פצצה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פצצה
Bombshell
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי ג'יי רואץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי A.J. Dix, Beth Kono, ג'יי רואץ', צ'ארלס רנדולף, Margaret Riley עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט צ'ארלס רנדולף עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ון פול עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים שרליז ת'רון
מארק דופלאס
בריג'ט לנדי-פיין
סטיבן רוט
ליב הווסון
ג'ניפר מוריסון
אליזבת רוהם
רוב דלייני
אן אליזבת רמזי
ספנסר גארט
אנה אוריילי
טרישה הלפר
מארק מוזס
Bonnie Dennison
קוני בריטון
ברוק סמית'
קייט מקינון
אליסון ג'ני
מרגו רובי
ניקול קידמן
מדליין זימה
אליס איב
ג'ון לית'גו
אשלי גרין
מלקולם מקדואל
אלנה אובך
נזאנין בוניאדי
דונלד טראמפ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה תיאודור שפירו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ברי אקרויד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה
חברה מפיצה ליונסגייט פילמס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בדצמבר 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 109 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 32 מיליון דולר[1]
פרסים פרס אוסקר לאיפור ולעיצוב השיער הטובים ביותר
bombshell.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פצצהאנגלית: Bombshell) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 2019 בבימויו של ג'יי רואץ' ונכתב על ידי צ'ארלס רנדולף. בסרט מככבות שרליז ת'רון, ניקול קידמן ומרגו רובי והוא מבוסס על מקרים של כמה נשים בפוקס ניוז, אשר התכוונו לחשוף את העובדה שהמנכ"ל רוג'ר איילס (אנ') הטרידן מינית. השחקנים ג'ון לית'גו, קייט מקינון, קוני בריטון, מלקולם מקדואל ואליסון ג'ני מופיעים בתפקידי משנה.

הפרויקט הוכרז לראשונה במאי 2017 בעקבות מותו של איילס, כאשר רואץ' אושר כבמאי בשנה שלאחר מכן. חלק גדול מהצוות השחקנים הצטרף בקיץ והצילומים החלו באוקטובר 2018 בלוס אנג'לס.

הסרט יצא בהפצה מוגבלת בארצות הברית ב-13 בדצמבר 2019, כאשר הפצתו באופן נרחב על ידי Lionsgate תוכננה ל-20 בדצמבר 2019. הסרט זכה לביקורות חיוביות בדרך כלל, כאשר המבקרים שיבחו בעיקר את הופעותיהן של שלוש השחקניות הראשיות. עבור הופעותיהן, ת'רון ורובי היו מועמדות לפרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה ושחקנית המשנה הטובה ביותר, בהתאמה, בטקס פרסי גלובוס הזהב ה-77.[2] הסרט זכה בפרס אוסקר לאיפור ולעיצוב השיער הטובים ביותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת היחסים בין הנשים שמגישות את החדשות בערוץ פוקס ניוז היא לא מערכת רגילה, נוחה ונעימה. התחרות ביניהן גדולה ועליה מנצח רוג'ר איילס (ג'ון לית'גו). אמנם הוא שמן ולכאורה צועד עם הליכון. אבל במהלך הסרט יתבררו כמה ממעשיו הנלוזים. במרכז העלילה שלוש נשים, בתפקיד הראשי: מייגן (שרליז ת'רון), שהיא מגישה מקצועית, והיא גם פותחת את סיפור העלילה ומתארת את הדמויות, במעין אקספוזיציה. הדיבור הוא ישיר אל הקהל, כאילו הייתה דמות מחוץ לעלילה, דבר המעיד על אופייה ועל יכולתה להתבונן במצבים קשים, בשמירה מתמדת על האינטרסים הפרטיים והאישיים שלה. מולה ניצבת גרטשן קרלסון (ניקול קידמן) וגם היא מגישה מקצועית בעלת יכולות רבות. היא זו שפותחת את מערכת ההאשמות, בנושא ההטרדה המינית כלפי מנהל מחלקת החדשות רוג'ר. כל האחרות מהססות וחוששות לעתידן המקצועי, ובמיוחד מייגן. מייגן חוששת כמו נשים רבות שלא העזו לדבר, מפני משכורתה ומדמיינת חיים ללא רווחה כלכלית, כבלתי אפשריים. קיילה פוספיסיל (מרגו רובי) היא הדמות השלישית בחשיבותה. היא זו שתוקפת את מייגן, מדוע לא פתחה במסע נגד רוג'ר כדי למנוע מאלה שבאו אחריה לחוות את סדרת ההטרדות. כמו רבות מהנשים ששתקו מפחד, מפני הבעל, הקהל, מה יגידו בחברה ואיזו תווית תשאנה כל חייהן, כך גם הדמויות הנשיות בסרט. הן חוששות לצאת נגד אחד האנשים החזקים ביותר במערכת, שבנוסף להתעללות המינית שלו כלפיהן, גם עשה לא מעט מעשים טובים, והעניק להן עבודה חשובה ובצידה משכורת נכבדה, הרבה כבוד וקהל אוהדים רב.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פצצה בוויקישיתוף

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Keegan, Rebecca (5 בדצמבר 2019). "Making of 'Bombshell': How Charlize Theron, Nicole Kidman and Margot Robbie Re-Created the "Pervasive Paranoia" of Roger Ailes's Fox News". The Hollywood Reporter. נבדק ב-11 בדצמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "National Board of Review 2019: 'The Irishman' Wins Best Film, Adam Sandler Named Best Actor". National Board of Review. 3 בדצמבר 2019. נבדק ב-3 בדצמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Jay Roach's Roger Ailes Project Adds Brooke Smith & Michael Buie". 20 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Walsh, Kate (14 באוקטובר 2019). "Charlize Theron's Bombshell Transformation Wows at First Los Angeles Screening". Vanity Fair. נבדק ב-14 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Mendoza, Manuel (9 באוקטובר 2019). "How actress Holland Taylor's 'visionary' moment created 'Ann,' now headed to Dallas Theater Center". The Dallas Morning News. נבדק ב-15 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)