פורטל:כדורגל ישראלי/נבחרת ישראל/קבוצות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
[ עריכה ]
נבחרת ישראל בכדורגל מייצגת את ישראל במשחקים בינלאומיים מאז שנת 1948.

סגל הנבחרת מורכב ממיטב שחקני הכדורגל המחזיקים באזרחות ישראלית. מאמן הנבחרת, שמכונה "המאמן הלאומי", הוא זה שבוחר את סגל השחקנים ומדריך אותם לקראת המשחקים הבינלאומיים. המאמן ממונה על ידי ההתאחדות לכדורגל בישראל, הגוף המנהלי החולש על הכדורגל הישראלי בכלל ועל נבחרת ישראל בפרט. בנוסף, משתייכת הנבחרת לארגון אופ"א האירופי. כיום מתמודדת נבחרת ישראל בשני מפעלים בינלאומיים, שהם מוקדמות גביע העולם בכדורגל ומוקדמות אליפות אירופה בכדורגל.

הנבחרת הצעירה של ישראל (ידועה גם בתור הנבחרת האולימפית) היא נבחרת הכדורגל הלאומית של ישראל עד גיל 21. סגל הנבחרת מורכב ממיטב שחקני הכדורגל המחזיקים באזרחות ישראלית שגילם מתחת ל-21, אף כי גילם יכול להגיע גם ל-23 במקרים מסוימים. מאמן הנבחרת ממונה על ידי ההתאחדות לכדורגל בישראל.

הישג השיא של הנבחרת היה ב-11 באוקטובר 2006, כאשר העפילה לאליפות אירופה עד גיל 21 - שם שיחקה בין 8 הנבחרות הגדולות והטובות ביבשת.

נבחרת הנוער של ישראל היא נבחרת הכדורגל הלאומית של ישראל עד גיל 19, ולעיתים גם גיל 20. האצטדיון העירוני בהרצליה משמש את נבחרת הנוער במשחקיה, כמו גם את הנבחרת האולימפית. כמו בנבחרת האולימפית, את מאמן נבחרת הנוער ממנה ההתאחדות לכדורגל. ב-2007 זכתה נבחרת הנוער בגביע טורניר החלב שנערך בצפון אירלנד.
נבחרת הנערים של ישראל בכדורגל מייצגת את ישראל בטורנירי כדורגל בינלאומיים לשחקנים עד גיל 17. הנבחרת מנוהלת על ידי ההתאחדות לכדורגל בישראל ומשתייכת לאופ"א ולפיפ"א, ובמסגרת זו מתחרה בקביעות במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 17. בעבר הנבחרת הורכבה משחקנים עד גיל 16. לאורך שנותיה השתתפה הנבחרת תשע פעמים בטורניר הגמר של אליפות אירופה.
נבחרת כדורגל הנשים של ישראל היא נבחרת כדורגל הנשים הלאומית של מדינת ישראל, המנוהלת על ידי ההתאחדות. משחקה הבינלאומי הראשון התקיים ב-27 באוגוסט 1977, במשחק מול נבחרת הולנד, בו הפסידה 12-0. זאת על אף שליגת כדורגל הנשים בישראל נוסדה אך בשנת 1999. הנבחרת משחקת במוקדמות אליפות אירופה ומוקדמות אליפות העולם, אך מעולם לא העפילה למשחקי הגמר.