פאפא לואי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאפא לואי
Papa Louie
כללי
סוגה סדרת משחקי וידאו, סימן מסחר עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Flipline Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור FlipLine Studios
הפצה FlipLine Studios
דרישות תוכנה
מנוע משחק Flash
מצבי משחק משחק ניהול לשחקן יחיד
פלטפורמות דפדפן
אנדרואיד
iOS
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר, מסך מגע
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאפא לואיאנגלית: Papa Louie) היא סדרת משחקים שכוללת בתוכה שני סוגי משחקים עיקריים. היא מכילה בתוכה את שלושת משחקי ההרפתקאות המפורסמים שלה, הראשון שיצא ב-9 בנובמבר 2006 ונקרא "Papa Louie: When Pizzas Attack", השני שיצא ב-5 ביוני 2013 ונקרא "Papa Louie 2: When Burgers Attack", והשלישי והאחרון שיצא ב-4 במרץ 2015, ונקרא "Papa Louie 3: When Sundaes Attack!", שאר המשחקים שיצאו תחת פאפא לואי היו משחקי ניהול מסעדות, בהן השחקן הוא המנהל והאחראי עליה. כל משחקי ניהול המסעדות היו זההות במשחקן, אך שונות בסוג האוכל שמגיש השחקן ועוד מספר פרטים קטנים. שתי סדרות משחקים אלו פותחו על ידי Flipline Studios.

משחקי ההרפתקאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושת משחקי ההרפתקאות של פאפא לואי זכו לאהדה רבה בקרב השחקנים, ובמיוחד המשחק הראשון שהיה נחשב לפורץ דרך באותה תקופה.

מהלך המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושת המשחקים דמו מאוד ברעיונם, כאשר שלושתם עוסקים במשחק הרפתקאות דו-ממדי, ומטרת השחקן היא להתקדם בשלב ולהביס את היצורים הבאים על השחקן, המשחק הראשון עסק בפיצות שיוצאות מכלל שליטה, כאשר השחקן מייצג ומשחק את פאפא לואי, שאיתו השחקן מביס את המפלצות והתקדם בשלב. למשחק השני יש את אותו הרעיון כמו השני, הדברים שהשתנו לעומת זאת במשחק השני היו שני דברים עיקריים, וזה שמעתה ההמבורגרים הם אלו שיצאו משליטה, ושכל הגרפיקה היא חדה ומושפרת מהמשחק הראשון. המשחק השלישי כלל כמה דברים מיוחדים ונוספים לעומת שני המשחקים הראשונים בסדרה, אך ההבדל היחיד המהותי היה זה שבמשחק השלישי אלו היו הגלידות שיצאו מכלל שליטה.

משחקי הניהול[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל משחקי הניהול זההים ברעיונם, הלקוח היה בא אל השחקן שמייצג את המוכר, מבקש את המנה שלו, ולאחר מכן השחקן היה ניגש שלב שלב ומכין לו את המנה מכל הדברים שבאמצעותו ובהתאם לדרישות הלקוח, עם התקדמות השחקן בשלב היו נוספים יותר לקוחות מה שהיה מקשה על הרמה והלחץ, היו נוספים טעמים חדשים בכל שלב הכנה מה שמאט את השחקן בבחירת הטעם שהלקוח רוצה, וכדומה. בסוף כל שירות לקוח ובעצם הבאת המנה המבוקשת ללקוח, ידרג הלקוח את מנתך בהתאם לארבע שלבים שמה, ארבעת שלבים אלו מופיעים בכל משחקי הניהול של פאפא לואי, בהתאם למאכל.

ארבעת השלבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. שלב ההמתנה וביצוע ההזמנה - בשלב זה השחקן מקבל את ההזמנה של הלקוח. הדירוג בשלב זה נקבע בהתאם למהירותך בהכנת בקשת הלקוח.
  2. שלב בניית המנה - בשלב זה השחקן בונה את החלק הבסיסי במנה של הלקוח, בהתאם לבקשת הלקוח. הדירוג בשלב זה נקבע בהתאם לאיכות בניית מנת הלקוח.
  3. שלב בישול המנה - בשלב זה השחקן מניח את מנת הלקוח במתקן שמכין את המנה זמן מסוים, בהתאם לבקשת הלקוח. הדירוג בשלב זה נקבע בהתאם לדיוק הזמן ששהתה המנה במתקן, בהתאם לבקשת הלקוח.
  4. שלב ציפוי המנה - בשלב זה השחקן מבצע את הציפויים של המנה, כל מה שמסביב אליה. הדירוג במנה נקבע בהתאם לאיכות ציפוי מנת הלקוח.

שלב שלוש הוא שלב יוצא דופן, מכיוון שבשלב זה אין השחקן יכול לזרז ולמהר איתו, כיוון שהשלב עובד בהתאם לדקות ולא יכולות, והדקות הללו אינן ניתנות לקצרם (כן ניתן לקנות שיפורים שיקטינו את מספר הדקות של שההיית המנה במתקן, אך לא יותר מזה). שלב שלוש נועד על מנת שבזמן זה בו המנה מתבשלת יוכל השחקן למלא בקשות אחרות של אורחים אחרים במקביל, וזאת כיוון שהאורחים באים ביחד ולא כשאחד מסיים אז השני נכנס. פרט זה דורש מהשחקן עבודה מסוג ריבוי משימות.

