CMLL לשעבר המגלמת את דמויות הנבלים). כבר בבכורה שלו, הוא הגיע עד לגמר גביע אנטוניו פניה, לעומת זאת, באותו הגמר הוא הפסיד ללה פארקה הוותיק. באירוע Guerra de Titanes, שנערך ב-8 בדצמבר, פנטסמה הצטוות לשורות סילבר קינג ואל טחאנו, כשביחד הם איתגרו את Los Psycho Circus (מונסטר קלאון, מרדר קלאון וסייקו קלאון) על אליפות השלישיות של AAA, זאת ללא הצלחה. באירוע טריפלמניה XXII, שנערך ב-17 באוגוסט 2014, פנטסמה ניצח בקרב הדחות בן עשרה משתתפים אשר גרם לאיחוד אליפות פיוז'ן של AAA ואליפות AAA במשקל קל; במהלך כהונתו, שם האליפות שונה לאליפות העולם במשקל קל של AAA. ב-20 בספטמבר 2015, פנטסמה הפך למנהיגה החדש של קבוצת לה סוסיאדד. ב-19 במרץ 2017, פנטסמה הפסיד את אליפות העולם במשקל קל לג'וני מונדו.

באירוע Héroes Inmortales XI, שנערך ב-1 באוקטובר, פנטסמה זכה בטורניר גביע אנטוניו פניה, שהעניק לו זכייה באליפות אמריקה הלטינית הפנויה של AAA. לאחר מכן, הוא היה מעורב בעלילה מורכבת וארוכה עם טחאנו ג'וניור, שבסופו של דבר הייתה על התואר. השניים התמודדו זה מול זה בקרב כלוב באירוע Guerra de Titanes, שנערך ב-26 בינואר 2018, ובו פנטסמה ניצח כתוצאה מפסילה. לאחר הקרב, נודע שהשניים יתחרו פעם נוספת באירוע Rey de Reyes בקרב מסכה נגד שיער. באירוע זה, שנערך ב-4 במרץ, אל איחו דל פנטסמה גבר על טחאנו ג'וניור וכתוצאה מכך ובהתאם להתניית הקרב, טחאנו נאלץ לגלח את ראשו.

בשבועות שבאו לאחר מכן, פנטסמה, סייקו קלאון, לה פארק ופנטגון ג'וניור סיכנו כולם את המסכות שלהם במסגרת קרב מרובע באירוע טריפלמניה XXVI. לקראת אירוע זה, פנטסמה ביצע פעם נוספת את מעברו לדמות הרעה, כשהקים את קבוצת Los Mercenarios (שפירושו: "שכירי החרב") עם טחאנו ג'וניור, ריי אסקורפיון ולה מסקארה. באירוע טריפלמניה XXVI, שנערך ב-26 באוגוסט, פארק ניצח את אל איחו דל פנטסמה בקרב המסכות. לאחר הקרב, פנטסמה נאלץ לחשוף את זהותו כאשר הוא הסיר את המסכה מפניו וחשף את שמו האמיתי כחורחה לואיס אלקנטר בולי. באירוע Guerra de Titanes שנערך ב-2 בדצמבר, פנטסמה התמודד הגן על אליפות אמריקה הלטינית של AAA מול דראגו בקרב שבו הוא הפסיד את התואר לאחרון.

ב-20 במרץ 2019, פנטסמה הודיע על שחרורו מ-AAA.[1]

Lucha Underground‏ (2014–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2014, אל איחו דל פנטסמה החל לעבוד עבור ארגון ההיאבקות Lucha Underground תחת שם הבמה "המלך קוורנו". הוא החל בפיוד עם דראגו, כשב-21 בינואר 2015 הוא ניצח אותו בקרב מי שעומד אחרון. ב-4 בפברואר, הוא גבר על ג'וני מונדו בקרב יחידים שיצר פיוד בין השניים. היריבות ביניהם הסתכמה ב-11 במרץ, כשהם התמודדו זה מול זה בקרב כלוב, שבו מונדו יצא עם ידו על העליונה. ב-14 בנובמבר, קוורנו ניצח את פיניקס וזכה באליפות מתנת האלים. הוא הפסיד את תואר זה בחזרה לפיניקס בקרב סולם, שהתקיים ב-21 בנובמבר. באירוע Ultima Lucha Dos, שנערך ב-13 ביולי 2016, הוא נוצח על ידי מיל מוארטס בקרב מוות.

