פיקוד האבטחה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיקוד האבטחה
Protection Command
מידע כללי
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
תחום שיפוט לונדון רבתי
סוכנות אם משטרת המטרופולין
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רכבי ייחודי בצבע אדום של פיקוד האבטחה.
ניידת של קבוצת האבטחה הדיפלומטית. מאי 2008
קציני PaDP מאבטחים את רחוב דאונינג
קצין אבטחה בכניסה למעון ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10.

פיקוד האבטחהאנגלית: Protection Command) הוא אחד משלושת הפיקודים של מינהל המבצעים המיוחדים של שירות משטרת המטרופולין של לונדון. הפיקוד מתמחה במתן שירותי אבטחת אישים לממשלה ומחולק לשני אגפים:

  • אבטחה מיוחדת ומלכותית (Royalty and Specialist Protection ,RaSP) המספקת שירותי אבטחה למשפחת המלוכה הבריטית, דיפלומטים ובכירי ממשלה;
  • אבטחה דיפלומטית ופרלמנטרית (Parliamentary and Diplomatic Protection ,PaDP), המספקת שירותי אבטחה לבנייני הממשלה, הפרלמנט והמשלחות הזרות.

מרבית אנשי הפיקוד הם קציני משטרה חמושים.

אגפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2015, אגפי פיקוד האבטחה וגופים מפיקוד הביטחון התמזגו לשני אגפים נפרדים תחת שליטה של פיקוד האבטחה: גוף אבטחה מיוחדת ומלכותית (המהווה מיזוג של הגנה מיוחדת והגנה מלכותית) ואבטחה פרלמנטרית ודיפלומטית (המהווה מיזוג של קבוצת האבטחה הדיפלומטית וחטיבת ארמון וסטמינסטר של פיקוד הביטחון).

אבטחה מיוחדת ומלכותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבטחה מיוחדת ומלכותיתמקור: Royalty and Specialist Protection, בראשי תיבות RaSP) הוא שמו של גוף שהוקם בעקבות מיזוג של פיקוד אבטחת המלוכה (SO14) עם פיקוד אבטחת מיוחדת (SO1) באפריל 2015.

הגוף מספק הגנה אישית ל:

הגוף מספק מאבטחים חמושים למעון המגורים המלכותי בלונדון, וינדזור ובסקוטלנד. גוף הליווי המיוחד (SEG), האחראי לאבטחת התחבורה המלכותית גם מופעל על ידי RaSP.

במקור, קציני אבטחת המלוכה היוו עובדי מחלקת A של המשטרה הבריטית, אף שהם היו ישירות תחת פיקודו של סגן נציב משטרת המטרופולין. אגף אבטחת המלוכה הוקם כגוף נפרד ב-1978.

בנוסף קציני האבטחה המיוחדת משמשים כנהגי מכונית ראש הממשלה.

אבטחה פרלמנטרית ודיפלומטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבטחה פרלמנטרית ודיפלומטית (במקור: Parliamentary and Diplomatic Protection, בראשי תיבות PaDP) הוא שמו של גוף שהוקם בעקבות מיזוג עם קבוצת האבטחה הדיפלומטית (SO6) וחטיבת ארמון וסטמינסטר (SO17) באפריל 2015.

הגוף מספק שירותי אבטחה חמושה ולא חמושה לשגרירויות, משלחות ונכסים פרלמנטריים. הוא גם מספק אבטחה למעוני המגורים של שרי הממשלה ואחראי גם לבקרה על הגישה והאבטחה ברחוב דאונינג ולמבנה סקוטלנד יארד החדש.

הגוף היה כפוף לפיקוד המשטרה הבריטית ובראשו עמד הקצין קית' פלמר, שנהרג בעת מילוי תפקידו במהלך הפיגוע בווסטמינסטר (2017).

לפני 2015[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני השינוי המבני שנערך באפריל 2015 מחלקת המבצעים המיוחדים של משטרת המטרופולין הורכבה מהגופים הבאים:

פיקוד האבטחה
שהורכב משלושה יחידות לאבטחת שרים, משפחת המלוכה, שגרירויות זרות, דיפלומטים ומבקרים -
שוטרים מחוץ ארמון ווסטמיניסטר
  • אבטחה מומחית (SO1), הייתה אחראית לאספקת שירותי אבטחת אישים לשרי ממשלה ואישי ציבור בעת סיכון לפיגוע טרור, כמו גם אבטחת ביקור של ראשי מדינות זרים. באפריל 2015 המחלקה מוזגה עם אבטחת המלוכה על מנת להקים את אבטחה מלכותית ומיוחדת (RaSP).
  • אבטחת המלוכה (SO14) – הייתה אחראית לאבטחת המלוכה הבריטית וחברי משפחת המלוכה הבריטית. יחידת הפיקוד המבצעית שפעלה תחת גוף זה הייתה מורכבת ממנגנון אבטחת המעונות המלכותיים ושירות הליווי המיוחד שמספק שירותי אבטחת תחבורה. באפריל 2015, מוזג עם גוף האבטחה המיוחדת על מנת ליצור את אבטחה מלכותית ומיוחדת (RaSP).
  • קבוצת האבטחה הדיפלומטית (SO6) – סיפקה שירותי אבטחה לשגרירויות בלונדון, כולל אבטחת מנהיגי מדינות זרות שמבקרים בלונדון. באפריל 2015, הגוף מוזג עם חטיבת ארון וסטמינסטר כדי להקים את אבטחה דיפלומטית ופרלמנטרית (PaDP).
פיקוד הביטחון
שוטרים מאבטחים את רחוב דאונינג
עד אפריל 2015 הורכב משלושה יחידות שסיפקו שירותי אבטחה לפרלמנט ושתי נמלי תעופה בלונדון רבתי (נמל התעופה לונדון הית'רו, נמל התעופה לונדון סיטי) ומאבטח אירועים גדולים בעיר.
  • חטיבת ארמון וסטמינסטר (SO17) – היה אחראי לאבטחת בתי הפרלמנט והורכב מ-500 שוטרים לא חמושים. באפריל 2015, מוזגה עם קבוצת האבטחה הדיפלומטית כדי ליצור את אבטחה דיפלומטית ופרלמנטרית (PaDP).
  • יחידת פיקוד מבצעי לביטחון התעופה (SO18). הוא גוף השיטור האווירי (במקור: Aviation Policing, בראשי תיבות SOAP) ואחראי לאבטחת נמלי התעופה של לונדון.
  • פיקוד ביטחון ומלחמה בטרור (SO20) – שגם לאחר אפריל 2015 פועל עצמאית ולא מוזג עם גוף אחר.
פיקוד המלחמה בטרור
  • פיקוד המלחמה בטרור (SO15) אחראי לניהול מבצעי לוחמה בטרור לונדון. פועל עצמאית ולא מוזג עם גוף נוסף.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mikey Smith, David Cameron's security: The people who protect the Prime Minister, The Mirror, ‏2014-10-27 (באנגלית)