משחקי הניהול[1][עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Papa's Pizzeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג פיצה. יצא ב-9 באוגוסט 2007.
  • Papa's Burgeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג המבורגרים. יצא ב-6 בדצמבר 2010.
  • Papa's Taco Mia - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג טאקו. יצא ב-10 במאי 2011.
  • Papa's Freezeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג מילקשייק. יצא ב-5 באוגוסט 2011.
  • Papa's Pancakeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג פאנקייק. יצא ב-5 במרץ 2012.
  • Papa's Wingeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג עוף מצופה. יצא ב-13 ביוני 2012.
  • Papa's Hot Doggeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג נקניקייה בלחמנייה. יצא ב-19 בנובמבר 2012.
  • Papa's Cupcakeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג קאפקייק. יצא ב-7 באוגוסט 2013.
  • Papa's Pastaria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג פסטה. יצא ב-9 בדצמבר 2013.
  • Papa's Donuteria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג דונאט. יצא ב-16 ביוני 2014.
  • Papa's Cheeseria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג טוסט. יצא ב-10 ביוני 2015.
  • Papa's Bakeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג עוגות. יצא ב-14 במרץ 2016.
  • Papa's Sushiria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג סושי. יצא ב-13 בדצמבר 2016.
  • Papa's Scooperia - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג סופלה. יצא ב-14 ביולי 2018.
  • Papa's Mocharia - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג קפה ומאפה. יצא ב-2 במרץ 2021.
  • Papa's Cluckeria - במשחק זה השחקן מבצע מנות מסוג המבורגר שניצל. יצא ב-22 לפבואר 2022.

לרוב משחקי הניהול יצאו בהמשך 2 גרסאות שונות.

  • גרסת ה-HD - אותו משחק רק באיכות של HD.
  • גרסת ה-To Go - אותו משחק עם כמה שיפורים, ומיועד לפלאפונים מסוג אנדרואיד ו-IOS.

משחק ניהול שונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-27 בספטמבר 2012 יצא המשחק JackSmith בשיתוף עם פאפא לואי, המשחק אמנם דומה לסדרת משחקי ניהול המסעדות של פאפא לואי מבחינת הרעיון, אך שונה מבחינת המשחק עצמו, במשחק השחקן עובד בתור נפח שמכין נשקים עבור סוגים שונים של חיות שמייצגים חיילים, והם מבקשים סוגים של נשקים שונים (כל חיה מבקשת את אותו הסוג של הנשק, אך גם לאותו נשק יש תתי נשק בהם לכל חיה לקוחה יש בקשה שונה). עם הזמן באים לשחקן יותר סוגים של חיות, מה שנותן יותר סוגים שונים של נשקים להכין, את הנשקים יוכל השחקן לבחור מאיזה חומר ירצה להכין אותם, ככל שהחומר נדיר יותר - ככה הוא חזק יותר, וישבר יותר לאט. בסוף יום לאחר שהשחקן הכין את כל הנשקים עבור החיילים שבאו אליו, יוצאים כל החיילים אל מלחמה בא הם עוברים מפלצת מפלצת עד תום כל המפלצות שבסוף שלהם מופיעה תיבת אוצר שמביאה לשחקן חומרים ושיפורים לנשקים שיוכל להשתמש בהם בהמשך, המפלצות מגוונות ולכל אחת מהן סוגים שונים של התקפות עם סוגים שונים של רעלים וכדומה. החיילים ינצחו את כל המפלצות ויגיעו לתיבה רק אם הנשקים שלהם ישרדו את המסע, לנשקים יורדים חיים בהתאם למכות שמביאות המפלצות. המשחק זכה להצלחה מרובה יותר מרוב משחקי ניהול המסעדות משום ששמה השחקן הרגיש שיש לו סיבה וצורך למה להכין את הנשקים יותר טוב וכדומה.

המשחק יצא לדפדנים כמו שאר משחקי פאפא לואי. המשחק גם הוא נע על פלאש.

בניגוד לשאר משחקי הניהול של פאפא לואי, למשחק JackSmith היה סוף רשמי. הסוף הרשמי היה מתקבל ברגע שהשחקן עבר את כל השלבים והגיע לשלב האחרון, השלבים היו מפוזרים לאורך מפה בה כל שלב שהוא עבר העניקה לשחקן פריט אחר, וברגע שהשחקן סיים את כל השלבים וניצח את הבוס הסופי - המשחק נגמר (כאשר במשחקי פאפא לואי המשחק היה ממשיך לנצח, כאשר אפשר להגדיר את הסופים של המשחקים של פאפא לואי על פי קבלת כל הלקוחות החדשים, ודברים בסגנון).

נפילת המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2021 הפסיקו כל דפדפני האינטרנט המוכרים להשתמש במנוע פלאש שהיה הפלטפורמה העיקרית עליה התבססו כל משחקי האינטרנט באותה התקופה, דבר זה גרם לכל משחקי פאפא לואי שרצו על הפלאש להיות בלתי אפשרים למשחק, דבר זה גרם לנפילה חדה ואיטית של פאפא לואי. כיום ניתן לשחק פאפא לואי רק בדפדפנים אשר תומכים בפלאש, ובמשחקי ניהול המסעדות שיצאו לסמארטפונים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]