פאניק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
פאניק
Panik
מקום הקמה נוימינסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות נוימינסטר, גרמניה
תקופת הפעילות מ-2002
סוגה נו-מטאל, ראפ מטאל, ראפ רוק
חברת תקליטים מרקורי רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.bonksonnenschein.de
חברים
דוד בונק, טימו "T:mo" זוננשיין
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאניקאנגלית: Panik) היא להקת רוק גרמנית הכוללת שישה חברים.

הלהקה הוקמה על ידי שישה חברים מנוימינסטר ב-2007, בשם "נבדה טאן". ב-20 בינואר 2008 הודיעו חברי הלהקה על שינוי השם ל"פאניק", בעקבות מחלוקות עם מנהלי הלהקה ומעבר מ"יוניברסל רקורדס" ל"ורטיגו רקורדס".

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנקי הסולן של הלהקה, הוא היחיד שנולד בהיידלברג, שבדרום גרמניה. הוא פגש את לינקה דרך האינטרנט, כדי לפגוש את האחרים, הוא נסע לניומונסטר. אחרי שהתקבל ללהקה עבר לניומונסט לצמיתות. הוא אמר שזה היה מעט קשה להתרגל לתהילה מפני שהוא גדל בעיר קטנה, והוא מתגעגע לעירו למולדתו ולמשפחתו.

טימו הוא הראפר של פאניק. אביו היה נגן הבס של הלהקה הגרמנית "איליגל 2001" (לא חוקי 2001), וטימו התנסה במוזיקה בגיל מוקדם בחייו. תחביביו כוללים עריכת סרטים וקליפי מוזיקה, השיר ניושטארט (Neustart) הוא העימות האישי שלו עם אויביו מהתיכון. גם טימו, בדומה לדייוויד, מתמרד באביו פרד זוננשיין, מכיוון שהתגרש מאימו כשהיה בן שנה. הוא מדבר על כל הקשיים שהיה עליו להתמודד איתם כנער מכיוון שהוא ואימו לא קיבלו שום סיוע כספי מאביו, ואף אמר שבגיל 15 עבד וחיי בדירת חדר אחד עם אימו.

דייוויד הוא הגיטריסט ונגן הפסנתר של הלהקה, הוא וטימו היו חברים טובים מילדות. אף שהלכו לבתי ספר שונים, הם נשארו מאוד קרובים. חברי הלהקה האחרים נפגשים בביתו של דייוויד כדי לעשות סיעור מוחות והם מנגנים מוזיקה במוסך שלו. גם בביתו במרתף יש לדייוויד סטודיו שאמו ואביו החורג בנו והרשו לו בשמחה להמשיך ליצור מוזיקה שם. השיר "So Wie Du" מבוסס על אביו הביולוגי ועל כך שעזב את אשתו ובגד בה. דייוויד הוא גם המפיק של השיר "מה אתה היית עושה?"( Was würdest Du Tun?), אחרי שחלק מהמוזיקה הוקלטה בביתו.

ב-28 במאי 2008 דייוויד הובהל לבית החולים, הסיבה נותרת לא ידועה, מה שנחשף הוא רק שהוא מרגיש יותר טוב, בערוץ KYTE של פאניק נראה האמבולנס של דייוויד לוקח אותו, השמועה אומרת שהייתה לו תגובה (אלרגית כנראה) כלשהי.

יאן הוא הדיג'יי של הלהקה. הלהקה אמרה שהם גאים שללהקה שלהם יש דיג'יי, בנוסף לכל שאר כלי הנגינה. יאן היה המסתורין הגדול ביותר של הלהקה מכיוון שבהתחלה הוא חבש מסכה שכיסתה את כל פניו חוץ מעיניו, מאוחר יותר בצילום תמונות אקסקלוסיבי בשביל מגזין "בראבו" הוא הוריד את מסכתו בפעם הראשונה. יאן אמר שהוא היה ביישן מידי מכדי להראות את פניו כשהלהקה זכתה לתהילה, ושהוא יישאר חבוש במסיכה מכיוון שזה הפך לסימן ההיכר שלו, אבל עכשיו הוא הפסיק לחבוש אותה אחרי שהלהקה החליפה את שמה מנבדה טאן לפאניק, כעת הוא תמיד נראה בלעדי המסיכה שלו (סימן שהתגבר על ביישנותו?).