הוא לא נראה בכל העונה השלישית של הסדרה למעט פרק הסיום של Ultima Lucha Tres, שבו הוא תקף את אותו מוארטס. עלילה זו המשיכה לתוך העונה הרביעית, שבה השניים התמודדו ביניהם ב-12 בספטמבר 2018 בקרב שהסתיים בפסילה כפולה. שבוע לאחר מכן, השניים היו עסוקים מדי בפיוד ביניהם, מה שאיפשר לפנטגון דארק להגן בהצלחה על אליפות Lucha Underground בקרב משולש נגדם. היריבות בין השניים הסתיימה באופן שאינו חד משמעי בקרב שבו פנטגון דארק ניצח את המלך קוורנו, מיל מוארטס ואל דרגון אצטקה ג'וניור ב-26 בספטמבר 2018; קרב מרובע זה היה הפעם האחרונה שבה קוורנו ומוארטס התמודדו זה מול זה. הוא שוחרר מחוזהו ב-26 במרץ 2019.

Impact Wrestling‏ (2017–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 ביולי 2017, אל איחו דל פנטסמה ודראגו ייצגו את AAA באירוע סלאמיברסרי XV של ארגון ההיאבקות Impact Wrestling; השניים הפסידו ל-The Latin American Xchange (סנטנה ואורטיז), כשכשלו בניסיונם לזכות באליפות הזוגות של אימפקט ובאליפות הזוגות של GFW בקרב זוגות מרובע אשר כלל בנוסף את לארדו קיד וגרזה ג'וניור, ונאומיצ'י מרופוג'י וטייג'י אישימורי. באירוע באונד פור גלורי 2017, קבוצת AAA (פנטסמה, פגאנו וטחאנו) הפסידו לקבוצת אימפקט (אית'ן קרטר III, אדי אדוארדס וג'יימס סטורם) בקרב שלושה נגד שלושה. ב-6 בנובמבר, אל איחו דל פנטסמה כשל בניסיונו לזכות באליפות במשקל כבד של GHC, כשהפסיד לאלוף, אדי אדוארדס. באירוע Impact Wrestling Redemption, שנערך ב-22 באפריל 2018, פנטסמה השתתף בקרב משושה נגד בריאן קייג', דזמונד אקסבייר, DJZ, טייג'י אישימורי וטרבור לי, שבסופו קייג' ניצח.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

חתימה ובכורה בארגון (2019–2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 באוגוסט 2019, אלקנטר חתם על חוזה ב-WWE. במהלך אחד השבועות הראשונים במתחם של ה-WWE Performance Center, אלקנטר נפצע בברכו, כך שנמנע מפעילות בזירה במשך מספר חודשים. ב-15 בפברואר 2020, הוא ערך את קרב הבכורה שלו בארגון תחת שמו במציאות במסגרת מופע של NXT, כשהצטוות לראול מנדוזה בניצחונם על לואיס האולי וסם סטוקר.

