רוברט משוידובדזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט משוידובדזה
Роберт Мшвидобадзе
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 17 באוגוסט 1989 (בן 34)
גורי, גאורגיה הסובייטית, ברית המועצות
מידע כללי
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
משקל 60 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
ספורט
ענף ספורט ג'ודו
משקל עד 60 ק"ג
מועדון דינמו (אורנבורג)
מאמן סרגיי קוזמינין
מאזן מדליות
אליפות העולם
כסףבאקו 2018עד 60 ק"ג
אליפות אירופה
זהבורשה 2017עד 60 ק"ג
זהבפראג 2020עד 60 ק"ג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט ניקולאביץ' משוידובדזהרוסית: Роберт Николаевич Мшвидобадзе; נולד ב-17 באוגוסט 1989) הוא ג'ודוקא רוסי. משוידובדזה מתחרה בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג, סגן אלוף העולם (2018) ואלוף אירופה (2017, 2020).[1]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2012, משוידובדזה זכה במדליה הראשונה שלו בתחרות מהסבב העולמי כאשר זכה במדליית ארד בגראנד פרי צ'ינגדאו. בשנת 2013 הוא זכה בשתי מדליות ארד בגראנד פרי סמסון וגראנד סלאם באקו. בדצמבר 2016 משוידובדזה זכה במדליית ארד בגראנד סלאם טוקיו היוקרתי לאחר שניצח באיפון את אמרטובשין דאשדווה המונגולי בקרב על המדליה. באוקטובר 2017 הוא זכה במדליית זהב בגראנד סלאם אבו דאבי לאחר שניצח בגמר את פליפה קיטדאי הברזילאי.

באליפות אירופה 2017 שנערכה בוורשה, זכה משוידובדזה במדליית זהב. בסיבוב הראשון הוא ניצח את מקסים קילמאו הבלארוסי, בשמינית הגמר הוא ניצח את ברנרד אזינוביץ' הקרואטי וברבע הגמר הוא ניצח את אורחן ספארוב האזרי. בחצי הגמר משוידובדזה ניצח את לוקהומי צ'קהוימיאני הגיאורגי ובגמר גבר על יאניסלב גרצ'ב הבולגרי.

באליפות העולם 2018 שנערכה בבאקו, משוידובדזה זכה במדליית הכסף בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג לאחר שניצח 5 מתוך 6 קרבות. משוידובדזה התחיל בסיבוב השני בו ניצח את מוחמד ג'ומיר אודין רוני מבנגלדש. בסיבוב השלישי הוא ניצח בניקוד ווזארי את לוקה מקיידזה הצרפתי, בשמינית הגמר הוא ניצח בווזארי את מורטיז פלאפקי הגרמני וברבע הגמר הוא ניצח את לי הא-רים הקוריאני. בחצי הגמר משוידובדזה ניצח באיפון את אמירן פאפינשווילי הגיאורגי ובגמר הפסיד לנאוהיסה טקאטו היפני.

בדצמבר 2018, הוא זכה במדליית זהב בטורניר המאסטרס היוקרתי שנערך בגואנגג'ואו. בשמינית הגמר הוא ניצח בניקוד ווזארי את לוחום צ'חווימיאני הגיאורגי, ברבע הגמר הוא ניצח את אריק טקאבטקה הברזילאי בזמן ניקוד זהב ובחצי הגמר הוא גבר ילדוס סמטוב הקזחי בזכות עונשים. בגמר משוידובדזה התמודד מול אמירן פאפינאשווילי הגיאורגי ולאחר שהקרב נכנס לזמן ניקוד זהב, הוא הצליח לבצע תרגיל טאני-אוטושי מוצלח שזיכה אותו בניקוד ווזארי וניצחון.

באליפות אירופה 2020 אשר נערכה בפראג, זכה משוידובדזה בפעם השנייה בתואר האירופי. הוא החל את דרכו בשלב שמינית הגמר בו ניצח בווזארי את מיהרק אקוס הטורקי. ברבע הגמר הוא ניצח את סאבה קראקיזידי היווני ובחצי הגמר גבר באיפון על יאניסלב גרצ'ב הבולגרי. בגמר משוידובדזה התמודד מול בן ארצו, יאגו אבולדזה הרוסי, וניצח באיפון ארבע שניות לסיום הקרב.

באולימפיאדת טוקיו 2020, משוידובדזה התחרה בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג והודח בקרב הראשון לאחר הפסד בווזארי לטורניקה צג'קדואה ההולנדי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מידע על הג'ודוקא באתר JudoInside.