לינקה הוא הבסיסט וגם הוא נולד בניומונסטר, הוא ידוע בכך שהוא מדבר אנגלית רהוטה ותולעת ספרים לא קטנה. יש לו קעקוע על הזרוע שלו שאומר אדמונד דנטס (הדמות הראשית ברוזן ממונטה קריסטו). לינקה אמר שהקעקוע תמיד יזכיר לו שנקמה לשם השמדה עצמית לא שווה את זה. הוא גם ניהיה מאוד פופולרי במייספייס אחרי ששיגר את הפרופיל האישי שלו. לינקה ידוע בכך שהוא רוצה לכתוב ספר בעתיד עם אחותו אנדראה לינקה שידועה בספרי המדע הבדיוני לילדים שלה. הוא ידוע בכך שהוא רוצה לשחרר אלבום כאומן סולן ולעיתים קרובות כותב שירים בעצמו. שמו הוא כריסטיאן לינקה ולעיתים קרובות כינוייו הם כריס ולפטי. התהילה והפרסום הביאו גם קצת פרסום לאחיו הקטן של לינקה, סבסטיאן שאומר שהוא "לא רוצה לדבר עם מעריציהם של כריס ופאניק" ולא אונב את העובדה שאנשים מוסיפים אותו במייספייס רק משום שיש להם אובססיה עם הלהקה ועם אחיו.

יורי הוא המתופף של הלהקה. שאר חברי הלהקה מתארים אותו כזה שעובד הכי הרבה מכולם, הוא גם סיים את התיכון עם ממוצע הציונים הגבוה ביותר, הוא ה"בוס" של הלהקה: הוא מדבר עם הלייבל שלהם על החלטות חשובות, ודואג לנושאים הפיננסים והחוקיים. כדבריו של יורי: "התחום של דייוויד הוא האינטרנט, טימו עושה סרטים ומתעד הכל, יאן הוא הנהג שלנו, פרנקי הוא הטבח, ולינקה הוא האחד שתמיד מוצא משהוא כיפי לעשות". הוא גם ידוע בכך שהוא מאוד חכם כאשר ציוניו התגלו להיות 1,5 כאשר בגרמניה הכי גבוה זה 1,0. שמו המלא הוא "יורי איבו קאיה שווה( Juri Ibo Kya Schewe), הוא היחיד מהלהקה שיש לו פחות צרות עם מעריצים ושומר על פרופיל נמוך יותר מהלהקה.

שם כלי נגינה תאריך לידה תאריך עזיבת הלהקה
דייוויד בונק גיטרה/פסנתר/זמר 6 בפברואר 1988
טימו "T:mo" זוננשיין ראפ/זמר 20 בספטמבר 1987
חברי להקה קודמים
פרנק "פרנקי" ציגלר וואקלי 28 באפריל 1987 ינואר 2010
כריסטיאן לינקה בס/גיטרה/ווקאלי 11 במרץ 1987 דצמבר 2011
יאן ורנר דיג'יי 1 במרץ 1988 ינואר 2010
יורי שווה תופים 24 בנובמבר 1986 ינואר 2010
מקס בוהלן תופים לא ידוע 2003–2006

הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאניק מאחדת אלמנטי ראפ עם "הארד רוק" (רוק כבד)-הז'אנר הזה נקרא "ניו מטאל". לעיתים קרובות משווים את הסגנון שלהם ללינקין פארק, אך הם לא אוהבים להיות משווים אליהם. חברי הלהקה הצהירו שכעס מניע אותם ושהם יכולים להביע את כל רגשותיהם כיאות רק דרך שפת האם שלהם-זעם.

ב-2 במרץ 2007 הופיעה הלהקה לראשונה באופן רשמי ב"דום 41" במנהיים. נבדה טאן הופיעה בקונצרט ה"אוויר הפתוח" (open air) הגדול ביותר בקיץ 2007, קונצרט ושמו schau nicht weg! (אל תסתכל אחורה!), שאורגן על ידי "בראבו" ו"ויוה", נגד אלימות בבתי ספר. מועד הקונצרט היה ב-25 באוגוסט 2007, לפני ה"ברנדנבורגר טור". יותר מ-50 ידוענים באו כדי לתמוך באירוע. בקהל היו 119,000 אנשים, נבדה טאן היו אחת מ-8 הופעות ראשיות, השבעה האחרות היו: "להפי", "שרה קונור", "בושידו", "מונרוז", "ג'נטלמן", "מיה", ו"US5".