לגאדו דל פנטסמה (2020–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 באפריל, אלקנטר נמנה כאחד המשתתפים בטורניר על אליפות ה-NXT הזמנית במשקל קל; הוא הוכר כאיחו דל פנטסמה והוא הוגרל לבית ב' ביחד עם אקירה טוזאווה, אייזיאה "סוורב" סקוט ו"ג'נטלמן" ג'ק גלאגר. במסגרת בית זה, הוא הפסיד ל"סוורב" סקוט, אך רשם שני ניצחונות, האחד על גלאגר והאחר על טוזאווה, מה שגרם לו להעפיל לשלב הגמר. בשלב זה, הוא גבר על דרייק מאבריק והפך לאלוף ה-NXT הזמני במשקל קל. שבוע לאחר מכן, פנטסמה חבר לשורות שתי דמויות בעלות מסכה, שתקפו אותו בעבר במהלך הטורניר. דמויות אלה נחשפו כראול מנדוזה וחואקין ויילד. השלושה יחדיו, שהוכרו לאחר מכן בשם "לגאדו דל פנטסמה", תקפו את מאבריק במהלך השבועות שבאו לאחר זכייתו. לאחר הזכייה, פנטסמה הסיר את המסכה שלו ואימץ שם במה חדש, סנטוס אסקובר, מה שביסס את דמותו ואת דמויות הקבוצה כרעות.[2] בלילה השני של הספיישל המסיבה האמריקאית הגדולה, שנערך ב-8 ביולי, לגאדו דל פנטסמה ניצחו את בריזנגו (טיילר בריז ופאנדנגו) ודרייק מאבריק לאחר שאסקובר הצמיד את מאבריק. לאחר הפיוד עם מאבריק, אסקובר נקלע לפיוד עם אייזיאה "סוורב" סקוט לאחר שהאחרון טען שהוא היחיד שהצמיד את אסקובר לניצחון ב-NXT. ב-26 באוגוסט בפרק של התוכנית NXT, אסקובר הגן בהצלחה על תוארו נגד סקוט. בספיישל NXT Super Tuesday, שנערך ב-1 בספטמבר, לגאדו דל פנטסמה הפסידו לסקוט ובריזנגו בקרב רחוב שלושה נגד שלושה לאחר שאסקובר הוצמד לניצחון על ידי סקוט. הצמדה זו זיכתה את סקוט בהזדמנות נוספת להתחרות על תוארו של אסקובר באירוע NXT TakeOver 31. באירוע זה, שנערך ב-4 באוקטובר, הוא גבר על סקוט ופעם נוספת שמר על תוארו. בספיישל NXT New Year's Evil, שנערך ב-6 בינואר 2021, אסקובר רשם הגנה מוצלחת נוספת על התואר, הפעם נגד גראן מטאליק. ב-3 בפברואר, אסקובר הגן בהצלחה על תוארו נגד קורט סטאליון; במהלך הקרב, סקרלט צפתה במתרחש ולאחר הקרב, קאריון קרוס הגיע, תקף את חבריו לקבוצת לגאדו דל פנטסמה ולבסוף התעמת עם אסקובר פנים מול פנים. ב-24 בפברואר, השניים נפגשו לקרב ללא פסילות, שלא היה על חגורת האליפות של אסקובר ובו אסקובר היה בצד המפסיד. ב-31 במרץ, אסקובר גבר על טיילר בריז בקרב שאינו היה על תוארו. בלילה השני של האירוע NXT TakeOver: Stand & Deliver, שנערך ב-8 באפריל, אסקובר גבר על אלוף ה-NXT המקורי במשקל קל, ג'ורדן דבלין, ולפיכך הפך לאלוף ה-NXT הבלתי מעורער במשקל קל. לעומת זאת, תקופת כהונתו כאלוף הסתיימה חמישה ימים לאחר מכן בפרק העוקב של התוכנית NXT, כאשר הוא הפסיד באתגר פתוח שהציב לקושידה. ב-27 באפריל, לגאדו דל פנטסמה ניצחו בקרב המרכזי של התוכנית שהיה קרב שלושה נגד שלושה את אלוף ה-NXT במשקל קל, קושידה, ואת אלופי הזוגות של NXT,‏ MSK (נאש קרטר ווס לי). ב-11 במאי, אסקובר כשל בניסיון השבת חגורת אליפות ה-NXT במשקל קל לאחר שהפסיד לקושידה בקרב 2 מתוך 3 הכרעות בתוצאה 2–1. באירוע NXT TakeOver: In Your House, שנערך ב-13 ביוני, קבוצת לגאדו הפסידה בקרב המנצחים זוכים בהכל וכשלה בניסיונה לזכות באליפות צפון אמריקה ובאליפות הזוגות לאחר שהפסידו לאלופים, ברונסון ריד ו-MSK. ב-7 בספטמבר בפרק של התוכנית NXT, אסקובר גבר על כרמלו הייס. ב-12 באוקטובר בפרק של התוכנית NXT 2.0, אסקובר כשל בניסיונו להשיג את חגורת אליפות צפון אמריקה לאחר שהפסיד לאלוף, סקוט. ב-7 בדצמבר בפרק של התוכנית NXT 2.0, אסקובר גבר על זיון קווין. ב-28 בדצמבר בפרק של התוכנית NXT 2.0, אסקובר נחל הפסד לסולו סיקואה. ב-11 בינואר 2022 בפרק של התוכנית NXT 2.0, אסקובר רשם ניצחון נוסף על זיון קווין. בפרק הספיישל Vengeance Day, שנערך ב-15 בפברואר, אסקובר כשל בניסיונו לזכות באליפות ה-NXT לאחר שנחל הפסד לאלוף, ברון ברייקר. ב-15 במרץ, אסקובר ניצח את קמרון גריימס וכתוצאה מכך העפיל לקרב הסולם המחומש על אליפות צפון אמריקה של NXT באירוע NXT Stand & Deliver; לעומת זאת, באירוע זה שנערך ב-2 באפריל, קמרון גריימס זכה בתואר. זמן קצר לאחר מכן, קבוצת לגאדו דל פנטסמה נכנסה לפיוד עם טוני דיאנג'לו, כשהאחרון כינה את עצמו בשם "הדון של NXT". פיוד זה הוביל לכך שקבוצתו של אסקובר הפכה לדמויות החביבות על הקהל, חרף השיטות בעלות האופי ה"רע". לאחר מספר פגישות וחטיפות, אסקובר גבר על דיאנג'לו ב-17 במאי. לעומת זאת, ב-4 ביוני במסגרת האירוע In Your House, קבוצת פנטסמה הפסידה למשפחת דיאנג'לו (טוני דיאנג'לו, סטאקס וטו דיימס) בהתניה שלפיה על המפסידים להצטרף למשפחה של השנייה. עם הצטרפותה של פנטסמה למשפחת דיאנג'לו, הם החלו ללוות אחד את השני לקרבות, שבהם הם לרוב הפסידו. ב-21 ביוני, אסקובר עלה לדיאנג'לו בקרב על אליפות צפון אמריקה של NXT נגד האלוף, כרמלו הייס. בפרק ספיישל המסיבה האמריקאית הגדולה, שנערך ב-5 ביולי, נודע שאסקובר אושפז ויתר קבוצת פנטסמה המשיכה לעבוד עם משפחת דיאנג'לו ללא אסקובר. ב-2 באוגוסט, אסקובר חזר להופיע על המרקע, כאשר עלה לדיאנג'לו וסטאקס בקרב על אליפות הזוגות של NXT מול האחים קריד, צעד שביסס על קץ השותפות בין הקבוצות. בפרק הספיישל Heatwave, שנערך ב-16 באוגוסט, אסקובר נחל הפסד בקרב רחוב לדיאנג'לו, הפסד שגרם להדחתו מהמותג NXT לפי התניה שנקבעה מראש.

