קובי נעים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובי נעים
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה המאה ה־20 עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
www.kobinaim.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קובי נעים הוא טכנאי סאונד, מלחין ומפיק מוזיקלי ישראלי.

קובי החל דרכו כעוזר טכנאי באולפני גלי קול, ומאז הפך לטכנאי סאונד ולמפיק מוזיקלי, ועזר לעצב את פסקול המוסיקה הישראלית.

נעים עוסק גם בסינתזה, ומורה מורשה מטעם חברת סטיינברג.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובי נעים חקר והתנסה בתחום ההקלטות עוד מימי נעוריו המוקדמים. הוא התגייס לצה"ל לגיוס חובה, אך שוחרר כעבור כמה שבועות, עקב בעיות רפואיות. הוא החל לעבוד כטכנאי סאונד בשנת 1982, כעוזר טכנאי באולפני גל קול. הוא התגייס שוב לצה"ל, אך במתכונת של טכנאי שידור והקלטות בגלי צה"ל. נעים היה חבר בצוות הקלטות חוץ, והקליט בין היתר את מופעיהם של ג'ון מקלפלין, ג'ק ברוס, כוורת, צ'יק קוריאה, הפילהרמונית הישראלית ועוד רבים אחרים.

לאחר השחרור מצה"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהשתחרר, עבד נעים באולפנים רבים, בהם אולפן המאסטרינג של לואי להב, SDL, בו מיסטר את אלבומיהם של בועז שרעבי, איפה הילד, שרון ליפשיץ, אלון אולארצ'יק ועוד רבים אחרים. נעים שימש כטכנאי, מעבד ופרוגרמר באלבומיה של ריטה, ואף שימש כקלידן בהופעותיה ובהופעות של אמנים כגון שרון חזיז, גלי עטרי, מאיר בנאי, אדם ואתי אנקרי. נעים שימש כפרוגרמר בפרויקטים שונים למיניהם, ביניהם אלבום הבכורה של להקת החברים של נטאשה. נעים אף הפיק מוזיקלית את "פנסים", מופעה של שרון חזיז.

שנות האלפיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעים הלחין בין שנות התשעים המאוחרות ושנות האלפיים המוקדמות מוזיקה לפרסומות ולסרטי תדמית, ביניהם לתוכנית עובדה של אילנה דיין, בזק, דלק, מט"ח והסרט איש החשמל, יחד עם שם טוב לוי. קובי פיתח תוכניות לימוד והחל ללמד באמצעות שיעורים פרטיים פרטניים לימודי סאונד (הכוללים לימוד מיקס ומאסטרינג), לימודי הפקה מוזיקלית, ולימודי סינתזה. כמו כן, לימד בבתי הספר רימון, Muzik, ומכללות ספיר וכנרת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]