במהלך קיץ 2007 הם הופיעו בקונצרט בפריז, צרפת, ובשל מספר רב של מעריצים הם חזרו למספר הופעות נוסף באוקטובר.

הצלחה במצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הופיעה לראשונה בהצלחה במצעדים הגרמניים: הסינגל הראשון של הלהקה: "Revolution" ("מהפכה"), נכנס למצעדים במקום ה-#15, אלבום הבכורה "Niemand hört dich" ("אף אחד לא שומע אותך"), הגיע למקום ה-8# במצעד האלבומים והדיוידי שלהם "Niemand hört dich - Live" נכנס למקום ה-10# במצעד הדיוידי. הלהקה נהפכה כל כך פופולרית בתקופה כל כך קצרה תודות לתמיכה העצומה שקיבלו ממגזין "בראבו" ומערוץ הטלוויזיה הגרמני "ויוה".

סיבוב ההופעות של נבדה טאן 2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבוב ההופעות הראשון של נבדה טאן היה אמור להתקיים מאוקטובר לנובמבר 2007, אבל מכשולים הופיעו כבר בהתחלה, כאשר מופע התמיכה שלהם עבר תאונת דרכים. אז, בסוף אוקטובר הם עברו תאונה בדרכם ל-"סלה" (Celle). כולם ישנו חוץ מדייוויד, שהיה היחיד שנפגע. דייוויד גם אמר שהוא נכנס לשוק מהתאונה אך מהר מאוד יצא בריצה מהאוטובוס כדי לבדוק אם האישה שהתנגשה במכונית הייתה בסדר ושום פציעה מסוג כלשהו קרתה לה. הוא גם אמר שהוא היה שמח משום שלא היו פציעות חמורות וכולם היו בסדר. הוא שוחרר מבית החולים מאוחר יותר באותו היום עם שריטות קלות על פניו, ועדיין בקונצרט הבא הוא ניגן. אך היו בעיות אחרות: היה צריך לתקן את האוטובוס, וחלק מהציוד נפגע. אך סיבוב ההופעות בהחלט היה צריך להיפסק כאשר אצל פרנקי אובחנה דלקת גרון. עד לזמן זה רוב חברי הלהקה אוחנו עם שפעת, כתוצאה מכך היה על סיבוב ההופעות להסתיים בדצמבר 2007 בעוד הכרטיסים הישנים היו עדיין בתוקף.

תוכניות לעתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הודיעה למגזין "בראבו" שהם לא ייקחו פסק זמן מעסקי המוזיקה והם עדיין נמצאים בסטודיו, עובדים על שירים חדשים לאלבומם השני. הם אמרו שהסגנון שלהם הולך להפוך אפילו יותר כבד. האלבום השני ( לראשונה תחת השם "פאניק"-"Panik"), ישוחרר בקרוב. לינקה אמר בראיון שהם ירצו לערוך את סיבוב ההופעות הבא שלהם תחת השם פאניק בכל אירופה במהלך 2009.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כ-נבדה טאן
שם השיר GER AUT שוחרר
Revolution 15 25 30 מרץ 2007
Vorbei 29 42 8 יוני 2007
Neustart 44 24 אוגוסט 2007
Wegweiser ינואר 2008 הורדה חופשית
  • as Panik
שם השיר GER AUT שוחרר
Was würdest du tun? 28 TBA 15 פברואר 2008
Lass mich fallen TBA TBA 4 ספטמבר 2009
Es ist Zeit 24 December 2009 הורדה חופשית שיר על ידי טימו

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כ- נבדה טאן
אלבום GER AUT CH שוחרר
Niemand hört dich 8 21 63 20 אפריל 2007
  • כ- פאניק
אלבום GER AUT CH שוחרר
Panik - - - 25 ספטמבר 2009

DVD[עריכת קוד מקור | עריכה]

DVD GER AUT שוחרר
Niemand hört dich - Live 10 28 ספטמבר 2007

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]