ב-7 באוקטובר בפרק של התוכנית סמאקדאון, אסקובר הופיע לראשונה ברוסטר הראשי, כשעשה זאת לצד ויילד ודל טורו ביחד עם זלינה וגה (שהחליפה את אלקטרה לופז) תקפו את קבוצת Hit Row במהלך הכניסה של האחרונים. ב-11 בנובמבר, אסקובר גבר על שינסקה נקאמורה. שבועיים לאחר מכן, הוא ניצח את בוץ'. ב-2 בדצמבר, אסקובר הפסיד לריקושט בגמר גביע העולם של סמאקדאון. ב-3 במרץ 2023, אסקובר נחל הפסד לדומיניק מיסטריו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חורחה לואיס אלקנטר בולי נולד ב-30 באפריל 1984 במקסיקו סיטי, מקסיקו. אביו היה מתאבק, אשר נודע בשם הבמה "אל פנטסמה". הדוד שלו היה גם הוא מתאבק, שנודע בשם אנחל דה לה מוארטה (שפירושו: "מלאך המוות"), ובן דודו התאבק גם הוא תחת שמות הבמה אנחל דה לה מוארטה ג'וניור ופנטסמה ג'וניור.

תביעה נגד Lucha Underground[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בפברואר 2019, דווח שאלקנטר הגיש תביעה נגד רשת El Rey וחברת ההפקה Baby-G שעמדו מאחורי Lucha Underground. בתביעה נטען כי החוזה של Lucha Underground הגביל באופן לא חוקי את מתאבקיו לעבוד ב"מקצוע החוקי" שלהם, כך שהחברה הגבילה אותם לעבוד עבור חברות אחרות בזמן שהם נמצאים תחת חוזה אצלם, שמצידה שילמה לעובדיה עבור כל קרב. עורך דינו של אלקנטר חשף גם שהוא הגיש תובענה ייצוגית נגד Lucha Underground בגין החוזים שלטענתו היו בלתי חוקיים על פי חוק בקליפורניה.[3] התביעה הייצוגית כללה גם את המתאבקים איווליס ולז, ג'ואי ריאן ומליסה סרוונטס, שביקשו לבטל את חוזיהם. התביעה הובילה לשחרורם של אלקנטר ואחרים מהחוזה שלהם בחברה לפני תום תוקפם.[4]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות Lucha Libre AAA Worldwide – AAA
    • אליפות פיוז'ן של AAA (פעם אחת)
    • אליפות אמריקה הלטינית של AAA (פעם אחת)
    • אליפות העולם במשקל קל של AAA (פעם אחת)
    • גביע אנטוניו פניה (2017)
    • גביע לה פולר (2017)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Consejo Mundial de Lucha Libre – CMLL
    • אליפות השלישיות של CMLL (פעמיים) - עם הקטור גרזה ולה מסקארה
    • אליפות העולם במשקל בינוני של CMLL (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Lucha Underground
    • אליפות מתנת האלים של Lucha Underground (פעם אחת)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-63 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2015
  • הישגים בארגון ההיאבקות Toryumon Mexico
    • גביע ימאהה (2010) - עם אנחליקו
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment – WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סנטוס אסקובר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]