צלילה חוזרת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צלילה חוזרת
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי שמעון דותן
הופק בידי עמוס מוקדי
תסריט שמעון דותן
עריכה דני שיק
שחקנים ראשיים דורון נשר
לירון נירגד
דני מוג'ה
עמי טראוב
זאב שמשוני
יאיר רובין
מוזיקה זהר לוי
צילום דני שניאור
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה האולפנים המאוחדים
הקרנת בכורה 1982
משך הקרנה 87 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 158,000 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צלילה חוזרת הוא סרט מלחמה ישראלי משנת 1982 בבימויו של שמעון דותן עם דורון נשר ולירון נירגד בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי שמעון דותן. הוא עוסק ביחידה של הקומנדו הימי שבאחת מפעולותיה נהרג אחד הלוחמים ומתאר את היחס בין האלמנה ואחד הלוחמים האחרים.

הסרט זכה בפרסי מרכז הסרט הישראלי 1982 (זוכה פרס הסרט - מקום ראשון - ופרס הבמאי - שמעון דותן) והשתתף בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין ובשיקגו ב-1982.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוחמי הקומנדו הימי מבצעים פעולה בעומק האויב. בפעולה זו נפצע קשה יוחאי ("יוחי") ואחד הלוחמים, יואב (דורון נשר), גורר אותו לסירה אך הוא מת בידיו.

כל לוחמי היחידה ביחד עם האלמנה הצעירה מירה (לירון נירגד) והוריו של יוחי (מוסקו אלקלעי וזהרירה חריפאי) נוכחים בהלוויה שמנוהלת על ידי הרב של היחידה (ז'יל בן דוד).

מפקד היחידה הוא סגן-אלוף יוסי (יאיר רובין) והלוחמים הם יואב, עמוס (דני מוג'ה), גידי (עמי טראוב), ועמי (זאב שמשוני).

הלוחמים מגיעים לנחם את האלמנה אבל אינם יודעים איך להתייחס אליה. יואב היה הקרוב ביותר ליוחי והוא מביא לה רשמקול ובו דבריו ושירתו של יוחי. יוחי מבקש ב"צוואתו" כי תמשיך בחייה ורצוי עם אחד מלוחמי היחידה.

יואב מביא את מירה למפגש עם הורי יוחי שלא עולה יפה לאחר שהאם מתפרצת ומאשימה אותה כי לא רצתה לגור עם יוחי במושב לידם וכי היא לקחה להם את הבן.

עם הזמן מתהדקים היחסים בין מירה ליואב הרואה בכך את מילוי צוואתו של יוחי. מירה המסויגת נפתחת לאט. כאשר נודע לה כי היחידה עומדת לצאת לפעולה מסוכנת לפיצוץ סטי"ל בעורף האויב המצרי, היא מתקשרת למפקד יוסי ומבקשת ממנו להוריד את יואב מהתפקיד הקרבי. יוסי מודיע ליואב כי בפעולה הוא יהיה נהג הסירה ולא יישלח עם הלוחמים להצמיד פצצה לסטי"ל. יואב נפגע מכך ומתעמת עם יוסי ומירה אך לבסוף מסכים יוסי לשבץ את יואב כלוחם תמורת חתימה לקורס חובלים.

הלוחמים מצליחים להצמיד את הפצצות לסטי"ל אך לבסוף מתגלים והמצרים פותחים באש. עמוס נפצע ויואב מצליח לגרור אותו לסירה, הפעולה הצליחה והסטי"ל מתפוצץ.

לבסוף מתחתנים יואב ומירה אך לאחר אימון כשיואב חוזר לדירה הוא שומע את קולו של יוחי מהרשמקול ויודע שמירה עדיין לא השתחררה מיוחי. הוא לא נכנס לדירה ובאותו לילה הוא מבלה בזרועותיה של פקידת היחידה, תמי (דליה שימקו).

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
דורון נשר יואב
לירון נירגד מירה
דני מוג'ה עמוס
עמי טראוב גידי
זאב שמשוני עמי
יאיר רובין יוסי
דליה שימקו תמי
מוסקו אלקלעי אבא של יוחי
זהרירה חריפאי אמא של יוחי
ז'יל בן דוד רב צבאי
יואל שר זמר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]